• 0

Hoe promoot ik mijn onderneming?

Goedendag,

 

Ik zal mij eerst even voorstellen. Mijn naam is Alexander ik ben 20 jaar en hou mij bezig met web developing. Ik ontwikkel websites al sinds mijn 16e en heb het mijzelf allemaal aangeleerd.

Ik mag denk ik wel zeggen dat ik goed ben op het gebied van front-end web developing.

 

Nadat ik veel gesolliciteerd heb bij verschillende web ontwikkeling bureau's en zij allemaal zeurden over dat ik geen opleiding heb of echt werk ervaring, was ik het zat. Ik vind dat ik goed ben dus ben ik mijn eigen web design/ontwikkeling bureau begonnen.

 

Ik weet dat er heel veel concurentie is in deze markt maar hoe zou ik dan toch het beste kunnen beginnen en mijn ("bedrijfje") promoten?

 

Ik ben super strak in de prijzen. Ik reken denk ik 1/5e van wat andere bureau's rekenen. Graag hoor ik jullie mening hierover.

 

Alvast bedankt!

Alexander Vaz

Vaz Creations | Websites, Logo's, Webdesigns, Templates, Webdevelopment, SEO, Huisstijlen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Als jij tegen mij zegt ik wil een website voor dit of dat bedrijf gaan we samen overleggen wat je wensen zijn... Welke basis kleuren wil je ect ect... Ik doe wat de klant wilt.

Dit is heel gevaarlijk, doen wat je opdrachtgevers willen. Als er 1 iets is wat je duidelijk moet communiceren is dat je nooit een website maakt voor je opdrachtgevers, maar altijd voor diens klanten. Alleen daarom is het ook niet belangrijk dat jij van mening bent dat je website een 'design gevoel' uitstraalt.

DE belangrijke vragen die jij je moet stellen zijn 'Hoe komt dit design over bij potentiele opdrachtgevers', 'Hoe willen potentiele opdrachtgevers dat mijn website eruit ziet',... Dat is zowat het fundament van usability en die kennis is ook een pak geld waard. Heel wat leuke informatie staat trouwens op http://www.usability-vlaanderen.com/

Ik wil je ook de raad geven om in zee te gaan met een copywriter en de teksten niet zelf te gaan schrijven.

Laatste raad: de tijd dat websites alleen gingen over het intypen van wat code en maken van een design zijn mijns inziens duidelijk voorbij. Zoiets kan nog voor de bakker en de slager, maar zal voor de meeste MKB's zal dat al niet meer volstaan. Het is dus belangrijk je duidelijk inde markt te profileren.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik hang helemaal niet de patser uit :P

 

Als je klaar bent met pruttelen zeg het dan even ;)

 

Wil je nou geld verdienen met een dienst of niet? Ja? Dan moet je pro zijn en niet beginnen te piepen als je wordt afgerekend op wat je neerzet, of dat nou een schets, eerste versie of eindproduct is. Als je een amateur wil zijn (dat is het tegenovergestelde van een pro) moet je lekker verderknutselen met je hobby en niet allerlei enthousiaste mensen op een forum bezighouden met je project.

 

Maar, laten we ervan uitgaan dat je echt iets kan - hou je dan bij je kernactiviteit. Ga frontenden (html/css), bouw daar een netwerk mee op, en verziek de markt niet voor anderen met een "1/5e van de prijs" tarief.

En leer omgaan met kritiek want geloof me, klanten zijn 100 keer erger. En die moeten je betalen voor je werk, dus die kan je geen kneus geven of negeren of zeggen "Ik ben geen pro", of "Ja maar ik vraag maar 1/5e van het tarief van mijn concurrent dus ik ga niet voor een derde keer wijzigingen doorvoeren".

 

:-K

Link naar reactie
  • 0

Na alle ophef over mijn site hoe het eruit zag ben ik met iets nieuws gekomen. Ik las ergens iets over dat het op een acht club site leek. Een ander zei dat de witte letters op zwarte achtergrond niet duidelijk is. Ook dat ik eigenlijk niets over "ons" moet schrijven...

Vandaar dat ik iets nieuws heb ontworpen. Heb dit gister designed en vanochtend gecodeerd.

Niets werkt, het is even om een indruk te krijgen. Laat mij weten of dit meer overkomt als een designer achtig dinges website ofzo.. :P

 

www.vazcreations.nl/new

 

Gr,

Vaz Creations | Websites, Logo's, Webdesigns, Templates, Webdevelopment, SEO, Huisstijlen

Link naar reactie
  • 0

 

In Firefox onder Max OSX verschuift de menubalk de bekende 1 px naar beneden. Verder vind ik het een geschikt ontwerp voor een gratis Wordpress template.

 

Laat mij weten of dit meer overkomt als een designer achtig dinges website ofzo.. :P

 

Alleen al dit taalgebruik doet me vermoeden dat jij minder serieus met ondernemen (en ontwerpen) bezig bent, dan je beweert. Ga in godsnaam een ondernemingsplan schrijven, in plaats van je tijd (en die van ons) te verdoen op dit forum.

 

Link naar reactie
  • 0

Alleen al dit taalgebruik doet me vermoeden dat jij minder serieus met ondernemen (en ontwerpen) bezig bent, dan je beweert. Ga in godsnaam een ondernemingsplan schrijven, in plaats van je tijd (en die van ons) te verdoen op dit forum.

 

Gast doe jij eens normaal ofzo. Moet ik hier iedere post als een serieuze ondernemer plaatsen? Denk je nou echt dat ik die tekst serieus meende ofzo?

Natuurlijk kan ik zeggen van "laat mij weten of dit wel in de categorie van een web design bedrijf past"....

 

Ik hoef toch niet elke post hier stijf en strak plaatsen. Je snapt toch ook wel wat ik bedoel. Jullie zeggen dat de site niet past bij een web design bureau dus wil ik het aanpassen.

 

En een ondernemingsplan ben ik mee bezig...

Vaz Creations | Websites, Logo's, Webdesigns, Templates, Webdevelopment, SEO, Huisstijlen

Link naar reactie
  • 0

Zoals DaMedia al aangeeft: die tables kunnen heden ten dagen echt niet meer. Leuk dat je het fijn vindt werken (en Dreamweaver nodigt daar ook wel toe uit natuurlijk) maar richting de klant dien je de zaak gewoon in divs en css op te zetten.

 

Je slogan blaast behoorlijk van de toren (en daarbij 'classe'??? Of is dit nieuwe spelling en word ik gewoon oud? ;D), dan dien je dat wel waar te maken. En dat doe je vooralsnog zowel met je ontwerpen en code zeker niet.

 

Mijn advies als oude rot in het vak (ruim 13 jaar ervaring): ga je wat meer verdiepen in websites-bouwen-anno-2011 (dus geen tables meer!), probeer jezelf grafisch te ontwikkelen, misschien hier en daar een cursus en dan kom je een stuk verder.

 

Daarbij boven alles: bescheidenheid siert de mens.

 

Ook al is dit puur een bijverdienste, je doet dit werk wel voor betalende klanten, voor bedrijven die er vanuit gaan dat hun website goed gebouwd wordt. En alleen daarom al hoor je solide werk af te leveren en sites op een moderne manier te bouwen.

Mediascape - Hét adres voor betaalbare huisstijlen, reclame en websites.

We heten u van harte welkom op: www.mediascape.nl

Link naar reactie
  • 0

Oke oke,

 

Ik had even alles voor mezelf op een rijtje gezet aan de hand van jullie reacties.

 

Ik heb het design van de website aangepast.

De codering is aangepast, W3C geeft nu 7 erros maar die komen door de rollovers in het menu (javascript erros, heb ook niet kunnen vinden welke doctype ik daarvoor gebruik), voorheen had ik het allemaal validated.

Slogan aangepast, jullie hadden gelijk het was "over de top".

Alle tabellen als codeer code vervangen door div's (behalve de footer kreeg ik niet zonder tabellen).

Sponsors vervangen door contact in de footer.

En een ondernemingsplan deels opgezet.

 

Ik ga de website pagina's herschrijven en passende tekst bij opstellen.

Als jullie nog meer opmerkingen hebben te verbetering hoor ik het graag.

 

Hier nogmaals de link www.vazcreations.nl/new

 

Groet,

 

Vaz Creations | Websites, Logo's, Webdesigns, Templates, Webdevelopment, SEO, Huisstijlen

Link naar reactie
  • 0

Die rollovers kan je gewoon met CSS oplossen dus dat javascript lijkt me niet echt nodig en je footer is ook gewoon in divs op te zetten. Ik zie niet in waarom dat niet zou werken.

 

Maar dat bedoelde ik dus, als je die kennis ontbeert dien je dus je kennis te vergroten voordat je betaalde projecten voor klanten gaat doen. Daar zijn vele vele sites voor te vinden op het web, je hoeft niet meteen op cursus. Nooit te trots wezen om te leren is hierbij het motto. Al geldt dat natuurlijk voor iedereen (inclusief mezelf), je moet altijd in ontwikkeling blijven.

 

Overigens moet je ook nog even naar de uitlijning van je tekst kijken, loopt nog niet echt synchroon met de achtergrond van je content div ;D

 

 

Mediascape - Hét adres voor betaalbare huisstijlen, reclame en websites.

We heten u van harte welkom op: www.mediascape.nl

Link naar reactie
  • 0

Waarom haal je de "Over ons" pagina weg?

 

Persoonlijk vind ik dat een van de belangrijkste dingen voordat ik zaken ga doen. Wie zit er achter...

Oftewel: maak een Over ons pagina waar in je verteld wie je bent en wat je doet. Wees daar gewoon eerlijk in: dat siert en levert ook eerlijke klanten op die niet meer verwachten dan je waar kunt maken.

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie
  • 0

- Gebruik gewoon een hover in CSS voor je menu, JS voor dit soort dingen is echt achterhaald.

- Ik zou de FAQ pagina vervangen door (hier boven ook al gepost) een Over Vaz pagina. Als je site genoeg info en een contactformulier bevat, heb je geen FAQ nodig.

- Ik zou niet overal 'ons' neerzetten. In neem aan dat je een eenmanszaak hebt, en zo wek je de illusie dat je mensen in dienst hebt.

- Vervang grafische elementen door tekst waar mogelijk. Dit verkort de laadtijd en is beter voor je SEO. Je pagina header bijvoorbeeld, het heeft geen toegevoegde waar om daar een plaatje van te maken.

- Wat is het probleem met de footer? Float gewoon 3 divjes naast elkaar in je footer div. Weg tabel.

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Leuk dat je voor je zelf bent begonnen, webontwikkeling is een leuk vak, doe het zelf ook al een aardige tijd en heb er ook een onderneming in opgezet.

 

Je site ziet er qua look and feel wel aardig uit, alleen je slaat wel wat punten mis, enkele: De code van je website is niet zo netjes, je gebruikt tabellen, het is niet semantisch, je website is niet W3C gevalideerd, er staat JS code in de bron en ik kan nog wel even doorgaan. Ook hanteer je een intro pagina voor een taal selectie, dat is in deze tijd echt niet meer nodig. Tegenwoordig kan je met het IP adres zien waar de gebruiker vandaan komt en zo in een klap de juiste taal serveren. Je kan dan op de beginpagina veel belangrijkere info plaatsen, waardoor je niet alleen je bezoeker blij maakt, maar ook je zelf, je website zal dan namelijk beter gevonden worden in zoekmachines.

 

Ik raad aan toch nog even wat meer te experimenteren met het ontwikkelen van websites en ze pas daarna te verkopen aan klanten. Je kan dan wel goedkoop zijn, maar die duurdere bureaus hebben meer ervaring en houden met veel belangrijke punten rekening, punten die jij misschien nog kan vergeten. Uiteraard zou jij je marketing wel kunnen richten op de kleinere bedrijven met een beperkt budget, zij vinden het vaak al heel cool als ze überhaupt een website hebben en als die er dan ook nog is mooi uit ziet, dan is dat helemaal geweldig.

 

Ik hoop dat je er zo wat mee kunt, mijn excuses dat ik wat kritisch overkom, maar ik spreek wel een beetje uit ervaring.

 

 

Wil jij een website laten maken, een webshop laten maken of een online platform opzetten? Ik sta graag voor jou klaar. Ik doe dat met een PaaS oplossing via Start-platform.com of met maatwerk via Vwebdesign.nl.

Link naar reactie
  • 0
Vaz Creations biedt oneindig veel mogelijkheden voor uw bedrijf om zich aan de wereld te tonen als een professionele, zakelijk of gemeenschappelijke onderneming.

Wij zijn ervan overtuigd van dat u zult vinden wat u eventueel zoekt.

onderhoudbaarheid
lijkt me een neologisme. Wellicht is 'onderhoudsgemak' een betere optie.

Uiteraard is uw mening van belang, maar Vaz Creations probeert de nieuwste richtlijnen en design mode aan u uit te leggen en samen zullen wij een unieke website bouwen waar er geen 2e tweede van is!

Alle factoren worden meegenomen in het ontwerp. De bepaalde doelgroep waarop u zich richt, het thema van uw bedrijf, alles wordt besproken.

Bij rubriek diensten zou ik in plaats van een 'dode' png gaan voor iets dat triggert.(Ik val in herhaling.) Er hoeft geen regenboog te verschijnen maar een eenvoudig lijntje (in css) kan al een hoop doen.

Link naar reactie
  • 0

Beste mensen. Het is alweer een tijdje geleden dat ik reageer op mijn gestarte topic.

Ik kreeg veel kritiek en commentaar op mijn post van 2 maanden geleden.

Ik ben inmiddels veder ontwikkeld in de web development wereld. Ik zou graag jullie mening weer willen hebben of ik de juiste aanpassingen heb gemaakt en gegroeid ben sinds het starten van dit topic.

 

Ik wil jullie toch bedankt voor alle commentaar enzo. Het was sinds dat ik hier een topic opende dat ik serieus merkte dat ik nog veel werk aan de winkel had en dat ik inderdaad te snel dacht genoeg kennis te hebben in websites.

 

Voor mijn gevoel (ik weet het bijna zeker) ben ik heel veel verder gekomen. Ik heb nu veel kennis opgedaan met name in:

SEO

Codering

Webdesign

En de volledige opbouw van een juiste HTML website.

 

Ik heb in de tussentijd ook super veel nieuwe designs gemaakt en ben het er mee eens dat die oude meuk uit 2006 zeker niet meer kan en heb mijn portfolio dan ook ruim geupdate.

Daar kunnen jullie ook wat van mijn laatste werk zien,

 

Ik wacht de reacties af en bedankt voor de hulp in het verleden!

 

P.S. Voor de duidelijkheid: Ik acht mezelf nog steeds niet uitgeleerd ;)

Vaz Creations | Websites, Logo's, Webdesigns, Templates, Webdevelopment, SEO, Huisstijlen

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 271 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.