• 0

Eigen merkkleding labelen of zelf produceren?

Is het toegestaan om een bestaand merk in te kopen en er een eigen touch aan te geven en het weer door te verkopen? Of is dat inbreuk op het merkrecht?

 

Met t-shirts worden vaak blanco shirts gekocht zodat mensen het zelf kunnen bewerken en doorverkopen maar hoe zit het bijv. met handtassen. Kun je ergens ook "blanco" handtassen inkopen met alleen het patroon zodat je ze zelf kunt bewerken en doorverkopen? Is er een groothandel die alle soorten producten verkoopt (schoenen, kleding etc.) zonder label of moet je het toch zelf ontwerpen en laten produceren indien je je eigen merk wilt opzetten?

Escape to paradise

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Geen probleem, zeker niet als je met de leverancier overeen komt dat je de producten voor dat doel gebruikt. Private label is precies dit. Ook merkleveranciers laten generieke producten labelen door fabrikanten. Of dacht je dat Nike zelf t-shirts maakt?

 

dus in principe kan ik naar een winkel, 10 tassen kopen; eigen logo en merknaam erop en doorverkopen zonder probleem? wat als ze erachter komen? moeten ze hiervoor geen toestemming geven? en heb je toevallig een adres waar ik "blanco" handtassen en andere producten kan inkopen om zelf te bewerken? Alvast bedankt !

Escape to paradise

Link naar reactie
  • 0

 

Beter lezen!

 

Je hebt geen geld, je kan niet ontwerpen en je kan niks maken. Je hebt geen contacten en je hebt geen idee. Toch blijf je fantaseren over jouw modemerk. Volgens mij moet je een jaartje in de branche gaan werken en even stoppen met al die luchtballonnetjes.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Beter lezen!

 

Je hebt geen geld, je kan niet ontwerpen en je kan niks maken. Je hebt geen contacten en je hebt geen idee. Toch blijf je fantaseren over jouw modemerk. Volgens mij moet je een jaartje in de branche gaan werken en even stoppen met al die luchtballonnetjes.

 

Heel motiverend antwoord, ik stel gewoon de vragen en je kraakt me volledig af. Ik sprak vandaag met Omar Munie, ik liet hem mijn portfolio zien en hij vond het er erg goed uitzien. Hij vertelde me dat hij zelf begon met slechts een paar tassen zelf te maken en te verkopen. met dat kapitaal is hij steeds gaan uitbreiden en nu is hij zeer succesvol. het is niet makkelijk maar ook niet onmogelijk. Iedereen begint met niets.

Escape to paradise

Link naar reactie
  • 0

 

Beter lezen èn beter luisteren dan.

 

"Hij begon met een aantal tassen zelf te maken."

 

hij maakt exclusieve tassen, mijn concept is heel anders dan dat van hem, bij mij gaat het om het logo en een interactief concept. dus ik kan de tassen "blanco" inkopen en ik hoef alleen het logo erop te plaatsen. ik hoef ze dus niet zelf te kunnen maken.

Escape to paradise

Link naar reactie
  • 0

Dag,

 

Ik wil graag beginnen met een eigen modemerk.

Ik heb mijn ontwerpen klaar staan, maar wil ik nu alleen nog samples laten maken.

Ik heb geen juiste organisatie kunnen vinden die zowel patronen als samples maakt.

Graag zou ik wat tips willen ontvangen van jullie.

Verder wil ik de productie in het buitenland doen, het liefst Turkije tips zijn welkom :D

 

Hoor graag tips en dergelijke

 

gr

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.