Het automatiseren van AdWords - Automated bid rules
Omdat ik weet dat velen van jullie je eigen AdWords beheren (en vaak teveel betalen aan Google) wil ik jullie graag wijzen op de mogelijkheden die "Automated bid rules" bieden.
Met behulp van automated rules kan je door middel van een soort script wijzigingen op een vooraf aangegeven tijdstip doorvoeren in je AdWords campagnes. Dit is vooral handig als je niet heel de dag handmatig instellingen wil veranderen of als u aan de hand van vooraf ingestelde criteria bijv. de prijs per klik of het budget wenst te verhogen/verlagen.
Het is bijvoorbeeld een ideaal gereedschap om stapsgewijs uw klik prijs naar beneden te halen of om te zorgen dat u nooit buiten uw budget raakt.
Let wel goed op als je gebruik maakt van dit soort scripts, als het eenmaal is ingesteld worden de veranderingen automatisch doorgevoerd tot dat u ze stopt. Het is dan ook sterk aan te raden om regelmatig de actieve scrips te controleren of dat de resultaten inderdaad de gewenste zijn. (vooral de eerste dagen, tot dat je zeker bent dat ze werken zoals gewenst)
U kunt onder andere de volgende veranderingen automatiseren.
[*]Dagbudget wijzigen wanneer...
[*]Campagnes onderbreken wanneer...
[*]Campagnes inschakelen wanneer...
[*]Prijs per klik verhogen als ...
[*]Prijs per klik verlagen als...
[*]Gewenste ad positie veranderen als ...
[*]enz.
Indien je meer info wenst over geautomatiseerde regels raad ik je de volgende link aan. (AdWords help center)
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Spanish Connection
Spanish Connection
Het automatiseren van AdWords - Automated bid rules
Omdat ik weet dat velen van jullie je eigen AdWords beheren (en vaak teveel betalen aan Google) wil ik jullie graag wijzen op de mogelijkheden die "Automated bid rules" bieden.
Met behulp van automated rules kan je door middel van een soort script wijzigingen op een vooraf aangegeven tijdstip doorvoeren in je AdWords campagnes. Dit is vooral handig als je niet heel de dag handmatig instellingen wil veranderen of als u aan de hand van vooraf ingestelde criteria bijv. de prijs per klik of het budget wenst te verhogen/verlagen.
Het is bijvoorbeeld een ideaal gereedschap om stapsgewijs uw klik prijs naar beneden te halen of om te zorgen dat u nooit buiten uw budget raakt.
Let wel goed op als je gebruik maakt van dit soort scripts, als het eenmaal is ingesteld worden de veranderingen automatisch doorgevoerd tot dat u ze stopt. Het is dan ook sterk aan te raden om regelmatig de actieve scrips te controleren of dat de resultaten inderdaad de gewenste zijn. (vooral de eerste dagen, tot dat je zeker bent dat ze werken zoals gewenst)
U kunt onder andere de volgende veranderingen automatiseren.
[*]Dagbudget wijzigen wanneer...
[*]Campagnes onderbreken wanneer...
[*]Campagnes inschakelen wanneer...
[*]Prijs per klik verhogen als ...
[*]Prijs per klik verlagen als...
[*]Gewenste ad positie veranderen als ...
[*]enz.
Indien je meer info wenst over geautomatiseerde regels raad ik je de volgende link aan. (AdWords help center)
Groeten
Joost
Don't give up so easily
Have some faith and you will see
Try again...try again
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32880-het-automatiseren-van-adwords-automated-bid-rules/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
0 antwoorden op deze vraag