• 0

Winkel beginnen met ballonnen

Hallo,

 

Wij verkopen al jaren ballonnen (voor iedere gelegenheid) en feestartikelen (uitsluitend voor bruidsparen) via internet. Dit loopt uitstekend, we hebben dagelijks veel bestellingen.

 

Nu loop ik al vrij lang met de wens om ook een fysieke winkel erbij te beginnen. Maar ik ben bang dat we niet genoeg aanloop gaan krijgen van bruidsparen. Het zal daarom niet rendabel zijn om onze feestartikelen in de winkel uit te stallen.

 

Maar het idee is om ballonnen te gaan verkopen. Er zijn enkele winkels in Nederland die dit ook doen maar ik heb geen idee of deze rendabel zijn.

 

Mijn gevoel zegt van niet maar hoe zouden we daar enigszins meer inzicht in kunnen krijgen.

 

Op dit moment staat een winkel te huur hier in het (wijk)winkelcentrum met heel aantrekkelijke voorwaarden.

 

Als het niet met ballonnen zou lukken, dan zoek ik een product waarmee het wel zou kunnen lukken. De kans ligt er nu tezamen met de financiële middelen. Oftewel, als we ooit een winkel willen beginnen, dan is dit onze kans. Maar met wat?

 

Tips en ideeën zijn van harte welkom.

Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je geen uitgewerkt plan heb, begin er niet aan. Ik heb zoveel "webshop naar echte winkel" zien mislukken. Het is een totaal andere wereld.

 

De gedachte dat je dan meteen opslagruimte hebt en de persoon achter de kassa ook de webshop kan bijhouden valt in de praktijk tegen.

 

Van winkel naar webshop is vele malen makkelijker dan andersom.

 

Mijn advies: zolang je niet precies weet wat je wilt verkopen en hoeveel vraag daar naar is, niet doen. Het is zonde om je geld aan zo'n avontuurtje op te maken.

Link naar reactie
  • 1

"Een winkel is een gevangenis waarvan de deuren open staan, maar je toch niet uit kan."

- Geen oud Chinees spreekwoord maar keiharde waarheid.

 

Je verkoopt ballonnen via internet. Heel Nederland is je markt. En dan overweeg je een winkel te openen voor een deel van de markt die je al bedient? Hoeveel bestellingen heb je nu per dag via internet? Tien? Twintig? Vijftig? Tweehonderd?

 

Deel het aantal bestellingen dat je nu per dag hebt eens door 50. Van landelijke dekking naar lokaal winkeltje in een middelgrote stad. Kun je die winkel zelfstandig laten draaien op zoveel bestellingen? Je kunt nu gaan en staan waar je wilt. Afspraken maken, bestellingen rijden, de hond uitlaten op het strand op donderdagochtend. Met een winkel zit je van 9:00 tot 18:00 vast. Of er nu wel of geen klanten komen.

 

Ik zou me pijlen blijven richten op het internet en expansie zoeken in verbreding van het aanbod. Of start een online kledingverhuur voor feesten en partijen oid. Maar blijf uit die winkelstraat. Die tijden zijn voorbij.

Link naar reactie
  • 0

"Een winkel is een gevangenis waarvan de deuren open staan, maar je toch niet uit kan."

- Geen oud Chinees spreekwoord maar keiharde waarheid.

 

 

Ik heb het in 2006 andersom gedaan, van stenen winkel naar 100% internet. Precies om die reden ; je MOET gewoon open gaan op de tijd dat op je bordje staat.

Link naar reactie
  • 0

Je zou eens moeten kijken of de winkels die jij goed vindt lijken te draaien op alle dagen zo draaien of alleen de dagen dat jij er toevallig bent. Ik ken genoeg winkels die in het weekend top lijken te draaien en dan de hele week een lege winkel hebben. Niets is zo erg als dag in dag uit, maand in maand uit te moeten wachten tot er een klant binnen komt. En je vergist je al heel snel, het lijkt zo romantisch een eigen winkel hebben maar de werkelijkheid is enorm anders.

Link naar reactie
  • 0

Ik weet dat ze goed draaien omdat ik alle 4 de ondernemers persoonlijk ken. Ok ze rijden niet in dure auto's rond, maar ze kunnen er goed van leven, lekker met vakantie en hun gezin onderhouden. Ik denk dat dit voor een hoop ondernemers al een behoorlijk goed vooruitzicht kan zijn.

 

Wij doen zelf regelmatig wat met balonnen, bij opening (van die ballonbogen) of bij het presenteren van een nieuwe reclame(bord) of een nieuw logo. Ik werk hierdoor regelmatig met de ondernemers in aanraking.

Link naar reactie
  • 0

In aansluiting op Jasper's berichten: welke zijn je doelgroepen? Zakelijk of particulier? Waarom zou je voor de eerste een winkel openen? En bestaat voor de tweede al zoiets als Balloon Saloon in Nederland?

 

Side note: jammer dat je altijd alleen als topic starter verschijnt en nooit bijdraagt aan andere draden.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat ik heel het winkelplan voorlopig uit m'n hoofd zet.

 

@Highio Ik wist niet dat men verplicht is bij te dragen aan andere topics alvorens een topic te starten. Maar wellicht kun je me wijzen op de betreffende forumregels? Als ik voor me zelf spreek, ik kan helaas niet overal over meepraten, laat staan een gedegen advies geven over zaken waar ik geen verstand van heb. Ik neem in ieder geval de moeite om eerst te zoeken op het forum naar soortgelijke vragen alvorens een topic te starten.

Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?

Link naar reactie
  • 0

er is een ballonnenwinkel aan de Rozengracht in Amsterdam-centrum.

 

Ga er eens langs, en drink een kop koffie met de eigenaar. de meeste ondernemers vinden het leuk een collega-ondernemers te helpen, zie Higherlevel.

 

Wie weet kan hij je belangrijkste vragen beantwoorden of adviseren.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

@Marcel1972: mijn persoonlijke toevoeging heeft niks met forumregels te maken...

 

...je krijgt inhoudelijke reacties en reageert nu met

 

Ik denk dat ik heel het winkelplan voorlopig uit m'n hoofd zet.

 

in volledige strijdigheid met je opening van vanochtend. ???

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

@Marcel1972: mijn persoonlijke toevoeging heeft niks met forumregels te maken...

 

...je krijgt inhoudelijke reacties en reageert nu met

 

Ik denk dat ik heel het winkelplan voorlopig uit m'n hoofd zet.

 

in volledige strijdigheid met je opening van vanochtend. ???

 

Groet,

 

Highio

 

Nee hoor, ik zal er nu alleen geen besluit over nemen en zaken eerst op me in laten werken. Als eerste maar eens kijken of ik een afspraak kan maken met een collega winkelier. Of te wel, de kans die er nu ligt niet meteen grijpen.

Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?

Link naar reactie
  • 0

bij mij in de stad zit ook een winkel die in ballonnen doet, maar ook alle andere feestartikelen, werkt prima.

 

Maar blijf uit die winkelstraat. Die tijden zijn voorbij.

hopelijk mag ik het verschrikkelijk met je oneens zijn!

mensen blijven altijd winkelen, willen altijd producten zien/voelen/passen, etc.

internetwinkelen is ook niet altijd ideaal.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

 

Deel het aantal bestellingen dat je nu per dag hebt eens door 50. Van landelijke dekking naar lokaal winkeltje in een middelgrote stad.

Dat is geen realistische vergelijking. Een winkel in de stad heeft dagelijks veel volk wat aan de gevel voor bij loopt. Een webwinkel moet veel investeren in vindbaarheid op het net en heeft bovendien veel meer concurrentie van shops die ook een landelijke dekking hebben.

 

Verder ben ik het overigens wel met je eens, een stenen winkel is meestal geen verstandige keuze als je al een goedlopende webwinkel heb.

Link naar reactie
  • 0

En hoe groot je bedrijf is. Als je naast je webwinkel ook nog 10 winkels in 10 grote steden heb, dan zal je meer potentie hebben dan 1 klein winkeltje in een dorp en een shop op het internet.

 

Overigens was dit voor ITs (icm. modern.nl) toen niet voldoende om toch overeind te blijven. Al lag dat misschien meer aan de branche.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 268 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.