• 0

Gebrek aan goede managers??

Volgens Roel Pieper is er een gebrek aan goede managers die Internet bedrijven willen leiden.

 

Dit wordt geschreven in een stuk van webwereld dat hier te vinden is.

 

Wat je reacties hier op zijn mag je zelf weten, wat ik leuk vond aan het artikel was de laatste alinea:

 

quote...

Volgens Pieper gaat het namelijk juist erg goed. "De verwachtingen die men in 1999 had over 2001 zijn allemaal ruimschoots overtroffen. Het aantal internetters is hoger dan verwacht, de business-to-business omzetten zijn hoger dan verwacht en de business-to-consumer omzetten zijn ook hoger dan verwacht."

eind quote...

 

Ik weet dat een aantal mensen reeds snerpende reacties op de webwereld site hebben geprobeerd te plaatsen, maar ik zie geen reacties bij het artikel??

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Leuk artikel : tot mijn eigen verbazing moet ik het eens zijn met Pieper. Slechte managers kom je trouwens niet alleen tegen in de ICT sector, maar ook in andere snel groeiende branches, zoals de projectmanagement adviesbureaus en de uitzendbureaus. Het valt mij op dat de nieuwe bedrijfjes daar als paddestoelen uit de grond komen. De beginnend ondernemer bombardeert zichzelf in de positie van manager of een jinkie wordt te vroeg door anderen in die positie geduwd en heeft op dat moment meestal te weinig ervaring en vaardigheden. Toch vinden al die beginnende managers het wel belangrijk om zich alvast de status van manager aan te meten middels een vet slarais en een dikke auto. Alleen realiseren ze zich niet dat ze zelf nog geen cent hebben binnegebracht in de zaak om dit alles op langere termijn te bekostigen.  Ik denk dat dit gedrag ook voor een groot deel verklaart waarom kosten de pan uit rijzen in deze sectoren. :-X

Je reis naar de toekomst wordt een succes als je alleen die dingen uit het verleden meeneemt die je positieve energie geven. Michael Lewis, 2000.

Link naar reactie
  • 0

Een goede manager kan bogen op ervaring, denk ik.

Er komen bij een snel groeiend bedrijf zoveel zaken tegelijk op je af, dat de manager  echt moet kunnen kiezen.

Dit gaat beter als je:a) weet wat je zelf het beste kan (dat zie je vaak ook als het belangrijkste) b) in staat bent de dingen die je minder goed kan in een managementteam te verdelen c) op tijd met een sparringpartner (in de vorm van een vertrouwd en ervaren adviseur bijv.) je performance te evalueren.

 

Kortom blijven leren en bouwen aan je ervaring met partners, andere bedrijven, adviseurs. De hoofdzaak blijft dat je hiervoor open moet staan, zonder dit als een zwakheid te beschouwen, je weet wel de CEO die alles zelf aan kan. :D

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.