• 0

brief advocaat merkhouder gebruiken als reclame

Binnenkort zullen we starten met een nieuwe webshop waar we producten van een bepaald merk zullen gaan verkopen (enkel en alleen producten van dat betreffende merk). Hierbij zal bij logo en andere plekken duidelijk aangegeven worden dat we geen directe relatie hebben met de merkhouder.

De domeinnaam van de shop zal als volgt zijn: merknaamshop.nl

 

Nu hebben we deze domeinnaam kunnen verkrijgen doordat de eigenaar van de shop die hiervoor daarop draaide de domeinnaam heeft opgezegt nadat hij een brief van de advocaten van de merkhouder ontvangen had.

Daarnaast zijn er de laatste tijd nog minimaal 5 shops die dat merk verkochten en de merknaam in de domeinnaam gebruikten gestopt.

Veel concurentie daarin verdwijnt dus.

 

Nu hebben we het uitgezocht en mag het gebruiken van een merknaam in een domeinnaam gewoon (onder paar kleine voorwaarden).

 

We zijn dus gewoon van plan om die shop mer die merk producten onder die domeinnaam te gaan verkopen.

Nu verwachten we dus op korte termijn een brief van de advocaten van dat bedrijf dat we shop ofline moeten halen en inleveren. (wat we dus niet zullen doen).

 

De vraag is nu echter hoe je uit een dergelijke sommatie tot stoppen zoveel mogelijk marketing voordeel haalt.

 

Moet je de brief van de advocaat op de website plaatsen?

Moet je daarvoor een persbericht versturen?

 

Hoe kan je zoiets nu het beste aanpakken om met zoiets zoveel mogelijk bekendheid te halen?

Wat is jullie advies hierin.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

 

Als je de producten op legale manier binnen de EU inkoopt, dan mag je de merknaam gebruiken om die producten te verkopen. Je zal duidelijk moeten maken dat je een intermediair bent en bij luxemerken zijn er nog wat extra randvoorwaarden, maar in principe is het merkrecht uitgeput en kan de merkhouder geen bezwaar maken. Al zullen ze wel proberen je te intimideren. Daar kun je op zich weer ophef over maken, maar ik vraag me af of jouw klanten veel sympathie hebben voor al dat gedoe.

 

Ik hoop dat je budget hebt voor goeie legale bijstand, want het gaat ook nog wel eens fout in de rechtbank. Succes. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

we kopen de producten gewoon in bij legale groothandels die we hebben verkregen via de merkhouder zelf (die heeft naar aanleiding van een vraag aan hun waar we konden inkopen die adressen zelf doorgegeven).

 

En ja verwacht zeker die brief omdat ze dus met intimidatie al 5 shops offline gekregen hebben (waarvan er 1 terecht was omdat die ook producten van andere merken in zijn shop verkocht).

 

We hebben geen groot budget voor advocaten en rechtzaken nee. we verwachten dat bedrijf (hun advocaat) wel te kunnen overtuigen dat het gewoon toegestaan is (eventueel ondersteund door een brief van een gespecialiceerde advocaat).

Mocht het toch op rechtzaak uitdraaien kunnen we veel wel zelf doen (kunnen zelf een redelijk goede verdediging schrijven met verwijzing naar wetten en uitspraken). eventueel ook weer met advies van advocaat.

 

en wil ook geen compleet gevecht op de website gaan uitvoeren, maar beetje media aandacht door zoiets is natuurlijk wel mooi meegenomen. dus als op nieuws sites/vakbladen enz. een artikel komt over dat advocaten van merkhouder proberen onze shop offline te krijgen.

 

dat is goed voor naamsbekendheid van de shop.

Link naar reactie
  • 0

Je wilt dus publiekelijk gaan soebatten over merkrechten e.d. en weten of dat als marketingtool voordeel kan opleveren? Dat noemen ze ook wel 'rumour around the brand' creëren.

 

Als je op een ondeugende manier positieve naamsbekendheid wilt creëren, zul je dus goed controle moeten hebben en houden over je marketingcommunicatie. Dus een plan opstellen waarin je alles tackelt: wie en wat wil je ermee bereiken, hoe ga je dat bereiken, wat is daar zoal voor nodig?

 

De negatieve uitwerking kan zijn dat men niet graag iets koopt bij een toko die publiekelijk ter discussie staat, de positieve uitwerking zou kunnen zijn dat je een soort Robin Hood imago opbouwt.

 

Dat is vaak eenvoudiger gezegd dan gedaan, het eerste resultaat (negatieve uitwerking) heb je sneller te pakken dan het tweede.

 

Maar als je het goed doet, zoals Coca Cola bijvoorbeeld, dan geloven hele generaties kinderen (sinds 1936) ineens dat de Kerstman een dikke, roodwit geklede goedzak met een witte baard is, die op Kerstavond in een arreslee door de lucht rijdt om Cadeautjes in sokken te stoppen. (Voor die tijd stopte een groene dwerg stoute kindertjes in een zak.)

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

ik verwacht niet dat mensen een slechte indruk van onze shop zullen gaan krijgen als ze ergens lezen dat de merkhouder probeerd om onze shop offline te krijgen met juridische dreigementen.

Ik verwacht wel dat mensen de naam op die manier dus horen (is een zeer goede naam, momenteel al vele duizenden unieke bezoekers per maand (90% typein) wat elke maand nog groeit ondanks dat er al maanden geen site opstaat.) en de naam dus eerder onthouden en er wat gaan bestellen.

 

Of in elkgeval als ze later zo een product willen kopen eerder aan mijn webshop denken.

Het gaat om 1 bepaald product (in vele honderden uitvoeringen) wat zelfs ook door bepaalde mensen verzameld wordt.

is een soort van luxe gebruiksvoorwerp.

 

Wat ik zou willen bereiken is dat in elkgeval de specifieke forums die er zijn over aan dit product gerelateerde onderwerpen/producten aandacht aan die sommatie geven omdat ik daarmee rechtstreeks mijn doelgroep bereik en die op dit moment toch al steeds meer verkoop punten zien verdwijnen.

 

Aandacht moet dus ook vrij eenvoudig zijn: de webshop merknaamshop.nl wordt door merknaam gesommeerd om te stoppen met activiteiten maar toch gewoon doorgaat. (later (hopelijk) gevolgt door bericht dat de webshop niet offline gedwongen kon worden en gewoon de producten blijft verkopen.

 

dat is voldoende aandacht om de naam bekender te maken bij de doelgroep en kopers te lokken.

 

Link naar reactie
  • 0

neem als voorbeeld even het volgende artikel: http://twinklemagazine.nl/nieuws/2011/07/guesswinkel.nl-tijdelijk-offline-na-druk-horlogemerk/

 

en

 

http://twinklemagazine.nl/nieuws/2011/07/ook-guesshorloges.nl-uit-de-lucht-na-druk-fabrikant/

 

beide gesommeerd door dezelfde merkhouder

 

dat soort berichten op de juiste sites zou zeer veel aandacht voor de nieuwe webshop genereren.

Link naar reactie
  • 0

 

Het gaat waarschijnlijk om Deense bedeltjes of zoiets. Reken erop dat de merkhouder helemaal niet zit te wachten op een wijsneus die zich publiekelijk als Calimero gedraagt, en meer pijlen op zijn boog heeft dan alleen juridische. Hij kan bv zijn groothandel onder druk zetten om levering aan jouw webshop te staken. Je kan wel gelijk hebben, maar gelijk krijgen is een heel andere zaak.

 

Pick your fights!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik kan helemaal blij worden van het uitgangspunt van TS. Is misschien niet de meest chique manier maar toch er is iets voor te zeggen, in ieder geval iets Pietje Bel's en dat mag ik graag. Je moet het inderdaad wel netjes houden maar als jij er van je ECHTE gevoel van overtuigd bent dat je niets verkeerds doet vooral doen, een beetje schoppen in bestaande of gesloten markten kan geen kwaad! Maar blijf je tegenstander wel respecteren; het is niet voor niets dat je haar spullen wilt gaan verkopen, dat je er een andere mening BIJ hebt siert je als ondernemer!

 

Goofdluck (America today ging je voor en zo nog een paar, waaronder een paar hele grote die dagelijks zowat in de rechtszaal staan)

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0
ik verwacht niet dat mensen een slechte indruk van onze shop zullen gaan krijgen
Kijk, al dat soort ononderbouwde aannames kunnen verkeerd of goed uitpakken. De markt kan anders reageren dan jij verwacht!

 

Je refereert dan nog even aan een horlogemerkkwestie die volgens jou één op één te vergelijken is. Als jij dus vindt dat je alles al getackled hebt, ga er dan voor!

 

Ik vraag me dan wel af waarom hier op HL nog komt informeren, je hebt het toch allemaal al in kannen en kruiken?

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

het gaat niet om bedeltjes ofzo. waar het wel over gaat hou ik bewust even in het midden.

en heb niet alles getackeld maar zaak van horlogemerk komt inderdaad wel heel erg overeen. product is anders maar situatie is nagenoeg gelijk.

 

En ik zou echt geen reden kunnen verzinnen waarom klanten plots afkeer van de domeinnaam (daar gaat het immers om, webshop zal nieuw zijn (altans onze webshop op die domeinnaam), alle eventuele klanten zullen dus nieuw zijn voor ons bedrijf.) zouden krijgen.

Mits het uiteraard natuurlijk netjes gespeeld wordt.

Onze doelstelling is absoluut niet om negatieve aandacht voor merkhouder te verkrijgen maar gewoon aandacht te krijgen voor dat merkhouder dus van mening is dat die domeinnaam niet mag en wij daar anders over denken.

 

Dat kan zoals uit voorbeeld stukjes blijkt gewoon op een nette respectabelle manier waarmee je toch onder de aandacht komt van de juiste doelgroep.

 

mijn vraag is dus hoe je dat op de juiste manier doet zonder dat je dus in een negatieve berichten spiraal terecht komt. zullen er hier vast wel zijn die zoiets eerder bij de hand gehad hebben.

Link naar reactie
  • 0

 

Je kan altijd contact zoeken met de media die aandacht besteden aan vergelijkbare kwesties. Je hoeft helemaal niet te gaan hameren in je (web)winkel. Open desnoods een apart blog, maar houd er dan wel rekening mee dat de merkhouder waarschijnlijk flink baalt van een openlijke confrontatie. Kan zijn dat ze meteen bakzeil halen, kan zijn dat ze een testosteron-aanval krijgen.

 

Daar riekt dit sowieso naar.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

oja... leverancier dwingen om leveringen aan ons te staken: zal hij eerst moeten achterhalen bij wie wij inkopen (zijn er opzich niet zoveel).

Webshop naam is echter niet bij leverancier bekend, handelsnaam ook niet omdat via een tussenpersoon geleverd zal worden waarbij aflever adres ook niet in verband staat met vestigings adres van mijn bedrijf

Inkopen die wij doen bij groothandels zijn dus niet zomaar te herleiden naar die betreffende webshop.

 

Overigens is dat geen opzet vanwege deze situatie maar heeft dat inkoop technisch gewoon bepaalde voordelen voor ons.

 

overigens verwacht ik eerst een blafbrief waarop wij keurig zullen reageren dat wij domeinnaam (omkleed met argumenten) gewoon mogen gebruiken. daarna verwacht ik nog wel wat tegenspruttelingen maar verwacht dat ze uiteindelijk (onder bepaalde voorwaarden) de beoel gewoon zullen laten draaien en geen verdere actie zullen ondernemen. (uiteraard nooit zekerheid over)

Link naar reactie
  • 0

 

We hebben circa een halve eeuw achter de rug waarin de detailhandel zijn positie versterkt heeft ten koste van fabrikanten, die desondank vaak nog menen dat ze als merkhouder in staat zijn de totale value chain te controleren. De wetgeving heeft zich in die vijftig jaar echter ontwikkeld ten gunste van de vrijhandel. Er vinden nog steeds schermutselingen plaats in de marge, en webshops zijn een duidelijk doelwit voor merkhouders die hun distributie netjes opgeknipt hebben over regio's. Die webshops hebben immers lak aan regiogrenzen en verzorgingsgebieden.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

de regio verdeling speeld bij dit product niet zozeer. product wordt vaak in kleine winkeltjes verkocht die er dan maar een beperkt assortiment van hebben.

Zijn maar een paar verkoop punten in nederland die echt een groot assortiment hiervan hebben en dan nog is het een bijproduct.

Product is vanwege de niche bij uitsteek geschikt voor een spceciale webshop.

waarom merkhouder al die verkoop punten perse offline wil hebben snap ik ook niet direct.

1 van de webshops die ze offline gedwongen (gebluft??) hebben was een zeer proffessionele shop die echt mooi opgezet was en het hele merk echt een extra luxe beleving gaf.

Link naar reactie
  • 0

oja... leverancier dwingen om leveringen aan ons te staken: zal hij eerst moeten achterhalen bij wie wij inkopen (zijn er opzich niet zoveel).

Webshop naam is echter niet bij leverancier bekend, handelsnaam ook niet omdat via een tussenpersoon geleverd zal worden waarbij aflever adres ook niet in verband staat met vestigings adres van mijn bedrijf

Inkopen die wij doen bij groothandels zijn dus niet zomaar te herleiden naar die betreffende webshop.

 

Overigens is dat geen opzet vanwege deze situatie maar heeft dat inkoop technisch gewoon bepaalde voordelen voor ons.

 

overigens verwacht ik eerst een blafbrief waarop wij keurig zullen reageren dat wij domeinnaam (omkleed met argumenten) gewoon mogen gebruiken. daarna verwacht ik nog wel wat tegenspruttelingen maar verwacht dat ze uiteindelijk (onder bepaalde voorwaarden) de beoel gewoon zullen laten draaien en geen verdere actie zullen ondernemen. (uiteraard nooit zekerheid over)

 

vergis je niet! het zal niet de eerste "inval" zijn die een rechtbank goedkeurt om dit te achterhalen.

 

is natuurlijk een prima tactiek om je handel (tijdelijk) stil te leggen... is niet eens zo duur

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0
oja... leverancier dwingen om leveringen aan ons te staken: zal hij eerst moeten achterhalen bij wie wij inkopen (zijn er opzich niet zoveel).

Webshop naam is echter niet bij leverancier bekend, handelsnaam ook niet omdat via een tussenpersoon geleverd zal worden waarbij aflever adres ook niet in verband staat met vestigings adres van mijn bedrijf

Inkopen die wij doen bij groothandels zijn dus niet zomaar te herleiden naar die betreffende webshop.

 

Overigens is dat geen opzet vanwege deze situatie maar heeft dat inkoop technisch gewoon bepaalde voordelen voor ons.

 

overigens verwacht ik eerst een blafbrief waarop wij keurig zullen reageren dat wij domeinnaam (omkleed met argumenten) gewoon mogen gebruiken. daarna verwacht ik nog wel wat tegenspruttelingen maar verwacht dat ze uiteindelijk (onder bepaalde voorwaarden) de beoel gewoon zullen laten draaien en geen verdere actie zullen ondernemen. (uiteraard nooit zekerheid over)

 

Wederom zie ik je ieder goed bedoeld commentaar of reactie direct afschieten met iets dat jij blijkbaar al wist, je geeft dus via een omweg je eigen antwoorden op je eigen vragen? Je vraagt - eigenlijk opnieuw - hoe je zoiets doet zonder in een negatieve spiraal terecht te komen, dat doe je door een planmatige aanpak; heel goed onderzoek te doen en op basis daarvan een marketingcommunicatiestrategie uit te dokteren en die uit te voeren. Dus, ga idee uitwerken, maak een plan en voer het uit!

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij accepteert de rechtbank ook dat de wederverkoper zijn bron niet wil prijsgeven. Dan kan de aanvoer onderzicht worden door een onafhankelijke derde partij. Maar er is zat jurisprudentie. Vooral omdat merkhouders soms beweren dat het om namaak gaat of producten uit bv het Verre Oosten. Je hebt als wederverkoper een onderzoeksplicht. Kan je dus niet achter de onbekende groothandel verschuilen.

 

Zoek bv eens naar zaken van Converse All Star versus Makro e/o V&D. Daar bleek de groothandel te sjoemelen door originals met namaak te mengen. Die zaak is nooit helemaal uitgediept, want Converse heeft verschillende kwaliteitsniveaus in verschillende markten.

 

Zijn altijd wel spannende zaken. Kanaalgekibbel!

 

Misschien kun je je in je marketing beter op de positieve aspecten concentreren; laat de negatieve toonzetting aan de merkeigenaar over. Positioneer je shop als de kampioen van het gemak!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

oja... leverancier dwingen om leveringen aan ons te staken: zal hij eerst moeten achterhalen bij wie wij inkopen (zijn er opzich niet zoveel).

Webshop naam is echter niet bij leverancier bekend, handelsnaam ook niet omdat via een tussenpersoon geleverd zal worden waarbij aflever adres ook niet in verband staat met vestigings adres van mijn bedrijf

Inkopen die wij doen bij groothandels zijn dus niet zomaar te herleiden naar die betreffende webshop.

 

Overigens is dat geen opzet vanwege deze situatie maar heeft dat inkoop technisch gewoon bepaalde voordelen voor ons.

 

overigens verwacht ik eerst een blafbrief waarop wij keurig zullen reageren dat wij domeinnaam (omkleed met argumenten) gewoon mogen gebruiken. daarna verwacht ik nog wel wat tegenspruttelingen maar verwacht dat ze uiteindelijk (onder bepaalde voorwaarden) de beoel gewoon zullen laten draaien en geen verdere actie zullen ondernemen. (uiteraard nooit zekerheid over)

 

vergis je niet! het zal niet de eerste "inval" zijn die een rechtbank goedkeurt om dit te achterhalen.

 

is natuurlijk een prima tactiek om je handel (tijdelijk) stil te leggen... is niet eens zo duur

ik heb ook genoeg voorbeelden voorbij zien komen waarbij de (web)shop bij rechter wel moest aantonen dat hij het legaal kocht maar dat die informatie enkel bij rechter terecht kwam die daaruit kon opmaken dat het legaal verkocht werd.

daarbij bij inval komen ze terecht in mijn woning waar ze mogelijk uit administratie kunnen opmaken waar ik het inkoop. handel komt niet direct stil te liggen, gebeurd dus vanaf andere locatie door ander bedrijf.

 

Maar goed, ik verwacht niet dat het zover komt.

Link naar reactie
  • 0

oja... leverancier dwingen om leveringen aan ons te staken: zal hij eerst moeten achterhalen bij wie wij inkopen (zijn er opzich niet zoveel).

Webshop naam is echter niet bij leverancier bekend, handelsnaam ook niet omdat via een tussenpersoon geleverd zal worden waarbij aflever adres ook niet in verband staat met vestigings adres van mijn bedrijf

Inkopen die wij doen bij groothandels zijn dus niet zomaar te herleiden naar die betreffende webshop.

 

Overigens is dat geen opzet vanwege deze situatie maar heeft dat inkoop technisch gewoon bepaalde voordelen voor ons.

 

overigens verwacht ik eerst een blafbrief waarop wij keurig zullen reageren dat wij domeinnaam (omkleed met argumenten) gewoon mogen gebruiken. daarna verwacht ik nog wel wat tegenspruttelingen maar verwacht dat ze uiteindelijk (onder bepaalde voorwaarden) de beoel gewoon zullen laten draaien en geen verdere actie zullen ondernemen. (uiteraard nooit zekerheid over)

 

Wederom zie ik je ieder goed bedoeld commentaar of reactie direct afschieten met iets dat jij blijkbaar al wist, je geeft dus via een omweg je eigen antwoorden op je eigen vragen? Je vraagt - eigenlijk opnieuw - hoe je zoiets doet zonder in een negatieve spiraal terecht te komen, dat doe je door een planmatige aanpak; heel goed onderzoek te doen en op basis daarvan een marketingcommunicatiestrategie uit te dokteren en die uit te voeren. Dus, ga idee uitwerken, maak een plan en voer het uit!

 

Succès en groet,

 

Hans

 

ik schiet zeker geen adviesen af, maar geef wel aan wat ik daarover weet of verwacht. maar zal je advies zeker meenemen hierin.

Link naar reactie
  • 0

Je hebt als wederverkoper een onderzoeksplicht. Kan je dus niet achter de onbekende groothandel verschuilen.

 

Voordeel hiervan is dus dat ik de groothandels rechtstreeks van merkgerechtigde doorgekregen heb als zijnde leveranciers hier in Nederland. kan er daarom vanuitgaan dat ze de orginele producten leveren.

 

geschillen bij Makro en V&D zijn me bekend overigens. en daar moet je inderdaad voor oppassen.

Maar inderdaad is dat een veelgebruikt excuus van merkhouders met uit de lucht gegrepen beweringen van namaak.

Link naar reactie
  • 0

veel zal er niet te halen zijn voor ze bij mij.

Maar op welk punt zou ik kunnen verliezen?

 

wat vrij duidelijk is is dat het toegestaan is om een merknaam in een domeinnaam te gebruiken als je voldoende duidelijk maakt dat je niet de merkgerechtigde zelf bent en op de pagina waar domeinnaam uitkomt enkel orginele producten van dat betreffende merk verkoopt en dus geen concurerende merken.

 

waar zou ik kunnen zoeken of er al vergelijkbare zaken (van dit merk) geweest zijn (heb zo op google niks kunnen vinden).

 

Wat zou een reden kunnen zijn dat als het daadwerkelijk voor de rechter komt dat een rechter mij ongelijk geeft en de domeinnaam afneemt en veroordeeld tot een schade vergoeding.

 

We zullen een nette webshop neerzetten, duidelijk maken dat we gewoon een verkoper van die producten zijn, geen dumpprijzen hanteren, geen concurerende merken/producten verkopen, kortom niks wat het merk zal schaden

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

veel zal er niet te halen zijn voor ze bij mij.

Maar op welk punt zou ik kunnen verliezen?

 

wat vrij duidelijk is is dat het toegestaan is om een merknaam in een domeinnaam te gebruiken als je voldoende duidelijk maakt dat je niet de merkgerechtigde zelf bent en op de pagina waar domeinnaam uitkomt enkel orginele producten van dat betreffende merk verkoopt en dus geen concurerende merken.

'vrij duidelijk' is nog een vaag begrip. Er is een merkrecht en gebruik van dat merkrecht, ook in een domeinnaam, kan wel degelijk als een merkinbreuk worden gekwalificeerd. In ieder geval zou ik mijn hand er niet voor in het vuur steken.

 

Hier: http://www.domjur.nl/fileadmin/domjur/data/uitspraken/2010-623%20Grohe%20-%20R&M%20company.pdf een voorbeeld waar de domeinnaam grohekranenshop.nl als merkinbreuk op het merk Grohe werd gezien.

Link naar reactie
  • 0
meeliften? topicstarter koopt legaal in, maar laat zich niet voorschrijven hoe hij verkoopt. das niet meeliften. Twabla

 

Hij lift gewoon mee op de naam. En in verkopen ben je vrij al wil je het met verlies verkopen of gratis weggeven.

 

TS weet donders goed waar hij mee bezig is, wil gewoon op een goedkope manier herrie schoppen en hoopt op gratis reclame voor zijn toko.

 

TS heeft dus eigenlijk te weinig ondernemersballen en creativiteit om op eigen kracht een webshop te starten.

Link naar reactie
  • 0

Ook ik vind het een beetje vreemde manier van marketing. Misschien wel creatief, maar niet echt duurzaam, lijkt mij. Ik zou met het merk om tafel gaan zitten en juist samen een dijk van een marketing campagne opzetten, in plaats van mij tegen het merk zelf verzetten om zodoende aandacht te proberen te krijgen. :)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 305 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.