• 0

BTW naar een Duits bedrijf, dienst geleverd in NL.

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 0
geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
  • 0

en het resultaat

Resultaat

De dienst is belast in het land van uw afnemer. U verlegt de btw naar uw afnemer. Uw afnemer geeft de btw aan in eigen land.

Wat moet u als Nederlandse dienstverlener doen?

U stuurt een factuur aan uw afnemer zonder btw.

Op de factuur noteert u 'btw verlegd'.

Op de factuur noteert u het btw-identificatienummer van uw afnemer.

U geeft deze dienst aan in uw aangifte omzetbelasting.

U geeft deze dienst op in de opgaaf intracommunautaire prestaties.

Let op!

Is de dienst in het land van uw afnemer vrijgesteld of valt de dienst onder het 0%-tarief? Dan hoeft u deze dienst niet op te nemen in uw aangifte omzetbelasting en opgaaf intracommunautaire prestaties. U mag op de factuur niet vermelden dat de btw is verlegd, maar in plaats daarvan geeft u aan dat de dienst in het land van uw afnemer onder een vrijstelling of het 0%-tarief valt.

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

• 0
Resultaat

De dienst is belast in het land van uw afnemer. U verlegt de btw naar uw afnemer. Uw afnemer geeft de btw aan in eigen land.

Wat moet u als Nederlandse dienstverlener doen?

U stuurt een factuur aan uw afnemer zonder btw.

Op de factuur noteert u 'btw verlegd'.

Op de factuur noteert u het btw-identificatienummer van uw afnemer.

U geeft deze dienst aan in uw aangifte omzetbelasting.

U geeft deze dienst op in de opgaaf intracommunautaire prestaties.

Even ten overvloede.

Joost, ik ga ervan uit dat op de factuur behalve btw-identificatienummer van uw afnemer, ook het btw-identificatienummer van de facturerende partij op de factuur staat. Want beide moeten zijn vermeld. ;-)

p.s.

Nu heb ikzelf niets met diensten te maken, wel met produkten die ik lever aan een EU land en dus BTW verlegd mag factureren. Maar ik dacht dat het bij diensten zo was dat het BTW betaald moest worden in het land waar de dienst word uitgevoerd? Of is daar recent iets veranderd....

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• 0

ook het btw-identificatienummer van de facturerende partij op de factuur staat. Want beide moeten zijn vermeld. ;-)

Dat geldt per definitie voor elke factuur!

Nu heb ikzelf niets met diensten te maken, wel met produkten die ik lever aan een EU land en dus BTW verlegd mag factureren. Maar ik dacht dat het bij diensten zo was dat het BTW betaald moest worden in het land waar de dienst word uitgevoerd? Of is daar recent iets veranderd....

Zie dit topic

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar