• 0

Snelstart exporteren en dan importeren in gratis boekhoudprogramma?

Hoi Allemaal,

Mijn boekhouder gebruikt SnelStart. Ik zou graag willen dat hij de boekhouding bijvoorbeeld ieder kwartaal exporteert, en ik deze dan importeer in een gratis boekhoudprogramma. Zodoende kan ik de boekhouding zelf ook bekijken (nu moet er steeds een pdf uitdraai van de grootboeken enzo worden gemaakt voor mij). Weet iemand een gratis boekhoudprogramma waarmee dit zonder al te veel moeite kan?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ah, dat is inderdaad dezelfde discussie alleen dan voor Exact.

Twee belangrijkste punten voor mij in die discussie:

- Je kunt het als Excel/CSV/XML bestand exporteren. Dit kan ook in SnelStart.

- De boekhouder kan een pdf rapport maken van de grootboekrekeningen etc. Dit is inderdaad hoe we het nu doen.

 

Maar ik zou dus nog 1 stap verder willen gaan: de boekhouding exporteren naar bijvoorbeeld een excel of CSV bestand, en daarna dit bestand importeren in een gratis boekhoudprogramma. Maar dan moet dat boekhoudprogramma dus in staat zijn om het door SnelStart geexporteerde bestand in te lezen. Dit spreekt denk ik niet voor zichzelf omdat in de indeling die SnelStart bij exporteren gebruikt daartoe wel moet aansluiten op de indeling van het gratis boekhoudprogramma.

Ik vroeg mij derhalve af of iemand een dergelijk gratis boekhoudprogramma kent?

 

Link naar reactie
  • 0

Niet dat ik zo weet, er zijn wel programma's voor € 10 per maand geloof ik maar gratis?

 

Maar als je dat lukt, wat wil je bereiken?

Het lijkt me gevaarlijk juist. Of juist heel duur.

Wil je zelf kunnen muteren in dat pakket? Of alleen bekijken? Dat laatste kan prima in excel ook.

Als je wel wil muteren, hoe komt dat bij de boekhouder terecht dan?

Lijkt me behoorlijk duur om dat steeds na te gaan.

 

Dus eerst de vraag, wat wil je zelf. Als je zelf wil boekhouden, neem dan ook snelstart. Dat heeft een goede uitwisseling tussen pakket van administratiekantoor en zijn/haar klanten.

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 194 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.