• 0

Real options methode

een tip gekregen: de real options methode toepassen voor investeringsbeslissingen. vaak worden terugverdientijden en netto contante waarde gebruikt bij het bepalen of een investering (nieuw bedrijf?) lucratief is. het nadeel hiervan is dat ze statisch zijn en weinig rekening houden met beslissingsmomenten (wel of niet doorgaan) of onzekerheid in kosten of inkomsten.

 

er is echter ook een methode afgeleid uit de financiele markten, de real options analyse. wordt gebruikt om waarde van opties te bepalen, waarbij er ook sprake is van een investering (prijs van de optie), beslissingsmoment (uitoefenen), en onzekere onderliggende waarde van het aandeel. mooie constructie maar relatief complex. past wel bij mijn profiel met name als deze praktisch toepasbaar te maken is, en belangrijk, uitlegbaar is.

 

mijn vraag is of deze methode bekend is, en of er ervaringen mee zijn.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Offtopic:

 

Ik ben van mening dat bij het nemen van investeringsbeslissingen zo en zo niet uit moet worden gegaan van 1 methode, maar dat meerdere methodes naast elkaar gelegd moeten worden.

 

Bovendien kan een investering toch de moeite waard zijn ook al is de terugverdientijd te lang of het rendement te laag. Bij het nemen van dergelijke beslissingen zijn namelijk niet alleen de financiele kant van belang.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.