• 0

Rechten als consument

Hoi,

 

Ik wist niet zo gauw waar ik dit zou moeten plaatsen (tis immers niet een zaak voor een onderneming), maar heeft wel met ondernemingen te maken. Daarnaast lopen hier de mensen rond die hier verstand van hebben.

 

Mijn probleem:

 

Ik heb met een klein bedrijfje een afspraak gemaakt over een server die ik achter hun sdsl lijntje zou hangen, zodat ik daar backups en dergelijke naar toe kon sturen.

 

Echter, nadat ik de betaling had voldaan (naar de rekening van het bedrijf, met opgaaf van een klant nummer etc), kreeg ik te horen 'de server wordt binnenkort opgezet'. Ik wachten, en wachten. En ik denk dat ik nu ongeveer 4 weken wacht (moet ik even exact nakijken).

 

Uiteraard is er in die 4 weken nog contact geweest, maar de laatste 2 weken is het stil. Via MSN, waarover ik de boel geregeld had (ik kende de persoon al langer), en via de email kreeg ik geen respons.

 

Verdere stappen heb ik nog niet ondernomen, maar ga die wel ondernemen.

 

Maar de vraag is: welke stappen? Een aangetekende brief? Of toch al meteen 'officieel', en een instantie als casus.com ertussen hangen?

 

Ik heb deze 'deal' gesloten als particulier, dus niet als bedrijf zijnde.

 

Via iemand anders, kreeg ik al te horen dat het bedrijf zeg maar, kappot is. De eigenaar heeft een lening van 10000 euro afgesloten, en toen is de relatie verbroken met zijn vriendin. Wat er, waarschijnlijk, op neer komt dat hij met de lening zit.

 

Het fijne weet ik er niet van, alleen dat die persoon dus waarschijnlijk al problemen heeft.

 

Het bedrag wat ik overigens terug wil zien, is niet schrikbarend hoog, maar ik wil het wel terug zien. Het gaat hier om 45 euro.

 

Nuja, ik hoop dat jullie een idee kunnen geven wat ik het beste kan ondernemen tegen dit bedrijf c.q. persoon.

 

Jochem

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Eerst eens persoonlijk contact opnemen met deze persoon, probeer in dit gesprek afspraken te maken en evt zijn situatie inschatten...

Geeft hij niet thuis, maan 'm dan schriftelijk aan... (evt kan ik op mijn briefpapier daarna hetzelfde proberen voor je, die postzegel schenk ik je, een extern iemand zet wat meer druk op de ketel).... lukt dit ook niet, dan zou je incasso kunnen proberen maar gezien kosten/evt geen baten lijkt dat me niet echt een optie....

 

succes (en anders mail je maar)...

 

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

Eerst eens persoonlijk contact opnemen met deze persoon, probeer in dit gesprek afspraken te maken en evt zijn situatie inschatten...

Geeft hij niet thuis

Dat is dus, helaas het geval
, maan 'm dan schriftelijk aan...
Moet dit via 'een gewone' brief, of meteen met een aangetekende brief, zodat ik zeker ben dat diegene de brief ontvangen heeft?
(evt kan ik op mijn briefpapier daarna hetzelfde proberen voor je, die postzegel schenk ik je, een extern iemand zet wat meer druk op de ketel)....
Ok, ik neem nog contact me je op, als het zover komt! (hopelijk hoeft dat niet)
lukt dit ook niet, dan zou je incasso kunnen proberen maar gezien kosten/evt geen baten lijkt dat me niet echt een optie....
Kunnen deze kosten niet verhaalt worden op de onderneming in kwestie?

 

Heel erg bedankt, in ieder geval. Morgen ga ik meteen verdere actie ondernemen.

 

Jochem

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 149 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.