• 0

schuld afkopen / kwijtschelden

Hallo,

 

Ik heb de volgende praktijk case voor een van mijn klanten:

 

Klant komt bij mij en heeft heel veel schulden bij heel veel bedrijven. Ziggo, oxio etc. etc.

Nu wil ik deze klant natuurlijk graag helpen maar wat is nu de logische stap, proberen af te kopen of kwijt te schelden?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je het antwoord op die vraag niet kent dan is het waarschijnlijk beter om de klant door te verwijzen naar een schuldhulpverleningsinstantie i.p.v. van met goede bedoelingen te gaan doe het zelven.. Schuldsanering vraagt een goed georganiseerde en gestructureerde aanpak en grote bedrijven als ziggo en oxxio werken vaak alleen mee als er een erkend schuldsanerings buro betrokken is. Als je zelf met de klant dit gaat aanpakken kom je vaak niet verder als het inperken of niet verder groeien van de extra bijkomende (incasso) kosten en het afspreken afbetalingsregeling.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Is het een ondernemer of partikulier?

 

Voor de rest met Roel eens. Ik zie vaak dat partijen hulp aanbieden wat helaas geen solaas biedt.. Het kost je alleen maar tijd en je klant wordt et niet mee gehOlpen. Je kan hem ook helpen door progessionele begeleiding te zoeken voor hem.

 

Danny

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Hallo,

 

Ik heb de volgende praktijk case voor een van mijn klanten:

 

Klant komt bij mij en heeft heel veel schulden bij heel veel bedrijven. Ziggo, oxio etc. etc.

Nu wil ik deze klant natuurlijk graag helpen maar wat is nu de logische stap, proberen af te kopen of kwijt te schelden?

 

Als je je klant wilt helpen, zorg dan dat 'ie bij iemand terecht komt die verstand heeft van het saneren van problematische schuldsituaties. Die mensen hebben ervaring in de juiste benadering van de crediteuren.

 

Mijn ervaring is overigens dat de mensen voor wie partijen als Ziggo en Oxxio problematisch zijn ook veel wehkamp-achtige en telefoonschulden hebben en een WSNP vaak kunnen vergeten vanwege 'overconsumptie'.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 61 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.