HL-ers in de media: wanneer zijn het veel vermeldingen?

Aanbevolen berichten

Maar nou weet ik nog steeds niet of Romano's rendement op inspanning zich vertaalt in veel publiciteit of veel klanten. Het is duidelijk dat Romano zeer inventief is in aandacht krijgen, maar levert dat uiteindelijk ook klanten op? Daar gaat het toch om!

... er is geen enkele aanwijzing dat al die publiciteit ook klanten oplevert. ...

 

Volgens mij heb ik dit al wél uitgelegd:

De ROI van de investering leent zich naar mijn idee wel. Wat je terugziet in klanten die komen, is maar een klein deel dat komt via de 1e indruk uit een medium, hetzij een krant, radio of televisie. Echter zie je door gebruik van crossmedia (verschillende kanalen) dat klanten je gaan herkennen. Mensen hebben vaak meerdere malen nodig voordat ze klant bij je worden. Zo zie ik met regelmaat terug dat mensen bijv. mij eerst op een beurs hebben gezien, daarna een flyer hebben gehad, daarna gehoord hebben op de radio en daarna pas een afspraak hebben gemaakt.

 

Dus om het nog concreter te maken: Het levert in een enkel geval (veelal bij lokale bladen) direct 1 á 2 klanten op, maar deze blijven over het algemeen over een langere periode terugkomen. Daarnaast is het met name een ondersteunend kanaal aan je huidige marketing. Ik heb ooit gehoord dat mensen je 7 keer moeten tegenkomen voordat het aanzet tot een actie. Daar gebruik ik verschillende kanalen voor, waarbij het vinden van publiciteit bij traditionele media er één van is.

 

Ik ben van mening dat publiciteit ook een essentieel onderdeel moet zijn van je marketing & communicatiebeleid. Niet elke ondernemer heeft dat en dat is prima, maar het is een goed ondersteunend kanaal aan een brede groep mensen.

 

Voor de zekerheid - ik misgun Romano zijn publiciteit absoluut niet, en ik hoop oprecht dat het zijn onderneming goed zal doen, maar net zoals in het verleden lijkt hij ook nu weer helemaal in overdrive te gaan rond het melden van die publiciteit.

 

Volgens mij heb je daar inmiddels ook al een antwoord op gehad in dit topic:

Ik snap dat het mogelijk wat veel is, maar daarentegen is het al met al ook veel media exposure dat het onderwerp gekregen heeft. Ik post hier dan ook alleen nog maar items die landelijke uitstraling hebben. Als ik de regionale uitstraling alleen moet posten, dan pas word het echt SPAM.

Het komt dus eigenlijk neer op oudzeer naar mijn idee. En een overdrive; dat is het naar mijn idee niet. Het item over de anti-katermassage levert nu eenmaal meer media-aandacht op. Dat is net als een Boer die een persbericht verstuurd dat hij een vliegende koe in zijn weiland heeft staan, bij wijze van. Het is dan welliswaar verspreid over meerdere berichten. Maar gaande weg krijg je wel eens een uitbreiding van de exposure en vond zelf dat het niet mocht ontbreken aan het totaal plaatje. Mijn inschatting is momenteel dat er weinig verder aan dit specifieke item word toegevoegd - er staat momenteel wat dat betreft niets meer in de agenda - en daarmee een "overdrive" zoals je het omschrijft, gewoon uit den boze is. Enige overdrive die ik heb, heeft betrekking tot mijn bedrijf waar ik zeer gemotiveerd en gepassioneerd mee aan de slag ben. Soms vraag ik me stiekem af of sommigen onder ons dat niet gewoon missen; om elke dag met plezier aan het werk te zijn.

 

 

Link naar reactie

Het is natuurlijk erg knap dat Romano voor zoveel media aandacht zorgt. Echter denk ik wel dat er hier wel erg veel melding van wordt gemaakt.

Als je in een week tijd bij 5 programma's in het nieuws komt zorg dan dat je aan het eind van de week een bericht plaats met waar je in het nieuws bent geweest en niet 5 aparte berichten per week versturen. Ik denk dat je daarmee al een stuk in de goeie richting gaat waardoor de irritatie van andere een stuk minder zal zijn.

 

Hier zouden denk ik aardig wat mensen wel blij mee zijn. Daarnaast kan Romano zo als nog de HL leden op de hoogte houden van de media aandacht die hij krijgt.

Link naar reactie
Het komt dus eigenlijk neer op oudzeer naar mijn idee.

Oh, we moeten niet zeuren omdat het nog meer had kunnen zijn als je je niet ingehouden had? Wat een flut-redenatie...

 

Het is overbekend dat je enorm aandachtsgeil bent - je doet (bijna) alles om jezelf in beeld te brengen, of dat nu via zelfgeschreven artikeltjes is, via je eigen "Ik denk dat ik belangrijk genoeg ben voor een encyclopedie" Wikipedia pagina (lol), via niet-erkende wereldrecordpogingen, of via het melden van elke scheet op Higherlevel. Het is een beetje 'the boy who cried wolf' - na al die voorgaande ongein heb ik het helemaal gehad met Romano die ons weer zo'n beetje dagelijks gaat vertellen hoe lekker Romano bezig is.

Link naar reactie

Aandachtsgeil... Volgens mij juist niet, zeker niet als ik kijk naar de historie van geplaatste berichten. Daarnaast geeft het bericht opnieuw aan dat het gewoon oudzeer is. Het artikel waar je naar verwijst uit 2007 ??? Dat is 4 jaar geleden! Zelfs een compleet ander vakgebied. Overigens zijn de wereldrecordpogingen wel degelijk erkend, dus is je informatie incorrect. Sowieso als ik kijk naar jouw eigen "postgedrag" binnen het forum, post je toch wel meer dan ikzelf. Vraag me dan toch af in hoeverre je naar een ander kunt wijzen, al staan dan 4 vingers naar jezelf toegewezen, blijkt dat ook in dit geval zo te zijn.

 

Op een of andere manier vraag ik me toch af hoe je zo verbitterd bent geraakt... Het is toch veel leuker om tegen elk ding positief aan te kijken? Maakt het leven een stuk plezieriger in ieder geval.

Link naar reactie

Ik doe dan nog wel niet zo lang mee hier, maar..... waar gaat dit over?

 

Er is een topic met onderwerp X, vervolgens wordt daar over X gepost, maar sommigen vinden dat een persoon dat (iets) teveel doet? En dit dan vervolgens behandelen alsof het een zaak van wereldbelang is en er wel/niet absoluut wat aan gedaan moet worden.

 

Komop zeg, leef en laat leven.

Party & Reisverhalen http://www.donlorenzo.eu

Link naar reactie
Het artikel waar je naar verwijst uit 2007 ??? Dat is 4 jaar geleden!

Yep, en het geeft perfect aan hoe je jezelf ziet, en dat je zelfs als je er op gewezen wordt niet doorhebt dat de wereld anders naar je kijkt dan jijzelf. Da's precies wat je op HL ook al tijden doet.

 

Overigens zijn de wereldrecordpogingen wel degelijk erkend, dus is je informatie incorrect.

Oh, ik herinner me alleen de discussie destijds dat je het niet voor elkaar had gekregen om iemand van Guinness te regelen, en dat die andere toko waar iedereen zelf zijn eigen wereldrecords kon aanmelden de categorie massage niet erkende, of zo...

 

Sowieso als ik kijk naar jouw eigen "postgedrag" binnen het forum, post je toch wel meer dan ikzelf.

Eh...het gaat niet om het totaal aantal berichten, Romano, maar om het aantal berichten waarin je jezelf op de schouder klopt. Ga maar tellen hoeveel ik er geplaatst heb over mezelf...

 

Op een of andere manier vraag ik me toch af hoe je zo verbitterd bent geraakt...

Verbitterd? Ik? Helemaal niet. Ik ben alleen wat mondiger dan de meeste mensen - als iets me mateloos irriteert zeg ik het gewoon in plaats van op mijn lip te bijten. Da's alles.

Link naar reactie

Dus om het nog concreter te maken: Het levert in een enkel geval (veelal bij lokale bladen) direct 1 á 2 klanten op, maar deze blijven over het algemeen over een langere periode terugkomen. Daarnaast is het met name een ondersteunend kanaal aan je huidige marketing. Ik heb ooit gehoord dat mensen je 7 keer moeten tegenkomen voordat het aanzet tot een actie. Daar gebruik ik verschillende kanalen voor, waarbij het vinden van publiciteit bij traditionele media er één van is.

 

Er bestaat geen lange termijn-effect zonder korte termijn-effect, sla Ehrenberg er maar eens op na. Ik ben helemaal voor creatieve marketing en gratis publiciteit is lekker kosteneffectief, maar ik blijf roepen dat je ervoor moet waken dat het middel een doel wordt. Die massagehandel hebben we in de afgelopen jaren zien bewegen van dhz-media via huis-aan-huis blaadjes naar landelijke media. Dat proces konden we van stap tot stap volgens. De katapult is een kanon geworden, maar de hagel aan publiciteit levert niet meer buit op. Twaalf likes op facebook een aanhoudende prijsacties op je website. Na vijf jaar media-aandacht zou je inmiddels premium prijzen moeten kunnen vragen.

 

Marketing-wise klopt het niet helemaal.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Twa had even over het hoofd gezien dat het topic al gesloten was vandaar zijn post

(Modberichten worden nu eenmaal niet gehinderd door slotjes e.d. en wij krijgen daar ook geen separate melding van)

 

Romano en Twa kunnen het verder via pm wel afhandelen, topic blijft op slot

 

Heeeeee.....ik ben mod geworden...... ;D ;D

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 114 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.