• 0

Ver onder de prijs van concurrenten zitten?

Beste leden,

 

Het zit zo; ik heb sinds 12 mei 2011 een eenmanszaak gericht op particulieren binnen de ICT. Dit houdt voornamelijk in reparatie en verkoop van computers & randapparatuur. Nu was ik altijd in de veronderstelling dat je zelf je prijs mag bepalen als ''baas'' van een eenmanszaak. Mij moeder heeft mij aan het twijfelen gebracht. Wat kunnen andere bedrijven die een hoog tarief hanteren hier (juridisch) tegen uit brengen?

 

Bedankt alvast!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zou toch proberen de prijzen een beetje marktconform te houden. Zoals al eerder gezegd, te ver onder de prijs gaan zitten doet je geloofwaardigheid niet altijd ten goede. En ook je prijzen achteraf omhoog gooien wil nog wel eens in je nadeel gaan werken.

 

Je zegt nu voor €12,50 incl btw per uur te werken. Dus je werkt bruto voor €10,51 per uur. En daar gaan nog je belastingen en eventueel andere kosten af. Investeringen misschien? Hou je überhaupt wel wat over voor jezelf?

 

Denk er toch nog maar een keer over na. Als je een goede dienst levert is er helemaal geen reden om (ver) onder de concurrentie te gaan zitten. Ik concurreer zelf liever op kwaliteit en service dan op prijs.

 

 

lol. Zoiets heb ik nog nooit gehoord in het praktijk van klanten. Iedereen denkt tegenwoordig aan hun portemonnee.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Ik zou toch proberen de prijzen een beetje marktconform te houden. Zoals al eerder gezegd, te ver onder de prijs gaan zitten doet je geloofwaardigheid niet altijd ten goede. En ook je prijzen achteraf omhoog gooien wil nog wel eens in je nadeel gaan werken.

 

Je zegt nu voor €12,50 incl btw per uur te werken. Dus je werkt bruto voor €10,51 per uur. En daar gaan nog je belastingen en eventueel andere kosten af. Investeringen misschien? Hou je überhaupt wel wat over voor jezelf?

 

Denk er toch nog maar een keer over na. Als je een goede dienst levert is er helemaal geen reden om (ver) onder de concurrentie te gaan zitten. Ik concurreer zelf liever op kwaliteit en service dan op prijs.

 

 

lol. Zoiets heb ik nog nooit gehoord in het praktijk van klanten. Iedereen denkt tegenwoordig aan hun portemonnee.

 

dus als jij een complexe rug operatie moet hebben dan reis jij ook liever naar afrika ofzo om je daar te laten opereren, 50 keer zo goedkoop en dat scheelt dus weer in de portomonee(mocht de verzekeraar niet vergoeden).

 

als ik een mijn huis wil laten schilderen en de offertes van verschillende bedrijven zijn : 5K,4K,7K en 1K. dan gooi ik meteen de offerte van 1K in de prullenbak. dat verschil moet ergens in zitten.

Link naar reactie
  • 0

Die beredenering van jou kan ik heel goed snappen, maar heel veel mensen begrijpen ook dat je niet heel veel kan vragen als beginnend en niet te vergeten studerende ict-er. Het gaat uiteindelijk om een trouwe klantenkring op te bouwen, als je die hebt zullen die heus niet afhaken omdat je wat omhoog gaat. Je kan de prijs omhoog gooien op grond van extra certificaten bijvoorbeeld, wat jou bedrijf weer wat professioneler maakt.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou toch proberen de prijzen een beetje marktconform te houden. Zoals al eerder gezegd, te ver onder de prijs gaan zitten doet je geloofwaardigheid niet altijd ten goede. En ook je prijzen achteraf omhoog gooien wil nog wel eens in je nadeel gaan werken.

 

Je zegt nu voor €12,50 incl btw per uur te werken. Dus je werkt bruto voor €10,51 per uur. En daar gaan nog je belastingen en eventueel andere kosten af. Investeringen misschien? Hou je überhaupt wel wat over voor jezelf?

 

Denk er toch nog maar een keer over na. Als je een goede dienst levert is er helemaal geen reden om (ver) onder de concurrentie te gaan zitten. Ik concurreer zelf liever op kwaliteit en service dan op prijs.

 

 

lol. Zoiets heb ik nog nooit gehoord in het praktijk van klanten. Iedereen denkt tegenwoordig aan hun portemonnee.

 

dus als jij een complexe rug operatie moet hebben dan reis jij ook liever naar afrika ofzo om je daar te laten opereren, 50 keer zo goedkoop en dat scheelt dus weer in de portomonee(mocht de verzekeraar niet vergoeden).

 

als ik een mijn huis wil laten schilderen en de offertes van verschillende bedrijven zijn : 5K,4K,7K en 1K. dan gooi ik meteen de offerte van 1K in de prullenbak. dat verschil moet ergens in zitten.

 

In Nederland kost oog operatie x aantal duizend euro's. In Turkije kost het 700 euro. In Istanbul is de grootste oog laser/operatie ziekenhuis ter wereld met top kwaliteit leverende personeel. Mijn hele familie en kennissen en vrienden hebben dat gewoon bij Istanbul laten doen allemaal 100% succesvol verlopen. 70% goedkoper dan in Nederland.

 

Hoezo dat. Ik zou gelijk die van 1K bellen en vragen van hoe ze het ongeveer doen. Als ze hetzelfde werk verichten als die van de 5k , dan kies ik gelijk voor die van 1K , met 4K in mijn achterzak. 4K= 4000x frietje met. :D

 

 

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

fixed price = garantie = duurder

 

als je zo'n tarief hanteerd dan zou ik geen fixed-price doen, als de mensen betalen voor een studerende ict'er dan moeten ze niet zeuren als je het werk niet kan en dus niks oplevert en wel uren rekent , dat risico zit in het lage uurtarief.

 

als je wel alles kan dan heb je niks aan het image van studerende ict'er. en moeten ze de volle mep betalen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik verkoop ook producten die gewoon precies hetzelfde is als mijn concurrent. Concurrent vraagt er 5000 euro voor , ik vraag er 3500 euro voor :D , zelfde product gewoon. 1500 euro verschil terwijl er geen verschil zit.

 

dan zal jij wel 100% van de markt bedienen en zal de concurrent wel snel failliet zijn ! want iedereen kijkt alleen naar de prijs. hoeveel % van de markt bedien je dan ?

Link naar reactie
  • 0

Ik verkoop ook producten die gewoon precies hetzelfde is als mijn concurrent. Concurrent vraagt er 5000 euro voor , ik vraag er 3500 euro voor :D , zelfde product gewoon. 1500 euro verschil terwijl er geen verschil zit.

 

dan zal jij wel 100% van de markt bedienen en zal de concurrent wel snel failliet zijn ! want iedereen kijkt alleen naar de prijs. hoeveel % van de markt bedien je dan ?

 

Voorbeeld: De concurrent verkoopt bijvoorbeeld 100 verschillende producten. Ik verkoop er maar 10. Bij mij is het zo dat ongeveer 8 van die 10 producten, veeeel en veeel goedkoper is dan mijn concurrent. Zelfde dienst,zelfde product, geen verschil. Enige verschil is dat je bij die andere veel en veel meer geld uitgeeft. Letterlijk en figuurlijk.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Misschien gewoon Debo-ICT laten ervaren hoe het gaat als ie voor een tientje per uur werkt? Zelf zal hij dat denk ik het beste kunnen beoordelen hoe dat gaat. Voordat dit topic gekaapt wordt en er discussies gaan plaats vinden of er uberhaupt wel twee tweedehands auto's die exact hetzelfde behandeld zijn kunnen bestaan.

Link naar reactie
  • 0

Eerst stelde je dat alleen de prijs telt.

 

Vervolgens betrek je bij de ooglasers al het criterium 'kwaliteit' in je antwoord, en verderop bij de auto's stel je dat het bij een gelijk aanbod is.

 

Je geeft dus zelf al aan dat prijs van belang is als het aanbod van twee leveranciers hetzelfde is.

 

Als ik bij jou kom en ik zeg dat ik een groene auto wil. En bij een ander ook. Moet ik dan de goedkoopste kiezen en is dat dan ds de beste keus?

Link naar reactie
  • 0

Misschien gewoon Debo-ICT laten ervaren hoe het gaat als ie voor een tientje per uur werkt? Zelf zal hij dat denk ik het beste kunnen beoordelen hoe dat gaat. Voordat dit topic gekaapt wordt en er discussies gaan plaats vinden of er uberhaupt wel twee tweedehands auto's die exact hetzelfde behandeld zijn kunnen bestaan.

 

Heb je gelijk in hoewel het ook voor Debo wel interessant kan zijn dat er meer dingen als alleen prijs een rol spelen in de totstandkoming van een overeenkomst. Of dat nu tweedehands autos zijn of ICT-diensten

Link naar reactie
  • 0

Eerst stelde je dat alleen de prijs telt.

 

Vervolgens betrek je bij de ooglasers al het criterium 'kwaliteit' in je antwoord, en verderop bij de auto's stel je dat het bij een gelijk aanbod is.

 

Je geeft dus zelf al aan dat prijs van belang is als het aanbod van twee leveranciers hetzelfde is.

 

Als ik bij jou kom en ik zeg dat ik een groene auto wil. En bij een ander ook. Moet ik dan de goedkoopste kiezen en is dat dan ds de beste keus?

 

Jij weet volgens mij heus wel wat ik bedoel hoor. Ik heb het over PRECIES hetzelfde product. Dus als kwaliteit a is , dan is bij die andere ook kwaliteit a. Dus ''hetzelfde''.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Zoals ik al aangaf, wat ik nu heb werkt best goed prijs per klus . En voor overige taken zoals mail configureren, netwerkjes aanleggen het bedrag van 12,50 incl btw rekenen.

 

Voordelen: *Minder tijdsdruk cq zelf de tijd indelen als je op kantoor werkt, prijs blijft toch hetzelfde dan.

* Je weet wat je per klus al gaat gaat verdienen

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ok, heb je inmiddels al belasting betaald ? hoeveel hield je toen over.

 

heb je inmiddels ook een (zakelijke) aansprakelijkheids verzekering ? hoeveel betaal je hiervoor ?

 

wat gebeurd er als je bijv computer uit handen laat vallen ? kosten 400 euro, dan moet je vervolgens 40 uur werken voor dat foutje ?

 

het is niet alleen wat je nu per uur overhoud maar ook na belasting,verzekeringen etc etc.

 

als jij dat allemaal kan met dat uurtarief dan zou dit erg mooi zijn, ik betwijfel het.

 

het probleem is normaal gesproken dat je erachter komt dat de marges te laag zijn als het erg laat is / te laat is.

Link naar reactie
  • 0

Zoals ik al aangaf, wat ik nu heb werkt best goed prijs per klus . En voor overige taken zoals mail configureren, netwerkjes aanleggen het bedrag van 12,50 incl btw rekenen.

 

Voordelen: *Minder tijdsdruk cq zelf de tijd indelen als je op kantoor werkt, prijs blijft toch hetzelfde dan.

* Je weet wat je per klus al gaat gaat verdienen

 

 

 

Zo moet je ook beginnen. Later als je wat groter bent en dergelijke kun je je prijzen eventueel verhogen.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Eerst stelde je dat alleen de prijs telt.

 

Vervolgens betrek je bij de ooglasers al het criterium 'kwaliteit' in je antwoord, en verderop bij de auto's stel je dat het bij een gelijk aanbod is.

 

Je geeft dus zelf al aan dat prijs van belang is als het aanbod van twee leveranciers hetzelfde is.

 

Als ik bij jou kom en ik zeg dat ik een groene auto wil. En bij een ander ook. Moet ik dan de goedkoopste kiezen en is dat dan ds de beste keus?

 

Jij weet volgens mij heus wel wat ik bedoel hoor. Ik heb het over PRECIES hetzelfde product. Dus als kwaliteit a is , dan is bij die andere ook kwaliteit a. Dus ''hetzelfde''.

 

het gaat niet alleen om het product, ik betaal iets meer bij de een audio speciaal zaak dan de media markt, niet omdat ik graag extra betaal voor een apparaat, maar omdat ik goed geholpen word bij de speciaal zaak terwijl ze mij in de media markt appellig aankijken.

 

daarnaast als er problemen zijn met het apparaat of ik weet iets niet , dan kan ik de speciaalzaak opbellen en om om advies vragen, probeer dat maar eens bij de media markt.

 

de audio zaak weet dat ze langer met een klant bezig zijn, dat de klant nog is terug komt met vragen en dat ze zo nu en dan extra advies geven, hiervoor hanteren ze een hogere marge terwijl de apparaten het zelfde zijn.

 

en weet je wat zo leuk is ? veel mensen accepteren het , anders waren de speciaal zaken er niet meer en hadden we alleen media markt.

 

het zelfde met zoveel andere artikelen, waarom koopt iedereen niet via webshops, alles is goedkoper, dat doen ze niet omdat ze advies willen, omdat ze het artikel willen zien of aanraken, mischien willen ze het testen.

 

om al die redenen geld niet alleen de prijs

Link naar reactie
  • 0

Eerst stelde je dat alleen de prijs telt.

 

Vervolgens betrek je bij de ooglasers al het criterium 'kwaliteit' in je antwoord, en verderop bij de auto's stel je dat het bij een gelijk aanbod is.

 

Je geeft dus zelf al aan dat prijs van belang is als het aanbod van twee leveranciers hetzelfde is.

 

Als ik bij jou kom en ik zeg dat ik een groene auto wil. En bij een ander ook. Moet ik dan de goedkoopste kiezen en is dat dan ds de beste keus?

 

Jij weet volgens mij heus wel wat ik bedoel hoor. Ik heb het over PRECIES hetzelfde product. Dus als kwaliteit a is , dan is bij die andere ook kwaliteit a. Dus ''hetzelfde''.

 

het gaat niet alleen om het product, ik betaal iets meer bij de een audio speciaal zaak dan de media markt, niet omdat ik graag extra betaal voor een apparaat, maar omdat ik goed geholpen word bij de speciaal zaak terwijl ze mij in de media markt appellig aankijken.

 

daarnaast als er problemen zijn met het apparaat of ik weet iets niet , dan kan ik de speciaalzaak opbellen en om om advies vragen, probeer dat maar eens bij de media markt.

 

de audio zaak weet dat ze langer met een klant bezig zijn, dat de klant nog is terug komt met vragen en dat ze zo nu en dan extra advies geven, hiervoor hanteren ze een hogere marge terwijl de apparaten het zelfde zijn.

 

en weet je wat zo leuk is ? veel mensen accepteren het , anders waren de speciaal zaken er niet meer en hadden we alleen media markt.

 

het zelfde met zoveel andere artikelen, waarom koopt iedereen niet via webshops, alles is goedkoper, dat doen ze niet omdat ze advies willen, omdat ze het artikel willen zien of aanraken, mischien willen ze het testen.

 

om al die redenen geld niet alleen de prijs

 

Jij veranderd de product. Ik heb het over precies hetzelfde product met alles wat erbij hoort. Dus gewoon hetzelfde. Winkel of webshop enz. Als die ene webshop is , is die andere ook webshop. Dus met alles wat erbij hoort ,gewoon hetzelfde. Ik hoop dat iedereen het nu wel begrijpt.

 

Eigenlijk denk ik dat ik beter tegen een muur kan praten. Want mensen begrijpen het niet.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

maar het voorbeeld van die 5000 vs 3500 euro producten dan ?

 

jij gaf aan dat jij 10 producten verkocht ipv 100 van de andere, daar zit al een verschil.

 

 

 

100 verschillende producten. Dus geen een product is van hetzelfde merk. 1 van die 100 , heb ik ook in mijn voorraad. Alleen de verschil tussen de prijs is groot dat is alles.

 

Maar dit zul jij vast niet begrijpen omdat het niet mogelijk is.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Eigenlijk denk ik dat ik beter tegen een muur kan praten.

Op zich zijn er leden van dit forum die daar blij mee zouden zijn, gok ik. ;D

dat je erachter komt dat de marges te laag zijn als het erg laat is / te laat is.

Precies dat is denk ik wat Debo-ICT nodig heeft. Dan heeft hij geleerd en maakt hij de fout niet nog een keer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 295 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.