• 0

brief advocaat merkhouder gebruiken als reclame

Binnenkort zullen we starten met een nieuwe webshop waar we producten van een bepaald merk zullen gaan verkopen (enkel en alleen producten van dat betreffende merk). Hierbij zal bij logo en andere plekken duidelijk aangegeven worden dat we geen directe relatie hebben met de merkhouder.

De domeinnaam van de shop zal als volgt zijn: merknaamshop.nl

 

Nu hebben we deze domeinnaam kunnen verkrijgen doordat de eigenaar van de shop die hiervoor daarop draaide de domeinnaam heeft opgezegt nadat hij een brief van de advocaten van de merkhouder ontvangen had.

Daarnaast zijn er de laatste tijd nog minimaal 5 shops die dat merk verkochten en de merknaam in de domeinnaam gebruikten gestopt.

Veel concurentie daarin verdwijnt dus.

 

Nu hebben we het uitgezocht en mag het gebruiken van een merknaam in een domeinnaam gewoon (onder paar kleine voorwaarden).

 

We zijn dus gewoon van plan om die shop mer die merk producten onder die domeinnaam te gaan verkopen.

Nu verwachten we dus op korte termijn een brief van de advocaten van dat bedrijf dat we shop ofline moeten halen en inleveren. (wat we dus niet zullen doen).

 

De vraag is nu echter hoe je uit een dergelijke sommatie tot stoppen zoveel mogelijk marketing voordeel haalt.

 

Moet je de brief van de advocaat op de website plaatsen?

Moet je daarvoor een persbericht versturen?

 

Hoe kan je zoiets nu het beste aanpakken om met zoiets zoveel mogelijk bekendheid te halen?

Wat is jullie advies hierin.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

 

Hier: http://www.domjur.nl/fileadmin/domjur/data/uitspraken/2010-623%20Grohe%20-%20R&M%20company.pdf een voorbeeld waar de domeinnaam grohekranenshop.nl als merkinbreuk op het merk Grohe werd gezien.

 

 

Rechters zijn rare jongens. Het bezwaar hier was dat Grohekranenshop zo op Grohe Kranen gericht was, dat er verwarring dreigde te ontstaan.

 

Zie echter een voetnoot over de webshop Yonexbadminton.nl die ondanks bezwaar van de merkhouder wèl werd toegestaan, omdat de domeinnaam naar een pagina leidde op de website van wederverkoper Belgro. Dat mag dus wel.

 

De rechter verwijt de eigenaar van Grohekranenshop bovendien kielzogvaren zoals in de zaak L'Oreal versus Bellure. Dat is een idiote vergelijking, want Bellure maakte gebruik van bekende merknamen om de verkoop van namaakparfums te bevorderen.

 

Deze zaak toont wel aan dat je niet zonder goeie advocaat voor een bekend merk moet gaan kruisen. ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

meeliften? topicstarter koopt legaal in, maar laat zich niet voorschrijven hoe hij verkoopt. das niet meeliften. Twabla

 

Hij lift gewoon mee op de naam. En in verkopen ben je vrij al wil je het met verlies verkopen of gratis weggeven.

 

TS weet donders goed waar hij mee bezig is, wil gewoon op een goedkope manier herrie schoppen en hoopt op gratis reclame voor zijn toko.

 

TS heeft dus eigenlijk te weinig ondernemersballen en creativiteit om op eigen kracht een webshop te starten.

 

voor de duidelijkheid:

we zijn op een veiling deze domeinnaam met merknaam erin tegengekomen (veiling van opgeheven domeinnamen).

Hebben deze domeinnaam daarop gekocht omdat het gewoon echt een zeer goede naam is.

Hebben daarop op internet wat gezocht op geschiedenis van domeinnaam en konden niks vreemds vinden.

Wel vonden we meerdere vergelijkbare shops die precies hetzelfde deden als wat wij wilden gaan doen en bleek dat eerder op deze domeinnaam ook zo een shop gestaan heeft.

 

Zijn daarop met planning begonnen en hebben leveranciers opgevraagd bij merkhouder (via andere handelsnaam).

 

Pas later in de planning bleek dat stuk voor stuks concurerende shops verdwenen en voelde we nattigheid.

We hebben daarop contact opgenomen met merkhouder met dat we zeer goede domeinnaam hebben waarin hun merknaam voorkomt en dat we dus een nette shop willen starten met hun producten op die domeinnaam. en of we konden bespreken hoe we dat konden starten.

 

reactie was enkel dat dit niet mag. ook na herhaaldelijke mails bleef reactie dat gebruik van hun merknaam in domeinnamen of anderzins voor de verkoop van hun producten niet door hun toegestaan wordt en dat hun advocaten daarmee bezig zijn om alles offline te halen.

Link naar reactie
  • 0

Ook ik vind het een beetje vreemde manier van marketing. Misschien wel creatief, maar niet echt duurzaam, lijkt mij. Ik zou met het merk om tafel gaan zitten en juist samen een dijk van een marketing campagne opzetten, in plaats van mij tegen het merk zelf verzetten om zodoende aandacht te proberen te krijgen. :)

 

de merkhouder weigerd dus op elke manier om mee te werken hieraan.

ze hebben echt een andere shop offline gedwongen (belgische shop) die een website had die echt als vlaggeschip had kunnen dienen voor hun merk. echt een zeer mooie shop die hun merk echt geweldig precenteerde. Maar willen kennelijk gewoon absoluut geen gebruik gemaakt hebben van hun merknaam.

Link naar reactie
  • 0

ictrecht.nl heeft over dit onderwerp ook meerdere stukjes geschreven zoals:

 

http://ictrecht.nl/factsheets/geef-hier-die-domeinnaam/

 

en een stukje van Arnoud Engelfriet (ook van ICTrecht:

http://blog.iusmentis.com/2008/12/18/domeinnaam-met-merknaam-voeren-mag-als-wederverkoper/

 

met daarin een verwijzing naar een uitgebreid arrest: http://jure.nl/BD1639 (die ik overigens nog goed moet doorlezen, maar nu eerste even goed wakker worden)

Link naar reactie
  • 0
de merkhouder weigerd dus op elke manier om mee te werken hieraan.

ze hebben echt een andere shop offline gedwongen (belgische shop) die een website had die echt als vlaggeschip had kunnen dienen voor hun merk. echt een zeer mooie shop die hun merk echt geweldig precenteerde. Maar willen kennelijk gewoon absoluut geen gebruik gemaakt hebben van hun merknaam.

   

 

 

Kan ze geen ongelijk geven. het gebruik van een merknaam in een domeinnaam is wezenlijk anders dan het verkopen van hun merk. Tenslotte worden alle bekende merken via heel veel kanalen aangeboden. Wat maakt het voeren van die domeinnaam zo belangrijk dat jij daar aan vast wil houden.

 

Een merk wat all-around de world verkocht wordt wil jij met een webshop gaan verkopen in een markt met heel veel kanalen voor verkoop. wil jij met jouw bedrijf een wereldspeler voor dat merk worden?

 

Porschespecialist mag zich porschespecialist noemen ondanks dat hij geen porschedealer is

 

Als jouw kennis van een bepaald product zodanig is dat je jezelf specialist kan noemen lijkt mij dat inderdaad geen probleem, alleen je moet het dan wel waar kunnen maken. anders sta je bij jouw klanten toch voor jan met de korte achternaam ;D Dealers worden aangesteld maar als jij de producten kan leveren of onderhouden lijkt het mij logisch dat je daar naar kan refereren op een website. dat moet je dan weer niet doen met www.porschespecialist.nl

Link naar reactie
  • 0

de merkhouder weigerd dus op elke manier om mee te werken hieraan.

ze hebben echt een andere shop offline gedwongen (belgische shop) die een website had die echt als vlaggeschip had kunnen dienen voor hun merk. echt een zeer mooie shop die hun merk echt geweldig precenteerde. Maar willen kennelijk gewoon absoluut geen gebruik gemaakt hebben van hun merknaam.

   

 

 

Kan ze geen ongelijk geven. het gebruik van een merknaam in een domeinnaam is wezenlijk anders dan het verkopen van hun merk. Tenslotte worden alle bekende merken via heel veel kanalen aangeboden. Wat maakt het voeren van die domeinnaam zo belangrijk dat jij daar aan vast wil houden.

 

Een merk wat all-around de world verkocht wordt wil jij met een webshop gaan verkopen in een markt met heel veel kanalen voor verkoop. wil jij met jouw bedrijf een wereldspeler voor dat merk worden?

 

waarom die domeinnaam voor mij van belang is?

Omdat die exact aangeeft wat ik verkoop. omdat het een zeer goed herkenbare en te onthouden domeinnaam is, omdat mensen als ze dit product zoeken uit zichzelf deze domeinnaam intypen en omdat er gewoon goed verkeer opzit.

Ik schat dat ik bij de start met het huidige verkeer van start kan gaan met een 90 tot 180 orders per maand en snel kan doorgroeien naar grotere aantallen (dit gezien dat er nu al een stijging van de bezoekers is terwijl er al maanden geen website opstaat en er toch maandelijks weer meer nieuwe bezoekers komen.

 

en de aandacht die ik aan een eventuele brief van merkgerechtigde wil geven... tja als je toch kosten moet maken aan advocaat om dat te weerleggen kan je er beter ook maar van profiteren dat dat marketing technisch gebruikt kan worden.

 

zal het naar waarschijnlijkheid dan ook als nieuwbericht gaan verspreiden maar dan zeer gericht naar doelgroep gerelateerde nieuwssites en forums. denk dat ik daaruit zeer veel voordeel kan halen.

Link naar reactie
  • 0
en de aandacht die ik aan een eventuele brief van merkgerechtigde wil geven... tja als je toch kosten moet maken aan advocaat om dat te weerleggen kan je er beter ook maar van profiteren dat dat marketing technisch gebruikt kan worden.

 

dus toch gewoon op een goedkope manier meeliften met de merknaam.

 

veel zal er niet te halen zijn voor ze bij mij.

Maar op welk punt zou ik kunnen verliezen?

 

als je de proces en advocaatkosten niet meer kan betalen ga je vanzelf een keer failliet. of worden de activiteiten vanuit een (duister) BV-tje gevoerd.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

en de aandacht die ik aan een eventuele brief van merkgerechtigde wil geven... tja als je toch kosten moet maken aan advocaat om dat te weerleggen kan je er beter ook maar van profiteren dat dat marketing technisch gebruikt kan worden.

 

dus toch gewoon op een goedkope manier meeliften met de merknaam.

 

veel zal er niet te halen zijn voor ze bij mij.

Maar op welk punt zou ik kunnen verliezen?

 

als je de proces en advocaatkosten niet meer kan betalen ga je vanzelf een keer failliet. of worden de activiteiten vanuit een (duister) BV-tje gevoerd.

 

goedkoop meeliften zou ik het niet durven noemen als je dure advocaten moet inhuren om hun claim te weerleggen.

shop zal ook gewoon met 1 a 2 maanden online gaan, dat is de discussie niet (hoewel ik die discussie wel verwachte toen ik mijn vraag hier stelde).

 

als ik alle stukken goed gelezen heb denk ik dat ik vrij veilig zit met het gebruik van de handelsnaam in de webshop naam als ik me aan de genoemde voorwaarden houd.

 

Belangrijkste punt is dus dat ik moet afwachten hoever de merkgerechtigde van plan is om te gaan voordat ze (naar verwachting/hopelijk) er achter komen dat ze het gelijk niet aan hun kant hebben.

 

Zal zodra ik die brief van hun binnenkrijg een reactie laten sturen door een gespecialiceerde advocaat met dat we gebruik niet zullen staken met verwijzing naar verwante gerechtelijke uitspraken en ze aanbieden dat als ze de manier van precentatie of dergelijke anders zouden willen dat bespreekbaar is.

 

en daarna is het dus afwachten wat er gebeurd. heb het gelijk (vrijwel zeker) aan mijn kant, maar met dure advocaten kunnen ze het me inderdaad nog lastig maken. Bij eerste brief zal ik er ook beperkt maar wel heel gericht aandacht aan geven. Bij verdere stappen van merkgerechtigde zal ik die aandacht proberen op te voeren.

 

blijft een lastige en spannende kwestie maar schat mijn kansen momenteel op rond de 80% dat ze na een brief van een advocaat van mijn kant nog wat tegen spartelen maar daarna onder voorwaarden instemmen met het gebruik.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou proberen om als ideale online distributiepartner in gesprek te raken met de merkhouder. Heb je dat al geprobeerd of overwogen? Dan leer je ook meer over de beweegredenen voor de juridische acties. Misschien willen ze zelf wel iets in eigen beheer opzetten of gewoon het online kanaal verhinderen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Is er vroeger dan geen berichtgeving geweest over de eerste shop die op je domeinnaam stond? Waarom zou men nog eens uitgebreid gaan berichten over schijbaar dezelfde shop? Jij weet dat het anders is maar voor veel anderen niet.

 

Hou er rekening mee dat het voor hun blijkbaar een principekwestie is. Ze hebben waarschijnlijk meer geduld en geld. Misschien ben je al je kopzorgen op een bepaald moment gewoon te beu?

Link naar reactie
  • 1

Ik volg dit topic nu een tijdje, maar ik snap niet zo goed waarom je op deze manier marketing wil voeren of media-aandacht wil krijgen.

Je bent ondernemer (geworden) omdat je toch een bepaalde gewenste vrijheid wil -neem ik aan tenminste-? Neem dan ook de creativiteit en bedenk nieuws of ga zelf nieuws samenstellen. Het is momenteel sowieso komkommertijd tot eind augustus voor de media, dus als je al met iets orgineels komt, kun je mogelijk vrij snel in aanmerking komen voor een (leuk) item op radio, tv of in de krant. Enige wat ik hiermee wil zeggen; waarom allemaal op dat spoor de reclame zetten, wat een (groot) risico op negatieve reclame kan hebben, terwijl je ook iets kunt bedenken wat veel positieve reclame kan krijgen?

Link naar reactie
  • 0

Ik geef Romano hierin gelijk.

 

Het komt op mij over als een stuk provocatie, "kijk eens, wij hebben een grote jongen op de knieen gekregen, doordat we de mazen in de wet hebben gevonden."

 

Dan zou ik toch eerst een jurist raadplegen of je wel weg kunt komen door die mazen in de wet, anders heb je toch een proces aan de broek, wat je veel geld kan gaan kosten.

 

Link naar reactie
  • 0

 

Ik begrijp het wel. Was twintig jaar geleden betrokken bij een campagne met als thema "Wie Autoriseert Wie?" voor een inkoopcombinatie van pc-dealers die het beu waren dat de grote merken allemaal regeltjes stelden aan hun resellers.

 

Topicstarter verkoopt merk X en wil dus ook gewoon kunnen zeggen dat zijn webshop daar helemaal op toegespitst is. Dat is niet meeliften en zeker geen kielzogvaren. Het merkrecht is uitgeput. Al zou ik met die zwabberende jurisprudentie niet voorop willen lopen in een nieuw conflict.

 

Maar ondernemerts zijn eigenwijs.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Romano...

mijn beweegredennen heb ik in een eerdere post al uitgelegd.

Mag ik vragen of je nog in dezelfde branche zit? of nu een andere en zo ja, welke?

 

we verkopen diverse soorten producten en willen nog veel meer soorten producten gaan verkopen.

vergelijk het met een fonq.nl of een coolblue.nl maar dan voorlopig dus op veel kleinere schaal.

kijk bij b.v. fonq eens naar de merknamen die zij allemaal in hun domeinnamen gebruiken.

Link naar reactie
  • 0

Romano...

mijn beweegredennen heb ik in een eerdere post al uitgelegd.

Mag ik vragen of je nog in dezelfde branche zit? of nu een andere en zo ja, welke?

 

we verkopen diverse soorten producten en willen nog veel meer soorten producten gaan verkopen.

vergelijk het met een fonq.nl of een coolblue.nl maar dan voorlopig dus op veel kleinere schaal.

kijk bij b.v. fonq eens naar de merknamen die zij allemaal in hun domeinnamen gebruiken.

 

maar.... ik wil je en vele andere hier best verder helpen maar geef eens duidelijk aan of geef eens antwoorden op vraagstellers,; geïnteresseerde ; welke branche ik denk dat daar nog al een verschil zit. En anders.... Suc6 en denk ik niet verder met je mee Lekker Puh

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Ik geef Romano hierin gelijk.

 

Het komt op mij over als een stuk provocatie, "kijk eens, wij hebben een grote jongen op de knieen gekregen, doordat we de mazen in de wet hebben gevonden."

 

Dan zou ik toch eerst een jurist raadplegen of je wel weg kunt komen door die mazen in de wet, anders heb je toch een proces aan de broek, wat je veel geld kan gaan kosten.

 

 

heeft niks met provocatie te maken.

wij verkopen gewoon een bepaald product en zien mogelijkheden om daar nog veel meer van te verkopen door een webshop op te zetten die zich 100% toelegd op dat ene specifieke product van dat merk.

een pure niche shop dus (wederom precies zoals een fonq.nl dat dus doet).

 

Dat deze merkhouder dat kennelijk niet leuk vind is vervelend maar aangezien het wettelijk gezien wel mag zie ik niet in waarom ik het niet zou doen. Ik ben dan niet degene die de confrontatie uitlokt, ik verkoop gewoon mijn producten via een niche webshop. De merkhouder lokt de confrontatie daarbij dan uit.

Dat ze het met een beetje bluf proberen om die domeinnaam in handen te krijgen (hoewel ze dat dus ook hadden kunnen doen nadat hij werd opgeheven door de vorige eigenaar) kan ik nog wat bij begrijpen.

Maar als ze daarna verder gaan proberen om met pure intimidatie de shop offline te krijgen moeten ze ook niet klagen als daar media aandacht voor ontstaat (die eerder negatief voor hun merk zal uitpakken als voor mijn shop) moeten ze dan maar op de koop toenemen. ze kiezen er dan zelf voor om het hard te spelen.

 

en ja, heb ook liever dat het gewoon besproken kan worden en in goed overleg die shop gestart kan worden maar dat zit er blijkbaar niet in.

 

En als je toch ellende krijgt kan je het beter maar proberen in positieve zin voor zakelijk gewin te gebruiken ben ik van mening.

Link naar reactie
  • 0

Romano...

mijn beweegredennen heb ik in een eerdere post al uitgelegd.

Mag ik vragen of je nog in dezelfde branche zit? of nu een andere en zo ja, welke?

 

we verkopen diverse soorten producten en willen nog veel meer soorten producten gaan verkopen.

vergelijk het met een fonq.nl of een coolblue.nl maar dan voorlopig dus op veel kleinere schaal.

kijk bij b.v. fonq eens naar de merknamen die zij allemaal in hun domeinnamen gebruiken.

 

maar.... ik wil je en vele andere hier best verder helpen maar geef eens duidelijk aan of geef eens antwoorden op vraagstellers,; geïnteresseerde ; welke branche ik denk dat daar nog al een verschil zit. En anders.... Suc6 en denk ik niet verder met je mee Lekker Puh

 

wat bedoel je met welke branche??

we hebben webshops in diverse branches.

als we een interesant product vinden met bijpassende goede domeinnaam starten we daarin een shop.

welke branche dit product is ga ik gewoon liever niet op in omdat dan product snel te herleiden is en ik dat dus niet via openbaar forum wil (wil niet dat als er straks problemen zijn dat ze deze berichten kunnen terugvinden).

Link naar reactie
  • 0

Kijk bij Fonq en je ziet dat merknamen op twee manieren gebruikt worden. Neem bv de Jamie-Oliver-Shop, die is opgezet in samenwerking met de merkhouder. Daarnaast heb je nog de zgn by-Fonq varianten waarin niet verwezen wordt naar een samenwerking: zie Alessi by Fonq. Ik vermoed dat daar iets vergelijkbaar gebeurt: Fonq koopt legaal in bij een groothandel en verkoopt legaal door, maar weet niet zeker wat toegestaan is met merk- en domeinnamen.

 

Vraag het Patrick Kerssemakers eens...

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1

Romano...

mijn beweegredennen heb ik in een eerdere post al uitgelegd.

Mag ik vragen of je nog in dezelfde branche zit? of nu een andere en zo ja, welke?

 

we verkopen diverse soorten producten en willen nog veel meer soorten producten gaan verkopen.

vergelijk het met een fonq.nl of een coolblue.nl maar dan voorlopig dus op veel kleinere schaal.

kijk bij b.v. fonq eens naar de merknamen die zij allemaal in hun domeinnamen gebruiken.

 

maar.... ik wil je en vele andere hier best verder helpen maar geef eens duidelijk aan of geef eens antwoorden op vraagstellers,; geïnteresseerde ; welke branche ik denk dat daar nog al een verschil zit. En anders.... Suc6 en denk ik niet verder met je mee Lekker Puh

 

wat bedoel je met welke branche??

we hebben webshops in diverse branches.

als we een interesant product vinden met bijpassende goede domeinnaam starten we daarin een shop.

welke branche dit product is ga ik gewoon liever niet op in omdat dan product snel te herleiden is en ik dat dus niet via openbaar forum wil (wil niet dat als er straks problemen zijn dat ze deze berichten kunnen terugvinden).

 

Ik snap het echt niet. Maar ja ik ben gelukkig ook niet zo slim, scheelt een hoop! Je begint een Topic over een mogelijk conflict met een merkhouder en je praat nu over verschillende branches!

 

Als je zo zeker van je zaak bent, maak je je toch ook geen zorgen?

 

Veel succes ik ga lekker op vakantie; doei!

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Topicstarter verkoopt merk X en wil dus ook gewoon kunnen zeggen dat zijn webshop daar helemaal op toegespitst is. Dat is niet meeliften en zeker geen kielzogvaren. Het merkrecht is uitgeput. Al zou ik met die zwabberende jurisprudentie niet voorop willen lopen in een nieuw conflict.

 

Ik denk dat dat de kern van dit probleem is... je kunt 2 visies hebben op het merkenrecht, de leverancier vind dat het niet kan en vind jurisprudentie waaruit blijkt dat hij gelijk heeft. de "rebel" die vind dat het merkrecht is uitgeput en die vind jurisprudentie waaruit blijkt dat hij gelijk zal krijgen..

 

Deze leverancier geeft duidelijk aan (ook rechtstreeks naar ondermemertje30) dat ze dit niet toestaan en bezig zijn met de shops offline te zetten. Als je er dus voor kiest om dit merk te gaan voeren dan kies je er dus voor om een groot deel van je budget voor deze site te reserveren voor juridische kosten.

 

Je zult elke stap die je zet om je product aan de man te brengen bijna juridisch moeten toetsen. Dit soort kruistochten hebben dus alleen zin als je de kans op succes redelijk groot is en dat ondanks de (hoge) juridische kosten je toch nog wat kunt verdienen. of je moet heel principieel willen strijden voor vrije handel of tegen oneigenlijk gebruik van het merkenrecht.

 

Kortom, ik zou er alleen aan beginnen als je bereid ben de juridische strijd ten volle aan te gaan, alle voortekenen laten zien dat die er zal komen.. vooralsnog denk ik dat ondernemetje30 de situatie onderschat en de invloed die het kan hebben op het ontwikkelen van de webshop. In deze vorm starten zal eerder een juridisch experiment worden als een onderneming waarbij een belangrijk deel van je tijd gaat zitten in het pareren van de volgende juridische stap ipv het verder ontwikkelen van de shop.

Link naar reactie
  • 0

Is er vroeger dan geen berichtgeving geweest over de eerste shop die op je domeinnaam stond? Waarom zou men nog eens uitgebreid gaan berichten over schijbaar dezelfde shop? Jij weet dat het anders is maar voor veel anderen niet.

 

Hou er rekening mee dat het voor hun blijkbaar een principekwestie is. Ze hebben waarschijnlijk meer geduld en geld. Misschien ben je al je kopzorgen op een bepaald moment gewoon te beu?

 

wat ik begrepen heb heeft de voormalig eigenaar een e-mail gestuurd aan zijn klanten bestand dat ze op die domeinnaam gingen stoppen en verder gingen op een nieuwe domeinnaam (en evengoed komen er dus nog vele duizenden unieke bezoekers per maand op die domeinnaam af). precies weet ik dat echter niet.

 

en hoeft niet te zijn dat deze merkhouder meer geduld en geld hebben (dat geld klopt ongetweiffeld wel) en dat daarom die andere shops offline gegaan zijn.

 

Veel mensen/bedrijven die dit soort namen gebruiken raken bij de eerste de beste brief van een dure advocaat van een merhouder gelijk volledig in paniek vanwege geeiste schade vergoedingen en dumpen uit pure paniek gelijk zo een naam zonder dat ze weten of uitzoeken wat nu eigenlijk hun rechten zijn.

 

overigens had de vorige eigenaar van deze domeinnaan ( de .nl versie) ook wel redelijke kans gehad dat hij verloren had omdat hij dus ook producten van concurenten onder die naam verkocht.

Link naar reactie
  • 1

Dan even mijn interpretatie: je wilt een domeinnaam voeren van een geregistreerd merk, dat zelf actief is in het economisch verkeer. De mogelijkheid bestaat dus, dat de domeinnaam (weer, maar nu dan bij jou) opgeëist wordt. Dan is de kans ook aanwezig dat jij ook als te 'kwader trouw' wordt bestempeld. Je weet immers dat de merkhouder al eerder via een advocaat (dat geeft wel een beetje het belang van de merkhouder aan) een domeinnaamhouder heeft afgestopt.

 

Ook geef je hier (op HL, wordt veel gelezen) letterlijk aan dat je bewust en met opzet rumoer hierover wil maken, met het mogelijke gevolg dat dit tot afbreuk van het merk leidt.

 

Als inbreuk en afbreuk de claim van de merkhouder tegen jou wordt, heb je volgens mij echt wel even een probleem...

 

Maar je als je, zoals je aangeeft, dat allemaal zo goed hebt uitgezocht, leef je dan lekker uit, zou ik zeggen en laat ons weten hoe het gaat! Ben benieuwd...

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0
Ik snap het echt niet. Maar ja ik ben gelukkig ook niet zo slim, scheelt een hoop! Je begint een Topic over een mogelijk conflict met een merkhouder en je praat nu over verschillende branches!

 

Als je zo zeker van je zaak bent, maak je je toch ook geen zorgen?

 

Veel succes ik ga lekker op vakantie; doei!

 

wat snap je niet? wij hebben verschillende webshops onder verschillende domeinnamen. die verschillende shops verkopen producten uit verschillende branches

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 92 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.