Gebruikersvragen: hoe werkt dit forum? [voorstel tot handleiding]

Aanbevolen berichten

Heel veel simpele dingen. HigherLevel for dummies. Van 'hoe hang je een topic onder een topic' tot 'kun je alleen antwoorden of citeren of ook een mededeling plaatsen', tot 'hoe werken codes boven het berichtenvenster tot 'hoe werkt dat met reus en kneus' . Alles steeds vragen of leren door trial and error lijkt me nogal omslachtig en vermoeiend voor iedereen. Ik ben vast niet de enige, eerste of laatste nieuweling die dit handig zou vinden. Beetje lastig onderwerp voor een poll daardoor, want dan moet je wel weten hoe je die opzet. ;) (dat sprak wel voor zich, smilies. Maar verwarrend dat ik alleen de 'code' en niet het plaatje zie in de preview).

U vraagt, ik schrijf

Link naar reactie

Ik denk niet dat iemand echt zin zal hebben om dit te schrijven. Maar om antwoord te geven op je vragen:

 

'hoe hang je een topic onder een topic', als je hiermee bedoeld het samenvoegen van topics, dat kunnen alleen de mod's en admin's. Als je bedoeld een reactie plaatsen, dan kan door op reageren te drukken.

 

je alleen antwoorden of citeren of ook een mededeling plaatsen Wat bedoel je met mededelingen plaatsen?

 

Reus en kneuzen kun je uitdelen wanneer je een antwoord goed of slecht vindt, door een reus stijgt de karma van die persoon en bij een kneus daalt hij. Je mag een reactie maar 1 keer beoordelen en een persoon maximaal 1 x per 24 uur een reus of kneus geven.

 

Codes:

 

selecteer de tekst en druk dan op de knop en je tekst heeft de functie. De functies werken als volgt

 

= Bold oftewel Vetgedrukt

[i ] = ? otwel schuingedrukt

= Underline oftwel onderstreept

= ? doorgestreepte tekst.

De drie opvolgende zijn over hoe je tekst wordt uitgelijnd

 

De Pijlen staan voor een lijn

 

De wereldbol voor een internet link

Het schilderijtje voor een plaatje

Het tabel voor een tabel

sup voor een tekst die hoger geplaatst moet worden

Het gesprekswolkje voor een quote

En de laatste voor een opsomming.

 

We zijn niet snel geiiriteerd of oververmoeid, sterker nog we zijn met zoveel dat er altijd wel iemand is om je vragen te beantwoorden.

 

Je kunt alles uitgebried testen inhet test forum of bekijken bij je preview, wanneer je een ttopic opened of een reactie plaatst. Bij een preview wprdt je antwoord niet opgeslagen.

 

 

toevoeging: is dit meteen voldoende voor de How to?

Link naar reactie

Bestaande topics samenvoegen of mededelingen plaatsen kunnen alleen de moderators en administrators, dus de mensen die dit forum beheren.

 

Verder zijn de functies op zich vrij recht-toe recht-aan. Om een bericht te citeren druk je op de citeer knop bij dat bericht, en met de knoppen die je zit als je een bericht plaats kun je spelen door de "bekijk preview" knop te gebruiken.

 

Reuzen en kneuzen kan je geven aan een bericht die je respectievelijk goed of slecht vindt.

 

EDIT Jasper was me voor met een iets uitgebreider bericht :)

Link naar reactie

Bedankt. Het is denk ik wel bijna compleet voor een how to. Hang hem op de site, zou ik zeggen. ;). De link naar de forumregels had ik als nieuweling trouwens wel wat prominenter/groter in beeld gewild. Kan aan mij liggen, maar ze vielen

 

Met topic onder een topic bedoel ik een andere vraag voortkomend uit de eerste. Of een vraag die voortkomt uit een antwoord op de vraag van iemand anders. Ik had nu de 'vervolgvraag' in een andere rubriek geplaatst omdat het me meer een juridische dan een administratieve vraag leek. Iemand wees me erop dat ik vraag en vervolgvraag bij elkaar moet houden. Wordt dat in het 1e geval een nieuw topic in dezelfde rubriek en moet ik in het tweede geval de onderwerpregel veranderen? Of zit het anders?

 

En een nieuwe:

 

(Hoe) kan ik een vraag 'on hold' zetten? Ik weet inmiddels dat ik met mijn vraag terecht kan bij de KvK. Ik had wel op internet gezocht en hier in het forum, maar ik had niet verwacht dat de KvK iets voor me kon betekenen en dat ook niet onderzocht. STOM, want het staat meer dan prominent in de forumregels. Ik wil dat dus alsnog doen en pas daarna (als nog nodig) hier weer aankloppen. En dat dus laten weten hier, zodat mensen er geen loze energie in stoppen.

U vraagt, ik schrijf

Link naar reactie

Welkom

 

Dat is het leuke van HL: je mag heel veel (maar niet over reuzen en kneuzen praten, dat is al iets te vaak gedaan ;D). Het staat je helemaal vrij om een dergelijk topic te maken. Als er iets in staat dat anderen anders zien, zullen ze het wel melden... Ik vrees alleen dat het een wat onoverzichtelijk, uitgebreid verhaal zou worden, zodat alsnog de zoekfunctie benodigd is om uit te vinden hoe het moet. Common sense is eigenlijk de belangrijkste factor: staan alle relevante gegevens er in?

 

In jouw concrete geval open je een topic over een onderwerp, en later een nieuw topic, wat daar wel aan verwant is. Dan sta je voor de keuze om de vervolgvraag in hetzelfde topic te stellen of niet, met het 'risico' dat de andere optie 'beter' is. Daar is geen vaste regel over te geven, omdat het afhankelijk is van de situatie. het een is ook niet beter dan het ander. Maar hoe beter de vraag, hoe beter het antwoord, daarom heb ik in dat geval een link naar het eerste topic in het tweede topic geplaatst. Alternatief is om de topics samen te voegen, maar daarvoor moet je bij een moderater zijn, die overigens erg bereidwillig en vriendelijk zijn.

 

Leef je uit!

 

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik vind zowel de vraag als de antwoorden een reus waard ! Feit is dat wij op onderdelen of op specifieke vragen over de werking van ons forum her en der wel vragen én antwoorden hebben, maar geen complete handleiding.

Naar mijn weten is daar nog niet eerder om gevraagd. Het forum "schjint" gebruiksvriendelijk te zijn, en dat wat men niet weet, vraagt men "gewoon". Gelukkig, zo blijkt ook deze keer, wordt men ook met die vragen geholpen.

 

Maar, wat niet is, kan nog komen. Wellicht kan dit topic het begin zijn van de gebruiksaanwijzing. Bij voorbaat maak ik dit topic "sticky".

Iedereen met vragen en anderen met de uitleg over de werking van dit forum zijn van harte welkom in dit topic.

Let op: het betreft hier dan wel de technisch/funcionele uitleg. Voor bugs en errors hebben we een ander topic.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Leuke reactie, Mikky, wie weet komt-ie er gewoon, die how to. En @Ronaldinho, beetje off topic: ik dacht: dit is een algemenere vraag, die niet over de inhoud van dit specifieke conflict gaat maar over conflicten in het algemeen. Juridisch van aard, dus die rubriek. En op algemenere zoekwoorden ook makkelijk te vinden. (Was dus juist bedoeld als service :P)

U vraagt, ik schrijf

Link naar reactie

Als ik in deze topic mag aanhaken:

 

Regelmatig zie ik dat berichten zijn verplaatst (voorbeeldje), maar als ik dan op de link naar het nieuwe topic klik, krijg ik de mededeling dat ik geen toegang tot dat gedeelte van het forum heb. Is er iets van een betalend gedeelte van Higherlevel o.i.d.? Of dien je eerst aan bepaalde (kwaliteits?)eisen te voldoen alvorens je in dat onzichtbare deel terecht kunt?

Link naar reactie
Retired Mod     7,5k 1439

Nee, er is geen betaald gedeelte op HL de enige kwaliteitseis is dat je een moderator bent :) er is een Moderatoren forum en quarantaine forum (als dat het goede woord is) dus als een post niet aan de eisen voldoet of de moderatoren willen overleggen hoe om te gaan met een bepaald topic dan word het naar zo'n forum verplaatst waar alleen de moderatoren toegang hebben.

 

Hierdoor kunnen topics altijd teruggeplaatst worden als bij nader inzien een topic toch aan de eisen voldoet of met een paar aanpassingen alsnog op het open forum kan komen.

 

Door topics te verplaatsen in plaats van te verwijderen is het dus mogelijk om een beslissing van een moderator terug te draaien.

 

Door een Verplaatst melding achter te laten in het open forum weet de topic starter dat zijn topic is verplaatst en wie hij moet aanspreken daarover.. want in de linkerkolom staat het profiel van de moderator die het verplaatst heeft (en waarschijnlijk stuurt de mod altijd ook een mailtje)

 

kortom dit behoort allemaal tot de "omgangsvormen" op het forum, niet bot verwijderen maar verplaatsen, zodat inzichtelijk is wat er gebeurd, ook voor gebruikers die het topic al bekeken hadden en opeens het topic missen.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.