• 0

Mensen online boodschappen laten doen via mijn website

Ik zit met een idee alleen ook met heel veel vragen:

 

Ik heb besloten om een professionele website op te richten als een soort online service voor de mensen.

Ze kunnen makkelijk boodschappen doen online maar hoeven niet direct af te rekenen.

Onder boodschappen is te verstaan: Alberthein , aldi, lidl, kruidvat, producten, dus meer supermarkt producten.

 

 

De mensen bestellen hen boodschappen en aan de hand van die opgegeven lijstje door de klant worden de booschappen gehaald uit de desbetreffende winkel.

 

de boodschappen worden aan huis geleverd en de klant betaalt een soort vergoeding voor het brengen en boodschappen doen.

 

De klant betaald de boodschappen bij aankomst, dus met andere woorden schieten wij het bedrag voor.

 

Nu mijn vragen zijn?

 

- Is dit toegestaan?

- Hoeveel vergoeding zal ik vragen, zal enkel in mijn gemeente werken dit om onkosten te vermijden.

 

dank jullie alvast

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Weet je al van www.albert.nl? Wat ga je daar mee/tegen doen?

 

En hoe ga je landelijke dekking krijgen? Zo niet, denk je dat er op lokaal niveau (genoeg) vraag is naar een bezorgservice?

 

Thijl doe het al succesvol in Amsterdam, maar die heeft als uniek punt dat alles biologisch is en dat hij het met de fiets bezorgd. Men wilt daar graag meer voor betalen. Zonder zo'n meerwaarde is je concept zwakker.

 

EDIT zie net dat je het alleen in jou gemeente wil doen, had ik overheen gelezen. Weet je al of er genoeg vraag is naar zo'n bezorg service?

Link naar reactie
  • 0

Weet je al van www.albert.nl? Wat ga je daar mee/tegen doen?

 

En hoe ga je landelijke dekking krijgen? Zo niet, denk je dat er op lokaal niveau (genoeg) vraag is naar een bezorgservice?

 

Thijl doe het al succesvol in Amsterdam, maar die heeft als uniek punt dat alles biologisch is en dat hij het met de fiets bezorgd.

 

Ik ben zelf van Belgie, dat is al een verschil neem ik aan,

Wat bedoel je met landelijke dekking ?

Link naar reactie
  • 0

 

Wat bedoel je er mee?

Dat ik niet gezien had dat je uit Belgie komt :)

 

Goed, dan is het dus zaak dat je weet of er genoeg vraag is, je mag prima producten bij de supermarkt kopen en rondbrengen, dat is niet verboden :)

Bedankt voor je antwoord en is een BTW nummer noodzakelijk?

Wat is de vraagprijs die ik kan vragen per klus?

Link naar reactie
  • 0

Hoe ga je controleren dat er geen "fake" boodschappen worden opgegeven? Straks sta je bij die klant voor de deur en blijkt hij/zij van niets te weten. Zulke geintjes worden regelmatig uitgehaald via internet. Jaren geleden is het huis van mijn buurman eens te koop gezet met een open deur dag op zaterdag. De man wist niet wat hem overkwam.....

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoe ga je controleren dat er geen "fake" boodschappen worden opgegeven? Straks sta je bij die klant voor de deur en blijkt hij/zij van niets te weten. Zulke geintjes worden regelmatig uitgehaald via internet. Jaren geleden is het huis van mijn buurman eens te koop gezet met een open deur dag op zaterdag. De man wist niet wat hem overkwam.....

 

Ja daarvoor gaan we een paar uur van te voren langs bij de klant om echt te kijken of alles wel klopt aan dat adres.

Link naar reactie
  • 0

Lijkt mij dat een btw nummer in Belgie ook wel noodzakelijk is? Zijn er niet al bezorgservices in Belgie waar je je mee kan vergelijken? Hoeveel vragen die per bezorging? Je zal wel een beeld moeten hebben van je concurrenten en kosten, als je een vraagprijs gaat bepalen.

 

Ja Btw nummer hebben ze in Belgie inderdaad ook.

Zal daar eens informeren over hoe en wat

Link naar reactie
  • 0

Hoe ga je controleren dat er geen "fake" boodschappen worden opgegeven? Straks sta je bij die klant voor de deur en blijkt hij/zij van niets te weten. Zulke geintjes worden regelmatig uitgehaald via internet. Jaren geleden is het huis van mijn buurman eens te koop gezet met een open deur dag op zaterdag. De man wist niet wat hem overkwam.....

 

Ja daarvoor gaan we een paar uur van te voren langs bij de klant om echt te kijken of alles wel klopt aan dat adres.

 

Maar wat ga je dan doen? Aanbellen en de bestelling controleren? Dat lijkt me niet alleen heel veel tijd kosten, maar ook een beetje vreemd. Wat als iemand vanaf z'n werk boodschappen besteld, en dat als ie 'savonds thuis is wil laten bezorgen?

 

Link naar reactie
  • 0

Lees inderdaad dat topic over Thijl eens door, daar komt al heel wat aan bod.

 

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=18;action=display;threadid=29070

 

Er zijn een heleboel punten om over na te denken, zoals het aantal klanten dat je per dag kunt bedienen (bijvoorbeeld als iedereen zijn boodschappen tussen 17.00 en 18.00 uur bezorgd wil hebben), hoe je omgaat met betalen, wat je doet als klanten niet thuis zijn op het bezorgmoment, waar je de boodschappen in vervoert (dozen, kisten, statiegeld?), hoe je versproducten gaat vervoeren (gekoeld vervoer), wat je doet als producten uitverkocht zijn, etc.

 

Daarnaast zal het onmogelijk zijn om alle producten op je site te zetten, dus zul je moeten uitgaan van een ingetypt boodschappenlijstje. En hoe weet je dan bij "ananas uit blik" of dat een klein of een groot blik moet zijn, schijven of stukjes, A-merk, B-merk of huismerk?

Link naar reactie
  • 0

hoe je versproducten gaat vervoeren (gekoeld vervoer)

In aanvulling daarop: ga zeker ook je licht opsteken bij het FAVV. Ik vermoed dat je aanzien zal worden als "een schakel" in de verkoop van voeding en dat je dus een vergunning zal nodig hebben. Wanneer mensen toch niet thuis zijn op het moment van levering, zal je bovendien een ruimte nodig hebben waar je de voedingswaren in de tussentijd kan stockeren. Ook al gaat het dan maar om een heel korte periode, toch moet die ruimte aan flink wat voorwaarden voldoen als je alles wil gaan stockeren wat een grootwarenhuis aanbiedt.

Wat de concurrentie betreft: Delhaize en Colruyt leveren al boodschappen aan huis in een aantal regio's en breiden die regio's steeds uit, compleet met online bestelsysteem.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik mis het ondernemingsplan.

 

Het idee is heel simpel, maar de uitvoering erg bewerkelijk.

 

Uit hoeveel supermarkten haal je de producten, je noemt er al vier.

Ga je dan alles zelf uit het rek halen en afrekenen.

Dan heb je kans dat je op zaterdag met 10 klanten 10x in de rij staat. (parkeerplekje zoeken, parkeermeter, volgende winkel, zelfde ritueel.)

 

Je hebt hele strakke tjdschema's nodig om alle klanten te kunnen bedienen.

 

En dan het aanbod, kratje bier???, half brood???, ananas werd al genoemd.

 

Je aanbod moet je dan al reduceren tot een beperkt aantal artikelen, waarover geen discussie mogelijk is.

 

Ik zou het idee in een heel strak ondernemingsplan vorm gaan geven, en kijk dan nog eens waar je tegen aan loopt.

 

En ga gesprekken aan met supermarktmanagers of zij nog ideen voor je hebben.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik mis het ondernemingsplan.

 

Het idee is heel simpel, maar de uitvoering erg bewerkelijk.

 

Uit hoeveel supermarkten haal je de producten, je noemt er al vier.

Ga je dan alles zelf uit het rek halen en afrekenen.

Dan heb je kans dat je op zaterdag met 10 klanten 10x in de rij staat. (parkeerplekje zoeken, parkeermeter, volgende winkel, zelfde ritueel.)

 

Je hebt hele strakke tjdschema's nodig om alle klanten te kunnen bedienen.

 

En dan het aanbod, kratje bier???, half brood???, ananas werd al genoemd.

 

Je aanbod moet je dan al reduceren tot een beperkt aantal artikelen, waarover geen discussie mogelijk is.

 

Ik zou het idee in een heel strak ondernemingsplan vorm gaan geven, en kijk dan nog eens waar je tegen aan loopt.

 

En ga gesprekken aan met supermarktmanagers of zij nog ideen voor je hebben.

 

 

 

 

De managers zullen denk ik niets van mij moeten.

Ondernemings plan daar ben ik al mee bezig en zal zeker beperkt blijven

 

Ik kan het ook net zoals Thijl doen met biologische producten in Belgie want dat hebben ze nog niet denk ik.

 

Link naar reactie
  • 0

 

 

De managers zullen denk ik niets van mij moeten.

 

 

 

Waarom niet? Jij kunt er toch voor zorgen dat ze meer bestellingen krijgen? Als je dit leuk weet te formuleren, dan kan ik me niet voorstellen dat een manager daar niks in ziet.

 

Hoe moet ik ze benaderen?

Ik dacht meer een mail sturen met mijn voorstel.?

Link naar reactie
  • 0

 

 

De managers zullen denk ik niets van mij moeten.

 

 

 

Waarom niet? Jij kunt er toch voor zorgen dat ze meer bestellingen krijgen? Als je dit leuk weet te formuleren, dan kan ik me niet voorstellen dat een manager daar niks in ziet.

 

Hoe moet ik ze benaderen?

Ik dacht meer een mail sturen met mijn voorstel.?

 

Ik zou eerder even langsgaan, als ze dan op dat moment geen tijd hebben kun je altijd nog een afspraak of mail doen. Maar dan hebben ze je wel al gezien, en dat kan ik je voordeel werken. Ik zou er voor zorgen dat je een korte pitch klaar hebt, zodat je snel kan vertellen wie je bent, wat je concept is en vooral, hoe dat voor hun voordelig zou kunnen uitpakken.

 

Link naar reactie
  • 0

 

Ik kan het ook net zoals Thijl doen met biologische producten in Belgie want dat hebben ze nog niet denk ik.

 

Toch wel, Bioplanet doet dit al, maar dat hoeft je niet tegen te houden.

Manangers benaderen via email zou ik niet doen in dit geval, omdat je de kans moet krijgen je plan goed uit te leggen. Dus: telefonisch contact opnemen en vragen of het mogelijk is een afspraak te maken, op voorwaarde dat je voor jezelf echt elke vraag beantwoord hebt en dat je plan ijzersterk is uitgebouwd natuurlijk. Een manager van een grootwarenhuis zal vast kunnen bijsturen hier en daar, maar zal niet onder de indruk zijn als blijkt dat er nog meer vragen dan antwoorden zijn. Misschien is het wel een idee met een lokale kleinere winkel (voor zover die er nog is?) samen te werken bij de start? De kans dat de eigenaar van zo'n winkel gelukkig is met je voorstel is groter...

Link naar reactie
  • 0

 

Ik kan het ook net zoals Thijl doen met biologische producten in Belgie want dat hebben ze nog niet denk ik.

 

Toch wel, Bioplanet doet dit al, maar dat hoeft je niet tegen te houden.

Manangers benaderen via email zou ik niet doen in dit geval, omdat je de kans moet krijgen je plan goed uit te leggen. Dus: telefonisch contact opnemen en vragen of het mogelijk is een afspraak te maken, op voorwaarde dat je voor jezelf echt elke vraag beantwoord hebt en dat je plan ijzersterk is uitgebouwd natuurlijk. Een manager van een grootwarenhuis zal vast kunnen bijsturen hier en daar, maar zal niet onder de indruk zijn als blijkt dat er nog meer vragen dan antwoorden zijn. Misschien is het wel een idee met een lokale kleinere winkel (voor zover die er nog is?) samen te werken bij de start? De kans dat de eigenaar van zo'n winkel gelukkig is met je voorstel is groter...

 

en op welke winkeliers moet ik me dan richten?

 

Voorbeeld: Een slager heeft vers vlees en mensen hebben graag het vlees aan huis geleverd, de slager die heeft zijn winst al omdat het vlees word verkocht aan zijn verkoop prijs en ik doe daar mijn vergoeding er boven op voor het brengen, is dit dan wel mogelijk?

Link naar reactie
  • 0

Ik dacht eerder aan de kleine superette, de winkel om de hoek die hetzelfde aanbiedt als een supermarkt, maar dan op veel kleinere schaal. Nadeel daaraan is dat de prijzen in dergelijke winkeltjes vaak hoger liggen, voordeel is dan weer dat je makkelijker contact kan leggen met de baas (zonder tussenstappen) en dat er misschien over prijzen wel te onderhandelen valt wanneer je een groot aantal klanten kan aanbrengen. Het verder uitwerken van dat idee laat ik geheel aan jou over ;)

Je haalde in een vorige comment aan dat je ondernemingsplan beperkt zal blijven, ik zou je toch aanraden je hele plan en alle mogelijke opties, hindernissen, kansen, kosten, opbrengsten uitgebreid op papier te zetten en je goed te informeren alvorens echt van start te gaan.

Link naar reactie
  • 0

Ik dacht eerder aan de kleine superette, de winkel om de hoek die hetzelfde aanbiedt als een supermarkt, maar dan op veel kleinere schaal. Nadeel daaraan is dat de prijzen in dergelijke winkeltjes vaak hoger liggen, voordeel is dan weer dat je makkelijker contact kan leggen met de baas (zonder tussenstappen) en dat er misschien over prijzen wel te onderhandelen valt wanneer je een groot aantal klanten kan aanbrengen. Het verder uitwerken van dat idee laat ik geheel aan jou over ;)

Je haalde in een vorige comment aan dat je ondernemingsplan beperkt zal blijven, ik zou je toch aanraden je hele plan en alle mogelijke opties, hindernissen, kansen, kosten, opbrengsten uitgebreid op papier te zetten en je goed te informeren alvorens echt van start te gaan.

 

En hoe zou ik de klanten moeten vinden?

Wat is het beste manier?

Link naar reactie
  • 0

Tja... Ik heb de indruk dat je op zoek bent naar de antwoorden op al je vragen in dit forum. Dat zou toch net iets te gemakkelijk zijn... je kan hier op weg geholpen worden, maar het bedrijfsplan zal je uiteindelijk zelf in elkaar moeten boksen. Het idee is er, maar ik denk dat je er verder echt nog veel te weinig over hebt nagedacht. Laat mij dus de vraag omdraaien: hoe zou jij klanten gaan werven? Welke manieren heb je daarvoor zelf bedacht? Welk stukje van je budget heb je vooropgesteld om te gaan adverteren? Op welke manier wil je adverteren? Zet dat (en alle andere zaken die hier al aan bod gekomen zijn) op papier en ga dan na of je haalbare doelstellingen op papier gezet hebt. Ga na waar de knelpunten zitten en zoek uit welke mogelijke oplossingen er zijn. Kortom: schrijf je ondernemingsplan :)

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Tja... Ik heb de indruk dat je op zoek bent naar de antwoorden op al je vragen in dit forum. Dat zou toch net iets te gemakkelijk zijn... je kan hier op weg geholpen worden, maar het bedrijfsplan zal je uiteindelijk zelf in elkaar moeten boksen. Het idee is er, maar ik denk dat je er verder echt nog veel te weinig over hebt nagedacht. Laat mij dus de vraag omdraaien: hoe zou jij klanten gaan werven? Welke manieren heb je daarvoor zelf bedacht? Welk stukje van je budget heb je vooropgesteld om te gaan adverteren? Op welke manier wil je adverteren? Zet dat (en alle andere zaken die hier al aan bod gekomen zijn) op papier en ga dan na of je haalbare doelstellingen op papier gezet hebt. Ga na waar de knelpunten zitten en zoek uit welke mogelijke oplossingen er zijn. Kortom: schrijf je ondernemingsplan :)

Succes!

 

Bedankt zal het zeker doen.

Zit eigenlijk ook heel lang met het idee om samen met immo kantoren te werken.

Dat ik verkopers voor hen regel die hen huis kwijt willen en aan de hand daarvan krijg ik mijn provisie

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.