• 0

pakket lang vast bij douane

beste leden.

 

Ik heb een vraag over een bepaalde situatie en of dit correct of niet is.

het verhaal is zo 18 mei is van mij een pakket wat vanuit china naar mij is toegezonden vast gehouden voor controle heel normaal.... maar dat dit zo lang tot nu moet duren snap ik niet.

 

het pakket na een hoop heen en weer gebeld tussen DHL en de douane word nu eindelijk naar 3 weken vrijgegeven ( althans dat zij de goeie man aan de telefoon)

 

nu zijn er op dit moment weer 2 pakketten van mij vast gehouden...

zelfde euvel het gaat om elektronica producten .

 

een aantal vragen

1.word nu elk pakket van mij vast gehouden ?

2. is dit normaal dat dit soms 2 a 3 maanden kan duren zoals vaker op internet staat vermeld .

3. is dit proces te versnellen ? door iemand in te huren hiervoor ? een bedrijf of een andere optie ?

4. en natuurlijk ? mag dit zo maar wat is de procedure waar aan gehouden moet worden ?

5. hoe kan ik dot voorkomen in de toekomst.

 

ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen ?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Stuur een briefje naar minister Verhagen.

 

Controles en procedures van de douane zijn niet erg gemakkelijk te beïnvloeden. Door transport en vertragingen kan je elektronica al verouderd zijn als het goed en wel voor verkoop ter beschikking hebt.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

beste leden.

 

Ik heb een vraag over een bepaalde situatie en of dit correct of niet is.

het verhaal is zo 18 mei is van mij een pakket wat vanuit china naar mij is toegezonden vast gehouden voor controle heel normaal.... maar dat dit zo lang tot nu moet duren snap ik niet.

 

het pakket na een hoop heen en weer gebeld tussen DHL en de douane word nu eindelijk naar 3 weken vrijgegeven ( althans dat zij de goeie man aan de telefoon)

 

nu zijn er op dit moment weer 2 pakketten van mij vast gehouden...

zelfde euvel het gaat om elektronica producten .

 

een aantal vragen

1.word nu elk pakket van mij vast gehouden ?

2. is dit normaal dat dit soms 2 a 3 maanden kan duren zoals vaker op internet staat vermeld .

3. is dit proces te versnellen ? door iemand in te huren hiervoor ? een bedrijf of een andere optie ?

4. en natuurlijk ? mag dit zo maar wat is de procedure waar aan gehouden moet worden ?

5. hoe kan ik dot voorkomen in de toekomst.

 

ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen ?

 

 

Kan deze goede man je niet voorzien van antwoorden op deze vragen? Hij heeft er dagelijks mee te maken.

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Heb je op de documenten die bij de zending zitten (pakbon, factuur, etc) wel je KVK, BTW en EORI nummer vermeld? Volgens mij scheelt dit aanzienlijk in de doorlooptijd.

Een doorlooptijd van 2 tot 3 maanden lijkt me zeker niet normaal, de langste termijn die ik zelf heb meegemaakt is 5 dagen geweest. Meestal duurt het 1 of 2 dagen.

 

 

 

Een van de weinige fabrikanten van ozonapparatuur in Nederland.

Link naar reactie
  • 0

ik kan je nu zeggen dat allweer 2 pakketten hetzelfde probleem hebben 1894534051

en ook mijn nieuwe aanwinst 4952604996

 

wat is hier aan de hand ? ik krijg op deze manier veel problemen met klanten dit mag toch niet zo maar ?

 

@danny . deze persoon was de douane zelf zonder enig refferentie nummer van de nieuwe 2 pakketten kom je daar nergens verder. dit moet binnen 10 dagen gebeurd zijn als ze hem vasthouden.

 

@basto : ja dit gaat normaal altijd goed is nooit een probleem geweest maar nu ineens vanaf eind juli heb ik dit al met 4 pakketten in totaal. ze zijn lekker simpel aan de telefoon ze zeggen gewoon ooo 3 weken is normaal hoor .

 

 

VERVOLG

Douane gebeld na veel gezeik conclusie : nee wij hebben het pakket niet die licht nog bij DHL en is daar nog niet doorgevoerd.

DHL gebeld tuurlijk eerst moesten ze weer een case aanmaken : het pakket moet door de douane gecontroleerd worden maar ze moeten er nog na kijken en een hele hoop blablablabla.

 

ik gevraagd naar het DFC nummer wat de douane geeft als een pakket is ingenomen voor controle.

dat moest deze goeie man mij nog even na kijken en zal mij morgen voor half 5 terug bellen.

 

wachten weer af..... onlangs stromen de klachten van mijn klanten weer binnen en staat mijn bedrijf als oplichter bekend.

bedankt hiervoor DHL waar je 200-300 voor de service betaald

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 175 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.