• 0

Geschil met bedrijf (spoedje)

Goeiemiddag ,

 

Aangezien mijn jurist en accountant allemaal op vakantie zijn doe ik het even via deze manier :

 

Al 4 jaar lang organiseren wij met 3 bedrijven 2 feesten .

Wegens een dure verbouwing en tegenvallende resultaten is 1 van deze bedrijven op de fles gegaan .

 

Tijdens dit gebeuren hebben wij contact gehad met dit bedrijf en in overleg hebben wij de reeds aangevraagde vergunning met toestemming gewijzigd in 2 bedrijven. Dit mede omdat er reeds contracten en prijsafspraken met leveranciers e.d waren gemaakt en wij niet in de problemen wouden komen.

Dat bedrijf is een week later overgenomen door een meneer die wel licht aan het einde van de tunnel zag.

 

De eerste vergunning van 3 bedrijven is nooit ingetrokken door de gemeente !

Er bestaat dus een vergunning van 3 bedrijven , en 1 van 2 bedrijven (de gecorrigeerde vergunning waar wij het eens over zijn geworden)

 

Nu komt de nieuwe eigenaar van dat bedrijf 4 dagen voor aanvang van het feest bij ons om te vragen of hij mee kan doen.

Onze mening is 4 dagen van te voren geen haalbare kaart is aangezien contracten , facturen e.d allemaal geregeld en betaald zijn. Wij hebben er veel tijd ingestoken om het allemaal rond te krijgen.

 

Had meneer nou 6 weken geleden aangeklopt lag het verhaal heel anders .

Helaas hebben we 4 dagen geleden de eerste kennismaking gehad....

 

Nu kregen wij gisteren een aangetekend stapeltje papieren uit de fax van zijn jurist .

Dat wij hem hebben buitengesloten van de gesloten overeenkomst ??

Wij zouden bij god niet weten welke overeenkomst , aangezien de gecorrigeerde vergunning de eerste officieel laat vervallen ! (dit is dus NIET gebeurd bij de gemeente )

 

Indien wij maandag voor 10:00 niet reageren ( wat uiteraard niet haalbaar is ) zal meneer desnoods in rechte aanspraak maken op alle schade als gevolg van de tekortkoming.

 

Nu komt het allermooiste : Meneer heeft *ter compensatie* van de burgumeester vergunning gekregen om op eigen terrein een feest te kunnen organiseren. Aangezien hij dit jaar niet meedoet.

Hier kan geen bezwaar tegen ingedient worden o.i.d.

 

Meneer eist dus om mee te doen met ons en heeft nu reeds vergunning op eigen terrein.

 

Mijn inziens kan die brief in de kliko .

Wie helpt ons uit de brand......

 

 

Mijn excuses voor het ietwat warrig verhaal , maar wij zitten momenteel in de drukste tijd van het jaar en hebben genoeg aan ons hoofd...

 

mvg Henk

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hij antwoorde hierop dat dat prima was aangezien zij niks meer konden betekenen.

 

Dat was niet toevallig op papier, email of met getuigen? Dan heb je immers bewijs dat de mondelinge overeenkomst met de BV is beëindigd. Dat er wel of niet een vergunning is, maakt daarvoor niet uit, een vergunning is immers geen overeenkomst.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

De voormalige eigenaar heeft 4 weken geleden met ons bij de burgemeester en de ambtenaar die over de vergunningen e.d gaat hetzelfde verklaard .Dus hier zijn 2 getuigen van.

 

Ook de leges van de vegunning zijn door ons betaald !

 

Nu het vervolg :

 

Afgelopen maandag hebben wij samen met de nieuwe eigenaar van de eisende partij bij de burgemeester een gesprek gehad over dit gebeuren .

Wij hebben daar ons verhaal gedaan en benadrukt dat het nooit de bedoeling is geweest om deze meneer buiten te sluiten .

Dat is ook zeker niet onze opzet , wij hebben daar alsnog laten weten dat hij mee mocht doen.

Dit heeft hij niet gedaan aangezien hij zelf vergunning heeft gekregen voor een feest op eigen terrein.

 

Hij kon niet op deze korte termijn zijn contracten met leveranciers opzeggen en heeft dus besloten niet mee te doen.

In zijn mailtje liet hij wel weten dat de eventuele schade (omzet) die hij misloopt die geclaimed word in de aangetekende brief nog steeds van kracht blijft.

 

Het volgende feest dat over twee weken plaats vind wil hij dan wel weer in mee participeren , ook is hij door de burgemeester weer gecompenseerd door weer een vergunning te hebben voor feest op eigen terrein.

 

Dit begint naar ons idee steeds meer te lijken op eten van twee walletjes...

 

 

Dat is dat , nu het volgende geval dat tijdens de feestavond heeft plaats gevonden.

Al 7 jaar lang heeft de dorpskroeg de feesten uit de hand laten lopen e.d met alle gevolgen van dien.

Daarom hebben wij destijds vergunning voor deze evenementen gekregen.

Er worden op deze dagen verder geen vergunningen verleend aan overige bedrijven omdat de gemeente voor 1 feest is.

 

Nu heeft deze kroeg tijdens de feestavond zelf een feest georganiseerdlaten met live muziek ZONDER vergunning.

Hierdoor zijn wij een dikke 15.000 € omzet misgelopen . (aantoonbaar)

 

Er is deze avond geen enkele vorm van handhaving geweest ! Er zijn door de burgemeester duidelijke afspraken gemaakt met de kroeg eigenaren dat er GEEN evenement mocht plaats vinden.

 

Ons feest moet geld bij door al deze ellende.

We zijn absoluut geen zeikerds en gunnen het iedereen zijn brood te verdienen maar wel op een eerlijke manier.

Dit is in mijn ogen oneerlijke concurrentie en zullen dan ook de schade gaan verhalen bij de gemeente danwel de kroegeigenaren.

 

We vragen naar ons idee alleen om ons eigen!

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Het is wel typisch middenstandsgemopper. Dat de gemeente een voorkeur heeft voor één feest is een politieke keuze. Dat de burgemeester twee vergunningen geeft, is een zaak voor de lokale politiek. Dat een derde partij zonder vergunning toch een feest organiseert, is iets voor de lokale handhaving. Ik zie niet waarom jullie gecompenseerd moeten worden door de gemeente, tenzij je een duidelijke toezegging hebt dat jullie als enige een feest mogen organiseren.

 

Volgens mij kun je beter wat kabaal maken in de dorpspolitiek. Wat een geknoei. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Opvallend dat jullie bij een geschil onderling gelijk bij de burgemeester aan kunnen schuiven, begint een beetje op een dorpsklucht te lijken..

 

Ik vermoed dat je met het vergunningverhaal weinig kunt, hooguit een goed gesprek met de burgemeester waarom enerzijds word verkondigd dat met het vergunningbeleid 1 feest word nagestreefd maar er wel een 2e vergunning word afgegeven aan een partij die eerst onderdeel was van de orginele vergunning. En uiteraard kun je klagen over het niet handhaven en de gevolgen voor jou exploitatie van beide handelingen maar een schadevergoeding lijkt mij onwaarschijnlijk.

 

Voor wat betreft het probleem met die andere ondernemer zou ik een koppeling maken, je mag deelnemen aan het nieuwe feest als je alle juridische acties stopt.. 2 weken is nog steeds een redelijk korte termijn om een nieuwe partij in te voegen in de voorbereidingen maar voor mij zou het kiezen of delen zijn, inderdaad niet van 2 walletjes eten. De kans is groot dat bij het nieuwe feest hetzelfde scenario zich ontrolt, dat hij toch niet mee kan doen omdat hij al verplichtignen is aangegaan die hij niet meer ongedaan kan maken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 204 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.