• 0

Heeft Zeeland nood aan een zelfstandige etalagiste?

Goeienavond beste forumbezoekers & collega-ondernemers

 

Met ernstige enthousiasme ben ik op zoek naar professionele meningen en reacties op mijn vraag "heeft Zeeland nood aan een zelfstandige etalagiste"?

 

Dit is een vraag waar ik al lange tijd naar zoveel mogelijk antwoorden van collega-ondernemers op zoek ben.

 

Ik ben een gediplomeerde etalagiste met ervaringen ,creatief van aard, ik hou van evenementen opzetten,events organiseren evenzeer als van accessoires ontwerpen en maken.

 

Ik werk 32u per week als mobile visual merchandiser in loondienst,daarnaast ben ik de eigenaresse samen met mijn man van een mobiele kledingwinkel ( ik kom bij de klanten aan huis met onze collecties dameskleding & accessoires) met daarbij horend een online webwinkel.

 

Het zal wellicht voor velen clichè klinken -of aankomen als een algemeenheid -doch ook ik moet eerlijk zeggen dat de grote maar met plezier genomen dagelijkse moeite die we moeten doen om een artikel verkocht te krijgen ondermaats is aan de maandelijkse terugkerende facturen die het bedrijf leiden opleveren.

Heel vaak moet ik mijn loon aanspreken om rekeningen te betalen gaan,wat niet de bedoeling kan blijven.

Maar ik ben aan het afwijken van mijn vraag in kwestie,excuseer,maar ik diende dit aan te halen als aanloop naar het waarom van deze vraag.

 

Door middel van mijn diploma en eravringen (ik ben reeds 18j tewerkgesteld in de kledingverkoop: verkoopster,gerante,etalagiste,merchandiser,etc..) zou ik nu een dienst aan klanten kunnen leveren waarvan ik- zonder te willen gaan pochen-weet dat ik er goed in ben en de klant een plezier zou kunnen doen met het verzorgen van hun winkeletalage en met de winkel binnein, alsook met het opmaken van een winkelanalyse ter bevordering van de verkoop van hun produkten. Een dienst waarvoor ik zou vergoed worden,terwijl ik naar een klant rijden zou al te weten kunnen dat ik er ook voor vergoed zou worden,is een feit wat me vrolijk maakt. De klant zou ik dito vrolijk maken door het bezorgen van een eye-catcher van een etalage.

 

Enkel is het zo dat ik woonachtig ben te Zeeland-Terneuzen- een locatie waarvan ik niet weet of men hier wel nood heeft aan een etalagiste als ik.

Immers is het zo dat ik van mening was dat men hier ontvankelijk zou zijn voor een kledinglijn die niet zo basic was als wat men hier steeds vinden gaat en die er anders uitziet dan de kledinglijnen te vinden in de alomtegenwoordige grootketens,helaas,hier ligt men er niet om te wachten.

Misschien zou dit feit zich dan herhalen kunnen en denk ik fout in mijn idee dat men hier wel ontvakelijk zou zijn voor een originele etaleuse?

 

Ik zou kunnen verscehidene handelaren langsgaan en hun deze vraag stellen gaan maar eerst wou ik deze vraag hier stellen gaan omdat jullie allen actieve handelaren zijn en graag wil weten wat julie ervaringen zijn met etaleurs,maken jullie gebruik van hun service en hoe loopt dit voor jullie?.

 

Wat is jullie mening hierover en hoe zouden jullie me deze zaak willen zien ontplooien gaan aub?

Zijn er hier handelaren aanwezig die mij misschien een kans zouden willen geven de etalages in jullie zaak te komen opmaken aub?

 

Ik kijk geboeid uit naar jullie reacties terug

Ik dank alvast hartelijk ,met zonnige groetjes,Petra

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

ik weet niet of dit je normale manier van "praten" is maar zou het in elkgeval als je jezelf wil verkopen niet zo doen.

Het is voornamelijk een vermakelijk stukje om te lezen met al die aparte woordkeuzes.

 

 

Maar of er behoefte is aan een zelfstandig etalagiste is lastig te zeggen.

Ik heb geen idee of dat soort diensten al wordt aangeboden aan kleine zelfstandige.

 

Opzich lijkt het me wel een interesante dienst en kan je volgens mij ook redelijk eenvoudig beginnen.

 

Je maakt ergens (gratis??) een paar zeer mooie voorbeeld etalages (voor verschillende soorten winkels en verschillende gelegenheden (b.v. voor kerst, voor voorjaar, voor wintermode enz.) en laat daar proffessionele foto's van maken. daarmee stel je een mooie folder samen (wel even textschrijver inhuren voor de texten) en die verspreid je naar de winkels in het gebied dat je wil bedienen.

 

B.v. een zeer scherpe aanbieding voor de eerste kenismakings klus.

 

Uiteindelijk kan je ook nog de matterialen voor het opmaken van de etalages verhuren.

na ongeveer een week kan je eens bij winkeliers langsgaan of bellen om te horen of ze intresse hebben.

 

succes ermee

Link naar reactie
  • 0

Mijn vrouw heeft familie in zeeland, waarvan er iemand dacht ik in deze wereld zit! Nu spreek ik deze mensen bijna nooit, maar over een week of twee hebben we een " familie verplichting" . Mocht ik eraan denken, zal ik eens informeren!

Sexshop Slaapkamerspeeltjes.NL - De ondeugendste online sexshop van de Benelux! Voor de spannendste sextoys
Link naar reactie
  • 0

selecteer een 100-tal winkels in de omgeving, stap er binnen, praat met de eigenaar. wellicht hoor je 95% nee, maar 5 keer ja. en dan ben je binnen. geef overal je kaartje af, wees niet bang om nee te horen. met een paar dagen lopen heb je dan een goed beeld hoe de markt is. gewoon doen dus.

 

succes!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

 

Bedankt voor de reacties,ik zal met alle reacties rekening houden.

 

Twabla : bedankt voor de verwelkoming, jammer dat je mijn schrijfstijl niet kan herkennen,zal er wel mee te maken hebben dat ik van Belgische origine ben,korter kon ik de tekst niet maken want er word verzocht naar een uitvoerige beschrijving vooraleer je de vraag plaatsen gaat...dus zo gevraagd zo gedaan. Bedankt

 

Vossie:

Dit is inderdaad mijn normale manier van praten, leuk dat je het een vermakelijk stuk vond.

Ik bezoek dagelijks klanten voor mijn werk, nog nooit een probleem ondervonden erover.maar ik hou je raad zeker in gedachten,

Ik start de zaak in Nederland op en kan me goed voorstellen dat mijn manier van praten hier anders gesmaakt wordt.

Wat betreft het gedeelte "mezelf verkopen" : spelfouten zijn ook niet aan te raden toch?: "matterialen", "proffessionele", "intresse" ....

Maar je adviezen sluiten aan bij mijn plannen om klanten op te zoeken,dat is een goede bevestiging. Bedankt

 

Edo van santen:

Tof om te lezen dat jou adviezen overeen stemmen met die van mijn man

Ik ga zeker potentiele klanten bezoeken in hun zaak en mezelf voorstellen

Ik zou ook gratis advies aan de klant geven hoe ze hun omzet kunnen zien stijgen door middel van een juiste opvallende etalage. Bedankt .

 

RobDG

Dat zou fantastisch zijn!

Bedankt om dit voor te stellen,het zou ideaal zijn met een etaleur uit de omgeving in contact te komen.Bedankt

Link naar reactie
  • 0

 

Ik zag de Vlaamse slag wel in de woordkeuze (etalagiste) maar de omhaal heeft niks met de herkomst te maken. Dyslexie is het ook nie. Het is vooral wolligheid en slordigheid, want zelfs in België plaatsen ze een spatie voor de komma.

 

Ik denk dat je ondernemersplan een stuk duidelijker wordt als je gewone taal gebruikt, ook voor jezelf.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

ok TwaBla ik begrijp het en zal aandachtiger opletten of mijn komma en spatie staan zoals ze horen te staan.

Mijn schrijfstijl laat ik zoals ze is wat men er ook van denkt.

Trouwens ik dacht dat ze in Nederland " nie " + t schrijven.

Is toch ook sloridig als je "nie" schrijft terwijl je "niet" bedoeld?

Je raad kan je ook op jezelf toepassen denk ik. Bedankt

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

 

Trouwens ik dacht dat ze in Nederland " nie " + t schrijven.

Is toch ook sloridig als je "nie" schrijft terwijl je "niet" bedoeld?

Je raad kan je ook op jezelf toepassen denk ik. Bedankt

 

Beste lexlexi,

 

Als je meer goede reacties op je vragen hier wilt lijkt het me verstandig je verwijtende argumenten naar degene die de moeite nemen te antwoorden , achterwege te laten.

 

Succes verder!!

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Beste Danny

 

Ik kom hier geen verwijten maken en dank iedereen met hun reacties op mijn vraag of men denkt dat Zeeland nood heeft aan een etaleur/etalgiste.

Dat is tenslotte waarom ik me hier aangemeld heb,

 

Wanneer er reacties over mijn schrijfwijze en spelling komen verwacht ik wel dat degene die deze reactie maakt zelf over een foutloze spelling beschikt.

 

Bedankt voor je reactie.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Kan je niet iets van een abbonnement ontwikkelen? In de trant van een jaarcontract en dan elke 4 weken ,of iets langer, een andere etalage. Als je dan zorgt voor een aantal winkels in dezelfde straat dan kan je dat mooi combineren op fezelde dag en hoef je niet voor 1 etalage een stuk te rijden. Wellicht is dat dan ook buiten Zeeland toepasbaar.

 

 

Mochten er spelvouten inzitten dan op voorhand mijn excuses. ;)

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Beste Danny

 

Ik kom hier geen verwijten maken en dank iedereen met hun reacties op mijn vraag of men denkt dat Zeeland nood heeft aan een etaleur/etalgiste.

Dat is tenslotte waarom ik me hier aangemeld heb,

 

Wanneer er reacties over mijn schrijfwijze en spelling komen verwacht ik wel dat degene die deze reactie maakt zelf over een foutloze spelling beschikt.

 

Bedankt voor je reactie.

 

Mijn reactie op je schrijfwijze was niet als aanval bedoeld. Was meer als goedbedoeld advies dat het vrij geforseerd overkomt (alsof je krampachtig probeerd zakelijk over te komen met moeilijke/dure woorden) wat juist het tegenover gestelde effect zou hebben.

 

En ja mijn spelling is slecht (net als mijn typevaardigheid) waardoor ik regelmatig slordige fouten maak.

Als correcte spelling een voorwaarde is om advies te mogen geven moet ik dus helaas afhaken.

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

De "nie" van TwaBla moet je als dyslectische grap zien - (twabla kennende) heeft expres de 't' weggelaten ;)

Taalfouten is uiteraard wel een aandachtspunt, maar niet teveel doorzagen over typefouten. Als we daarop iedereen aan moeten spreken, blijven er weinig berichten over (incl. die van mij!).

 

M.b.t. etalage styliste zou ik eens inventariseren of de eigenaren van de winkel hier wel budget voor over hebben. Zeker in deze crisistijd waar je veel detailhandel ziet sneuvelen, zal dat het eerste zijn wat ze van de begroting schrappen. Je zal (als je dat antwoord krijgt) een overtuigingskracht moeten hebben, dat het juist belangrijk is om een goede uitstraling te hebben om klanten naar binnen te "lokken". Geef terwijl je er bent vrijblijvend tips "hoe het beter kan" om direct je expertise hierin te tonen.

 

Het hierboven geopperde idee om etalagematerialen te verhuren vind ik er wel één om in je businessplan mee te nemen. Dit is dan wel een inkoopinvestering, die je uiteindelijk terug wil verdienen. Wat ook een idee kan zijn is een (jaar)abonnement af te sluiten waar je bijv. afspreekt om driemaandelijks nieuwe materialen uit te lenen (zie het als bijv. bibliotheek en/of kunstuitleen e.a. die ook op die basis werken). De meeste abonnementen worden vooraf betaald en heb je direct investeringsgeld om de materialen in te kopen. Met de klant meedenken is sowieso van belang. Je kan afstemmen om samen met hen de etalage in te richten. Binnen je abonnement kun je hier diverse abonnee modules voor bedenken. Klant A wil alleen materialen, klant B wil hulp/ondersteuning, klant C wil gehele etalage door jou laten doen (per wens een ander bedrag als abonnements fee). Als je je inventarisatieronde doet, kun je ook direct informeren of de winkeliers daar oren naar hebben.

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

 

Je zou verders een inventarisatie kunnen maken van lege en ongebruikte etalages, de eigenaars benaderen of je daar een alternatieve bestemming voor kan vinden en ze vervolgens artistiek of commercieel exploïteren.

 

Ja, Zeeland zit te springen om een zelfstandige etaliste.

 

Ekik heb vijf jaar op teilandje gewoond, dus ekik mag nie schrijven. Tik- of spelfouten zijn een ander onderwerp, waar ik op attendeer is overtolig bloemrijk en dus verhullend taalgebruik. Maar soit!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Beste Danny Jansen CR

 

Via afgesloten abonnementen maandelijks terugkeren naar de klant om een nieuwe etalage te verzorgen is een heel goed voorstel.

Deze klanten groeperen in eenzelfde buurt is praktisch en ik ga daar zeker mee aan de slag.

Op die manier kan ik in verschillende gemeenten klanten opzoeken en service verlenen.

Bedankt voor deze fijne tip :)

Link naar reactie
  • 0

Waar kunnen we het portfolio met jouw kunnen aanschouwen? Etalagiste.nl is nog vrij.

 

Laat je niet tegenhouden door een provincie- of landsgrens.

 

Wat is het verschil tussen een mobile visual merchandiser en een etalagiste? Zit er geen concurrentie- of relatiebeding op jouw arbeidscontract, of een andere beperking op gelijkende activiteiten?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Beste Mikkie Vrolijk

 

Bedankt voor al jouw goede adviezen, ik ga deze zeker opvolgen.

Ik heb ze op klad overgenomen en samen met de andere adviezen komt er al een ruw plan in zicht.

Ik ben daar wel blij mee. Ik zal de komende dagen dat alles verder overdenken en verwerken.

 

Het voorstel de decoratiemeterialen ter verhuring aan de klant aan te bieden is een slim opzet.

Het uitwerken van verschillende keuze-abonnementen is dat ook.

De inventarisatieronde is een noodzaak waarvan ik hoop op het verkrijgen van vele kansen.

Ik zal hier de raad van Daniel toepassen en een scherpe startaanbieding ofreren.

 

Wellicht kan ik beter wachten tot einde augustus om winkels te bezoeken ivm de vakantieperiode?

 

 

Link naar reactie
  • 0

.

 

Ja, Zeeland zit te springen om een zelfstandige etaliste.

 

 

Het is heel fijn dit te lezen.

 

Onderweg kijk ik steeds naar de etalages en valt het vaak op dat er veel etalages onbewerkt wat te maken kan hebben met vakantie- en soldenperiodes.

Ik ben zeker van plan deze winkels een bezoek af te leggen.

Bedankt TwaBla

Link naar reactie
  • 0

 

Wellicht kan ik beter wachten tot einde augustus om winkels te bezoeken ivm de vakantieperiode?

 

In de toeristische winkelgebieden zal het nu mogeljk niet uitkomen vanwege drukte.

Maar ik denk dat in gewone winkelgebieden het juist rustiger is in de winkel en de winkelier meer bereid zal zijn tijd vrij te maken dus daar zou augustus wel eens een goede maand kunnen zijn om op bezoek te gaan.

Zeker bij mode en schoenwinkels begint eind augustus een belangrijk verkoopseizoen voor de najaarsmode en is het goed als ze dan mooie etalages kunnen tonen, als je midden in het verkoopseizoen binnenloopt zal men minder tijd voor je hebben.

Link naar reactie
  • 0

Beste Highio

 

Ik heb nog geen site.

Ik ben nog volop met het onderzoek bezig om het ondernemingsplan op te zetten.

Folders bedrukken met fotos van door mezelf ontworpen etalages hadden eigenlijk voorrang samen met de visiteka

 

De site zou ik pas in een later stadium laten ontwerpen of laten koppelen aan onze bestaande site omdat alles onder 1 dak zit dan.

Of denk je dat het toch een beter idee is een nieuwe domeinnaam te laten registreren zoals je voorstelde met etalagiste.nl

Wellicht wordt ik zo makkelijker gevonden dan?

Zou ik dan al deze domeinnaam alvast moeten laten vastleggen?

 

 

Visual Merchandiser en etaleur liggen heel dicht bij elkaar.

 

visual merchandiser:

*displays in de zaak te etaleren

* ervoor zorgen dat de produkten in de zaak beter tot hun recht komen

 

etalagiste opmaak van de etalage

 

Verder zit er geen enkele beperking in mijn arbeidcontract die een belemmering zou vormen tot het opstarten van mijn zaak.

Wel goed me eraan te doen denken

Bedankt daarvoor.

Link naar reactie
  • 0

Beste,

domeinnaam vastleggen kost niet veel en kan later wel veel opleveren.

Zeker voor de vindbaarheid.

Misschien al eerder genoemd, maar wellicht is etaleren in een leegstaand pand een idee?

Men zal wel wat vreemd opkijken als je 'een raam wilt huren' maar je hebt wel meteen gespreksstof ;)

 

www.trailerplus.nl onderdelen voor aanhangers en boottrailers

Virtuele rondleiding in ons magazijn

Link naar reactie
  • 0

Misschien zou dit feit zich dan herhalen kunnen en denk ik fout in mijn idee dat men hier wel ontvankelijk zou zijn voor een originele etaleuse?

Waarom jezelf beperken tot "originele" etaleuse? Presenteer jezelf gewoon als etaleuse en kijk hoeveel creatieve originaliteit de diverse winkeliers je toestaan. Bij de een zal dat meer zijn dan bij de ander. En bij een winkelier waar je in eerste instantie alleen een "saaie" etalage mag doen, ontstaat wellicht na een paar keer een stuk vertrouwen, waardoor je meer de vrije hand krijgt. En als dat vertrouwen niet komt en je voldoende andere klanten hebt waar dat wel lukt, dan kies je op een gegeven moment de klanten waarmee je doorgaat en neem je afscheid van de anderen.

Link naar reactie
  • 0

Beste Lexlexi,

 

ik geloof niet dat het hier zo zeer gaat om gevonden worden, maar juist om profileren (in beeld en verhaal). Ik zou social media inzetten, dat lijkt me in dit geval zeer bruikbaar. Folders met foto's kan in dezelfde gedachte ook moderner!

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

ik geloof niet dat het hier zo zeer gaat om gevonden worden, maar juist om profileren (in beeld en verhaal). Ik zou social media inzetten, dat lijkt me in dit geval zeer bruikbaar. Folders met foto's kan in dezelfde gedachte ook moderner!

 

Of creëer nieuws. Zet het instituut Zeetalage op. Wandel door de grote steden en maak een selectie van interessante etalages, plaats die met foto's en al op je website. Deel oorkondes uit. Per stad. Per seizoen. Nodig collega's uit, zodat je initiatief draagvlak krijgt. Presenteer aan middenstandverenigingen. Persberichten naar de regionale couranten.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 178 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.