• 0

Vergunning artikel 23, belastingdienst gaat niet zomaar akkoord?

Beste forummers,

 

De situatie is op dit moment als volgt; webwinkel wordt gebouwd (is nog niet online) en de kleding die ik

besteld heb uit Peru is in productie.

 

Ik heb dus een briefje gestuurd naar de Belastingdienst om een vergunning artikel 23 te krijgen.

 

Voorwaarden zijn;

 

- regelmatig goederen invoerren

- aparte administratie voeren

- gevestigd zijn in NL

 

Nu ben ik een startende ondernemer en een dergelijke vergunning maakt het voor mij wat makkelijker.

Maar dit is pas mijn eerste zending (waarde 9.000euro).

 

Uiteraard ben ik van plan regelmatig in te voeren, maar dus is natuurlijk wel afhankelijk van het succes

van de winkel.

 

Nu ontvang ik vandaag een brief van de inspecteur. Hij wil graag het internetadres van de winkel. Sja, die

is dus nog niet online.

En vervolgens wil hij weten wat ik eraan heb gedaan om een klantenkring op te bouwen om daardoor

tot regelmatige invoer te komen?

 

Hij geeft verder nog aan dat hij terughoudend is met de vergunning, daar er nog geen regelmatige invoer

plaats heeft gehad.

 

Nou ga ik uiteraard een briefje terugschrijven, maar met zijn vragen kan ik weinig. Mijn winkel is nog niet

online, dus die kan hij niet zien.

En wat ik eraan gedaan heb een klantenkring op te bouwen.................ehhh, ik heb express nog geen reclame

gemaakt. Mijn winkel is immers nog niet online. En ik wil graag de 1e nieuwschierigheid van mensen gebruiken

om gelijk een mooie winkel te presenteren natuurlijk.

 

Wie heeft ervaring met de aanvraag van deze vergunning? En is het niet gek dat mij deze vragen worden gesteld?

Ik heb immers in mijn brief aangegeven dat ik een startende ondernemer ben. En juist voor starters is deze regeling

zo prettig.

 

Wie heeft advies?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Ik vind de vragen niet vreemd, want de voorwaarde is regelmatige invoer. Er is nu niets waaruit blijkt dat er sprake is van regelmatige invoer, want je hebt pas één bestelling lopen en je hebt nog geen klanten, want je zaak is nog niet live gegaan.

Link naar reactie
  • 0

Dus dan zou het eigenlijk zo zijn dat ik pas na een paar keer invoeren deze vergunning kan

aanvragen?

 

Dan pas kan ik immers aantonen dat ik voldoe aan de voorwaarden "regelmatige invoer".

 

Op dit moment is het voornemen er wel natuurlijk, om regelmatig in te voeren. Maar wanneer

dat precies is kan ik nog niet voorspellen.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.