• 0

Van thuis uit eigen zaak starten, Kan dit?

Hallo,

 

Ik heb een hele grote klantenbestand van mensen die interesse hebben in groothandels en dat tegen goede prijzen.

Nu is het zo dat ik met die groothandels al contact heb opgenomen, en zou graag de klanten aanwerven voor bedrijven.

 

Ik zit nog wel met een aantal vragen namelijk:

 

- Stel dat ik klanten aanbreng en ze kopen van de groothandels af, hoe word ik zelf betaald?

- Moet ik een BTW nummer hebben?

- Kan ik van thuis uit de klanten en eigenaren ontvangen?

- Welke bedrag is aanvaardbaar per klant die ik aanwerf?

 

Dank u

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

- Stel dat ik klanten aanbreng en ze kopen van de groothandels af, hoe word ik zelf betaald?

- Moet ik een BTW nummer hebben?

- Kan ik van thuis uit de klanten en eigenaren ontvangen?

- Welke bedrag is aanvaardbaar per klant die ik aanwerf?

 

- Door iemand (groothandel of klant) een factuur te sturen.

- Ja.

- Ja (als zij bereid zijn om te komen), tenminste als je medebewoner(s) dat okee vinden.

- Wat de ‘gek’ (groothandel of klant) daar voor over heeft.

 

Link naar reactie
  • 0

Voor wat betreft de regels om vanuit een woning een bedrijfje te starten wijs ik je op de webpagina

 

Bedrijf aan huis melden

http://www.antwoordvoorbedrijven.nl/regel/bedrijf-aan-huis-melden

 

Groet,

Winod Debipersad

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

- Stel dat ik klanten aanbreng en ze kopen van de groothandels af, hoe word ik zelf betaald?

- Moet ik een BTW nummer hebben?

- Kan ik van thuis uit de klanten en eigenaren ontvangen?

- Welke bedrag is aanvaardbaar per klant die ik aanwerf?

 

- Door iemand (groothandel of klant) een factuur te sturen.

- Ja.

- Ja (als zij bereid zijn om te komen), tenminste als je medebewoner(s) dat okee vinden.

- Wat de ‘gek’ (groothandel of klant) daar voor over heeft.

 

 

En wat als de factuur niet betaald word??Moet ik ook nog eens BTW betalen over mijn salaris.?

Link naar reactie
  • 0

1. Zorgen dat deze toch wordt betaald. Waarom zou die niet betaald worden?

2. Nee, btw en salaris zijn 2 compleet verschillende dingen. Overigens spreek je bij een eigen onderneming (emz) niet over een salaris, maar over omzet en winst. De btw staat daar weer los van.

 

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

1. Zorgen dat deze toch wordt betaald. Waarom zou die niet betaald worden?

2. Nee, btw en salaris zijn 2 compleet verschillende dingen. Overigens spreek je bij een eigen onderneming (emz) niet over een salaris, maar over omzet en winst. De btw staat daar weer los van.

 

 

 

Ik moet toch belasting betalen over mijn winst?

Hoe word dat geregeld? Ja sommige kunnen misschien niet betalen, men weet het maar nooit.

Link naar reactie
  • 0

Belasting over je winst is (in geval van een emz) inkomsten belasting en niet btw. Btw is echt heel wat anders.

 

Als men een factuur niet kan betalen, zelfs niet na een incassoprocedure, whatever, dan boek je deze uiteindelijk als niet inbaar. Van deze factuur verreken je weer de btw terug en hoeft deze niet meegenomen te worden bij de ib aangifte.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Belasting over je winst is (in geval van een emz) inkomsten belasting en niet btw. Btw is echt heel wat anders.

 

Als men een factuur niet kan betalen, zelfs niet na een incassoprocedure, whatever, dan boek je deze uiteindelijk als niet inbaar. Van deze factuur verreken je weer de btw terug en hoeft deze niet meegenomen te worden bij de ib aangifte.

 

Oke dat is duidelijk, ik weet alleen niet in welke richting ik me moet gaan orienteren,

Link naar reactie
  • 0

Zo te horen kun je het beste eerst eens dit forum uitgebreid gaan nazoeken. Je hebt weinig tot geen kennis van zaken, en dat is bij uitstek wat je hier kunt vinden - verwacht alleen niet dat mensen (voor de zoveelste keer) het hele verhaal van het begin af aan voor je uit gaan leggen.

 

Een belangrijk deel van ondernemer zijn is dat je zelf wat onderneemt. Als je daarna nog specifieke vragen hebt zul je zien dat iedereen die graag zal beantwoorden!

Link naar reactie
  • 0

Zo te horen kun je het beste eerst eens dit forum uitgebreid gaan nazoeken. Je hebt weinig tot geen kennis van zaken, en dat is bij uitstek wat je hier kunt vinden - verwacht alleen niet dat mensen (voor de zoveelste keer) het hele verhaal van het begin af aan voor je uit gaan leggen.

 

Een belangrijk deel van ondernemer zijn is dat je zelf wat onderneemt. Als je daarna nog specifieke vragen hebt zul je zien dat iedereen die graag zal beantwoorden!

 

Ja ben wel wat tegen gekomen, maar niet mensen met hetzelfde idee als mij helaas.

Ik vind dit zelf ook erg lastig, omdat het gewoon weg moeilijk is om mij te concentreren op welke producten ik me moet gaan richten om ze aan de man te brengen voor bedrijven, winkeliers etc

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Heb je een passie? Een hobby waar je veel mee doet? Vergaande intwresse in bepaalde dingen?

 

Of begrijp ik het nu verkeerd? In je openingspost zeg je een groot klanten bestand te hebben en later toch dat je niet weet welke richting je wilt?

Link naar reactie
  • 0

Heb je een passie? Een hobby waar je veel mee doet? Vergaande intwresse in bepaalde dingen?

 

Of begrijp ik het nu verkeerd? In je openingspost zeg je een groot klanten bestand te hebben en later toch dat je niet weet welke richting je wilt?

 

Ja maar dat gaat om elektronica, dus gsm toestellen, sciphones, etc

Link naar reactie
  • 0

Hobby heb ik overigens niet echt, maar ik heb wel eens webshop gehad waar ik elektronica verkochte , dus gsm toestelle vanuit china en mp3 spelers etc,,

 

Alleen verkocht ik de producten waar ook zo een echte logo op stond maar in feite is dat dan namaak en toen ben ik gestopt wegens te vele problemen.

 

Ik zou wel een webshop willen openen met chinese GSM toestellen en Notebooks, etc, maar weet niet of het gaat lopen.

Link naar reactie
  • 0

Hey,

 

Een tip:Wat je zou kunnen doen voordat je over 1 nacht ijs gaat is een AOV ondernemersopleiding volgen...die stoomt je klaar met de basis vaardigheden en basis principes en voorwaarden omtrent een onderneming starten..Neem gerust een kijkje op Klik hier

 

Ja maar dat zie ik niet echt zitten, het is gewoon erg moeilijk om iets van thuis uit te beginnen merk ik .

Je moet overal vergunningen hebben etc, een webshop zie ik wel zitten maar het probleem is wat ga je aanbieden?

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Misschien moet je dat huis eens uit. We hadden hier een piepersnijder die bood adressen aan van groothandels in luxemerken. Moest je een tientje betalen voor een lijst van adressen van grossiers die toch niet aan webwinkels leveren. Die scam duurde niet lang. Groothandels hebben helemaal geen interesse in kleine webshops. Veel gedoe met amateurs die niet weten wat BTW is, weinig omzet.

 

Get a job. Leer hoe de echte wereld in mekaar steekt. Doe ervaring op, dan doe je vanzelf ook ideeën op.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Misschien moet je dat huis eens uit. We hadden hier een piepersnijder die bood adressen aan van groothandels in luxemerken. Moest je een tientje betalen voor een lijst van adressen van grossiers die toch niet aan webwinkels leveren. Die scam duurde niet lang. Groothandels hebben helemaal geen interesse in kleine webshops. Veel gedoe met amateurs die niet weten wat BTW is, weinig omzet.

 

Get a job. Leer hoe de echte wereld in mekaar steekt. Doe ervaring op, dan doe je vanzelf ook ideeën op.

Klopt voor een gedeelte. Ben het eens met het feit dat je de deur uit moet om de wereld te leren kennen.

 

Echter is het aan de andere kant ook zo dat als je een goed idee hebt, je dit ook vanachter je computer kunt. werk aan een mooie site, zoek affiliates, deel je kennis online. Er is voor kleine bedrijven niks zo moeilijk als het vinden van goede leveranciers, iedereen is ooit zo begonnen.

De leukste partijhandel, nu binnen handbereik! Alle partijen 100 euro! www.100europartijen.nl

Link naar reactie
  • 0

Als ik heel eerlijk ben stel je hier vragen die je in elkele minuten d.m.v. wat telefoontjes kunt uitzoeken. Als je deze simpele antwoorden hebt, probeer dan eens een plan (inclusief kosten e.d. ) op te zetten. Als je daarna je verhaal hier eens plaatst, zijn er genoeg mensen die je tips en adviezen kunnen geven...

Sexshop Slaapkamerspeeltjes.NL - De ondeugendste online sexshop van de Benelux! Voor de spannendste sextoys
Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik heb een hele grote klantenbestand van mensen die interesse hebben in groothandels en dat tegen goede prijzen.

Nu is het zo dat ik met die groothandels al contact heb opgenomen, en zou graag de klanten aanwerven voor bedrijven.

 

Ik zit nog wel met een aantal vragen namelijk:

 

- Stel dat ik klanten aanbreng en ze kopen van de groothandels af, hoe word ik zelf betaald?

- Moet ik een BTW nummer hebben?

- Kan ik van thuis uit de klanten en eigenaren ontvangen?

- Welke bedrag is aanvaardbaar per klant die ik aanwerf?

 

Dank u

 

- facturering en duidelijke contractbasis

- btw nummer altijd noodzakelijk bij eigen bedrijf vanaf welke locatie dan ook

- dat is waar jezelf de voorkeur aangeeft

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 123 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.