• 0

Kinderwagen online verkopen

Beste Lezer,

 

In het buitenland willen wij wellicht een webwinkel met kinderwagens starten. Nu lijkt de kinderwagenbranche nogal een gesloten markt (lees verplichte adviesverkoopprijzen etc) Voor ons is het moeilijk te bepalen wat de evt. te behalen marge op merkkinderwagens is.

 

Nu is mijn vermoeden dat de verkopers van de "grote merken" hun klanten het dealerschap ontzegt wanneer van de adviesverkoopprijs wordt afgeweken.

 

Iemand ervaring welke brutomarge normaal te behalen valt?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zou het niet weten. Als ik jou was zou ik een distributie onderzoek gaan doen. Kijken wie je eventuele leveranciers zijn en contact met hun opnemen m.b.t. de afspraken zoals marges etc.

 

Ik denk dat je daar een stuk verder mee komt dan het hier te vragen.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Gooi die vermoedens overboord en ga binnenkort naar de KuJ voor gesprekken of informatieaanvragen.

 

Waarom wil je kinderwagens verkopen? En waarom in het buitenland? En waarom via een webshop?

 

Heb je enig idee hoe landgebonden de keuze voor een bepaald (lokaal of internationaal) merk is?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

@ Highio

Gooi die vermoedens overboord en ga binnenkort naar de KuJ. -> Wat is KuJ?

Waarom wil je kinderwagens verkopen? -> Orderwaarde relatief hoog. Verpakking eenvoudig te verzenden. Concurrentie nihil. Prijzen liggen ± 20% hoger

En waarom in het buitenland? -> Omdat de internetmarkt hier nog een jaar of 5 achterloopt en de concurrentie nog nihil is hebben we een vennootschap opgericht lokaal met een bedrijf welke we de taal spreekt (en al lang mee samenwerken)

En waarom via een webshop? -> Omdat we hiermee ervaring hebben.

 

Het gaat overigens om een webwinkel die we mee opzetten, maar voor de rest participeren.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 189 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.