• 0

Website verkopen of niet?

Hallo,

 

ik heb een vraag aan alle medeondernemers. Drie jaar geleden heb ik een succesvolle website opgericht. De website ontvangt iedere dag 2000 unieke bezoekers en levert me 6000 euro per jaar op. Het is geen webshop en opbrengsten zijn enkel adsense en affiliates. Een relatief grote partij in de markt wil mijn site kopen voor 35k. Dat is een hoop geld maar toch twijfel ik. Waarom? Ik steek er erg weinig tijd in en toch blijft het groeien. Ik verwacht er over een jaar misschien wel 10k per jaar mee te verdienen en zie ook nog meer kansen als ik er wel iets meer tijd in steek.

 

Natuurlijk is het een onmogelijke vraag, maar wat zouden jullie doen?

Of in ieder geval wat zijn zaken waar ik aan moet denken. Wanneer zouden jullie wel/niet tot verkoop overgaan?

 

Thanks!

 

Anders

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

22 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zoals je zelf aangeeft, het is een beetje een onmogelijke vraag. Ook geef je wel erg weinig info.

 

Zoals je zelf aangeeft is het groeiende. Ga eens goed uitrekenen wat de potentie is. Wat brengt de site over 3 of 5 jaar op? En wat is de kans dat de site juist minder gaat opbrengen? Wat zijn de huidige kosten? Heb je nu het geld nodig?

Link naar reactie
  • 0

Thanks voor je reactie. Helaas zijn dat vragen die ik mezelf ook al gesteld heb. Ik denk dat de site over 3-5 jaar het 2-3 keer zoveel oplevert. Maar het kan idd ook allemaal minder gaan. Wat de kans is weet ik echt niet...

 

Kosten en tijdsinvestering nu is praktisch nihil. En ik heb het geld nu niet nodig.

ik weet dat het een lastige vraag was, ben ook meer benieuwd naar jullie overwegingen dan een directe oplossing. Uiteindelijk moet ik toch zelf een keuze maken ;)

 

Bedankt voor het meedenken!

Link naar reactie
  • 0

Op zich lijkt €35.000 niet veel. Maar het ligt eraan of die €6000 omzet of winst is.

Als die 6000 winst na arbeidsvergoeding is (kosten + vergoeding voor eigen uren eraf) dan is 35k te weinig.

Moet je er echter ook nog je kosten mee betalen en nog iets voor je eigen uren rekenen dan zal van die 6000 niet zo heel veel meer overblijven en dan lijkt 35k een prima aanbod.

Een en ander is wel sterk afhankelijk van het kostenniveau (laag denk ik) en hoeveel uur je eraan besteedt.

vriendelijke groet,

 

Jean

 

Importeur van Adler en Pasian pelletkachels en Ariterm pellet-CV.

www.ecogeneration.nl · www.pasian.nl · www.adlerpellet.nl · www.ariterm.be

Link naar reactie
  • 0

De 6000 is de omzet.

 

Kosten zijn enkel hostingkosten voor de site (100 per jaar) en de tijd die ik er in steek is beperkt tot 1-2 avonduren per week.

Ik heb hiernaast gewoon een full-time baan.

 

Op basis van die kosten en tijd van hierboven, wat is dan volgens jou (Jean) redelijk?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Site verkopen en daarna precies een gelijke site opzetten.

 

In welke branche/niche is het? Als het een grote markt is, dan is het ook nog een optie om de website voor meer te verkopen? Als je nu al een bod van 35k hebt, dan moet er meer in zitten lijkt me. :)

Link naar reactie
  • 0

De 6000 is de omzet.

 

Kosten zijn enkel hostingkosten voor de site (100 per jaar) en de tijd die ik er in steek is beperkt tot 1-2 avonduren per week.

Ik heb hiernaast gewoon een full-time baan.

 

Op basis van die kosten en tijd van hierboven, wat is dan volgens jou (Jean) redelijk?

 

 

9000 euro..... gelijk verkopen voor die 35k als ik in jouw schoenen stond.

 

Bij affiliate marketing ben je volledig afhankelijk van anderen, je weet dus nooit wat er over een jaar nog uit te halen is.

 

Vind de omzet tov de bezoekers wel vrij laag. Het aanbod vind ik ook wel iets om kritisch naar te kijken, ik zou geen 35k bieden voor een bewezen omzet van 6k. Maar wellicht kunnen hun het binnen hun netwerk makkelijk verhogen.

 

Over welke niche praten we?

Link naar reactie
  • 0

Wat heeft het je in tijd en geld gekost? En hoeveel zou het de overnamekandidaat kosten om hetzelfde te bereiken? Ik zeg niet direct of automatisch doen, maar ik zeg wel dat het onder genoemde tijdsbesteding van buitenaf makkelijk verdiend lijkt.

 

Wat is in jouw ogen de omzetpotentie als je het verdienmodel zelf of met een partner wijzigt? Kun je als adviseur aan de website verbonden blijven? Kun je met 35k hetzelfde aanvangen in een ander (Duits/Engels) taalgebied?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

35.000 is toch wel aardig mooi bedrag...ik weet ook niet hoe leuk je het vindt om eraan te werken en of je bv soms 'droomt' over stoppen met voor je baas werken en verder met dat soort dingen. Als je dat sowieso niet van plan bent zou ik het lekker verkopen, maar als je er heel graag aan werkt en ideeën heb om het verder te verbeteren zou ik het niet doen.

Link naar reactie
  • 0

Dat men 35 k aanbied vertelt ook iets over het vertrouwen en toekomstbeeld(van hen) in je site.

Toch vind ik 35k een hoop centen gezien de info die je geeft en zou het bij wijs van spreken gister al rond gemaakt hebben.

 

Ik zou inzetten op dat je veel potentie in je site ziet, je echter echter wel interesse hebt in een overname en een tegenaanbod doen van 40k.

 

Zeggen ze dat 35k hun hoogste offer is accept dit dan gewoon.

 

35k is een hoop geld zoals je zelf al zegt.

 

Steek 60% in je zak en verzin iets nieuws(of iets gelijkends), bekostig dat met de overige 15k.

 

Dit is wat ik zou doen.

 

gr

Link naar reactie
  • 0

De fiscus was ik even vergeten, zoals ik in een ander topic al zei; in nederland zitten altijd overal haken en ogen aan.

 

:'(

 

Ik heb wel eens gehoord, dat je een bedrag mag reserveren voor toekomstige investeringen?

Mischien is het een aanrader om dat eens goed onder de loep te nemen?

 

gr

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Kan die kopende partij voor 35k zelf een goede concurrent bouwen voor jouw site? In dat geval: verkopen. In alle andere gevallen: verkopen. Niets is zo mooi als iets opbouwen en verkopen. Daarna kun je weer iets nieuws gaan doen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 96 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.