• 0

Hoe op huidige economische crisis reageren?

Het is eigenlijk gek dat hier op Higherlevel nog weinig aandacht is geweest voor de economische crisis. Bereiden jullie hierop voor en hoe?

 

Zelf leef ik al jaren erg zuinig. Octrooien schrijf ik zelf. En op R&D valt ook goed te bezuinigen door zoveel mogelijk zelf te doen, zoals het eerst zelf uitwerken van CAD modellen. Een CAD ontwerp is vaak te grote kostenpost bij innovatie. Daar vind je vaak geen investeerders voor. Zelf heb ik een ingewikkeld apparaat eerst getekend en daarna ben ik bij een jongen van een metaalbedrijf langsgegaan. Die jongen, een CNC machineoperator en technisch tekenaar, is heel handig met computers en CAD tekenen en die heeft in een paar middagen een compleet apparaat getekend. Alle onderdelen passen precies en het apparaat doet het aardig. De ontwerpkosten bedroegen slechts 700 euro. Bij een ontwerpbureau had hetzelfde minstens tien keer zoveel gekost 7000 Euro.

 

Dit voorbeeld noem ik omdat hieruit blijkt dat je vaak heel veel geld kan besparen door te shoppen. Juist als ik met officiele gerenommeerde bedrijven ( octrooigemachtigden, advocaten, webdesignbureaus, machinefabrieken enz) aan de slag ging kreeg ik vaak geen waar voor mijn geld. Mijnstelling is dat zelfs bij nulserie productie je niet altijd naar China hoeft te gaan maar hier in ons land bij een hardwerkend eenmansbedrijf ook een goede prijs kan krijgen. Wel een beetje duurder misschien maar wel prijstechnisch haalbaar.

 

Paulgo

 

 

 

Paulgo

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

24 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik laat het allemaal over me heen komen. Het is voor mijn bedrijf de derde crisis en de media duikt er elke keer als vliegen bovenop.

Je moet geen gekke dingen doen, maar die moet je ook niet doen als er geen crisis is.

 

De crisis biedt heel veel mogelijkheden, vooral in het wereldje van overname's. Eerst saneren en dan were winstgevend maken om vervolgens weer te verkopen. (doe ik zelf niet hoor)

 

Maar door gewoon door te gaan kun je ook aan de buitenwereld laten zien dat je bedrijf gezond is en dat mensen gewoon met jou in zee moeten gaan.

Link naar reactie
  • 0

 

Zolang we nog allemaal ons werk hebben en bij ons geld kunnen, is er geen probleem.

 

Maar het wordt wel een probleem als ons financieel stelsel in elkaar dondert. Er zijn analisten die dit voorspellen. Dat op een goede dag onze spaargelden, pensioenpolissen en verzekeringen niets meer waard zijn en dat we niet meer aan ons geld bij de bank kunnen. Beetje doemscenario, maar ik begin me hier steeds meer zorgen over te maken.

 

De € lijkt me sowieso niet meer te redden....

Link naar reactie
  • 0

Werk werk werk...... Al die productieve banen die verloren zijn gegaan..... Heel snel opnieuw beginnen en wonden likken.....

 

En dan de euro. 10 jaar geleden hebben ze Jan Timmers ingeschakeld om in den lande peptalks te houden om vooral iedereen achter de invoering te krijgen. Alles zou gemakkelijker en goedkoper worden. Datzelfde geldt voor de geprivatiseerde bedrijven, die ons nu (moeten) uitmelken. En dat melken gaat maar door en door. Maar ja, er zijn periodes dat koeien eens minder melk geven. Met het aangaan van de euro is men duidelijk ergens ingestapt waarvan men de gevolgen niet kon overzien. Alle gedane beloftes blijken dus gewoon gebakken lucht te zijn. En zo natuurlijk ook met de steunfondsen die onze arme eurobroeders moeten redden. In plaats van lastenverlichting komt er straks een zware lastenverzwaring op ons af, omdat de burger toch uiteindelijk de enige is die de rekening gaat betalen.

Link naar reactie
  • 0

De € lijkt me sowieso niet meer te redden....

Argumentatie?

Is er wel een economische crisis?

Het goede nieuws is dat de media vooralsnog niet bericht over 'de nieuwe crisis', maar over 'grote verliezen op de beurs'. Men lijkt massaal te vluchten naar ''veilige havens'' als Goud en Zwitserse Frank. Daar zit voor mij dan ook het verborgen gevaar. De Zwitserse economie is niet zo onafhankelijk van het buitenland als de politiek. Als men goud en CHF blijft overwaarderen, dan komt de zeepbel steeds meer onder spanning.

Deze nacht toch maar even naar de opening van de nikkei gekeken en die dook het eerste half uur onmiddelijk 4 procent in het rood, maar herstelde uiteindelijk tot net onder de 9000 punten.

Europese beurzen startten goed maar tussen 9.30 en 10.30 zag het er héél slecht uit. Sindsdien lijkt de trend stijgend en hersteldag voor de aandelen die gisteren klappen kregen. Het is allemaal zo volatiel dat er weinig over te zeggen valt.

 

@Paulgo: Wat ik mij afvraag of de aanpak die je beschrijft wel typisch is voor een crisissituatie en niet een goede manier om steeds de kosten te drukken. Of is lijdt de doorsnee ondernemer aan dezelfde ziekte als zowat elke regering, meer uitgeven als het goed gaat, en keihard op de rem gaan staan als de verkoop terugloopt?

Link naar reactie
  • 0

De € lijkt me sowieso niet meer te redden....

Argumentatie?

 

De argumentatie is dat door de € de zwakke €-landen niet meer kunnen concurreren met de sterke €-landen. In het pré-€ tijdperk devalueerden de zwakke €-landen hun munt van tijd tot tijd, waardoor hun economieën concurrerend bleven. Nu kan dit niet meer en zijn de loonkosten in die landen te hoog geworden t.o.v. de sterke landen.

 

Als deze landen in de Eurozone blijven, moeten ze blijvend ondersteund worden door de sterke landen. Een transferunie is dan een feit. Dit beleid is m.i. niet houdbaar. De bevolking van de sterke landen zal er weinig voor voelen de zwakke landen te blijven ondersteunen; de bevolking van zwakke landen zucht onder langdurige zware bezuinigingen zonder dat er perspectief is dat hun economiën er weer bovenop komen. Niemand wordt dus blij van het handhaven van de €.

 

Hiervoor is door verschillende economen al gewaarschuwd bij het ontstaan van de €, maar de € is er vooral om politieke redenen doorgedrukt en men had geen oog voor nadelige economische gevolgen.

 

Ik geef de € nog hooguit een jaar of 5, maar het zou me ook niet verbazen als het dit jaar al mis gaat.

 

Link naar reactie
  • 0

Beste mensen, ik denk dat we blij moeten zijn met de zwakke euro landen. Deze zorgen ervoor dat onze export naar niet euro landen nog gewoon op peil blijft. We dus gewoon een normale economische groei kennen. Onderling als euro landen ook gewoon bij elkaar kunnen blijven kopen en verkopen, zonder valutaellende.

 

Overigens is de methode van PaulGo een slechte methode voor het op peil houden van de economie. Hoe meer je uitbesteedt (uiteraard aan kwalitatief goede bedrijven/opdrachtnemers) hoe meer de economie zal groeien. Dat deden de overheden in 2008 toen ook om de groei te stimuleren.

Link naar reactie
  • 0

Leuke analyse. Wat je omschrijft is inderdaad een bedreiging voor de Euro. Maar de euro is niet de schuld van de schuldencrisis in die landen. Devaluatie is een goed principe om de economie terug wat op gang te trekken, maar het maakt de werkelijke schuld er niet minder op. En euro of niet, er zijn omtrent devaluatie hele sterke regels, die worden gecontroleerd door het IMF. Devaluatie is dus niet de magische oplossing van de problemen. Transfereconomie? Er wordt momenteel hulp geboden. Komt dat geld van de burger? Nee. Wat de ECB momenteel doet gebeurt met geld dat ze ophalen op de markt. De steun aan Griekenland ontlenen de sterke landen, ze doen er een procent winst bovenop en lenen het aan Griekenland. Daarbij stellen ze de eis dat hun lening niet achtergesteld is. Echt slechter zal men er dus niet van worden denk ik. De transfereconomie kan er volgens mij alleen komen als de Europese unie nog meer geld gaat halen bij de deelnemende landen.

Blijft natuurlijk nog de kwestie dat Griekenland niet in de Euro past (helemaal met je eens). Maar die keuze is genomen, de fouten gemaakt en Frankrijk is momenteel nog te links stemmend om de Grieken buiten te kunnen zetten. Het is nu Griekenland dat zal moeten plooien, en niet alle andere eurolanden. Als griekse ambtenaren een maandelijkse premie kregen als ze op tijd op hun werk aankwamen, dan weet je dat die mentaliteit verschilt van de competitieve ingesteldheid in de meeste oude eurolanden.

 

Link naar reactie
  • 0

Het is eigenlijk gek dat hier op Higherlevel nog weinig aandacht is geweest voor de economische crisis. Bereiden jullie hierop voor en hoe?

 

 

Paulgo

 

Toen de eigenlijke crisis losbarste na de val van de Lehmans Brothers, heb ik nog een jaar doorgewerkt als ZZP'er bij een bedrijf.

Nog niks om me zorgen over te maken. Wekte lekker door, maakte mijn uurtjes, factuurtjes en had daarnaast andere klanten.

Na een jaar kreeg ook dit bedrijf te maken met de crisis, ze hadden geen werk meer voor een ZZP'er.

 

Ik ben vervolgens gestart met een opleiding, ervan uitgaande dat er minder werk zou zijn, en besteed dan de tijd nuttig.

Kreeg bijna gelijktijdig weer een andere vaste opdrachtgever en ook erg veel andere kleinere opdrachtgevers.

 

Het was gewoon lekker druk.

 

Paar maanden voor de afronding van de studie is het rustig geweest en meteen na afronding kwam het werk weer los.

 

En nu gaat het goed, maar wel plannen gemaakt om een andere weg in te slaan, ik verbrand geen schepen achter me, mijn huidige werkzaamheden behoud ik, maar verdere ontwikkeling is al volop in gang gezet.

 

Ik zal daar zeker nog op terugkomen.

 

Het enigst wat ik heb uitgesteld, puur vanwege de crisis is de aanschaf van een bestelbus, of die er ooit nog komt, weet ik niet.

Ik heb intussen wel een opslagruimte gehuurd, de noodzaak voor een grotere auto is dan niet meer zo aanwezig.

 

En wat er nu weer aanzit tekomen, de nieuwsberichten die nu weer verspreid worden, in hoeverre kun je je daarop op voorbereiden.

 

Als ondernemer moet ik nu wel bepaalde stappen zetten, ik heb een koers uitgezet waarvan ik reëel verwacht een boterham mee te kunnen verdienen.

 

En ik ga de stappen ook zetten.

 

Link naar reactie
  • 0
Leuke analyse. Wat je omschrijft is inderdaad een bedreiging voor de Euro. Maar de euro is niet de schuld van de schuldencrisis in die landen.

 

Wat dan? EURO(pa) ? Het EUSSR projectje van 90% van de politici? Ik ben ervan overtuigd dat de bevolking van Europa nooit voor dit politiek monster heeft gekozen, terwijl het gros van onze politici het nog niet groot (machtig) genoeg vinden.

 

Droom door, dit monster gaat kapot, dit jaar, over 5 jaar of 10 jaar. In de hele unie stemt de bevolking steeds nationalistiser, en werkt dat niet dan komt er wel een oorlog.

 

In 2012 zijn geloof ik verkiezingen in frankrijk, die, omdat Kahn momenteel andere verplichtingen heeft, gewonnen kunnen worden door Le Pen (dochter van) Zij trekt de plug uit het EU project, mocht ze aan de macht komen.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Is er wel een economische crisis?

 

Hier in (zuid) Spanje is echt wel sprake van een crisis. Iedereen kreeg jarenlang makkelijk een lening, want vastgoed bleef maar stijgen. Huizenprijzen zijn ongeveer gedaald met 30-50%, mensen raken werkloos en kunnen massaal geen leningen meer aflossen, banken komen onder druk etc etc. Meeste mensen maken zich nog helemaal niet druk ook, Europa komt ons toch wel redden.

Persberichten opmaken en versturen - logo & grafisch design

Link naar reactie
  • 0

Ik hou mijn hand op de knip, dat mag duidelijk zijn. Maar kan iemand mij nu eens vertellen in jan-boeren-fluitjes-taal wat er gebeurt wanneer de Euro inderdaad "valt " ?

 

- komt de Gulden weer terug ?

- is een broodje kroket van nu (€ 3,00) ineens FL. 6,60 ?

- krijgen ook andere landen hun valuta terug ? De Franc en de Mark ?

- In wat voor chaos komen we dan ?

 

Ik zie de chaos voor me : Welke halve zool betaalde er een paar jaar geleden 6,50 gulden voor een simpel broodje kroket. Kijk naar de huizenmarkt ? Dit is puur een vraagstelling en hypothetisch. Ik volg het allemaal dagelijks, maar kan er mijn vinger niet goed op leggen......

Link naar reactie
  • 0

Is er wel een economische crisis?

 

Hier in (zuid) Spanje is echt wel sprake van een crisis. Iedereen kreeg jarenlang makkelijk een lening, want vastgoed bleef maar stijgen. Huizenprijzen zijn ongeveer gedaald met 30-50%, mensen raken werkloos en kunnen massaal geen leningen meer aflossen, banken komen onder druk etc etc. Meeste mensen maken zich nog helemaal niet druk ook, Europa komt ons toch wel redden.

 

Dream on :)

Link naar reactie
  • 0

- komt de Gulden weer terug ?

- is een broodje kroket van nu (€ 3,00) ineens FL. 6,60 ?

- krijgen ook andere landen hun valuta terug ? De Franc en de Mark ?

- In wat voor chaos komen we dan ?

 

Ik verwacht niet dat de gulden terugkomt.

 

Het scenario wat ik meeste lees is dat de € wordt gesplists in een € voor de noordelijke landen, de neuro en een € voor de zuidelijke landen, de zeuro.

 

Zolang Duitsland de € blijft steunen, zal hij niet verdwijnen. Maar Merkel krijgt steeds meer binnenlandse tegenstand.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Mensen, de Euro is puur gewaardeerd op sentiment, en dat is elke munt in de wereld. De enige manier om nuchter naar een fenomeen als de Euro te blijven kijken is hem waarderen op het moment dat je er iets mee doet. Zoals het al jaren geleden in Yugoslavie ging met de Dinar. De ene dag wisselde je geld en kon drie broden kopen, de volgende dag niet eens meer een ei voor hetzelfde bedrag. Toch hebben deze mensen hun leven kunnen leven met hun munt.

Zie het dus maar als betrekkelijk wat de waarde van onze munt nu doet. Om dit werkelijk te kunnen veranderen zou een vaste waardeeenheid geschapen moeten worden waar speculatie niet mee mogelijk is, maar ja daar heb ik al een ander topic over lopen :)

 

Een leuk realtiverend artikel is dit overigens:

http://sargasso.nl/archief/2011/08/09/fuck-de-beurs/#more-92014

Link naar reactie
  • 0

Ik ben de shagarijnigheid al wat gepasseerd.

De gulden mag terug. (was geen chaos, toch) . De oprichters (politiek) krijgen met hun economen (advies !@#?) nog steeds de schuld. Die hadden moeten zien dat Griekenland niet paste in de EU.

Maar ik verwacht dan ook dat de politiek het maar moet oplossen. Alhoewel ik zie dat de Rutten en Jagers hun tijd ook beter aan de Lage Landen zouden kunnen besteden, want ook hier zijn nog bijvoorbeeld veel meer regels (regeldruk ondernemers) af te schaffen en belastingen te vereenvoudigen (spaghetti btw?).

Als ondernemer je liquide middelen op peil en crediteuren in de gaten houden.

 

Dan even een wild idee voor een politieke oplossing, waar politici waarschijnlijk zelf nooit opkomen.

 

Waarom geven we aan de zuidelijke landen geen takenlast? Een soort taakstraf.

Bijvoorbeeld Griekenland wordt het defensieland van Europa. Verplichte militaire dienst (eventueel met vrijwilligers en commando van noordelijke EU landen) voor uitzending naar andere landen en voor alle NAVO toepassingen met hoog risico gehalte. Havens met oorlogsschepen, raketten voor luchtafweer, schild tegen de rest van de wereld (oost of zuid). Vliegvelden met transporten die klaarstaan voor materiaal en bevoorrading naar andere landen. Opleidingen voor politieagenten die voor rellen direct op transport gaan naar andere Europese landen (voetbalvelden, olympische spelen). Ze hoeven niet te kunnen praten in de taal alleen maar kunnen vechten en slaan.

Dus de andere landen hebben dan wat betreft defensie veel minder te investeren en veel minder manschappen paraat. Alleen een landelijke organisatorische taak en geen materialistische.

 

Link naar reactie
  • 0

Overigens is de methode van PaulGo een slechte methode voor het op peil houden van de economie. Hoe meer je uitbesteedt (uiteraard aan kwalitatief goede bedrijven/opdrachtnemers) hoe meer de economie zal groeien. Dat deden de overheden in 2008 toen ook om de groei te stimuleren.

 

Herman dat is een denkfout van jou. Juist in de eerste fase van innovaties zijn de risico's zo groot dat bedrijven met een nieuw product massaal omvallen. Je hebt bij het ontwerp en de bouw van prototypes geen cent subsidie meer en investeerders happen alleen maar toe bij een winkelrijp product. Je kan in het begin wel allemaal opdrachten geven aan designers, octrooigemachtigden, metaalbedrijven enz. maar als het niks wordt blijven zij zitten met maar één opdracht en jij met een lege portemonnaie. Ik ken zat innovatieve bedrijven en uitvinders die failliet zijn gegaan en met leveranciers, die nog hoge vorderingen hadden op hun. Niet voor niks loopt ons land steeds verder achter met innovatie. Als je geld met bakken tegelijk uitgeeft kan je dat maar in zeg één innovatie steken, Als die mislukt ben je alles kwijt.. Echter als je zuinig leeft, kan je jouw geld in 10 innovaties tegelijk steken. Dan heb je een grotere kans dat er één een succes wordt. Dan pas moet je de externe deskundigen en bedrijven erbij halen en kan je er grotere bedragen insteken.

 

Paul

Link naar reactie
  • 0
Ik verwacht niet dat de gulden terugkomt.

 

Het scenario wat ik meeste lees is dat de € wordt gesplists in een € voor de noordelijke landen, de neuro en een € voor de zuidelijke landen, de zeuro.

 

Zolang Duitsland de € blijft steunen, zal hij niet verdwijnen. Maar Merkel krijgt steeds meer binnenlandse tegenstand.

 

ik stel voor dat we overschakelen op de "Pleuro" opzouten met die euro ;D

 

 

Welke halve zool betaalde er een paar jaar geleden 6,50 gulden voor een simpel broodje kroket.

 

Ik heb mijzelf het terugrekenen al heel snel in 2002 afgeleerd. maar QuDo drukt ons weer met de neus op de feiten. Als je nu over bepaalde dingen nadenkt en rekent dan kan je eigenlijk niets anders dan tot de conclusie komen dat we met die hele euro gewoon bedonderd zijn. :-\

 

Ik geef toe op vakantie is het wel makkelijk. Van de zomer een reis gemaakt van Barcelona tot aan Istanboel en alle tussenliggende landen aangedaan, maar geen cent gewisseld. ideaal. En in Turkije is jouw euro wel een eurodaalder waard. ;D

 

En die crisis is er zeker, al is het alleen maar dat alle contracten onder druk gezet worden.

 

Link naar reactie
  • 0

De geschiedenis leert ons dat IEDERE munt eenheid die OOIT is ingevoerd een keer omvalt.

Puur omdat papier waar een cijfer opstaat alleen iets waard is, omdat de regering dat zegt, dat dus NIETS waard is.

Goud...tja daar had je in moeten investeren toen ze de dollar er van loskoppelde.

Wat is dan wel een veilige haven?

Niet je spaar rekening in ieder geval, daar verlies je 2x zoveel mee qua inflatie als dat je er rente voor terug krijgt.

Ik houd het toch op grondstoffen zoals metalen, die zijn tenminste nodig voor alles eigenlijk.

Ze worden overal in verwerkt.

 

Daar waar papier alleen maar handig is, om je achterste mee af te vegen.

Dan kan er 100euro, 20dollar of 1000yen op staan.

De echte materieele waarde is 0,0...

Link naar reactie
  • 0

Van de economische crisis heb ik nog geen last gehad. De branche waar ik met name in werk (kinderopvang) loopt wat dat betreft altijd wat achter de conjuncturele ontwikkelingen aan, dat was in het verleden al zo en ook nu weer. De ingrepen in de overheidsbijdrage voor kinderopvang zijn dit jaar duidelijk merkbaar en zullen, naar ik verwacht, komend jaar voelbaar zijn voor de branche. Aan de ene kant is er dan meer behoefte aan adviseurs om bedrijven overeind te houden en met een frisse blik naar de mogelijkheden te kijken. Aan de andere kant is er minder geld om die adviseurs te betalen.

 

Ik maak me niet direct zorgen maar merk wel dat ik meer aan het reflecteren ben op mijn kennis en vaardigheden en de vraag in hoeverre deze ook op andere terreinen inzetbaar zou zijn.

Binnen de ontwikkelingen op macro niveau is het belangrijk vooral te blijven kijken naar en werken aan je eigen kracht. Niet uitgaan van wat minder gaat worden maar vooral zoeken naar wat meer zou kunnen worden met gebruikmaking van je eigen kennis en ervaring.

 

Enne.... als de gulden er niet weer komt (hoeft van mij persoonlijk overigens niet) kunnen we dan a.u.b. wel ons kwartje terugkrijgen? ;)

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0
Toen de eigenlijke crisis losbarste na de val van de Lehmans Brothers, heb ik nog een jaar doorgewerkt als ZZP'er bij een bedrijf.

Nog niks om me zorgen over te maken. Wekte lekker door, maakte mijn uurtjes, factuurtjes en had daarnaast andere klanten.

Na een jaar kreeg ook dit bedrijf te maken met de crisis, ze hadden geen werk meer voor een ZZP'er.

 

Dezelfde reactieperiode in beide voorbeelden (Lehmann en persoonlijk)

 

Met Lehmann kon de crisis niet meer stil gehouden worden, enkele jaren eerder werd het eerste signaal al afgegeven met het incident van Barclay bank. (zelfde wildgroei en gebrek aan controleschijven bij het management).

 

Het heeft bij Lehmann ook een langere periode geduurd waarbij de lopende contracten werden uitgeteerd en er geen renderende nieuwe contracten bijkwamen. (russisch roulette met 2 kogels)

 

Als je voor 2012 geen nieuwe contracten meer binnenkrijgt, kan 2011 met je lopende contracten net zo goed een topjaar worden, ondanks dat de crisis momenteel volgens de media eraankomt.

Hier zie je het nadeel van vast personeel, je werkgever heeft geen andere keus (dankzij cao) dan slecht personeel met een vast contract te behouden ten koste van kwalitatief beter personeel zoals ZZP, tijdelijk, inhuur, enz.

 

Volgens mij zitten we nog gewoon in de vorige crisis, waarbij al die maatregelen gewoon erg weinig effect hebben gehad.

Maar je kunt het beter een nieuwe crisis noemen, dan een beoordelingsfout , nietwaar? ;)

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij zitten we nog gewoon in de vorige crisis, waarbij al die maatregelen gewoon erg weinig effect hebben gehad.

Maar je kunt het beter een nieuwe crisis noemen, dan een beoordelingsfout , nietwaar? ;)

 

 

 

 

Crisis is ook nog niet voorbij geweest, continue een klein lichtpuntje, maar net zo vaak weer een schaduw.

De rotte appels zijn als eerste gevallen, vrij snel.

De betere blijven over.

 

En wat ons nu weer te wachten staat, het water staat bij sommige al aan de lippen.

 

Zo ben ik deze week twee dagen bezig geweest fouten te herstellen van een zelfstandige die zich uitgaf als elektricien.

De klant kreeg achterdocht, en klant had nooit onder de vloer gekeken.

 

Ik ben er vorige week bij geroepen, om eea te beoordelen.

 

Hoe wanhopig moet je zijn om werk aan te nemen waar je werkelijk waar geen kaas van hebt gegeten.

 

kruipruimte.thumb.jpg.3b4f3198f2ad7110f1bcfa5ef758cd22.jpg

Link naar reactie
  • 1

Er zijn veel partijen gebaat bij crisis. Door 'de crisis' en de wijze waarop wij reageren ontstaan enorme verschuivingen. Deze verschuivingen stellen mensen, met kennis en goede posities, in staat om enorme winsten te behalen.

 

Wij zijn een speelbal maar zien het poesje niet. Is dit waarheid. Ik kan het niet met zekerheid stellen maar kinderlijke naiviteit is ook gevaarlijk.

 

Als kleine ondernemer en gezinshoofd kies ik ervoor om de storm in het oog te kijken. Ik maak schoon schip, ruim alle rommel op en ga op tijd naar bed. Verder geniet ik weer van al wat gratis is. Ja het aantal werkelozen zal toenemen. Ja, er zullen veel bedrijven omvallen. Dat hoort bij de economie, dat hoort bij het leven. Handel en leef ernaar. Stop met huilen of zinloos kakelen. Als het zwaar wordt kan kwalilteit zich bewijzen. Sta op en doe iets. Iedereen kan zich verbeteren!

 

Pak aan.

 

Remo

Amadeos, inspireert ...

 

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Remo Natali

PS: http://www.penprinter.nl

PPS: http://www.3ddirect.nl

Link naar reactie
  • 1

Ook tijdens de crisis kun je gewoon je brood verdienen. Ik heb in het begin van de crisis 50,000 euro geinvesteerd in goud , en heb momenteel grof winst gemaakt. Nu ben ik bezig om producten te kopen bij bedrijven die failliet gaan voor een zeer goedkope prijs en die verkoop ik weer door met winst via marktplaats. Van stoelen tot banken tot tv's. En het loopt zeer goed. Ik kan de komende jaren veel brood verdienen met deze methode. Wat ik me wel afvraag is tot wanneer ik dit kan doen. Dat blijft een vraagteken voor mij. Tegenwoordig hoor je echt overal dat het niet goed gaat. Op straat thuis op het internet tv.. Ik volg de nieuws elke dag en zie dat de volgende problemen nog steeds niet opgelost zijn:

 

 

- 700,000 huis eigenaren met een hypotheek die ze niet meer kunnen betalen.

- Binnen nu en 5 jaar 15 miljoen m2 leegstaand kantoorpanden.

- Nederland die verplicht mee moet betalen aan failliette landen.

- Werkloosheid wordt steeds meer en meer.

- Koopkracht die telkens afzwakt.

- Vaste lasten die telkens omhoog geschroefd wordt.

- Leegloop in Nederland.

- Schuld van NL die zeer snel verdubbelt.

- Obama , de president van Amerika zegt: the clock is ticking, time is running out.

- En als klap op de vuurpijl , er is geen oplossing voor de crisis. Geen enkel politici die een oplossing heeft. Geen enkel professor of econoom/ondernemer die een oplossing heeft.

 

 

Schuld NL:

 

Exponentieel_of_niet.png

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 209 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.