• 0

Bedrijfsauto op mijn naam zetten

Geachte dames en heren,

 

Ik woon sinds al 5 maanden in Belgie, recentelijk heb ik mijn vorige bedrijfswagen verkocht.

na een maand heb ik een andere bedrijfswagen gekocht en kan ik opeens niet meer op mijn naam kan zetten bij de postkantoor, vermoedelijk heeft het te maken dat ik niet in Nederland woon.

Maar mijn bedrijf is nog steeds in Nederland gevestigt al 3,5 jaar.

 

Is er een manier om die auto op mijn naam te gaan zetten? het is een bedrijfswagen die ik voor mijn koerierdiensten gebruik en mijn bedrijf is een eenmanszaak.

 

alvast bedankt,

 

mvg,

 

Yon

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag Yon

 

Ik neem aan dat je een eenmanszaak in NL hebt. Bij eenmanszaken staat de auto altijd op naam van de eigenaar en dus niet op naam van de onderneming. Doordat je in België woont, kan de registratie inderdaad niet in Nederland. Je zult de auto in België op kenteken moeten zetten en dus ook moeten uitvoeren van NL naar B.

 

Succes

Joost

 

 

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Je hebt hier gelijk in. Maar nu de volgende stap: nu willen we een nieuwe bestelwagen exporteren naar belgie. Op m'n persoonlijke naam zetten. Hoe kan ik de belgische btw die ik bij import in belgie moet betalen in belgie verrekenen met m'n nederlandse eenmanszaak?

Of hoe moet mijn dealer de factuur maken naar mijn bedrijf..

 

Groet max

Link naar reactie
  • 0

De service in nederland is beter daar het familie is.

Auto is ook goedkoper. Als ik het goed begrijp, mn dealer maakt een factuur naar mijn nederlands bedrijf, met btw, die vraag ik regulier terug. Daarna ga ik naar de belgische douane en betaal daar nogmaals 21 % btw die ik weer terugvraag via de door u aangegeven link. Kan de belgische douane iets met mijn btwnummer?

 

Alvast dank

 

Groet max

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 109 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.