• 0

Oplossing voor device labeling?

Zelf vind ik het een groot probleem dat wanneer ik een stekker van een kabel uit een stekkerdoos moet halen. Dat ik bij het aanzien van al die zwarte stekkers niet de juiste eruit kan vissen. Ik moet altijd de draad volgen naar het apparaat toe.

Hetzelfde is met mijn pc: De usb aansluitingen zitten allemaal in de pc gestopt, maar welke usb kabel is van mijn externe harddisk? En welke is van mijn mobiele telefoon?

 

Mijn idee is om die kabels te gaan labelen. Niet met een papiertje om het snoer maar mijn product is van kunststof en sluit goed bij de kabel aan.

Er zijn 2 varianten: 1 voor kabels die groter zijn uitgevoerd, zoals tv's, dvd-spelers etc. en 1 voor pc hardware kabels, zoals usb aansluitingen.

Er zijn diverse kleuren verkrijgbaar (wt, grijs, rood, groen, geel, oranje..) en er staat een Apple-achtig icoontje op gedrukt van waarvoor het product is bedoelt. Bijvoorbeeld een icoon voor ipad, mobiel of tv.

Ook is er een stuk blanco ruimte om met een dunne pen iets op te schrijven.

Ook heeft het product voor de pc hardware kabels een verschil in boven en onderkant zodat men in 1 oog opslag kan zien hoe je de stekker er in moet steken. En deze word dan 2-delig uitgevoerd, omdat bijv. een usb kabel 2 zijdig is.

In de verpakking zitten er 2 producten voor huishoudelijke electrische kabels en 3 * 2 voor pc kabels.

 

Als dit gaat werken dan zou ik ook netwerkkabels op deze manier kunnen labelen. Nu word er gewerkt met stickers en Dymo labels.

 

Uit onderzoek op internet ben ik dit idee nog niet tegengekomen.

Wat ik nu moet doen is het idee uit mijn hoofd op papier zetten maar beter is in Autocad. Dit kan ik niet. Ik wil nl. een prototype laten maken in 3d.

 

Nu wil ik vragen: lijkt het idee wat?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goed idee (heb ooit een keer bij een klant de verkeerde stekker uit een stekkerdoos getrokken, dacht dat ik de voeding van mijn laptop te pakken had, maar bleek een van hun monitoren te zijn, oeps), maar ik zou het handiger vinden als ik de labels zelf zou kunnen beschrijven. Wil niet zeggen dat het idee met de icoontjes slecht is (integendeel), maar ik heb een wat uitgebreidere en misschien minder gebruikelijke opstelling van hardware hier op en rond m'n bureau: 2 computers, 2 monitoren, 2 printers, 1 nas, 1 ethernetswitch, 1 usb hub, 1 setje speakers, 1 telefoon, 2 toetsenborden, 2 muizen, 2 tablets. Een aardig woud aan kabels dus en ik denk dat blanco labels dan een stuk handiger zijn. Mogelijk 2e product dus?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 296 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.