• 0

Caribische Belastingvoordelen

Hi iedereeen,

 

Ik ben eigenlijk ontzettend beniewd of er nog speciale belastingvoordelen van toepassing kunnen zijn voor ondernemingen gevestigd in de caribische eilanden of in de omgeving.Ik neem aan dat het daar allemaal soepeler gaat omtrent regelgeving,als daar eventueel informatie over beschikbaar is denk ik dat we er goed aan doen dat ter sprake te brengen op Higherlevel ,waarschijnlijk om de fantasieen de vrije loop te laten gaan :grinnik:

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ja er zijn zeer zeker voordelen te behalen bij de plaatsing van je bedrijf op de Caribische eilanden.

 

Zo is mij bekend dat in Curacao er tot 2026 een garantie is gegeven dat de winstbelastingen niet hoger zullen worden dan 2%.

 

Probleem is wel dat je ook echt daar je vestiging moet hebben en diend te werken, dit kan dus helaas niet voor ieder bedrijf.

 

Groetjes,

 

Stagehuis

mod edit: geen weblinks in je berichten aub. Zie de handtekening optie in je profiel.

Link naar reactie
  • 0

 

De meeste belastingparadijzen beschikken over zogenaamde "free zones." Fiscaal heel aantrekkelijk om daar te ondernemen. Curacao is een goed voorbeeld, zeker omdat men daar ook nog goed Nederlands spreekt. Maar, zoals Stagehuis stelt, om van de voordelen te profiteren moet je daar fysiek aanwezig zijn.

 

Je kunt ook gebruik maken van de faciliteiten van een belastingparadijs zonder fysiek aanwezig te zijn, maar nationale belastingwetgeving werpt daar steeds meer een dam tegen op. Denk bv aan het Afgezonderd Particulier Vermogen in de Nederlandse wetgeving.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.