HL-ers in de media: wanneer zijn het veel vermeldingen?

Aanbevolen berichten

.........en daarnaast is het tevens leuk dat je dan een leuk bedrijfsfilmpje ervan kan gaan maken door er naar door te linken.

 

Wat dan weer te pas en te onpas gebruikt kan worden om hier te dumpen ? :-\

Ik kneus niet, maar zoveel zelfpromotie/bevlekking begint wel een beetje irri te worden...

Link naar reactie
Ik kneus niet, maar zoveel zelfpromotie/bevlekking begint wel een beetje irri te worden...
Hee, kom op nou, dit valt me echt tegen van de HL-ers die schijnbaar iemand dit misgunnen! Romano heeft zijn ideëen hier altijd trouw gedeeld, heeft ondanks veel stevige, negatieve kritieken op HL zijn rug recht gehouden en een prachtig concept bedacht waar de regionale en landelijke media zelfs lucht van hebben gekregen en hij meldt dat hier trouw in dit topic wanneer het aan de orde is. Nu is dat misschien veel, maar dat is toch geweldig! De kneuzen en negatieve reacties hierop komen op mij over als ietwat Calvinistisch, misschien wel afgunstig! Gun elkaar (ons?) nu ook het succes?

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie

.........en daarnaast is het tevens leuk dat je dan een leuk bedrijfsfilmpje ervan kan gaan maken door er naar door te linken.

 

Wat dan weer te pas en te onpas gebruikt kan worden om hier te dumpen ? :-\

Ik kneus niet, maar zoveel zelfpromotie/bevlekking begint wel een beetje irri te worden...

 

Ik snap dat het mogelijk wat veel is, maar daarentegen is het al met al ook veel media exposure dat het onderwerp gekregen heeft. Ik post hier dan ook alleen nog maar items die landelijke uitstraling hebben. Als ik de regionale uitstraling alleen moet posten, dan pas word het echt SPAM.

 

Voor een "masseur" is er gewoon relatief weinig toe te voegen dan iemand die services aan ondernemers kan aanbieden. Dat is nu eenmaal zo en zie je ook terug in de reacties. Ik vertel zo uitgebreid mogelijk en durf ook haast niets meer hier te vragen/melden, simpelweg met het idee dat veel hier direct word afgekraakt/ als zelfpromotie word gezien en dat word dan lastig als je een inhoudelijke vraag hebt, maar wel moet uitleggen hoe een product of dienst dan in elkaar gaat zitten. Verder zijn er nu eenmaal niet veel wellness-ondernemers op dit forum actief, waardoor ik niet gericht daar een bijdrage aan kan leveren. Wat ik doe, doe ik zo goed mogelijk. En dat is niet altijd even goed gegaan, maar het gaat nu steeds beter en heb wel de nodige kennis opgedaan. Mooie concepten maken en mijn creativiteit kwijt kunnen hierin, dat is wat mij blij maakt. En volgens mij draait het hele ondernemerschap daar ook om: waar word je zelf gelukkig van en kun je hetgene (blijven) doen waar je gelukkig van word. En als dat leid tot media exposure is dat geweldig, zo niet, jammer dan, maar even goede vrienden. Ik ben naar mijn inzicht altijd relatief open geweest tot het moment dat mensen afstandelijk gingen doen op topics, een proces wat naar mijn idee zo'n 1,5 jaar tot 2 jaar geleden aangeslingerd is. Het is jammer, dat er een soort elite-groep is ontstaan naar mijn idee. Maar goed, daar valt niets aan te doen. Net als het verwijt dat gevraagd is om meer inhoudelijke reacties te geven; zover ik kan doe ik dat, maar hierbij geldt ook: niet alles is mogelijk, want sommige gebieden heb ik weinig tot niets mee te maken.

Link naar reactie

Elite groep? Hmm...niets van gemerkt.

 

Wat de berichten betreft zou je ook iets kunnen melden als "Ik heb de afgelopen weken lekker veel publiciteit gehad want..." in plaats van gedurende die weken elke afzonderlijke gebeurtenis hier weer te melden, of melden dat geinteresseerden via Twitter de laatste ontwikkelingen op de voet kunnen volgen - volgens mij was dit draadje niet bedoeld om iedereen bijna live van alle details op de hoogte te houden.

 

Daarnaast doe je naar mijn idee jezelf tekort omdat ik nu alweer een tijdje de titel van dit draadje met jouw naam eronder regelmatig bovenin de laatste zoveel onderwerpen zie staan en ik, en waarschijnlijk ook anderen, alleen maar *zucht*. Een deel van ondernemerschap is image-building, en dit is zoals je onderhand prima weet in mijn ogen negatieve image-building.

 

En dat is niet te wijten aan die vermeende elite, maar aan jezelf.

Link naar reactie
Dan wil ik graag de optie om een bepaald onderwerp niet meer op de homepage te laten verschijnen

Bedoel je alleen het onderwerp""HL-ers in de media" specifiek uit het mediaboard uit kunnen vinken? Dan lees je de successen van de andere HL-ers dus ook niet meer?

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie

Ik reageer nooit op de berichten van Romano, maar lees ze wel altijd, verbaas me toch altijd weer hoe hij het allemaal voor elkaar krijgt.

 

Ik probeer het ook, maar op 1 of andere manier halen de korte interviews of de evenementen waar wij staan nooit het nieuws.

 

Ik vind het ook wel kanp waar hij de tijd vandaan haalt. Ik ben af en toe blij dat ik het avondeten voor 20.00 haal ;). Zelfs mijn voornemen om een week voor de bruiloft niets meer te doen is nog geen enkele dag gelukt.

Link naar reactie

Romano steekt veel tijd in publiciteit. Voor de meeste ondernemers is dat een middel, geen doel op zich. De eerste keer is het nog: mammie, ik sta in de krant! Maar daar is het nieuwtje snel vanaf. Vandaar dat je naar de ROI kijkt, het rendement op investering of inspanning. Publiciteit levert omzet op. Het is dus interessant om te zien of al die inspanning ook klanten oplevert. Duurzame klanten. Zodat je aan het eind van het jaar voldoende ondernemersinkomen overhoudt.

 

Romano....

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Ik probeer het ook, maar op 1 of andere manier halen de korte interviews of de evenementen waar wij staan nooit het nieuws.

 

Ik vind het ook wel kanp waar hij de tijd vandaan haalt. Ik ben af en toe blij dat ik het avondeten voor 20.00 haal ;). Zelfs mijn voornemen om een week voor de bruiloft niets meer te doen is nog geen enkele dag gelukt.

 

De tijd word er voor gemaakt. Het is elke maandag stipt hetzelfde, dat is mijn PR - en reclamedag, waarbij ik tevens ook wel afspraken maak om de relatie ten opzichte van lokale media op te bouwen/ te behouden. Oprechte interesse te tonen in hen privé en dit houd ik bij. Op het moment dat ik bezig ben met een nieuwe dienst of product, bel ik alvast even met mijn vaste contactpersonen om een thee- of koffieafspraak te maken, gewoon even bijkletsen en de redacteur warm maken voor het nieuws wat nog komen gaat. Hetzelfde geldt van hen kan, zij zijn opzoek naar nieuws en hoe beter je contactpersoon kent, des ter groter word de gunfactor.

 

Voor landelijke media is het wat lastiger, met name de afstand Groningen - Hilversum of Groningen - Amsterdam is groot. Echter met iets nieuwswaardigs komen kun je altijd. Landelijke media ontvangen dan ook gewoon een persbericht. Soms word die 1 op 1 overgenomen, soms word er overgesproken zonder dat je er iets van weet en soms leid het tot een uitnodiging in de studio. Echter azen ze altijd op elkaars interviews/items. Radio 538 had eerst interesse getoont, maar radio Veronica had eerder zendtijd en ben ik naar toe gegaan. Vervolgens ziet radio 538 ervan af omdat ik bij de concurrent ben geweest met dezelfde doelgroep qua publiek. Die is natuurlijk ook gelijk wat mij betreft als je kijkt naar de doelgroep van de dienst. Vervolgens heeft het Parool er een artikel over geplaatst, waarna Radio2 mij belde of ik op een zaterdag langs kon komen. Dat was ook prima; een oudere doelgroep, maar qua luistercijfers in de provincie Groningen prima vertegenwoordigd. Artikel van het Parool werd tevens letterlijk overgenomen door de Leeuwarder Courant en het Dagblad van het Noorden.

 

Voordat ik met publiciteit van een dienst of product kom, denk ik al na over hoe ik dat ga doen, met welke middelen en welke media geschikt hiervoor zijn. Soms valt het dan wel iets anders uit, maar dat is dan niet anders. De stappen die ik doorloop over het algemeen zijn;

1. Doelgroep bepalen

2. Dienst/product ontwikkelen

3. Keuze maken publiciteitskanalen

4. Thee/koffietijd

5. Publiceren

 

Vandaar dat je naar de ROI kijkt, het rendement op investering of inspanning. Publiciteit levert omzet op. Het is dus interessant om te zien of al die inspanning ook klanten oplevert. Duurzame klanten.

 

De ROI van de investering leent zich naar mijn idee wel. Wat je terugziet in klanten die komen, is maar een klein deel dat komt via de 1e indruk uit een medium, hetzij een krant, radio of televisie. Echter zie je door gebruik van crossmedia (verschillende kanalen) dat klanten je gaan herkennen. Mensen hebben vaak meerdere malen nodig voordat ze klant bij je worden. Zo zie ik met regelmaat terug dat mensen bijv. mij eerst op een beurs hebben gezien, daarna een flyer hebben gehad, daarna gehoord hebben op de radio en daarna pas een afspraak hebben gemaakt. Daarnaast is het zo dat publiciteit via niet-advertentiekanalen interessanter is, gezien dit in verhouding meer rendement/klanten oplevert. Het is dus voor mij interessanter daar wat meer tijd in te stoppen dan gewoon maar adverteren.

 

Publiciteit werkt vrij eenvoudig. Je moet gewoon zorgen voor iets origineels. Een item als "De bakker bakt een brood" is niet interessant. Komt ook geen publiciteit van. Echter als je iets doet al "De bakker bakt het grootste brood ter wereld", bevat dit nieuwswaarde en is het uniek. Daarnaast is de media gevoelig voor bepaalde items, zoals kinderen, milieu, maatschappelijke problemen e.d. Hier kun je dus rekening mee houden. Echter: je moet altijd de eerste zijn voor véél media-aandacht. En dat vergeten veel ondernemers; die sturen een persbericht in met iets wat al zoveel mensen doen en dat is simpelweg niet interessant voor een medium.

Link naar reactie

Romano, Hartstikke goed hoe je hier je marketingcommunicatiestrategie deelt. Kan menigeen een puntje aan zuigen. Gewoon goed! Ga zo door!

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie

Mediavermeldingen, optredens en referenties of klantbeoordelingen worden nog maar weinig structureel op eigen websites, blogs e.d. aangekondigd of getoond als in social media, terwijl dat natuurlijk goedkope mogelijkheden voor boodschappen zijn.

 

Begin eerst deze uit te nutten of te gebruiken voor alle kleinigheden, dan leer je ook nieuws te maken en gebruik kanalen als HL of andere media voor het grotere nieuws. Het soort nieuws wat Romano brengt, is misschien niet voor iedereen interessant, maar laat het dan gewoon lekker links liggen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Het soort nieuws wat Romano brengt, is misschien niet voor iedereen interessant, maar laat het dan gewoon lekker links liggen.

Da's lastig omdat dit, net als de kleine yes-momentjes, een van de leukere draadjes op het forum is. Dan zou ik dus dat hele draadje maar moeten overslaan omdat iemand niet doorheeft dat 'ie dat aan het domineren is en dat misschien niet iedereen zijn enthousiasme deelt, en dat vind ik een suboptimale oplossing. Als het niet anders kan, so be it, maar liever niet.

Link naar reactie
is. Dan zou ik dus dat hele draadje maar moeten overslaan omdat iemand niet doorheeft dat 'ie dat aan het domineren is

 

je zeurt, je kan zijn berichten toch gewoon overslaan. Ikzelf lees heel veel berichten maar als na de eerste zin de interesse niet gewekt is zap ik door. (HL zou eigenlijk een afstandsbediening moeten hebben. Page-up Page-down om direct naar het volgende topic te gaan ;D)

Link naar reactie

Ik kan begrijpen dat de hoeveelheid berichten van Romano in hl-er in de media bij sommigen als spammerig wordt ervaren en behoorlijk de keel begint uit te hangen, maar moet hem wel meegeven dat het bewonderenswaardig is hoe Romano elke keer toch weer de aandacht van de (landelijke) media weet te vergaren. dat hij nu een kijkje in de keuken geeft vind ik reuswaardig en een uitkomst voor elke HL-er. Draagt veel meer bij aan HL dan deze discussie.

 

Maar Peter waarom doe je zo moeilijk en kleinzerig? Als een bericht je niet aanstaat, dan lees je het toch niet? Lijkt me makkelijk zat. Ook ik zie soms een bericht dat me niet echt aanstaat, maar die sla ik gewoon over. Dus wat is het nut van een topic met klaagzangen over iemands postgedrag? Behalve dat men op die manier de sfeer op HL vakkundig om zeep aan het helpen is?

 

Daarnaast ben ik ook van mening dat Romano's berichten niet eens in de buurt komen van het irritatieniveau van die van Altan, maar daar lees ik ook geen constante stroom van klaagberichten over? Vanwaar die selectieve verontwaardiging/irritatie?

Link naar reactie
Maar Peter waarom doe je zo moeilijk en kleinzerig? Als een bericht je niet aanstaat, dan lees je het toch niet?

Moeilijk en kleinzerig zijn ook subjectieve beoordelingen, net als zeuren, maar de reden dat ik hier mijn mening over geef is simpelweg omdat ik me er aan erger.

 

Als Romano een onderwerp getiteld "Romano Sandee in de media" zou beginnen en daar al zijn berichten in zou plaatsen zou het waarschijnlijk binnen de kortste keren op slot gegooid worden wegens zelfbevlekking. Nu hij het in het algemene onderwerp doet is het blijkbaar prima.

 

Daarnaast hebben we in het verleden al diverse malen te maken gehad met spamruns van Romano die bol stonden van lokale sufferdjes die zijn persbericht hadden overgenomen en vermeldingen in internetcouranten waar je zelf je eigen bericht kon schrijven.

 

Voor de zekerheid - ik misgun Romano zijn publiciteit absoluut niet, en ik hoop oprecht dat het zijn onderneming goed zal doen, maar net zoals in het verleden lijkt hij ook nu weer helemaal in overdrive te gaan rond het melden van die publiciteit.

 

Ook ik zie soms een bericht dat me niet echt aanstaat, maar die sla ik gewoon over.

Good for you. Waren we allemaal maar hetzelfde!

 

Dus wat is het nut van een topic met klaagzangen over iemands postgedrag?

Geen idee - een moderator heeft een aantal berichten afgesplitst naar een apart onderwerp, en daar zijn we nu. Kun je net zo goed QuDo even aanspreken op het eerste bericht van dit draadje...

 

Daarnaast ben ik ook van mening dat Romano's berichten niet eens in de buurt komen van het irritatieniveau van die van Altan, maar daar lees ik ook geen constante stroom van klaagberichten over? Vanwaar die selectieve verontwaardiging?

Omdat (o schok) misschien niet iedereen jouw mening deelt? ::)

Link naar reactie

 

Romano loopt twee jaar voor op Altan. Altan is eigenlijk meer een politicus, terwijl Romano eigenlijk veel beter is in het vergaren van publiciteit. Daar zit meer business in dat in masseren, want er is geen enkele aanwijzing dat al die publiciteit ook klanten oplevert. Probleem van PR of brand activation is dan weer dat de aandacht op anderen gericht wordt.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Dus wat is het nut van een topic met klaagzangen over iemands postgedrag?

[knip] Kun je net zo goed QuDo even aanspreken op het eerste bericht van dit draadje...

 

Wellicht ten overvloede, mijn voorgaande bericht was niet specifiek op Peter gericht, maar een algemene reactie. Is een beetje ongelukkig uit het toetsenbord gekomen ;)

 

@beneden, het is ook absoluut niet mijn bedoeling hier een Altan discussie van te maken zoals gesuggereerd wordt...

 

Link naar reactie

Daarnaast ben ik ook van mening dat Romano's berichten niet eens in de buurt komen van het irritatieniveau van die van Altan, maar daar lees ik ook geen constante stroom van klaagberichten over? Vanwaar die selectieve verontwaardiging/irritatie?

Dan zou ik maar eens goed zoeken... daarnaast is het nog minder zinvol om ook in een topic die niet overr Altan gaat, zijn naam alsnog in discrediet te brengen.

 

On topic,

Ik kan me de irritaties wel goed voorstellen. Telkens het zelfde lezen is minder boeiend. Natuurlijk is het mooi voor Romano om publiciteit te hebben en natuurlijk is een yesmoment mooi om dat eens te melden, maar we kunnen het toch ook te ver doortrekken?

Je eerste klant is bijvoorbeeld een groot Yes moment. de 2e en 3e ook nog wel.

Dan worden het al kleine yesmomenten. Ook nog steeds leuk, maar tot welk klein yesmoment moet je dat nog delen?

Klant 97 weer een yes moment, klant 98 weer een yesmoment, klant 99 gaap...

Of gewoon YES vadaag de 100ste klant binnengehaald BAM! En gewoon vanaf klant 3 tm 99 niet meer melden...

Dat laatste geeft toch veel meer inhoud over hoe je bedrijf loopt en veel meer voldoening? Daarnaast is dat voor anderen ook veel leuker om te lezen.

Idem geldt dit voor publiciteit. Tuurlijk is het gaaf en cool en hem gegund om in alle kranten te komen en in alle radio programma's, maar je kunt toch, zoals Peter in mijn ogen terecht zegt, gewoon bepaalde momenten bundelen en het eens in de zoveel tijd uitschreeuwen in een bericht.

Geeft dat niet net zoveel voldoening en is dat niet veel leuker te lezen?

Ik denk van wel..

 

 

 

 

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie

Kun je net zo goed QuDo even aanspreken op het eerste bericht van dit draadje...

 

 

Ik hoorde mijn naam vallen ;D

 

Zullen we eens stoppen met deze onzin ? Ook al lijk ik nu de aanjager van dit topic, even voor de duidelijkheid : Dit is natuurlijk nooit mijn bedoeling geweest. Ik gun iedere ondernemer zijn succes, maar ik vind, net als Peter en Ironny dat je niet iedere scheet hoeft te melden. Dit gebeurt iedere minuut op Twitter, maar dan kun je tenminste nog "blocken".

 

Ik snap eerlijk gezegd de meerwaarde ook niet van het afsplitsen van dit stukje topic, het is als zo vaak een eindeloze discussie waar eigenlijk niks zinnigs in valt te zeggen, behalve dat het nog meer discussie oproept.

 

De "2 minutes of fame" van Romano hebben wat mij betreft dan ook wel weer lang genoeg geduurd, en ik maak er geen woorden meer aan vuil.

 

@Romano : Ik vind het geweldig dat je jezelf zo omhoog hebt weten te schieten, en wens je ook alle geluk en voorspoed in je ondernemerschap. Mijn (en anderen hun) punt zijn intussen duidelijk denk ik. Doe er je ding mee ! Succes !

 

Marcel

Link naar reactie

Voor de discussie : de vorige bijdrage aan dit topic van Romano was van 11 november 2010 (!) bijna een jaar geleden dus.

Onderstaand overzicht van degenen die in dit topic hebben gepost:

 

Wie waren er afgelopen jaar allemaal in de media? De mediaberichten kwamen van:

1 x djluc

1 x Nils

1 x GJ Braber

3 x herman van der Helm

1 x Higherlevel

1 x jaaf Design

1 x Danny verhoeven

1 x Misdefinitie

1 x Dennis hettema

2 x StefanO

1 x Romano Sandee Body Card

5 x Romano Sandee Anti-kater-Massage

1 x Alef Arendsen

1 x Jasper Coolen

1 x Qudo

1 x Ficsus

1 x Henri Kroeze

1 x Annedien

1 x Hans van den Bergh

1 x Thijl

1 x Manon Gagic

1 x msteer

1 x Nighttrain

 

Ja, 5 posts over 1 concept is wat veel en had evt anders gekund, maar de belangrijkste conclusies die ik trek:

 

[*] Romano heeft al bijna een jaar niets meer in het mediaboard gepost, dus die ergernisfactor is in mjin ogen meer oud zeer dan nieuw zeer

[*] Als we het over Romano hebben, waarom dan niet over Herman (niet dat ik dat wil want ik vind het leuk om te lezen) in het kader van gelijke monniken etc.

[*] In een jaar tijd komen al die leden van Higherlevel tot slechts 21(!) mediaoptredens uitgezonderd ROmano. VOlgens mij schort er iets aan het mediaoptreden van de rest van HL ipv aan Romano. Als er 10x zoveel gepost wordt vallen die paar berichtjes van Romano ook niet meer op

 

Frans

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.