• 0

Wat moet ik echt in mijn advertentie hebben staan?

Hallo allemaal,

 

Ik heb me over laten halen om weer eens een advertentie te gaan proberen en wel in de lokale krant die uitkomt bij de Agrarische Dagen hier in Franeker. Dat is altijd wel een gezellig feest wat veel plubliek trekt en omdat er dan verspreid in de regio veel te doen is wordt de krant die bij deze dagen "hoort" redelijk goed gelezen.

 

Nou ben ik alleen mijn hoofd aan het breken over die advertentie.. ik kom er niet uit wat ik daar nou precies in moet zetten.

Het is niet zo'n hele grote ruimte, 85mm x 125mm, wel full colour.

Ik verkoop dierbenodigdheden, en dan dus alles voor hond, kat, knaagdier en vogels. Daarnaast hebben we ook dieren urnen.

Het assortiment is vrij breed. Vindt het heel lastig om dan echt iets eruit te laten springen.

Om de mensen over te halen vooral eens op de website te gaan kijken willen we een actie-code in de krant zetten waarmee men korting kan krijgen.

 

Wat zouden jullie nou, behalve natuurlijk naam met logo en url in de advertentie zetten?

 

Alvast bedankt voor de input!

 

Karen

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

sluit me helemaal aan bij mijn voorganger. een advertentie voor een webshop in een plaatselijk sufferdje lijkt mij niet echt een zinvolle investering.

 

Ze lezen je advertentie misschien wel maar zijn hem na 2 minuten ook al weer vergeten. Als je op zo'n braderie wat tamtam maakt heb je daar veel meer aan. bedenk wat geks of leuks (wereldrecord?) en wellicht kan je daarmee redactionele aandacht binnenhalen. dat zet vaak weer meer zoden aan de dijk dan een advertentie.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Mijn ervaring met stands is dat het mij heeel veel tijd kost qua voorbereiding, het er staan zelf e.d.

En dat het eigenlijk niets oplevert en al helemaal geen terugkerende klanten. Hooguit dat je wat verdient op de dag zelf door de verkoop ter plaatse, maar die klanten zie ik verder niet terug online.. (overigens ben ik voor zo'n stand al te laat..)

 

Om ervoor te zorgen dat mensen de stap van offline naar online gaan maken wil ik er een actie code bij zetten dat men korting krijgt. Dat zou ervoor moeten zorgen dat men mijn advertentie onthoudt.. Of dat werkt gaan we zien aan het aantal bestellingen met actie code..

 

Ik ben alleen helaas niet zo goed in het maken van een advertentie..

Vandaar mijn vraag wat er in mijn advertentie nou echt niet mag ontbreken.

 

Karen

Link naar reactie
  • 0

Couponcode lijkt me een goed idee, mits de lezer er ook echt een (groot) voordeel door heeft. Bedenk ook vooral een originele code, dus bijvoorbeeld een woord wat makkelijk te onthouden is en in eerste instantie een verbaasde blik oplevert. Wanneer je een moeilijke code gebruikt kun je een stukje Mond-tot-mondreclame mislopen.

 

Wat betreft de informatie in de advertentie, Naam, slagzin, website, en couponcode met eventueel een paar woorden uitleg over wat voor voordeel met de code te behalen valt. Couponcode vrij groot natuurlijk.

Link naar reactie
  • 0

laatst was hier een bedrijvendag/ fair.

 

Liep er iemand rond in een grote tuinbroek/ clownspak en deelde aan iedereen ballonnen uit. Kost je geen stand, je bent in beweging en kunt dus zelf actief onder de mensen begeven. Is het niks, stop je gewoon.

Een leuk dierenpak hoeft niet zo duur te zijn, maar valt wel op! Als je in die advertentie je tour aankondigd, is men al benieuwd.

 

*volgende week oog-in-oog met een pratende hond?* ofzo Alvast een foto van dat pak erbij, of een herkenbare kop en hoppa!

www.trailerplus.nl onderdelen voor aanhangers en boottrailers

Virtuele rondleiding in ons magazijn

Link naar reactie
  • 0

Passie voor dieren? Petspassion.nl Franeker



Alles voor honden, katten, knaagdieren en vogels

met tijdelijk 10% korting o.v.v. actiecode AD.

(afhalen tijdens Agrarische Dagen mogelijk)

 

In het kader van wie, wat, waar of AIDA...

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

 

Als ik je webwinkel bekijk, dan vrees ik dat je ook voor je advertentie geen keuzes kan maken. Alles is belangrijk, met als gevolg dat niks onderscheidend is. Je zal een keuze moeten maken.

 

Volgens mij zijn twee aspecten van je boodschap belangrijk.

 

1. Petshop Online

2. Gratis Bezorging in Franeker en omgeving

 

Dus gebruik die minimale ruimte om alleen die boodschap over te brengen.

 

GRATIS



BEZORGING

 

(Franeker en XX km omgeving)

 

domeinnaam.nl

 

Dat kost je geen extra korting is is een belangrijke usp, zeker voor zware aankopen. Illustreer het evt met pootafdrukjes.

 

Daarnaast kun je iemand smienken als kat of hond en snacks laten uitdelen aan bezoekers met dieren. En een kaartje met exact dezelfde boodschap als eerder beschreven. Maak een first impression en overlaad mensen niet met overbodige info.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Die nuchtere Friezen doen veel moeite om het niet al te veel op een zuipfestijn te laten lijken ;)

 

Je zou ook nog een wat provocatievere tekst kunnen kiezen.

 

HUISDIEREN KOSTEN KLAUWEN VOL GELD!

Gelukkig bezorgen wij gratis.

 

 

Met deze humor kun je wel bij Friezen aankomen, zo stijfkoppig zijn ze nou ook weer niet. ;)

Link naar reactie
  • 0

Heb je enig idee op wat voor pagina je staat?

 

Kan je nog onderhandelen over het format? 85 X 125 mm is zo standaard. Sta je waarschijnlijk tussen al die standaard formats. Dan liever vier keer 85 X 30. Met steeds dezelfde boodschap in een verwant beeld, bv het silhouet van een hond, een kat, een kanarie en een hamster. Hou het visueel simpel, en bij voorkeur sterk. Je moet even blijven hangen.

tekkel.thumb.jpg.b94d1411b2d428baecc5f871183d5b82.jpg

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Ik denk dat je per definitie geen advertentie van 85mm x 125mm moet plaatsen, een dergelijk formaat levert mijn inziens nooit het gewenste resultaat (al helemaal niet met een eenmalige plaatsing). Verder is mijn overtuiging dat een "Webshop" niet in een krant moet adverteren, de ervaring leert dat een krant geen goed adverteer kanaal voor een dergelijk bedrijf is.

 

Wil je wel in een krant adverteren? Dan doe je er goed aan het volgende af te dwingen bij de verkoper;

 

- Pagina 3, 5, 7 (Voor in de krant, rechterpagina, dwing de ruimte rechtsboven af)

- Eis kosteloze redactie over je eigen zaak naast je advertentie

- Ga niet met moeilijke coupons en codes werken, men wil gemak en vooral geen moeite doen voor een relatief lage korting. Geef dan liever iets gratis weg (wel iets wat voor klant de moeite waard is)

Link naar reactie
  • 0

Heel erg bedankt voor alle reacties.

 

Het formaat, de plaatsing e.d. was allemaal al geregeld enzo dus met alle reacties dat ik dat beter niet kan doen of anders heb ik voor nu niet zo veel aan. Ik ga er zeker nog eens over nadenken mocht ik weer op het punt staan zoiets te doen.

 

Het is uiteindelijk een mooi simpele advertentie geworden met een leuke foto van mijn pup op een laptop.

De foto moet er vooral voor zorgen dat men uberhaupt de advertentie ziet.

 

Ik wacht even af hoe dit me gaat bevallen en post dan eind september hier de advertentie en het resultaat.

 

Karen

Link naar reactie
  • 0

Beste ceesdevrieze,

 

welkom op Higherlevel. In reactie op jouw bovenstaande en andere reactie(s): kun je je kennis online delen voor alle gebruikers en ongeregistreerde bezoekers? Advertentie is inmiddels definitief. Zie onze gebruiksvoorwaarden en dagelijkse gang van zaken. Een levenslang portfolio kun je delen in je profiel.

 

Modgroet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 88 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.