• 0

Heeft Zeeland nood aan een zelfstandige etalagiste?

Goeienavond beste forumbezoekers & collega-ondernemers

 

Met ernstige enthousiasme ben ik op zoek naar professionele meningen en reacties op mijn vraag "heeft Zeeland nood aan een zelfstandige etalagiste"?

 

Dit is een vraag waar ik al lange tijd naar zoveel mogelijk antwoorden van collega-ondernemers op zoek ben.

 

Ik ben een gediplomeerde etalagiste met ervaringen ,creatief van aard, ik hou van evenementen opzetten,events organiseren evenzeer als van accessoires ontwerpen en maken.

 

Ik werk 32u per week als mobile visual merchandiser in loondienst,daarnaast ben ik de eigenaresse samen met mijn man van een mobiele kledingwinkel ( ik kom bij de klanten aan huis met onze collecties dameskleding & accessoires) met daarbij horend een online webwinkel.

 

Het zal wellicht voor velen clichè klinken -of aankomen als een algemeenheid -doch ook ik moet eerlijk zeggen dat de grote maar met plezier genomen dagelijkse moeite die we moeten doen om een artikel verkocht te krijgen ondermaats is aan de maandelijkse terugkerende facturen die het bedrijf leiden opleveren.

Heel vaak moet ik mijn loon aanspreken om rekeningen te betalen gaan,wat niet de bedoeling kan blijven.

Maar ik ben aan het afwijken van mijn vraag in kwestie,excuseer,maar ik diende dit aan te halen als aanloop naar het waarom van deze vraag.

 

Door middel van mijn diploma en eravringen (ik ben reeds 18j tewerkgesteld in de kledingverkoop: verkoopster,gerante,etalagiste,merchandiser,etc..) zou ik nu een dienst aan klanten kunnen leveren waarvan ik- zonder te willen gaan pochen-weet dat ik er goed in ben en de klant een plezier zou kunnen doen met het verzorgen van hun winkeletalage en met de winkel binnein, alsook met het opmaken van een winkelanalyse ter bevordering van de verkoop van hun produkten. Een dienst waarvoor ik zou vergoed worden,terwijl ik naar een klant rijden zou al te weten kunnen dat ik er ook voor vergoed zou worden,is een feit wat me vrolijk maakt. De klant zou ik dito vrolijk maken door het bezorgen van een eye-catcher van een etalage.

 

Enkel is het zo dat ik woonachtig ben te Zeeland-Terneuzen- een locatie waarvan ik niet weet of men hier wel nood heeft aan een etalagiste als ik.

Immers is het zo dat ik van mening was dat men hier ontvankelijk zou zijn voor een kledinglijn die niet zo basic was als wat men hier steeds vinden gaat en die er anders uitziet dan de kledinglijnen te vinden in de alomtegenwoordige grootketens,helaas,hier ligt men er niet om te wachten.

Misschien zou dit feit zich dan herhalen kunnen en denk ik fout in mijn idee dat men hier wel ontvakelijk zou zijn voor een originele etaleuse?

 

Ik zou kunnen verscehidene handelaren langsgaan en hun deze vraag stellen gaan maar eerst wou ik deze vraag hier stellen gaan omdat jullie allen actieve handelaren zijn en graag wil weten wat julie ervaringen zijn met etaleurs,maken jullie gebruik van hun service en hoe loopt dit voor jullie?.

 

Wat is jullie mening hierover en hoe zouden jullie me deze zaak willen zien ontplooien gaan aub?

Zijn er hier handelaren aanwezig die mij misschien een kans zouden willen geven de etalages in jullie zaak te komen opmaken aub?

 

Ik kijk geboeid uit naar jullie reacties terug

Ik dank alvast hartelijk ,met zonnige groetjes,Petra

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste Patrick

 

Dankzij jouw reactie begrijp ik meteen de reactie van TwaBla,jullie hebben beiden een heel erg goed idee gegeven.

De eigenaars van lege etalages benaderen en vragen of ik die mag bewerken waardoor ik èn reclame maak voor mezelf èn de lege etalage een doel geven ga.Tof idee.

Daar ga ik zeker mee werken gaan.

Bedankt.

Link naar reactie
  • 0

Beste John Bouwmans

 

Ik had "originele" vermeld om nadruk te leggen op mijn geleverde etalages die geen copy's zijn van andere.

Bvb in het straatbeeld kom ik deze week vaak thema "zonnebloem" tegen verwerkt rond een steel, dat noem ik niet meer origineel.

Anderzijds heb je gelijk te stellen dat ik overal beter starten kan met een eenvoudige etalage en van daaruit samen met de klant verder werken naar de volgende etalages.

Ook zal ik niet iedereen tevreden kunnen stellen waardoor er klanten afvallen maar ik zal toch alles proberen dit te vermijden :-).

 

Bedankt.

Link naar reactie
  • 0

Beste Highio

 

Dat is ook juist.

Onze webbouwer is met vakantie. Zodra hij terug is wil ik hem opdracht geven een domeinnaam te registreren.

Ik heb echter nog een bijkomende vraag.

Omdat ik te Nederland & Belgie actief zal zijn vraag ik me af of ".nl" een makkelijk webadres is voor de klanten te Belgie?

Kan ik dan niet beter ".com" gebruiken aub?

Bedankt alvast voor de reacties.

Link naar reactie
  • 0

Beste TwaBla

 

Zoals ook Highio aangaf hebben jullie gelijk dat ik een netwerk moet uitzetten met veel informatie,links,collega's,fotos ...

Jouw ideeen zijn zeer goed zoals de oorkondes uitreiken en de foto's nemen van mooi uitgewerkte etalages

Dit zou pas in een later stadium realiseerbaar zijn omwille van tijdsgebrek.

Of vind je dat dit toch samen gestart moet worden met de website?

Ik ben ook een fan van facebook,hyves. Daar werken we nu ook mee wat interessant is voor ons.

Bedankt voor het goede idee.

Link naar reactie
  • 0

Beste Patrick

 

Denk je dat ik de nieuwe site kan koppelen/verwerken aan/in onze bestaande site? Het zou wel praktisch zijn

Bedankt voor je reactie hierover te geven.

Ik ga onze webbouwer ook doorgeven een "tell-a-friend" icoon te plaatsen,super!

 

Link naar reactie
  • 0

dat kan heel simpel door door te sturen. wij gebruiken wel meer namen om naar onze winkel door te laten sturen

 

in automatiseerder kan je hierin goed adviseren. Als hij dat niet kan/ wil zou ik een andere zoeken.

 

Alle neuzen moeten wel dezelfde kant op staan!

 

We hebben zelf ook de laatste tweets op onze site. Kan allemaal automatisch en kost je dus maar 1 keer tijd (geld)

www.trailerplus.nl onderdelen voor aanhangers en boottrailers

Virtuele rondleiding in ons magazijn

Link naar reactie
  • 0

Ik ben ook een fan van facebook,hyves. Daar werken we nu ook mee wat interessant is voor ons.

Ben 2 x op je site geweest en zie nu pas - omdat ik er nu naar heb gezocht - je FB link.

 

Maar waarom is je FB profiel niet openbaar? Ik ben (al een tijdje) geen 18 (meer), dus niet standaard online op FB. Maar als ik je FB pagina wil bekijken moet ik eerst inloggen. :(.

Je moet het zelf weten, maar dat zou ik veranderen. Maak het mensen niet moeilijk om iets over jou en jouw diensten te lezen. ;)

 

P.S.

Ben nu maar wel even ingelogd op FB en je pagina bekeken: ben uiteraard geen expert, maar ik IMHO staan er veel te veel privé zaken op je FB pagina (over hondjes en zonnebloemen in de tuin ???). Leuk als ik je persoonlijk ken, maar hoe groot de zonnebloem in de achtertuin van 'mijn etaleuse' is zou ik toch wat minder boeiend vinden. En je ook na twee van dat soort berichten van mijn 'vriendenlijst' schrappen ;)

Link naar reactie
  • 0

Bedankt Kena, ik begrijp niet hoe het kan dta je moet inloggen, al onze gegevens zijn inegsteld als openbaar.

Zo zou het toch moeten zijn,ik moet daar naartoe laten kijken, thx om ons over te berichten. :)

 

Wat betreft de persoonlijke berichten, het zijn er niet al te veel, wellicht heb je ook de vele andere bedrijfsmatige berichten gezien?

 

Ik geef er niet om indien er mensen zouden wegvallen omdat ze niet van mijn persoonlijke berichten houden, tot nu toe komen er nog steeds aanmeldingen bij op fb dus gaat goed vind ik zo.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 93 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.