• 0

Een vraag/idee over het realiseren en verkopen van mijn ontwerpen/producten.

Geachte heer/mevrouw,

 

Ik zal eerst even kort mij voor stellen ik ben Michel en ik ben 16 jaar en zit al een tijdje met een idee en een paar vragen.

 

Hierbij mijn vraag en idee:

 

Ik ben al een poosje aan het denken om iets optezetten kwa. webshop. Alleen ik had nooit een product wat ik kon verkopen nu heb ik iets bedacht wat ik zelf wel een leuk idee vond. Mijn idee was namelijk om zelf Computer/Gaming muizen tedesignen. Hiervan wou ik 10 stuks laten maken in japan/china dit waren de landen waar ik meteen aan dacht corriceer mij als ik het fout heb waar ik dit zou kunnen realiseren. En deze vervolgens elke maand teverkopen via de webshop. :)

 

Dus kortom:

 

Mijn idee is Gaming Muizen tedesignen omdat ik vind dat er teweinig keus is kwa designing op dat gebied en er vast wel mensen zijn die een aparte muis willen die niet 3 miljoen mensen hebben maar 10. en ik wou de muizen zo als ik zei zelf designen met behulp van photoshop cs5 misschien bestaan hier andere programma's voor? Deze opsturen naar de fabriek zodat zij het kunnen fabriceren en realiseren. Zij zouden mij dan de muizen sturen en ik zou ze kunnen verkopen via de webshop. Dus het gaat om Limited Gaming muizen en misschien in de toekomst toetsenborden en Muis matten. Ik weet ook niet of dit legaal is op mijn leeftijd of ik hier goed aan kan verdienen ik kan niet de prijs nog zeggen omdat ik niet zou weten hoeveel dit kost om dit telaten realiseren en of er fabrieken zijn die de techniek bevatten om dit te maken?

 

Dit zou eventueel een voorbeeld kunnen zijn Ubisoft die collectible's verkoopt.

http://shop.ubi.com/store/ubiemea/nl_NL/html/pbPage.Merchandise_Category_Page/ThemeID.25375600

 

(Ik weet niet of de link mag, deze mag verwijderd worden!)

 

Ik zou graag van u horen. Alvast bedankt!

 

Met vriendelijke groet,

 

Michel

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0
Ik weet ook niet of dit legaal is op mijn leeftijd

 

Beste Michel,

 

Graag wijs ik je op de volgende informatie over minderjarige ondernemers.

 

Tip: doorzoek ook even het forum op de term "Handlichting". Je vindt dan een hoop andere draadjes hierover.

 

 

Groet, Nynke

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Je moet heel wat werk verzetten voor wat je wilt doen. Het is een leuke studieopdracht om het vak een beetje te leren.

 

De eerste basis is het kunnen tekenen van je ontwerpen. Daar zijn 3d tekenprogramma's voor, SolidWorks is de bekendste en wordt door professionals gebruikt, moeilijk te leren en erg duur in aanschaf (of gratis te downloaden van piratebay). Makkelijker te leren en sneller om mee te schetsen is bijvoorbeeld http://sketchup.google.com/

 

Je kunt er ook voor kiezen je ontwerpen in 2D te tekenen (met de hand, photoshop, enz) of te maken (klei, hout, piepschuim, enz) en het later door iemand die een 3D tekenprogramma beheerst in 3d te laten zetten.

 

Als je na een paar jaar ervaring hebt met het ontwerpen van je dingen, kun je erover na gaan denken hoe ze te verkopen.

 

 

 

...Als ik het verder goed begrijp, hoef je alleen de cover van de muis te designen. Misschien kun je die wel in een fablab laten 3d-printen.

Link naar reactie
  • 0

Het is erg kostenbesparend om 2D en 3D CAD ontwerpen zelf te maken. Het hier bovengenoemde Solid works is een professioneel 3D CAD programma. Sketch up is het andere uiterste en een gebruikersvriendelijk 2D programma maar zoals de naam zelf zegt meer geschikt voor het enkel schetsen van een 3D model Zelf gebruik ik al jaren TurboCad Pro ( 600 Euro)voor mijn 3d tekeningen. Met dit uitgebreide programma kan je goede 3D modellen maken, die zelfs geschikt zijn voor rapid prototyping. Ook kan elke door jouw getekende tekening door een CAD ontwerper verder gebruikt worden voor de definitieve modellen.

 

Verder gebruik ik al jaren JetCad Pro ( 99 Euro) Hiermee kan je ook goed 2 D Cad tekeningen maken. Dit heb ik vaak gebruikt voor lasersnijden en dat ging uitstekend.

Dit programma is eenvoudig aan te leren. TurboCad is wat ingewikkelder maar ook goed te doen als leek. Ik heb nog een oudere versie van Turbocad, die je eventueel kan overnemen. Verder is er nog RhinoCad. Daar heb ik geen ervaring mee.

 

Paul

Link naar reactie
  • 0

Oke hartstikke bedankt voor al jullie reactie's ik heb het programma AutoCad en TurboCad (volledige versie's) In mijn hoofd heb ik al heel veel design's en met de 3d programma's heb ik al een stukje design gemaakt.

 

Zou iemand mij ook meer kunnnen informeren over de eventuele fabrieken waar ik dit zou kunnen laten fabriceren?

 

Alvast bedankt!

 

Met vriendelijke groet,

 

Michel

Link naar reactie
  • 0

Misschien niet direct iets maar zag toevallig vandaag op goudzoekers deze uitzending:

 

http://programma.vpro.nl/goudzoekers/afleveringen/Seizoen-4/aflevering-11.html

 

 

http://techshop.ws/

 

(misschien kun je ze mailen en vragen of je ook vanuit de europe een membership kunt afsluiten en op afstand een product laten ontwikkelen. Was zeer onder de indruk van deze mogelijkheid in de US. Jammer dat dit niet in NL bestaat.

Link naar reactie
  • 1

Deze uitzending van Goudzoekers ( http://player.omroep.nl/?aflID=12879721 ) was erg interessant en nuttig.

 

Zowel aan de techniek(prototyping) als marketing van uitvindingen werd aandacht besteed.

 

1. Wat betreft de techniek lopen wij hier niet zoveel achter op de VS. Want de Fablabs in ons land zijn iets vergelijkbaars als de Techshops. Echter de Techshop in de uitzending had een budget van vele miljoenen dollars. De Fablabs hier denk ik niet. In kunststof protoptyping zijn ze net zo goed als de Techshops in Amerika. Ze hebben hier ook 3D RapidPrototyping machines, lasersnijmachines, vacuumvormmachines enz. Maar in metaalbewerking bieden de Fablabs veel minder mogelijkheden dan de Techshops lijkt mij, Hoewel het Fablab in Utrecht ook de beschikking heeft over een metaaldraaibank, zag ik op TV dat die Techshop meer metaalbewerkingmachines heeft.

 

2. Wat betreft de marketing en sales loopt ons land en Europa wel mijlenver achter op de VS. Een tijdschrift als de Skymall, dat alle vliegtuigpassagiers krijgen, bestaat niet in Europa.

Zo'n postordergids voor nieuwe leuke uitvindingen en gadgets zou een goede start zijn voor een marktintroductie omdat een groot publiek hem leest.

Hier heb je de irritante TVreclames van TellSell enz. waar meteen een onbetrouwbaar imago aan vastkleeft. Dit is daarom niet de goede start voor een marktintroductie. Als je hier zulke bedrijven opbelt voor het maken van een afspraak, heb je 99,9999% kans dat ze je afwimpelen en dat je maar alle informatie op moet sturen. "U hoort nog wel van ons..."

 

Ook zijn er in ons land nauwelijks zelfstandige winkeliers overgebleven. De retailmarkt is in handen van een paar grote winkelketens. Die bepalen zelf hun assortiment en daar kom je nauwelijks tussen. Ze hebben afspraken met grote buitenlandse fabrikanten dat die exclusiviteit eisen . Er mogen dan alleen nog maar of, voor het overgrote deel, producten van die fabrikant in de schappen liggen. Dat heb ik met een leuk speelgoedproduct zelf meegemaakt.

 

Zo'n monopolie-positie zou toch zaak zijn voor de Nederlandse Mededingings Autoriteit of de Europese Mededingings Autoriteit. Echter toen ik i.v.m. dat speelgoedproduct daar mee belde, bleek er geen enkele interesse van hun , op een ambtelijke dreigbrief maanden later dat ik, in geval ik zelf een monopoliepositie zou verkrijgen, ik verplicht was dit hun meteen door te geven. Die brief ging meteen de prullenbak in.

 

Trouwens ook de organisatie van "Het Beste Idee van Nederland" kampt met hetzelfde probleem de sales en marketing van nieuwe innovaties zijn erg lastig. Winkels zijn huiverig voor nieuwe producten.

 

3. In deze aflevering van Goudzoekers werd nog veel meer interessants genoemd:

De totale kosten van een Europees octrooi bedragen ongeveer 75.000 euro terwijl een Amerikaans octrooi enkele duizenden dollars kost.

 

Als kanttekening wil ik daarbij zeggen dat er al jaren gepraat wordt over een goedkopere Europees octrooi dat in minder talen dan nu vertaald hoeft te worden. ( De grootste kostenpost)

Wanneer komt dat er in hemelsnaam van??

Door zoveel mogelijk zelf te doen kunnen de octrooikosten wel omlaag.

Verder betaal je in Amerika als eenmansbedrijf minder voor een octrooi dan een groot bedrijf of multinational. Hier in Nederland en Europa betaal je net zo veel als Philips of Shell. Dit werd niet genoemd in de uitzending, maar is in dit verband ook het noemen waard.

 

Als laatste, wat ik absoluut hier wil opmerken, is dat er in deze uitzending van Goudzoekers ook bleek dat haast alle succesvolle zakenmensen, die aan het woord kwamen één keer failliet waren gegaan. Ze waren na een zakelijke mislukking alles kwijt geraakt, huis, auto enz..Ze praatten daar erg luchtig, zelfs lacherig over. In Amerika is het geen schande om failliet te gaan en gaan deze ondernemers zo snel mogelijk met een nieuw idee aan de slag. Daar krijgen ze ook alle faciliteiten voor. Als ik dat vergelijk met de situaties, die hier op Higherlevel genoemd zijn, is het hier het andere uiterste.

Tegenwerking van banken, schuldsaneerders enz. en medewerking van allerlei "hulp"verleners met geregeld een pilletje als voornaamste oplossing. Het beste medicijn is gewoon zo snel mogelijk met nieuwe ideeen aan de slag te gaan en oude uitgebluste ideeen zo snel mogelijk achter je laten.

Link naar reactie
  • 0

 

Als laatste, wat ik absoluut hier wil opmerken, is dat er in deze uitzending van Goudzoekers ook bleek dat haast alle succesvolle zakenmensen, die aan het woord kwamen één keer failliet waren gegaan. Ze waren na een zakelijke mislukking alles kwijt geraakt, huis, auto enz..Ze praatten daar erg luchtig, zelfs lacherig over. In Amerika is het geen schande om failliet te gaan en gaan deze ondernemers zo snel mogelijk met een nieuw idee aan de slag. Daar krijgen ze ook alle faciliteiten voor. Als ik dat vergelijk met de situaties, die hier op Higherlevel genoemd zijn, is het hier het andere uiterste.

Tegenwerking van banken, schuldsaneerders enz. en medewerking van allerlei "hulp"verleners met geregeld een pilletje als voornaamste oplossing. Het beste medicijn is gewoon zo snel mogelijk met nieuwe ideeen aan de slag te gaan en oude uitgebluste ideeen zo snel mogelijk achter je laten.

(wat was hier de bedoeling van? wou je alleen een statement maken of? ;p)

 

Oke bedankt ik heb de filmpjes bekeken en weet nu dat ik prototypes kan laten maken bij het fablab kan ik het product daar ook laten produceren of moet ik dan echt een fabriek zoeken die dit kan?

 

Alvast bedankt,

 

Met vriendelijke groet,

 

Michel

Link naar reactie
  • 0

Naar aanleiding van de vele schrijnende verhalen hier op Higherlevel van failliet gegane ondernemers, had ik dit stukje over faillissementen en over hoe ze in Amerika er tegen aankijken erbij gezet. Wellicht is het beter dit te verplaatsen.

 

Paul

Link naar reactie
  • 0

Ik zou inderdaad zoals anderen al aangeven niet zo snel in Photoshop gaan werken, Photoshop is een fotobewerkingsprogramma.

 

En mocht je geen of weinig budget hebben om je eerste ideetjes uit te werken..ik heb dit even voor je opgezocht:

 

FreeCAD

 

BRL-CAD

 

Kijk bij BRL-CAD even bij de gallery, daar staan leuke dingen tussen. Het is beide 3D en Opensource, je mag het dus gratis gebruiken.

 

*edit: even foute url aangepast*

Link naar reactie
  • 0

Oke bedankt ik heb de filmpjes bekeken en weet nu dat ik prototypes kan laten maken bij het fablab kan ik het product daar ook laten produceren of moet ik dan echt een fabriek zoeken die dit kan?

 

Alvast bedankt,

 

Met vriendelijke groet,

 

Michel

 

Op het Fablab kan je een kunststof 3D model maken van jouw muis met de Rapidprototyping machine. Als dit klaar is kan je hier een silconen vacuumgietmal mee maken. Dat kan ondermeer op het fablab Protospace in Utrecht. Uit deze siliconen mal kan je heel goed d.m.v. vacuumgieten daar de eerste 10 tot 20 stuks maken. Dit zijn dan professionele producten, die je heel goed verkopen op internet ( dan heb je direct een klein marktonderzoek en je weet of jouw product de klanten bevalt ) of zou kunnen laten zien aan inkopers van winkels, groothandels.

 

Paul

Link naar reactie
  • 0

Oke bedankt ik heb de filmpjes bekeken en weet nu dat ik prototypes kan laten maken bij het fablab kan ik het product daar ook laten produceren of moet ik dan echt een fabriek zoeken die dit kan?

 

Alvast bedankt,

 

Met vriendelijke groet,

 

Michel

 

Op het Fablab kan je een kunststof 3D model maken van jouw muis met de Rapidprototyping machine. Als dit klaar is kan je hier een silconen vacuumgietmal mee maken. Dat kan ondermeer op het fablab Protospace in Utrecht. Uit deze siliconen mal kan je heel goed d.m.v. vacuumgieten daar de eerste 10 tot 20 stuks maken. Dit zijn dan professionele producten, die je heel goed verkopen op internet ( dan heb je direct een klein marktonderzoek en je weet of jouw product de klanten bevalt ) of zou kunnen laten zien aan inkopers van winkels, groothandels.

 

Paul

 

 

Oke dat is super om te horen zal even contact opnemen met hun voor de kosten.

 

Ik laat jullie het weten. Alvast bedankt!

 

Met vriendelijke groet,

 

Michel

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 158 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.