Website, wat vinden jullie ervan?

Aanbevolen berichten

Ik heb al een flinke tijd een nieuwe website, maar heb eigenlijk nog niet gevraagd wat jullie er nou van vinden :). Is 'ie ok zo? Genoeg content? Missen jullie iets? Zijn er dingen die echt niet kunnen?

 

En nee, ik ben niet zo'n design-guru dus het is geen super-flitsend geheel ofzo :). Los van het logo, die is natuurlijk wel flitsend, want die is van Annedien :).

 

De link: www.pingwings.nl

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie

Ik heb veel ervaring met websites, maar beoordeel eigenlijk nooit de content (infact: die lees ik vaak nauwelijks).

 

Maar omdat het hier ook om de content gaat, ben ik eens gaan lezen, en ik zal dan daar eerst ook op en aanmerkingen overmaken... dan gaan we vrolijk verder :):

 

Wilt u meer weten over onze producten die geschikt zijn voor onderwijs, MKB, overheid enzovoort?
Wat houd die enzovoort in? Doe dat niet, want ik heb, bijvoorbeeld, geen idee wat er verder voor die enzovoort moet staan. Je kan bijvoorbeeld neer zetten 'en in andere omgevingen'. Of iets dergelijks. Of, als het niet zoveel is, zet er gewoon neer wat die enzovoort verder is.

 

Als er verder niets is, dan kan je het dus net zo goed weglaten.

 

 

Goed dat je een reactie op een nieuws bericht plaats, met promotie dat jij het wél goed doet.

 

 

Boven 'services' staat nieuws. En kan je 'services' en 'producten' niet beter combineren? Je service zijn immers ook producten van je...

 

 

Dan het design:

 

Tja, ik vind zelf het roze niet zo heel mooi. Persoonlijk was ik voor een kleur als rood of blauw gegaan, wat iets 'robuusters' uitstraald. Aan de andere kant, dit maakt het design wel iets 'speelser', maar toch heel strak, aangezien alles netjes staat :).

 

Ik zou in de navigatie het stukje 'PingWings' net als de andere onderdelen laten inspringen. Of, iets wat ik nog mooier vind, de pagina waar je op bent, laten inspringen.

 

Verder niet veel op aan te merken. Source ziet er goed uit, ik vraag me alleen af wat dat Plone is... een beheersysteem voor je site?

 

Verder draai je Debian, dus de techniek erachter zal wel goed zitten ^_^ (XBL = Debian fanboy :p).

 

Jochem

Link naar reactie

Heb ook maar even een kijkje genomen. Site ziet er op zich goed uit maarrrrr.....

 

- Die foto moet of weg of beter, lijkt mij.

- Als ik MKBer ben die niets van internet weet, en je krijgt in een zin Linux, Open Source Software en een algemene term als Oplossing voor mijn kiezen, ben ik het spoor bijster.

- Goed dat je Open Source uitlegt op een aparte pagina, wellicht wat meer benadrukken op de beginpagina.

- Die logo's kent geen van je potentiele klanten waarschijnlijk, dus zou ik niet zo benadrukken

- Uitleg over aanmelden? Wat kan ik dan?

 

Succes, ziet er verder wel goed uit.

 

Edwin

Bratpack internetdiensten & internet marketing

www.bratpack.nl

Link naar reactie

ver het geheel vind ik het er erg netjes uitzien. Een aantal dingen vielen me op, dus hierbij nog een aantal verbeterpuntjes die de bovenstaande mensen nog niet hadden genoemd:

 

Het navigatie-item "Informatie" is een beetje nietszeggend. Het item "Contact" zou ik eventueel apart plaatsen. Het item "Wat is Open Source Software" past er eigenlijk niet bij.

 

Verder zou ik buttons vervangen door betere kwaliteit buttons, of ze weghalen. En die van Firefox zou ik iets kleiner maken, zodat die net zo hoog wordt als de andere buttons.

 

Ik weet niet of je prospects via de website wilt werven, of dat de website ter ondersteuning dient. Als sprake is van het eerste, dan zou ik proberen de gebruiker meer tot actie te verleiden.

 

Verder is sommige informatie in het engels. Dit zou je misschien beter kunnen vertalen.

 

De lettergrootte is ook erg klein. Ik kan me voorstellen dat iets oudere mensen op een hogere resolutie het niet goed kunnen lezen.

 

Link naar reactie
De lettergrootte is ook erg klein. Ik kan me voorstellen dat iets oudere mensen op een hogere resolutie het niet goed kunnen lezen.
Dat vind ik niet. De lettergrote is hetzelfde als hier op HL (of gelijk). Ik draai 17" @ 1280*1028, en kan alles normaal lezen.

 

Dus iemand met een lagere res, moet het nog beter kunnen lezen, gok ik.

 

Jochem

Link naar reactie

Dank jullie wel allemaal voor de zeer nuttige feedback!

 

Ik heb gelijk wat dingetjes aangepast:

 

- de lelijke icons weg onderaan

- services onder producten gestopt (goeie!)

- contact een apart item van gemaakt

- ook een artikel toegevoegd over wat Linux nu is (vinden jullie het een begrijpelijk artikel?)

- en links vanaf de homepage naar die artikelen over Linux en OSS, wat is het nou?

 

Om nog wat vragen te beantwoorden: ja, het is om prospects te 'lokken'. Suggesties om het wat aanlokkelijker te maken hoor ik graag, ik ben niet echt een marketing-man :), en geld voor een echte is er niet.

 

De kleur is gekozen door Annedien en persoonlijk ben ik er erg blij mee :). Maar uiteraard, smaken verschillen! Ik vind het iets jongs, fris en dynamisch uitstralen, maar ook weer niet zo'n zeepbel ofzo. Het heeft ook iets stabiels, en dan vooral door het krachtige logo.

 

Plone is inderdaad het achterliggende Content Management System, uiteraard Open Source Software ;). Ik ben er zeeeer tevreden over. Voor meer info dus www.plone.org.

 

Nogmaals bedankt voor jullie feedback! En meer suggesties altijd meer dan welkom!

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie

Tips over sites geef ik altijd graag..

 

Ik vind het wel een mooie site, erg eenvoudig, maar wel duidelijk.

 

De indeling in alinea's met kopjes is handig, gemakkelijk om te vinden waarin je interesse hebt. Wel zou ik de layout daarvan consequenter hanteren: Op de sub-pagina's gebruik je vaak vakjes, op de voorpagina en productpagina's doe je dit niet.

 

Het formaat van de letters is goed, door het grote contrast prima leesbaar. Het idee met een iets groter lettertype voor eens soort 'lead' is op zich niet gek, maar werkt hier niet zo mooi uit doordat de letters een ander uiterlijk hebben (lijken verschillende fonts).

 

Het menu zou van mij een puntje groter mogen, en de lege ruimte rond je logo wat kleiner... schemruimte is een schaars goed ;)

 

 

Link naar reactie

Om de site echt mensen aan te trekken, moet meteen het belangrijkste uit de titel springen, zodat mensen verder lezen. Ik, bijvoorbeeld, scan een text slechts, en heb bij jou text op de frontpage niet meteen het idee dat je diensten aanbied.

 

Je verhaal over linux is begrijpelijk, maar misschien kan je nog iets verder uitweiden over distro's.

 

Verder zou ik die text zo maken, dat je bij sommige dingen echt stelt 'bij deze keuze is PingWings perfect', of iets in die richting.

 

Dit geld eigenlijk voor alle content. Vertel de bezoeker continue dat jij hét perfecte bedrijf bent om voor te kiezen, omdat jij degene bent die alle kennis heeft.

 

Maar voordat mensen bij jou komen, voor hulp, zal je ze eerst moeten overtuigen van het gebruiksgemak, wat je al deels doe, maar het kan altijd beter. Vertel dus de voordelen: gratis, open source, heel veel support, veel kennis van de achterliggende 'motor'. Dat soort zaken. En geef wat meer voorbeelden van de software 'vervangers', en waarom die eigenlijk nóg beter zijn.

 

Verder is me niet helemaal duidelijk waar je je op richt? Op bedrijven die op linux willen overstappen? Of op bedrijven die meer expertise nodig hebben? Or toch misschien op particulieren?

 

Jochem

Link naar reactie

Verder is me niet helemaal duidelijk waar je je op richt? Op bedrijven die op linux willen overstappen? Of op bedrijven die meer expertise nodig hebben? Or toch misschien op particulieren?

Ik had het idee dat dat wel duidelijk was. Op de voorpagina, eerste zin: "PingWings is dè partner voor stabiele Linux (en andere Open Source Software) oplossingen voor het MKB."

 

Met je tips over het meer 'uniek' maken van PingWings ga ik wat doen! Moet ik effe over nadenken :). Het moet inderdaad nog duidelijker worden dat ik echt de beste ben om mee samen te werken...

 

Overigens, ik bied dus config, implementatie, support enz. op Linux en OSS producten.

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie
Ik had het idee dat dat wel duidelijk was. Op de voorpagina, eerste zin: "PingWings is dè partner voor stabiele Linux (en andere Open Source Software) oplossingen voor het MKB."

Misschien dat je die zin op in de witte ruimte bovenaan de pagina zou kunnen zetten (met later een USP erbij, als je die hebt bepaald)?

 

Om nog wat vragen te beantwoorden: ja, het is om prospects te 'lokken'. Suggesties om het wat aanlokkelijker te maken hoor ik graag, ik ben niet echt een marketing-man , en geld voor een echte is er niet.

Wat dacht je van een kleine gratis check/analyse waarbij je voor een bedrijf de voordelen tegen de nadelen van OSS afweegt, waarna je aan het bedrijf een advies uitbrengt.

Of een videodemo (online of offline via het toesturen van bijvoorbeeld een cd of dvd) of powerpoint presentatie waarbij je de gebruiksvriendelijkheid van Linux laat zien (dit zou je eventueel i.s.m. de opensource community kunnen doen).

Een nieuwsbrief voor bedrijven is misschien ook een idee. Dit kost wel veel tijd.

Link naar reactie

Wat dacht je van een kleine gratis check/analyse waarbij je voor een bedrijf de voordelen tegen de nadelen van OSS afweegt, waarna je aan het bedrijf een advies uitbrengt.

Of een videodemo (online of offline via het toesturen van bijvoorbeeld een cd of dvd) of powerpoint presentatie waarbij je de gebruiksvriendelijkheid van Linux laat zien (dit zou je eventueel i.s.m. de opensource community kunnen doen).

Een nieuwsbrief voor bedrijven is misschien ook een idee. Dit kost wel veel tijd.

Hmm, goeie ideetjes! Ga ik eens over nadenken! Iets van een online demo lijkt me wel een strak plan....

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie

Hi Pim,

 

Ik heb nu weinig tijd en ga later nog wel dieper op de site in, maar waar ik zo snel een beetje over struikel, is over de zeer technische inslag van de site.

 

Ik durf bijvoorbeeld te beweren dat heel wat ondernemers zich bijvoorbeeld niks kunnen voorstellen bij de term "werkstation". Ook ga je er m.i. al te makkelijk van uit dat je doelgroep al precies weet wat ze nodig heeft maar enkel de technische know-how niet in huis heeft. Bijvoorbeeld:

 

Met de PingWings Linux MKB Server haalt u een stabiele, veilige en kostenbesparende Linux totaal oplossing in huis.

 

Totaal-oplossing waarvoor? Waar heb ik een database server of een faxserver voor nodig? Met andere woorden: wat zijn de voordelen van de oplossingen van PingWings?

 

Wat kan je doelgroep met zeer technische nieuwsberichten als "Duitse rechter erkent GPL", over verklaringen van veiligheid of lekke webservers? Een quote uit een van je nieuwsberichten:

 

CVS is echter een nooit echt goed doorontwikkeld product, wat bovendien enkele serieuze design-problemen kent.

 

Subversion biedt de volgende functionaliteiten:

 

[*] Directories, renames en meta-data zijn allemaal in versiebeheer

[*] Commits zijn echte atomaire changes

[*] Apache als server via het WebDAV protocol, wat zorgt voor zeer efficient netwerkverkeer (lage belasting!)

[*] Branchen en taggen zijn goedkope operaties

 

Dit zegt de meeste systeembeheerders/programmeurs nog niet eens iets. Is het niet relevanter om nieuwsberichten op je site te zetten die aantonen dat het werken met Linux kostenbesparingen oplevert, de klanttevredenheid verhogen etc?

 

 

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie

Hey Anders,

 

Alhoewel ik je opmerkingen wel begrijp, ben ik het er niet geheel mee eens. Ik probeer een beetje evenwicht te houden in het technische gehalte en het 'noob-gehalte'. Ik wil niet alleen richten op de ondernemer die niets van computers weet, maar ook op de ondernemer die er wel veel vanaf weet maar toevallig geen Linux (of OSS) expertise in huis heeft.

 

Maar je hebt zeker gelijk dat er meer content moet komen voor de 'leek' en meer uitleg over wat je er nu mee *kunt*. Dus daar ga ik nog maar eens aan werken, want dat is inderdaad te mager...

 

Goh, best veel werk zo'n website :).

 

Dankjewel voor je tips!

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie

Mijn eerste indruk: Te kil en te "saai".

 

De kleur roze kan heel goed, maar doe daar een goede steunkleur doorheen. Een warme tint blauw zou het geheel goed doen. Daarnaast moet je denk ik opbouwen vanuit je logo. Daar zitten rondingen in, verwerk die in je site! Geef er een structuur aan, dat mis ik in dit ontwerp een beetje.

 

Ook zie ik veel lege ruimte wat het nog killer maakt, zoals de witte bovenbalk.

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
Ik had het idee dat dat wel duidelijk was. Op de voorpagina, eerste zin: "PingWings is dè partner voor stabiele Linux (en andere Open Source Software) oplossingen voor het MKB."
Kun je nagaan dat dat niet bij mij is blijven hangen, terwijl ik toch wel intensief met je site 'bezig' ben geweest.

 

Dus, zoals ik al stelde, verkoop je producten! Je bent commercieeël ingesteld, of niet ;).

 

Jochem

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 234 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.