• 0

Exact onder de knie maar te prijzig.

Goede morgen,

 

Ik ben tegen een klein probleempje aangelopen; Omdat ik tijdens mijn opleiding heb leren werken met exact dacht ik vandaag 'even' dat programma te gaan bestellen.

 

Ik even mijn ogen goed focussen op het bedrag, maar ik zag het dus wel goed. Erg prijzig om te werken met exact.

 

Aan het gebruik van exact hangt een flinke kostenpost, uiteraard weet ik dat de tijd zich terugverdient. Ik zit echter in een opstartende onderneming en heb even geen exact budget :)

 

 

Heeft iemand een aanrader mbt een soortgelijk programma maar dan wel betaalbaar voor de startende ondernemer?

 

Bij voorbaad dank.

 

Vgrt,

 

arjannn

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Goede middag,

 

Omdat ik kan boekhouden en de kosten laag wil houden ga ik het allemaal zelf doen.

 

Ik kreeg via een kennis de tip dat boekhouden in excel ook vrij makkelijk gaat en ga dit dus ook doen.

Tenzij iemand mij dit afraad?

 

Ik had andere prijzen gezien als de 29 euro per maand, maar ook de 29 euro per maand vind ik nog vrij veel.

Zodra mijn webshop gaat lopen kan ik mij dit pas permiteren.

 

Gr

 

Link naar reactie
  • 0
Ik kreeg via een kennis de tip dat boekhouden in excel ook vrij makkelijk gaat en ga dit dus ook doen.

Tenzij iemand mij dit afraad?

 

In het verleden heb ik ook met excel-templates gewerkt maar dit kan ik je zeker afraden. Als je er geen geld aan uit wil geven dan zou je turbocash of speedbalance kunnen proberen. die zijn gratis.

 

Van de pakketten die ik eerder noemde kan je demo's uitproberen. en op de genoemde website staan nog veel meer pakketten die zonder meer ook betaalbaar zijn. Het vergt een eenmalige aanschaf van 100 - 200 euro maar je zit niet aan een abonnement vast.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wat heb je werkelijk nodig voor pakket?

ga je alles zelf doen? of wil je alleen inboeken en de rest uitbesteden aan administratiekantoor?

 

kijk een op deze site: http://www.boekhoudpakketten.info/

 

zelf heb ik ervaring met gravita en minipak. leuke pakketten voor een lage prijs (ik heb er geen aandelen in ;D)

 

OSfinancials heb ik mee gestoeid maar vind ik minder prettig werken.

 

 

Henk,

 

Ik zit nu te kijken op de site van minipak.

 

Volgens mij ben ik bij hen voor 189 euro helemaal klaar.

 

Ik ga even zoeken naar meningen van anderen over dit programma en dan overwegen het aan te schaffen.

 

gr

Link naar reactie
  • 0

Ik werk inmiddels ruim 5 jaar met Minipak en het bevalt me uitstekend. Simpel in het gebruik en voor mij voldoende mogelijkheden. Maar dat kan voor iedereen anders zijn. Het beste kun je de (gratis) demoversie downloaden en eens uitproberen.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

als je een goed administratiepakket voor een startende onderneming. zou ik snelstart aanbevelen. kan worden gekoppeld met je webshop.

 

Klopt het dat deze 800 euro rekenen voor het gebruik ervan of kijk ik ergens overheen?

 

gr

 

geen idee, wilde even kijken wat het prijsmodel van snelstart ook al weer was. maar een website met openingstijden ??? tsja..

 

De SnelStart website is gesloten op zondag.

 

ze leveren in elk geval geen 24/7 online helpdocumentatie... ;D

 

----

 

Voor wat betreft de boekhoudpakketten, als 29 euro per maand al teveel is dan blijft er niet veel over, er zijn een aantal pakketten gratis maar of die de juiste aanvulling zijn op je webshop (software) is de vraag. (dat geld ook wel voor de pakketten van 29 euro ze zullen niet allemaal geschikt zijn in combinatie met jou webshop(software) maar in betaalde pakketten is er wel een groep die hele goede integratie tussen de boekhouding en de webshop hebben waardoor je veel tijd bespaard. van uit dat oogpunt. voor 30-80 euro per maand heb je een boekhoudpakket met goede integratie. Wat als die kosten jou 4-8 uur werk besparen aan het over kloppen van gegevens in een gratis pakket. is dat dan weggegooid geld of juist een goede investering als je ervan uit gaat dat je je tijd maar 1x kan besteden.

 

Excel is leuk zolang het kleinschalig blijft, grootste probleem is dat je overal zelf aan moet denken, terwijl boekhoudsoftware middels templates of voorbeeld boekingen vaak al een goede structuur geven.

 

Ook het overschakelen na verloop van tijd van excel naar een volwaardige boekhouding is vaak lastig en erg tijdrovend omdat de begin balans moeilijk is vast te stellen. Het komt er vaak op neer dat je alsnog een hele jaarboekhouding achteraf gaat invoeren en soms meer dan 1 jaar vanaf het begin van het bedrijf.

 

Het is bij dit soort kosten in elk geval niet alleen naar de maandelijkse kosten te kijken maar ook naar de tijd die het je kan besparen, al kan dat lastig te bepalen zijn als je nog niet begonnen bent.

Link naar reactie
  • 0
Henk,

 

Ik zit nu te kijken op de site van minipak.

 

Volgens mij ben ik bij hen voor 189 euro helemaal klaar.

 

Ik ga even zoeken naar meningen van anderen over dit programma en dan overwegen het aan te schaffen.

 

zoals eerder al gezegd: van de meeste pakketten kan je een demo gebruiken. Bekijk de specificaties en de prijs, selecteer een paar pakketten en stoei er een avondje mee. Als je in je opleiding met exact gewerkt heb ga ik er vanuit dat je voldoende boekhoudkundige kennis hebt.

 

Kies een rekeningschema, pas het aan, klop een paar boekingen in en bekijk de rapportages die je kunt maken.

 

En bepaal voor jezelf wat je wilt. debiteuren,crediteuren - budgetten - kostenplaatsen enz. succes ermee.

Link naar reactie
  • 0

Beste Hans,

 

Hiervoor is geen boekhoudkundige kennis vereist.

 

Was er ook maar zo'n pakket voor allerlei belastingzaken. Dan zou je ook geen fiscale kennis meer nodig hebben? :)

Maar zonder gekheid. Je zult toch wel enige basiskennis van boekhouden moeten hebben (of aanleren). Als je niet weet wat debet en credit is (zonder boekhoudkennis heet het plus en min) zul je snel vastlopen met boekingen of correcties daarop wanneer het serieuze onderwerpen betreffen. Dat blijkt ook wel uit allerlei vragen op het forum.

Juist als je enige kennis hebt werk je sneller met een softwarepakket. Het maakt dan ook niet zozeer uit welk pakket. Het kunstje van invoeren kun je namelijk iedereen leren.

Als ik jouw opmerking lees heb ik misschien dan toch verkeerde studiekeuzes gemaakt in het verleden ;)

 

Overigens werk ik met tevredenheid met Exact online zoals eerder beschreven (Maar dan de accountantsversie). Oeps, of mag dit niet gezegd worden....

 

Groet,

Peter

Link naar reactie
  • 0
Zelf gebruik ik TechyTax.

Dit Open Source pakket heb ik zelf ontwikkeld.

Hiervoor is geen boekhoudkundige kennis vereist.

   

 

heb er even 1 minuut naar gekeken maar met mijn simpele boekhoudkennis kan ik niet enthousiast worden. klop zelf graag via memoriaal in, lekker debet/credit denken :P

Link naar reactie
  • 0

Zelf gebruik ik TechyTax.

Dit Open Source pakket heb ik zelf ontwikkeld.

Hiervoor is geen boekhoudkundige kennis vereist.

 

Leuk dat je je open source software hier spamt, maar het is voor een pc leek onmogelijk om te programma te draaien. Open een .war file met winrar en je bent nog nergens. Allemaal onverklaarbare data en files. Installatie-instructies zijn een drama.

 

Als je iets schrijft als software voor ondernemers, denk dan niet alleen dat jij het logisch vindt. De gebruiker moet het ook kunnen volgen. Na jouw site haak ik af en betaal ik rustig 10 euro per maand of trek ik een excel boekhouding van internet.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

@Peter: Ik begrijp dat ik een gevoelige snaar heb geraakt met mijn opmerking over boekhoudkundig kennis ;)

Misschien helpt het als ik zeg dat TechyTax speciaal is gemaakt voor eenmanszaken met een niet al te complexe administratie.

 

@Henk: Bedankt dat je 1 minuut hebt gekeken naar dit pakket ;D

Credet/debit transacties inkloppen, daar word ik als techneut niet enthousiast van. Ik kick erop dat ik elk kwartaal mijn online banktransacties automatisch kan inlezen.

 

@Joost: Tja, je hebt helemaal gelijk. Vandaar de naam: TechyTax....

 

Groeten,

Hans

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 206 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.