Binnenkort zullen we starten met een nieuwe webshop waar we producten van een bepaald merk zullen gaan verkopen (enkel en alleen producten van dat betreffende merk). Hierbij zal bij logo en andere plekken duidelijk aangegeven worden dat we geen directe relatie hebben met de merkhouder.
De domeinnaam van de shop zal als volgt zijn: merknaamshop.nl
Nu hebben we deze domeinnaam kunnen verkrijgen doordat de eigenaar van de shop die hiervoor daarop draaide de domeinnaam heeft opgezegt nadat hij een brief van de advocaten van de merkhouder ontvangen had.
Daarnaast zijn er de laatste tijd nog minimaal 5 shops die dat merk verkochten en de merknaam in de domeinnaam gebruikten gestopt.
Veel concurentie daarin verdwijnt dus.
Nu hebben we het uitgezocht en mag het gebruiken van een merknaam in een domeinnaam gewoon (onder paar kleine voorwaarden).
We zijn dus gewoon van plan om die shop mer die merk producten onder die domeinnaam te gaan verkopen.
Nu verwachten we dus op korte termijn een brief van de advocaten van dat bedrijf dat we shop ofline moeten halen en inleveren. (wat we dus niet zullen doen).
De vraag is nu echter hoe je uit een dergelijke sommatie tot stoppen zoveel mogelijk marketing voordeel haalt.
Moet je de brief van de advocaat op de website plaatsen?
Moet je daarvoor een persbericht versturen?
Hoe kan je zoiets nu het beste aanpakken om met zoiets zoveel mogelijk bekendheid te halen?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ondernemertje30
ondernemertje30
Binnenkort zullen we starten met een nieuwe webshop waar we producten van een bepaald merk zullen gaan verkopen (enkel en alleen producten van dat betreffende merk). Hierbij zal bij logo en andere plekken duidelijk aangegeven worden dat we geen directe relatie hebben met de merkhouder.
De domeinnaam van de shop zal als volgt zijn: merknaamshop.nl
Nu hebben we deze domeinnaam kunnen verkrijgen doordat de eigenaar van de shop die hiervoor daarop draaide de domeinnaam heeft opgezegt nadat hij een brief van de advocaten van de merkhouder ontvangen had.
Daarnaast zijn er de laatste tijd nog minimaal 5 shops die dat merk verkochten en de merknaam in de domeinnaam gebruikten gestopt.
Veel concurentie daarin verdwijnt dus.
Nu hebben we het uitgezocht en mag het gebruiken van een merknaam in een domeinnaam gewoon (onder paar kleine voorwaarden).
We zijn dus gewoon van plan om die shop mer die merk producten onder die domeinnaam te gaan verkopen.
Nu verwachten we dus op korte termijn een brief van de advocaten van dat bedrijf dat we shop ofline moeten halen en inleveren. (wat we dus niet zullen doen).
De vraag is nu echter hoe je uit een dergelijke sommatie tot stoppen zoveel mogelijk marketing voordeel haalt.
Moet je de brief van de advocaat op de website plaatsen?
Moet je daarvoor een persbericht versturen?
Hoe kan je zoiets nu het beste aanpakken om met zoiets zoveel mogelijk bekendheid te halen?
Wat is jullie advies hierin.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32936-brief-advocaat-merkhouder-gebruiken-als-reclame/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
95 antwoorden op deze vraag