• 0

Belasting betalen/terug gaven

Ik heb even lopen zoeken maar ik heb geen duidelijk antwoord kunnen vinden.

 

Betalen:

Als ik belasting moet betalen hoe werkt dit dan? Krijg ik thuis een brief gestuurd. Met wat ik moet betalen.

Of krijg ik een brief gestuurd met een formulier waar ik mijn administratie in moet doen en dan sturen. En dat ik daarna een brief krijg hoeveel ik moet betalen en waar heen. En ik krijg dat dan 1x per kwartaal of per jaar.

 

Terug gaven:

Hoe kan ik belasting terug vragen voor bedrijfs kosten. Moet ik hun een brief sturen of krijg ik per kwartaal/jaar een brief toe gestuurd.

 

Het gaat om een VOF

 

Alvast bedankt!

Marijn

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb hem nog niet. Ik wil eerst alles goed uit zoeken voor dat ik het start.

 

Ja mijn ouders weten van mijn bedrijfje, en steunen mij. Zij wisten dit helaas ook niet. En natuurlijk als ik het niet op google oid. Vind dan vraag ik het eerst aan hun.

 

Maar ik krijg dus simpel voor al die dingen post.

Maar krijg ik voor teruggaven per kwartaal of per jaar post. En dit ook om belasting te betalen?

Link naar reactie
  • 0

Betalen.

Belasting betalen doe je achteraf, na afloop van het jaar geef je alles op, je kunt je administratie in een envelop doen en die aan je boekhouder sturen, en die doet vervolgens de aangifte, daarna krijg je te horen wat je betalen moet..

Als de belasting je kent, en denkt te weten wat je gaat verdienen kun je niet meer achteraf betalen, en zul je elke maand alvast wat moeten betalen....

 

Teruggaven.

die zitten verwekt in bovenstaand. (de kosten worden afgetrokken van de winst)

 

Btw moet je welk elk kwartaal aangeven

Link naar reactie
  • 0

OK, maar heb je je bedrijf al ingeschreven bij de KvK?

 

Belasting over de winst (inkomstenbelasting) doe je eens per jaar en wel voor 1 april over het afgelopen jaar. Je kunt (en hoeft) geen bijlagen mee te sturen. Je moet digitaal aangifte doen en daarbij de balans en winst- en verliesrekening invoeren in het programma. Je krijgt per e-mail een bericht dat de aangifte klaar staat voor je op belastingdienst.nl (inloggen ondernemers).

 

De BTW doe je doorgaans per kwartaal, ook digitaal. Daar krijg je netjes een brief over met een acceptgiro (gebruiken indien je moet betalen). Dan geef je dus op wat je aan BTW moet betalen (verstuurde facturen) min de BTW op je kosten/inkopen (ingekomen facturen).

 

Maar nu je hier naar vraagt, neem ik aan dat je bedrijf bij de KvK nog niet bekend is (anders had je al post gehad van de belastingdienst). Regel dat dus eerst morgen.

 

Succes met je bedrijf.

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Ik ben nog niet ingeschreven. Omdat ik nog niet alles/veel weet over alle details zoals dit. Dat wil ik eerst weten!

Maar bedankt! ik weet nu weer wat meer.

 

Voor details verwijs ik je graag naar de hoofdstukken 5 en 13 van het Handboek Ondernemen

 

Groet,

Winod

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Dag Marijn,

 

Gisteren in de trein op weg naar huis schoot mij ook nog te binnen om je te wijzen op de handlichting. Dit valt weliswaar buiten het bereik van je vraag van aangiften doen en aftrekbare bedrijfskosten maar zeker niet onbelangrijk om er kennis van te nemen.

 

Succes verder met je ondernemingsplannen!

 

Groet,

Winod

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt, ik zat er ook al aan te denken. En heb het er ook bij het kvk kantoor over gehad. Maar ik denk niet echt dat het de moeiten is. Want ik ben bijna 17. En het aanvragen en krijgen van zo'n handlichting duurt 6+- maanden. En dan ben ik al bijna weer 18.

Maar bedankt!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 130 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.