• 0

Omschrijving vennootschap voor statuten

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nee ik wil gewoon alles in orde hebben. Ik toonde mijn tekst aan een collega-ondernemer en mijn tekst was 4 regels lang en zijn tekst was mss een volledig a4 blad waarop hij specifiek alles beschreef wat hij zou kunnen doen. Met mij is het vrij algemeen. Ik denk niet dat zijn notaris dat had opgemaakt, zeker niet die tekst.

Link naar reactie
  • 0

Tja, je kunt er heel veel tekst aan wijden maar of dat handig is?

 

Mbt de ICT kun je volstaan met

 

"verrichten van diensten en leveringen op het gebied van de ICT in de breedste zin des woords".

 

Verder zijn er altijd wel bepalingen die zien op wat de vennootschap verder nog mag doen. Denk aan pensioen en stamrechten DGA, deelnemen in andere vennootschappen, samenwerkingen aangaan, investeringen in roerende en onroerende zaken doen, etc. Juist voor dit standaard deel zou een notaris van toegevoegde waarde moeten zijn!

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0
Ik ben opzoek naar een voorbeeld van een uitgebreide omschrijving van een ICT-bedrijf, de omschrijving dat wordt opgenomen in de statuten bij de oprichtingsakte.

 

Heb even voor je gekeken op internet, maar niets kunnen vinden (waarschijnlijk ook jouw conclusie geweest ;)).

 

Je zou ook kunnen overwegen om statuten van een paar ICT-bedrijven te kopen. Zo krijg je inzicht in hoe zij het e.e.a. hebben opgesteld. Zie: inzicht statuten via de KvK.

 

Groet, Nynke

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 197 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.