• 0

brief advocaat merkhouder gebruiken als reclame

Binnenkort zullen we starten met een nieuwe webshop waar we producten van een bepaald merk zullen gaan verkopen (enkel en alleen producten van dat betreffende merk). Hierbij zal bij logo en andere plekken duidelijk aangegeven worden dat we geen directe relatie hebben met de merkhouder.

De domeinnaam van de shop zal als volgt zijn: merknaamshop.nl

 

Nu hebben we deze domeinnaam kunnen verkrijgen doordat de eigenaar van de shop die hiervoor daarop draaide de domeinnaam heeft opgezegt nadat hij een brief van de advocaten van de merkhouder ontvangen had.

Daarnaast zijn er de laatste tijd nog minimaal 5 shops die dat merk verkochten en de merknaam in de domeinnaam gebruikten gestopt.

Veel concurentie daarin verdwijnt dus.

 

Nu hebben we het uitgezocht en mag het gebruiken van een merknaam in een domeinnaam gewoon (onder paar kleine voorwaarden).

 

We zijn dus gewoon van plan om die shop mer die merk producten onder die domeinnaam te gaan verkopen.

Nu verwachten we dus op korte termijn een brief van de advocaten van dat bedrijf dat we shop ofline moeten halen en inleveren. (wat we dus niet zullen doen).

 

De vraag is nu echter hoe je uit een dergelijke sommatie tot stoppen zoveel mogelijk marketing voordeel haalt.

 

Moet je de brief van de advocaat op de website plaatsen?

Moet je daarvoor een persbericht versturen?

 

Hoe kan je zoiets nu het beste aanpakken om met zoiets zoveel mogelijk bekendheid te halen?

Wat is jullie advies hierin.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Topicstarter verkoopt merk X en wil dus ook gewoon kunnen zeggen dat zijn webshop daar helemaal op toegespitst is. Dat is niet meeliften en zeker geen kielzogvaren. Het merkrecht is uitgeput. Al zou ik met die zwabberende jurisprudentie niet voorop willen lopen in een nieuw conflict.

 

Ik denk dat dat de kern van dit probleem is... je kunt 2 visies hebben op het merkenrecht, de leverancier vind dat het niet kan en vind jurisprudentie waaruit blijkt dat hij gelijk heeft. de "rebel" die vind dat het merkrecht is uitgeput en die vind jurisprudentie waaruit blijkt dat hij gelijk zal krijgen..

 

Deze leverancier geeft duidelijk aan (ook rechtstreeks naar ondermemertje30) dat ze dit niet toestaan en bezig zijn met de shops offline te zetten. Als je er dus voor kiest om dit merk te gaan voeren dan kies je er dus voor om een groot deel van je budget voor deze site te reserveren voor juridische kosten.

 

Je zult elke stap die je zet om je product aan de man te brengen bijna juridisch moeten toetsen. Dit soort kruistochten hebben dus alleen zin als je de kans op succes redelijk groot is en dat ondanks de (hoge) juridische kosten je toch nog wat kunt verdienen. of je moet heel principieel willen strijden voor vrije handel of tegen oneigenlijk gebruik van het merkenrecht.

 

Kortom, ik zou er alleen aan beginnen als je bereid ben de juridische strijd ten volle aan te gaan, alle voortekenen laten zien dat die er zal komen.. vooralsnog denk ik dat ondernemetje30 de situatie onderschat en de invloed die het kan hebben op het ontwikkelen van de webshop. In deze vorm starten zal eerder een juridisch experiment worden als een onderneming waarbij een belangrijk deel van je tijd gaat zitten in het pareren van de volgende juridische stap ipv het verder ontwikkelen van de shop.

 

ik kan nergens terugvinden dat het vanuit deze merkhouder eerder tot rechtzaken gekomen is tegen shops.

kan enkel herleiden uit het offline gaan van concurerende shops dat die ondernemers zwakke knieen hebben en na intimidatie door merkhouder de shop snel offline gehaald hebben. of merkhouder dus echt van mening is dat ze gelijk hebben en het echt willen laten voorkomen of dat ze gewoon tot op heden goed zijn in het intimideren zal moeten blijken.

Link naar reactie
  • 0

Kijk bij Fonq en je ziet dat merknamen op twee manieren gebruikt worden. Neem bv de Jamie-Oliver-Shop, die is opgezet in samenwerking met de merkhouder. Daarnaast heb je nog de zgn by-Fonq varianten waarin niet verwezen wordt naar een samenwerking: zie Alessi by Fonq. Ik vermoed dat daar iets vergelijkbaar gebeurt: Fonq koopt legaal in bij een groothandel en verkoopt legaal door, maar weet niet zeker wat toegestaan is met merk- en domeinnamen.

 

Vraag het Patrick Kerssemakers eens...

 

 

klopt deels ja, maar wat hun motieven zijn voor de verschillende manieren van gebruik van merknamen is zo niet duidelijk. wel dat de merknamen dus ook daar gewoon in de domeinnaam gebruikt worden en ze er mee weg komen. wat ze goed doen en ten alle tijden duidelijk moet zijn is dat er geen band is tussen merkgerechtigde en de betreffende webshop (en daar zullen wij ook duidelijk voor zorgen al in het logo).

Link naar reactie
  • 0

Dan even mijn interpretatie: je wilt een domeinnaam voeren van een geregistreerd merk, dat zelf actief is in het economisch verkeer. De mogelijkheid bestaat dus, dat de domeinnaam (weer, maar nu dan bij jou) opgeëist wordt. Dan is de kans ook aanwezig dat jij ook als te 'kwader trouw' wordt bestempeld. Je weet immers dat de merkhouder al eerder via een advocaat (dat geeft wel een beetje het belang van de merkhouder aan) een domeinnaamhouder heeft afgestopt.

 

dus als je eenmaal succesvol bent geweest met het intimideren van een bedrijf die daardoor (zonder dat er een gerechtelijke uitspraak of wettelijke basis voor is) schept dat jurrispidentie voor toekomstige gebruikers van die domeinnaam?

lijkt me niet. pas als er een gerechtelijke uitspraak is en ik dan opnieuw die naam zou gaan gebruiken in exact dezelfde situatie (en ik die uitspraak kende) zou ik mogelijk ter kwader trouw kunnen zijn. bij een puur door intimidatie afgepakte naam kan dat dus niet geconcludeerd worden.

 

overigens weet ik dit ook helemaal niet maar concludeer ik dat ze die naam hebben ingeleverd na brief van advocaat van merkgerechtigde door informatie van verschillende bronnen te combineren.

Ook geef je hier (op HL, wordt veel gelezen) letterlijk aan dat je bewust en met opzet rumoer hierover wil maken, met het mogelijke gevolg dat dit tot afbreuk van het merk leidt.

 

Als inbreuk en afbreuk de claim van de merkhouder tegen jou wordt, heb je volgens mij echt wel even een probleem...

 

als ik naar buiten breng: merkgerechtigde x eist domeinnaam van webshop op maar webshop weigerd domeinnaam af te staan creerd dat voor mij voldoende aandacht voor mijn shop maar zie daarin geen afbreuk van hun merk. dat zal het pas worden als ze met pure intimidatie proberen af te pakken en dat naar buiten komt, maar dat doen ze dan toch echt zelf.

Maar je als je, zoals je aangeeft, dat allemaal zo goed hebt uitgezocht, leef je dan lekker uit, zou ik zeggen en laat ons weten hoe het gaat! Ben benieuwd...

 

Succès en groet,

 

Hans

 

dat zal ik zeker doen. mijn vraag ging er namelijk helemaal niet om of het dus wel of niet mocht (dan had ik het ook wel in juridische forum geplaatst) maar ging er volledig om hoe ik zo een negatief iets (sommaties/intimidatie door merkgerechtigde) zo goed mogelijk kan omzetten naar een positief iets (de naamsbekendheid van die nieuwe shop).

Link naar reactie
  • 0

Ik snap het echt niet. Maar ja ik ben gelukkig ook niet zo slim, scheelt een hoop! Je begint een Topic over een mogelijk conflict met een merkhouder en je praat nu over verschillende branches!

 

Als je zo zeker van je zaak bent, maak je je toch ook geen zorgen?

 

Veel succes ik ga lekker op vakantie; doei!

 

wat snap je niet? wij hebben verschillende webshops onder verschillende domeinnamen. die verschillende shops verkopen producten uit verschillende branches

 

ga ik jou niet vertellen, dan weet je het ook!

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 1
Wederom zie ik je ieder goed bedoeld commentaar of reactie direct afschieten met iets dat jij blijkbaar al wist, je geeft dus via een omweg je eigen antwoorden op je eigen vragen? Je vraagt - eigenlijk opnieuw - hoe je zoiets doet zonder in een negatieve spiraal terecht te komen, dat doe je door een planmatige aanpak; heel goed onderzoek te doen en op basis daarvan een marketingcommunicatiestrategie uit te dokteren en die uit te voeren. Dus, ga idee uitwerken, maak een plan en voer het uit!

 

helemaal mee eens, maar ja als je denkt dat je in je recht staat en je kan dat idee niet loslaten dan blijven alleen (dure) advocaten en procedures over. Ben benieuwd wie er straks allemaal weer bij inschieten.

Link naar reactie
  • 0

Ik snap het echt niet. Maar ja ik ben gelukkig ook niet zo slim, scheelt een hoop! Je begint een Topic over een mogelijk conflict met een merkhouder en je praat nu over verschillende branches!

 

Als je zo zeker van je zaak bent, maak je je toch ook geen zorgen?

 

Veel succes ik ga lekker op vakantie; doei!

 

wat snap je niet? wij hebben verschillende webshops onder verschillende domeinnamen. die verschillende shops verkopen producten uit verschillende branches

 

ga ik jou niet vertellen, dan weet je het ook!

het zal wel .... ik meld enkel dat ik het product niet wil vertellen waar dit over gaat.

lijkt me verder duidelijk dat we producten uit verschillende branches verkopen. varierend van electronica tot huishoudelijk tot kleding. maar geen idee wat je dus meer wil weten wat hierbij kan helpen.

Link naar reactie
  • 0
maar zie daarin geen afbreuk van hun merk. dat zal het pas worden als ze met pure intimidatie proberen af te pakken en dat naar buiten komt, maar dat doen ze dan toch echt zelf...

 

Tjonge, ik moet echt proberen te voorkomen dat ik in herhaling ga vallen, maar ik probeer nog één ding en dan haak ik ook af:

 

HET MERK IS NIÉT JOUW EIGENDOM, HET IS DE MERKEIGENAAR (DIE NOTA BENE HET MERK GOED HEEFT BESCHERMD EN DAARVOOR DUS HEEFT BETAALD) DIE ZICH BLIJKBAAR ZORGEN MAAKT OVER MERKINBREUK EN MERKAFBREUK.

 

ALS JIJ JE OP HET PAD BEGEEFT DAT DOOR MERKHOUDER AL EERDER MET SUCCES (JIJ NOEMT DAT INTIMIDATIE, MAAR GOED, DAT IS JOUW INTERPRETATIE) ALS INBREUK / AFBREUK IS BETITELD EN BESTREDEN EN JIJ GAAT DAT - MET DIE KENNIS EN WETENSCHAP TUSSEN DE (DOVEMANS?)OORTJES - GEWOON NOG EEN KEER DUNNETJES OVER DOEN, MET NOTA BENE DE INTENTIE DAAR ZELFS PUBLIEKELIJK HERRIE BIJ TE SCHOPPEN, KAN MERKHOUDER DAT INTERPRETEREN ALS 'GEVAAR VOOR AFBREUK VAN HET MERK'.

 

JOUW HANDELINGEN ZIJN DAN DUS AANTOONBAAR BEWUST EN DAT IS PER DEFINITIE (DAAR IS GENOEG JURISPRUDENTIE OVER) 'TE KWADER TROUW', 'KWADE OPZET' ETC..., DUS ALS MERKHOUDER DE MOEITE DOET OM JOU VOOR 'HET HEKJE' TER VERANTWOORDING TE LATEN ROEPEN, OMDAT HIJ DAT ALS ZODANIG (ALS INBREUK EN AFBREUK) ERVAART, DAN HEB JIJ - NAAR MIJN BESCHEIDEN OPVATTING - EEN GROOT PROBLEEM (SCHADEVERGOEDING, AFDRAGEN GOEDEREN, AFDRAGEN WINST, DWANGSOM, ETC.).

 

Dan even in de herhaling:

 

'Maar je als je, zoals je aangeeft, dat allemaal zo goed hebt uitgezocht, leef je dan lekker uit, zou ik zeggen en laat ons weten hoe het gaat! Ben benieuwd...'

 

Succès en groet,

 

Hans

 

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Wederom zie ik je ieder goed bedoeld commentaar of reactie direct afschieten met iets dat jij blijkbaar al wist, je geeft dus via een omweg je eigen antwoorden op je eigen vragen? Je vraagt - eigenlijk opnieuw - hoe je zoiets doet zonder in een negatieve spiraal terecht te komen, dat doe je door een planmatige aanpak; heel goed onderzoek te doen en op basis daarvan een marketingcommunicatiestrategie uit te dokteren en die uit te voeren. Dus, ga idee uitwerken, maak een plan en voer het uit!

 

helemaal mee eens, maar ja als je denkt dat je in je recht staat en je kan dat idee niet loslaten dan blijven alleen (dure) advocaten en procedures over. Ben benieuwd wie er straks allemaal weer bij inschieten.

 

nogmaals... ik denk dat het allemaal wel zal meevallen met die dure advocaten.

tot op dit moemnt heb ik niks kunnen vinden dat op iets anders wijst dan pure intimidatie naar webshops toe.

en dat kan afgedaan worden met 1 a 2 briefjes van een gespecialiceerde advocaat.

Link naar reactie
  • 0

Romano...

mijn beweegredennen heb ik in een eerdere post al uitgelegd.

 

Juist dit getuigt in mijn ogen voor weinig creativiteit dat als je alleen deze manier van marketing als mogelijk beschouwd. De ondernemers hier hebben je allemaal een advies gegeven, maar je kan niets concreets maken. Een webwinkel met erotische producten is iets anders dan één in knuffelberen of een webwinkel in sierraden. Er zijn hier genoeg expertises die best willen helpen, maar dan zul je eerst gewoon concreet moeten zijn; een concrete vraag krijgt een concreet advies en wellicht dat je dan ook nog eens op een ander marketing idee komt, want met dit soort acties kun je je bedrijf ook om zeep halen..

Link naar reactie
  • 0

maar zie daarin geen afbreuk van hun merk. dat zal het pas worden als ze met pure intimidatie proberen af te pakken en dat naar buiten komt, maar dat doen ze dan toch echt zelf...

 

Tjonge, ik moet echt proberen te voorkomen dat ik in herhaling ga vallen, maar ik probeer nog één ding en dan haak ik ook af:

 

HET MERK IS NIÉT JOUW EIGENDOM, HET IS DE MERKEIGENAAR (DIE NOTA BENE HET MERK GOED HEEFT BESCHERMD EN DAARVOOR DUS HEEFT BETAALD) DIE ZICH BLIJKBAAR ZORGEN MAAKT OVER MERKINBREUK EN MERKAFBREUK.

nergens blijkt dat voorlopig uit, dat ze geenwebshops onder hun handelsnaam willen betekend niet per definitie dat ze dat als afbreuk zien. dat ze het als merkinbreuk zien betekend ook niks, als wettelijk toegestaan is kan je ook heel hard schreeuwen dat je het niet wil maar betekend niet dat je gelijk hebt.

ALS JIJ JE OP HET PAD BEGEEFT DAT DOOR MERKHOUDER AL EERDER MET SUCCES (JIJ NOEMT DAT INTIMIDATIE, MAAR GOED, DAT IS JOUW INTERPRETATIE) ALS INBREUK / AFBREUK IS BETITELD EN BESTREDEN EN JIJ GAAT DAT - MET DIE KENNIS EN WETENSCHAP TUSSEN DE (DOVEMANS?)OORTJES - GEWOON NOG EEN KEER DUNNETJES OVER DOEN, MET NOTA BENE DE INTENTIE DAAR ZELFS PUBLIEKELIJK HERRIE BIJ TE SCHOPPEN, KAN MERKHOUDER DAT INTERPRETEREN ALS 'GEVAAR VOOR AFBREUK VAN HET MERK'.

tja als ik niet wil dat iemand snachts om 3 uur voor mijn huis langsloopt kan ik ook met groffe intimidatie voor elkaar krijgen dat die persoon volgende keer een blokje omloopt. maar dat betekend dus niet dat ik gelijk heb of er een wettelijke basis voor is. Als een andere daarna dus om 3 uur snachts voor mijn huis langsloopt en niet naar mijn intimidatie luisterd betekend dat dus niet dat er een wettelijke basis ontstaan is om hem dat te verbieden omdat de vorige persoon wel in mijn intimidatie getrapt is.

En dat zij het niet willen kan ik inkomen, maar naar wat ik uit de wet opmaak is het mij dus egwoon toegestaan om die winkel onder die naam te starten. en helaas voor hun bezwijk ik niet direct onder die intimidatie en zullen ze dus echt met een werkelijke wettelijke basis moeten komen om me offline te dwingen.

JOUW HANDELINGEN ZIJN DAN DUS AANTOONBAAR BEWUST EN DAT IS PER DEFINITIE (DAAR IS GENOEG JURISPRUDENTIE OVER) 'TE KWADER TROUW', 'KWADE OPZET' ETC..., DUS ALS MERKHOUDER DE MOEITE DOET OM JOUW VOOR 'HET HEKJE' TE LATEN ROEPEN, OMDAT HIJ DAT ALS ZODANIG (ALS INBREUK EN AFBREUK) ERVAART, DAN HEB JIJ - NAAR MIJN BESCHEIDEN OPVATTING - EEN GROOT PROBLEEM (SCHADEVERGOEDING, AFDRAGEN GOEDEREN, AFDRAGEN WINST, DWANGSOM, ETC.).

in zoverre is mijn handellen bewust dat uit jurispidentie blijkt dat wat ik ga doen gewoon legaal is(buiten dat er nog wel eens gezwalkt wordt in de wet).

Dus aangezien de jurispidentie zegt dat het mag zie ik geen bezwaar in het eerdere resultaat van intimidatie van merkgerechtigde om toch van start te gaan

Dan even in de herhaling:

 

'Maar je als je, zoals je aangeeft, dat allemaal zo goed hebt uitgezocht, leef je dan lekker uit, zou ik zeggen en laat ons weten hoe het gaat! Ben benieuwd...'

 

Succès en groet,

 

Hans

 

 

 

om dan ook maar in herhaling te vallen:

dat zal ik zeker doen. mijn vraag ging er namelijk helemaal niet om of het dus wel of niet mocht (dan had ik het ook wel in juridische forum geplaatst) maar ging er volledig om hoe ik zo een negatief iets (sommaties/intimidatie door merkgerechtigde) zo goed mogelijk kan omzetten naar een positief iets (de naamsbekendheid van die nieuwe shop).

Link naar reactie
  • 0
nergens blijkt dat voorlopig uit
Heb je het merkregister geraadpleegd?

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Romano...

mijn beweegredennen heb ik in een eerdere post al uitgelegd.

 

Juist dit getuigt in mijn ogen voor weinig creativiteit dat als je alleen deze manier van marketing als mogelijk beschouwd. De ondernemers hier hebben je allemaal een advies gegeven, maar je kan niets concreets maken. Een webwinkel met erotische producten is iets anders dan één in knuffelberen of een webwinkel in sierraden. Er zijn hier genoeg expertises die best willen helpen, maar dan zul je eerst gewoon concreet moeten zijn; een concrete vraag krijgt een concreet advies en wellicht dat je dan ook nog eens op een ander marketing idee komt, want met dit soort acties kun je je bedrijf ook om zeep halen..

 

dat is totale onzin die je neerzet... dit is niet enige manier van marketing. we zullen er nog talloze manieren gebruiken. maar ik buig iets dat negatief is graag om zodat het uiteindelijk toch positief voor me zal uitvallen.

 

en ik kan wel vertellen waarover het gaat maar zoals aangegeven wil ik niet dat dit bericht uiteindelijk herleidbaar is tot uiteindelijke shop.

Ik kan geen richting aangeven zonder dat dit dus wel al snel het geval wordt. gaat in elkgeval om een heel simpel product waarvan tienduizenden varianten zijn en talloze merken of merkloze varianten. geen hoogwaardige electronica ofzo.

 

Link naar reactie
  • 0

nergens blijkt dat voorlopig uit
Heb je het merkregister geraadpleegd?

 

Succès en groet,

 

Hans

 

ik heb gecontroleerd of ik ergens rechtzaken kon vinden waarin ze een domeinnaam opgeeist hebben (en gewonnen of verloren hebben). Echter nergens een rechtzaak van hun gevonden.

 

Dat ze hun merk in het merken register hebben ingeschreven weet ik, maar dat zegt dus niks. als je hun merkt verkoopt mag je wettelijk gezien dus hun merknaam gebruiken om die producten te promoten. dat mag dus in een fysiek shop doen maar ook in een internetshop en is dus voldoende jurispidentie over dat je ook een merknaam in een domeinnaam mag gebruiken ondanks dat de betreffende merkhouder dat niet wil.

Link naar reactie
  • 0
Dat ze hun merk in het merken register hebben ingeschreven weet ik, maar dat zegt dus niks.
Oh nee? Nou, dan zou je er mijns inziens verstandig aan doen toch eens de Handelsnaamwet, het BVIE en de Merkenwet erop na te slaan.

 

als je hun merkt verkoopt mag je wettelijk gezien dus hun merknaam gebruiken om die producten te promoten.
Maar inbreuk en / afbreuk plegen mag nooit waar het andermans eigendom betreft. De enige die zich daar een mening over kan en mag vormen, is de eigenaar en dat ben jij niet.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Dat ze hun merk in het merken register hebben ingeschreven weet ik, maar dat zegt dus niks.
Oh nee? Nou, dan zou je er mijns inziens verstandig aan doen toch eens de Handelsnaamwet, het BVIE en de Merkenwet erop na te slaan.

 

als je hun merkt verkoopt mag je wettelijk gezien dus hun merknaam gebruiken om die producten te promoten.
Maar inbreuk en / afbreuk plegen mag nooit waar het andermans eigendom betreft. De enige die zich daar een mening over kan en mag vormen, is de eigenaar en dat ben jij niet.

 

Succès en groet,

 

Hans

 

tja gelukkig werkt het dus niet helemaal zo.

dan zou een merkgerechtigde alles dus als merkafbreuk kunnen bestempellen en alles laten verbieden.

Merkafbreuk zal wel onderbouwd moeten worden.

En als ik een nette webshop online zet, producten netjes lever, gewoon garantie geef, niet met prijzen stunt of wat dan ook zal merkafbreuk niet snel geclaimed kunnen worden.

 

Ook dat internet afbreuk doet aan merk gaat niet op aangezien producten normaal offline vaak in de meest kleine en niet bepaald luxe winkeltjes verkocht wordt.

 

het betreft in beginsel geen luxeproduct, het heeft enkel een bepaald imago opgebouwd doordat ze het wat mooier uitvoeren.

 

In jouw redenering zou philips dus iedereen die philips producten verkoopt kunnen verbieden om de naam en logo van philips te gebruiken in hun marketing uitingen.

Link naar reactie
  • 0
In jouw redenering zou philips dus iedereen die philips producten verkoopt kunnen verbieden om de naam en logo van philips te gebruiken in hun marketing uitingen.
Mijn redenering ging over iets héél anders: BEWUST en publiekelijk herrie schoppen over een juridisch gevecht m.b.t. het merkgebruik.

 

Maar ik stop hiermee, voor elke oplossing heb jij wel weer een nieuw probleem... Nogmaals: leef je lekker uit en laat hier nog eens weten hoe het je is vergaan...

 

Succès en groet,

 

Hans

 

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

 

De discussie zwabbert nou alle kanten op.

 

Wanneer je een merkproduct legaal inkoopt binnen de EU mag je het doorverkopen, gebruik makend van de merknaam: da's gewoon klassieke uitputting van het merkrecht. Ook bij domeinnaamdisputen werd die lijn tot voor kort gevolgd, maar de laatste tijd lijken rechters ineens meer gevoelig voor bezwaren van merkhouders. Je moet die jurisprudentie een beetje volgen.

 

Het gaat niet aan om te zeggen: deze specifieke merkhouder is nog niet naar de rechter gestapt. Een ander heeft dat wel gedaan, met als gevolg dat de domeinnaamhouder 6000 euro kon dokken aan juridische kosten. Ik vind die uitspraak slecht, maar mijn mening is niet relevant. Ik zie ook niet veel gemopper bij merkjuristen, die zwabberen met alle winden mee.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

dank je. zal het laten weten.

 

P.s. nog 1 vraagje hierover: als ik brief van advocaat in het duits of spaans (of iets dergelijks) binnenkrijg.

Kan ik dan gewoon in het Nederlands of Engels reageren? Duits kom ik misschien met heel veel moeite nog uit wat er in de brief staat maar kan ik niet zelf in antwoorden en spaans of zo kan ik al helemaal niks mee.

Link naar reactie
  • 0

dank je. zal het laten weten.

 

P.s. nog 1 vraagje hierover: als ik brief van advocaat in het duits of spaans (of iets dergelijks) binnenkrijg.

Kan ik dan gewoon in het Nederlands of Engels reageren? Duits kom ik misschien met heel veel moeite nog uit wat er in de brief staat maar kan ik niet zelf in antwoorden en spaans of zo kan ik al helemaal niks mee.

 

en weer doe je het! "of zo iets" mensch doe een keer een concrete vraag!

 

En als jij, zoals je zelf aangeeft, uitstekend prima-de-luxe kan reageren met verwijzingen naar de verschillende uitspraken denk je dan echt, echt dat je dan goed bezig bent. Een liefdes brief of krabbeltje is nog geen duidelijk en juridisch goed antwoord. Dat is een vak, net als taal een vak is. Ondernemen is geen vak, dat is kunst, hele mooie kunst.

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • -2

dank je. zal het laten weten.

 

P.s. nog 1 vraagje hierover: als ik brief van advocaat in het duits of spaans (of iets dergelijks) binnenkrijg.

Kan ik dan gewoon in het Nederlands of Engels reageren? Duits kom ik misschien met heel veel moeite nog uit wat er in de brief staat maar kan ik niet zelf in antwoorden en spaans of zo kan ik al helemaal niks mee.

 

en weer doe je het! "of zo iets" mensch doe een keer een concrete vraag!

zit er ergens iets dwars bij je?

 

Vraag is zeer concreet lijkt me. wat als ik een brief krijg in een taal die ik niet beheers? had geen zin om 100 mogelijke talen op te gaan sommen waarin ik een brief kan krijgen dus noem ik er een paar en verder of zoiets waarbij ik speciaal voor jou zal uitleggen dat ik dus andere vreemde talen bedoel

 

En als jij, zoals je zelf aangeeft, uitstekend prima-de-luxe kan reageren met verwijzingen naar de verschillende uitspraken denk je dan echt, echt dat je dan goed bezig bent. Een liefdes brief of krabbeltje is nog geen duidelijk en juridisch goed antwoord. Dat is een vak, net als taal een vak is. Ondernemen is geen vak, dat is kunst, hele mooie kunst.

 

Ik heb door je gepikeerde reacties het idee dat jij zoiets eerder bij de hand gehad hebt waarbij jij de merkgerechtigde was en het verloren hebt.

Of gewoon met verkeerde been uit bed gestapt?

Link naar reactie
  • 1

dank je. zal het laten weten.

 

P.s. nog 1 vraagje hierover: als ik brief van advocaat in het duits of spaans (of iets dergelijks) binnenkrijg.

Kan ik dan gewoon in het Nederlands of Engels reageren? Duits kom ik misschien met heel veel moeite nog uit wat er in de brief staat maar kan ik niet zelf in antwoorden en spaans of zo kan ik al helemaal niks mee.

 

en weer doe je het! "of zo iets" mensch doe een keer een concrete vraag!

zit er ergens iets dwars bij je?

 

Vraag is zeer concreet lijkt me. wat als ik een brief krijg in een taal die ik niet beheers? had geen zin om 100 mogelijke talen op te gaan sommen waarin ik een brief kan krijgen dus noem ik er een paar en verder of zoiets waarbij ik speciaal voor jou zal uitleggen dat ik dus andere vreemde talen bedoel

 

En als jij, zoals je zelf aangeeft, uitstekend prima-de-luxe kan reageren met verwijzingen naar de verschillende uitspraken denk je dan echt, echt dat je dan goed bezig bent. Een liefdes brief of krabbeltje is nog geen duidelijk en juridisch goed antwoord. Dat is een vak, net als taal een vak is. Ondernemen is geen vak, dat is kunst, hele mooie kunst.

 

Ik heb door je gepikeerde reacties het idee dat jij zoiets eerder bij de hand gehad hebt waarbij jij de merkgerechtigde was en het verloren hebt.

Of gewoon met verkeerde been uit bed gestapt?

 

Ha ha! Beste Mevrouw, Mijnheer,

 

Ik hoop dat je de mogelijke zakelijke risico's beter hebt ingeschat dan hoe je mijn humeur hebt ingeschat.

 

Allereerst wil ik je delen in een leuke opmerking die ik laatst las, of eigenlijk reactie op jouw vraag of ik met het verkeerde been uit bed ben gestapt. Nou, al zou dat zo zijn (wat natuurlijk niet zo is) is dat altijd nog beter dan met het juiste been uit het verkeerde bed gestapt... (wat mij natuurlijk nooit gebeurt)

 

Voor jouw informatie.

Ik probeer, en nogmaals andere hier ook, je een beetje te helpen. Of je doet er wat mee en deelt wat (en ik hoef echt niet alles te weten, zeker niets over je bed) of niet. Maar of-zo opmerkingen heb ik niets aan. Andere misschien wel....

 

Dan je vraag over rechtzaken, nou daar komt ie:

 

- ik heb de handelsnaam doing business. Er was een vage mevrouw die mijn inziens, in iedergeval mijn fatsoensnorm overtrad door zo goed als alles van mijn website te 'stelen' (de handelsnaam / merkzelf is niet vast te leggen omdat het een hele gangbare naam is in die branche en gewoon zaken doet betekend) maar omdat ik het niet netjes vond, de mevrouw in kwestie je zuster had kunnen zijn (niet persoonlijk bedoeld maar door haar houding) heb ik mijn seo dingetje nog net iets beter gedaan, opgelost. Mevrouw gebruikt nu een andere naam en ik wens haar veel geluk (wij zaten ook nog eens in dezelfde wijk...)

 

- Ik heb een keer een conflict gehad over auteursrechten, tegen een van de grootste uitgevers in de wereld. Een hele spannende zaak die advocaten HEEL GRAAG wilde doen, dit is geschikt.

 

- Ik heb deelgenomen in online ondermode kleding bedrijf, hier gebruikte we ook de merknamen op verschillende manieren in de url's; dit hebben we met de merknaam houder opgelost en nu is een hele prettige samenwerking

 

- ik heb ge -free-lanced bij een bedrijf wat in de handelsnaam de naam van een luchthaven had (je mag niet raden) dit is voor de reclame code commissie geweest omtrent verwarring; deels onderling opgelost, deels verloren, deels gewonnen

 

- ik heb een bedrijf gehad wat innovatief was op het gebied van reizen, dienstverlening. Op de site stonden niet alleen de airline namen maar ook de logo's en dat vonden de amerikanen niet leuk. Dit is opgelost door alleen de namen te gebruiken maar toen en daarom mag ik je ergens wel (maar blijf het netjes houden, en niet he ik zie ene domeinnaam laat ik die handel ook maar gaan doen....) heb ik voor de keus gestaan en die was echt lastig; ok kom maar op ik zie je wel voor de rechtbank wat ik aan pr krijg is goedkoper dan een advocaat.... maar ik heb de keuze dus anders gemaakt.

 

Dus! Wil je nog meer weten? Je weet nu al heel veel zelfs hoe ik uit mijn en vooral welk bed!

 

Zo, en dan nu wachten op je reactie, beetje door typen want ik wil zo naar Haarlem Culinair, zo leuk en morgen lekker op vakantie.... heerlijk ik zie toch echt geen reden om een slecht humeur te hebben.

 

8)

 

 

 

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

prima, je kwam erg geiriteerd over. maar goed het blijft een scherm en dat maakt humeur en intentie lastig te bepalen.

 

je hebt duidelijk ervaring met vergelijkbare zaken.

en het is duidelijk dat de wint alle kanten op kan waaien en rechters alle kanten op waaien.

toch meen ik het er op te kunnen wagen gezien jurispedentie en andere vergelijkbare zaken.

 

Ik ben eigenwijs, dat zal ik nooit ontkennen, daarom paste ik ook niet goed bij de laatste bazen waarvoor ik gewerkt heb en ben ik voor mezelf begonnen.

 

ik heb een bepaalde doelstelling en dat is niche shops met tal van verschillende producten, daarvoor heb ik de laatste jaren veel domeinnamen geregistreerd waarvan diverse merknamen in zich hebben omdat dat gewoon duidelijk is, goed voor de google posities en makkelijker veel klanten opleverd en makkelijker onthouden wordt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 265 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.