• 0

aangifte inkomstenbelasting 2010 + inkomsten vanuit eenmanszaak

 

Als student heb ik in het jaar 2010 stage gelopen en natuurlijk ook wel bijbaantjes gehad, daarnaast heb ik mijn eigen bedrijfje, met twee activiteiten.

 

1. Als DJ en artists op de evenementen optreden + verhuren van andere Dj's

2. Het bezorgen van de licht alcoholische drank na sluitingstijd

( twee verschillende activiteiten maar dat is nu even niet belangrijk)

 

ik moet mijn aangifte jaar 2010 nog indienen.

 

*ik heb inkomsten in de vorm van bijbaan + stagevergoeding

*ik heb inkomsten uit mijn bedrijfje ( maar hierover heb ik wel verlies gedraaid. Dit vanwege inkopen van de drank en investering die ik gedaan heb in de vorm van een DJ draaitafel en het uitbetalen van de artiesten die via mijn bedrijfje op diverse feesten hebben opgetreden.)

 

mijn vragen zijn:

 

Hoe kan ik het beste mijn aangifte indienen?

Hoe moet ik deze twee inkomsten met elkaar mixen en bij de fiscus neerleggen?

Op welke wijze wordt mijn verlies meegenomen?

Per kwartaal heb ik wel mijn btw aangifte ingediend. moet ik daar rekening mee houden ?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ben je voor de IB als ondernemer aangemerkt? Dan staat er een ondernemersaangifte klaar in je persoonlijke domein op de website van de belastingdienst. Daar kun je al deze inkomsten in kwijt.

 

Hou je bij je winstberekening ook rekening met het verschil tussen kosten en uitgaven? Als je bijvoorbeeld nog drank in voorraad had aan het eind van het jaar, kun je dat niet als kosten in aanmerking nemen. Een draaitafel zou je wel eens als investering moeten activeren en daar vervolgens op moeten afschrijven (al dan niet versneld op grond van de uitzonderingen op de wettelijke regeling).

 

Uiteindelijk betaal je belasting over je totale inkomen. Eventueel teveel ingehouden loonheffing krijg je weer terug.

 

Btw hou je in beginsel geen rekening mee bij je winstberekening, behalve als je de KOR (kleine ondernemersregeling) toepast. Op je balans kan het wel terugkomen, de btw van het laatste kwartaal moet je immers nog betalen/terugkrijgen.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 210 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.