• 0

Site met info over Openbaar Vervoer

Omschrijving van je concept:

Beste,

 

 

Ik hoor graag u mening over het volgende.

Sinds 8 Feb 2011 is TotalOV op de markt gebracht.

 

TotalOV voorziet ruim 60.000 mensen dagelijks van OV Controles, OV Vertragingen en OV Reisinformatie in de regio's:

Utrecht, Amsterdam, Rotterdam en Den Haag. U kunt TotalOV zien als een nieuwe concurent van 9292ov.

 

Onze volgers worden voorzien van deze informatie via:

Website, 0900-Nummer (0,55 per gesprek), SMS Dienst (0,35 p.v.b), Twitter, BB PING, Facebook en Hyves.

Ruim 50.000 volgers komen uit de Regio Utrecht, sinds 4 Juli 2011 is TotalOV begonnen in de Regio's: Amsterdam, Rotterdam en Den Haag.

 

Wij hadden verwacht in de vakantie een daling te krijgen, maar dit is totaal omgekeerd. In 3 weken zijn het aantal volgers gestegen met 10.000 mensen.

 

Onze volgers krijgen via BlackBerry Ping "GRATIS" BC berichten met OV Controles en OV Vertragingen.

Via onze Twitter kunnen al onze Volgers alle OV Controles, OV Vertragingen en extra OV Informatie terug vinden.

Op zo wel Hyves en Facebook vermelden wij ook onze OV Controles en OV Vertragingen.

Voor OV Reisinformatie kunnen onze volgers naar onze CallCenter bellen "0900-5050660"

Kosten 0,55 per gesprek, onze CallCenter is bijna 16 uur per dag open!

 

Tevens kunnen zij via onze website alle informatie krijgen die zij willen!

 

Enkel als onze volgers OV Reisinformatie willen hebben dienen zij te bellen naar onze 0900-nummer.

Voor de mensen die geen BB PING of Twitter hebben wij de optie om te bellen of SMS te sturen, zij kunnen daar OV Controles en OV Vertragingen opvragen.

 

TotalOV heeft tevens gesproken met GVU en Connexxion, zij gaven aan hier gaan bezwaar tegen te maken!

 

TotalOV wilt er tevens op aandringen dat wij mensen niet aanmoedingen om te zwartrijden! TotalOV geeft enkel een Advies, het is aan de persoon zelf wat hij er mee doet! Zodra hij geen geldig vervoersbewijs heeft, krijgt hij een boete indien hij wordt gecontroleerd.

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Hele bedrijf opgezet, probeer mij overal op de richten zodat het bedrijf zeer uitgebreid is!

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Bewijzen dat deze diensten ook geleverd kunnen worden door een bedrijf die niet samenwerkt met openbaar vervoers bedrijven. en 100% voor de reiziger is!

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

TotalOV is de eerste die OV Controles meld in Nederland, daarnaast zijn wij op het gebied van OV Reisinformatie goedkoper dan onze concurenten

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Graag hoor ik u mening wat u hier over vindt!

Wilt u meer informatie, dat kan u kunt dan mailen naar

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

Voor wie geïnteresseerd is in wat hierover op een ander forum al is gezegd: http://hallo.kvk.nl/hallo/vraag_en_antwoord/t/15624.aspx

 

Aanvulling hier op. Sinds 23 juni 2011 is ZwartRijdenOV onder de naam TotalOV verder gegaan.

Dit heeft TotalOV gedaan om het aansporen van zwartrijden de mond in te drukken.

 

Sins de verandering van onze naam zien onze volgers ons meer als een Informatie dienst in het openbaar vervoer die hun helpt van A naar B te komen zonder problemen.

 

Tevens is in Utrecht het zwartrijden gedaald in 3 maanden tijd sinds TotalOV daar actief is.

Link naar reactie
  • 0

Beetje waardeloze Kneus en uiteraard weer anoniem.

 

Alsof je niet meer naar de radio luisterd, omdat zij laten weten waar de flitsers staan.

 

Tuurlijk ben ik van mening dat je gewoon moet betalen voor de diensten en spullen die je afneemt, maar veroordeel geen ondernemers die op een legale manier iets willen verdienen met het waarschuwen van mensen die van mening zijn dat zij gratis zouden mogen reizen. Nu reis ik zelf nooit met het openbaar vervoer omdat ik het waardeloos en zonde van mijn tijd vindt, maar kan me voorstellen dat het aanlokkelijk is voor mensen, vooral als je gewaarschuwd wordt voor eventuele controlles.

 

Wat ik me alleen afvraag, is een kaartje kopen niet goedkoper en sneller dan een 0900 nummer bellen?

 

is het een geheim van de kok of kun je ons vertellen hoe je aan de informatie komt? Wordt deze net als een aantal flitslocaties vooraf aangegeven?

En garandeer je ook dat alle controlle's bekend zijn?

Link naar reactie
  • 0

Tevens is in Utrecht het zwartrijden gedaald in 3 maanden tijd sinds TotalOV daar actief is.

Is het zwartrijden gedaald of is het aantal betrapte zwartrijders gedaald? Het laatste lijkt mij niet onlogisch als zwartrijders informatie kunnen krijgen waar de controles zijn ...

Link naar reactie
  • 0

Beetje waardeloze Kneus en uiteraard weer anoniem.

 

Alsof je niet meer naar de radio luisterd, omdat zij laten weten waar de flitsers staan.

 

Tuurlijk ben ik van mening dat je gewoon moet betalen voor de diensten en spullen die je afneemt, maar veroordeel geen ondernemers die op een legale manier iets willen verdienen met het waarschuwen van mensen die van mening zijn dat zij gratis zouden mogen reizen. Nu reis ik zelf nooit met het openbaar vervoer omdat ik het waardeloos en zonde van mijn tijd vindt, maar kan me voorstellen dat het aanlokkelijk is voor mensen, vooral als je gewaarschuwd wordt voor eventuele controlles.

 

Wat ik me alleen afvraag, is een kaartje kopen niet goedkoper en sneller dan een 0900 nummer bellen?

 

Bedankt voor u reactie, TotalOV raad iedereen ook aan om altijd een geldig vervoersbewijs te hebben. Indien zij dat niet hebben is de kans op een boete zeer groot.

 

De controleurs in de regio Utrecht gaven zelf aan dat de agressie een stuk minder wordt, want mensen weten dat er controles zijn dus zijn ze 2 keer gewaarschuwd. Indien zij er dan toch voor kiezen zwart te reizen, moeten ze niet boos worden want ze zijn 2 keer gewaarschuwd.

 

TotalOV is niet anoniem, u kunt op onze website alles over ons vinden!

Link naar reactie
  • 0

Tevens is in Utrecht het zwartrijden gedaald in 3 maanden tijd sinds TotalOV daar actief is.

Is het zwartrijden gedaald of is het aantal betrapte zwartrijders gedaald? Het laatste lijkt mij niet onlogisch als zwartrijders informatie kunnen krijgen waar de controles zijn ...

 

De controleurs van de Regio Utrecht hebben ons medegedeeld dat het ZwartRijden gedaald is en de kaart verkoop gestegen is.

Zo gaven zij aan dat ze een feestje kregen omdat het ZwartRijden in een tijd van 3 maanden van 7% naar 3% was gedaald.

Link naar reactie
  • 0

 

Een vraag naar meningen over je website/service is okay. Een discussie over de onderliggende ethiek is best. Maar als je de service hier gaat promoten, wek je de toorn van moderators. Adressen kunnen in je signature, niet in het topic zelf.

 

Bedankt, we zullen names TotalOV onze service niet meer gaan promoten! Excusus voor het ongemak!

Link naar reactie
  • 0

Je begrijpt me verkeerd, ik noem jouw geen kneus ;)

 

Ik veroordeel de kneus die jij zojuist hebt gekregen van iemand die anoniem wil blijven. (zie helemaal bovenaan bij de titel van je topic)

 

Oke mooi, ik snap hem. We waarderen iedereen zijn mening! Van kritiek wordt je alleen maar beter!

Link naar reactie
  • 0

gelukkig, maar krijgen we dan ook nog de antwoorden op mijn drie vraagjes?

 

1. Gemiddeld duurt een gesprek 0,30 sec, een kaartje kopen of ov chipkaart opladen (wat verplicht wordt) duur stukken langer. U dient al 30 seconde u ov chipkaart voor de kaart lezer te houden.

2. Wij melden expres niet vooraf of er controles zijn, enkel paar sec a min na dat we de controle hebben gezien. Dit omdat wij vinden dat de controleurs ook privacy hebben. We hebben zelf mensen in het OV zitten die kijken of er controles zijn, als er een vertraging is melden zij dit ook aan onze updaters die update dan onze systemen. Mensen kunnen ook tippen, als er een tip binnen komt sturen wij een ov checker die in de buurt is naar de locatie om te kijken of het klopt. Als het klopt melden wij de controle.

3. We mogen geen garantie geven, dan zijn we wettelijk strafbaar. We sporen dan aan tot een strafbaar feit, bij elke meldingen vermelden wij Let op: Het Gebruik van TotalOV is op eigen risico. Dit moeten wij verplicht doen, omdat we anders verboden kunnen worden door de staat. Hier is veel begrip voor van onze volgers, niets voor iets hebben we zoveel mensen bereikt in 5 maanden tijd.

Link naar reactie
  • 0

Wat is het beloningssysteem dan precies voor de mensen die een tip doorgeven?

 

Haal je je omzet alleen uit het 0900 nummer of zijn er ook andere manieren om omzet binnen te halen?

 

1. Zij krijgen daarvoor Gratis OV Controles terug op al onze diensten.

2. Onze omzet wordt behaald uit adverteerders, 0900-nummer en sms dienst

Link naar reactie
  • 0

Je praat de ene keer over ons en dan weer als ik, met hoeveel mensen doe je dit precies.

 

Als die 60.000 mensen elke werkdag bellen dan heb je inderdaad een kleine goudmijn ondekt.

Maar denk dat de meeste mensen de info via de gratis middelen verkrijgen.

 

Maar stel dat iedereen dat nu gaat doen, dus dat je je callcenter moet opdoeken. Waar ga je dan je geld vandaan halen. Iedereen weet dat bezoekers zelden tot nooit op banners klikken en dat de kliks uiteindelijk ook niet veel opleveren.

Had je hier al over nagedacht?

 

 

Ander puntje, hoe werkt dat precies met de smsjes? Gaat dat regio, zie jij waar de mensen zich bevinden en geef je dan de controlles door, of kan dit niet ivm privacywetgeving. In dat laatste geval krijgen mensen dan alle controlle's door, dat zal landelijk gezien een behoorlijke lijst zijn.

 

Tot slot hoe zie je het verder zelf voor in de toekomst? Ik ken bijvoorbeeld een HTM controlleur die fulltime op de tramlijnen controlleerd, elke dag een andere, uit zijn verhalen begrijp ik dat er ongeveer 12 van deze teams per dag aan het werk zijn. Om dit alleen in Den Haag uit te zoeken zal veel tijd en geld kosten, laat staan landelijk. Ook kan ik me voorstellen dat ze halverwege de dag gerust van een lijn wisselen.

Link naar reactie
  • 0

Je praat de ene keer over ons en dan weer als ik, met hoeveel mensen doe je dit precies.

 

Als die 60.000 mensen elke werkdag bellen dan heb je inderdaad een kleine goudmijn ondekt.

Maar denk dat de meeste mensen de info via de gratis middelen verkrijgen.

 

Maar stel dat iedereen dat nu gaat doen, dus dat je je callcenter moet opdoeken. Waar ga je dan je geld vandaan halen. Iedereen weet dat bezoekers zelden tot nooit op banners klikken en dat de kliks uiteindelijk ook niet veel opleveren.

Had je hier al over nagedacht?

 

 

Ander puntje, hoe werkt dat precies met de smsjes? Gaat dat regio, zie jij waar de mensen zich bevinden en geef je dan de controlles door, of kan dit niet ivm privacywetgeving. In dat laatste geval krijgen mensen dan alle controlle's door, dat zal landelijk gezien een behoorlijke lijst zijn.

 

Tot slot hoe zie je het verder zelf voor in de toekomst? Ik ken bijvoorbeeld een HTM controlleur die fulltime op de tramlijnen controlleerd, elke dag een andere, uit zijn verhalen begrijp ik dat er ongeveer 12 van deze teams per dag aan het werk zijn. Om dit alleen in Den Haag uit te zoeken zal veel tijd en geld kosten, laat staan landelijk. Ook kan ik me voorstellen dat ze halverwege de dag gerust van een lijn wisselen.

 

TotalOV heeft veel vrijwilligers, rond de 45 mensen. Een deel van deze medewerkers heeft een aandeel in het bedrijf.

 

1. Onze 0900 nummer is sinds 6 weken actief, we gaan het per 1 september groot promoten.

2. Onze adverteerders adverteren vooral op onze BlackBerry ping, we hebben ruim 7.000 pings. Dit is een uniek aanbod wat nog niet veel in Nederland wordt aangeboden.

3. Onze sms dienst is geen abbo, mensen kunnen een sms sturen naar een bepaald nummer zij betalen dan 0,35 per bericht en krijgen dan een retour sms terug met de laatste ov controle van hun regio. Enkel regio Utrecht heeft de sms dienst op dit moment. Onze volgers moeten elke keer dat ze een controle willen weten een sms sturen.

4. We hebben OV Checkers in het OV die reizen in de trams, zij volgen deze controleurs of nemen plaats op plekken waar zij het vaakst komen. Dit wordt gemeld aan de updaters. We melden waar ze instappen en de richting. en als ze weer instappen melden wij dat weer met de richting.

Link naar reactie
  • 0

Beste TotalOV,

 

zijn er vervoerders die informatie over controlecampagnes met jullie delen? In hoeverre gaat samenwerking met deze partijen of bijvoorbeeld gemeenten en provincies als je kunt claimen dat het zwartrijden vermindert met jullie services?

 

Ik denk hierbij bijvoorbeeld aan grote evenementen in steden zoals Koninginnedag, of problemen rond de studenten-OV op 5 mei en bezoekers aan Bevrijdingsconcerten...

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Beste TotalOV,

 

zijn er vervoerders die informatie over controlecampagnes met jullie delen? In hoeverre gaat samenwerking met deze partijen als je kunt claimen dat het zwartrijden vermindert met jullie services?

 

Ik denk bijvoorbeeld aan grote evenementen in steden zoals Koninginnedag, of problemen rond de studenten-OV op 5 mei...

 

Groet,

 

Highio

 

TotalOV is 100% Betrouwbaar, 100% Onafhankelijk en 100% Voor de Reiziger. Hier bedoelen wij mee dat we nooit zullen gaan samenwerken met openbaar vervoers bedrijven. Tevens zien zij ons als een conccurent van 9292ov. En omdat Connexxion en NS aandeelhouder van 9292ov zijn, maken zij hun eigen bedrijf kapot als ze met ons zouden samenwerken.

 

De medewerkers "Controleurs" geven ons vaak informatie, dit hebben sommige ook hun kop gekost.

Dit vinden wij zeer jammer, maar dat is het keuze van het bedrijf.

 

Tevens heeft TotalOV een nieuw concept op de markt gebracht, u kunt die zien op onze website. Hier bieden wij organisatie's aan ons te vragen of al hun bezoekers te voorzien voor OV Reisinformatie. Tijdens TMF Awards en Pleusure Island hebben wij dit al gedaan, met groot succes!

 

Elke bedrijf mag zich tevens aanmelden als ze een samenwerking met ons zien zitten. Helaas hebben sommige bedrijven ons onderschat en gedacht dat we een tijdelijk iets waren. Maar als je in 5 maanden tijd 60.000 mensen bereik doe je toch iets goeds na mijn zeggen. Helaas zal het nog even duren tot zij van gedachte veranderen, want niemand gaat zijn mening zo maar veranderen.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 133 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.