• 0

Verdienmodellen reisaanbieders

Beste Forum leden,

 

Ik stoor me geregeld aan hoeveel tijd je kwijt kunt zijn naar het zoeken naar een goede vakantie. Met name door de vele vakantie aanbieders. Nu heb ik wel een idee hoe dit eventueel op te lossen is.

 

Alleen ben ik nu benieuwd naar verdien model van reisorganisatie. Nu kan ik met logisch denken een eind komen. Alleen ben vooral benieuwd naar de marges die er tussen zitten.

 

Stel je ben een uitbater van een hotel/appartement. Hoeveel moet een gemiddelde uitbater dan betalen aan de desbetreffende reisorganisatie die een boeking bij hem doet voor zijn klanten.

Of is dit zo afhankelijk van de contract besprekingen die een uitbater doet met een betreffende reisorganisatie.

En hoeveel verdien een reisorganisatie aan de consument, die de desbetreffende boeking voor hem/haar doet.

 

Zijn hier misschien forum leden met ruime ervaring in de reisbranche.

 

bij voorbaat dank,

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ongeveer 2x de helft minus 3 keer 1/3.

 

Dat ligt er maar net aan dus. Kun je je vraag wat specifieker maken? En wat maakt het verschil in antwoord voor je uit? Als je een goed idee hebt, dan zal daar vast ruimte voor zijn bij aanbieders?

 

Interhome vraagt meer marge aan de huiseigenaren omdat interhome alles uit handen neemt. Ze maken foto's van je huis, regelen schoonmaak, ontvangst etc. Andere aanbieders vragen minder centjes maar doen ook minder.

 

Een booking.com zal een hogere marge krijgen bij hoteliers omdat ze enorme volumes kunnen regelen. Jij als kleine man pakt een paar procent, zij pakken tientallen procenten.

 

Begin met affiliate deals. Jij hoeft niets te onderhandelen en kan direct geld beginnen verdienen. Als je eenmaal volume hebt stap je direct op de aanbieders af en omzeil je het affiliate netwerk.

 

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Jammer dat TS (nu) niet meer reageert...

Had hem graag verder geholpen :P

TS start vaker topics waar hij dan niet meer op reageert... één keer is het een bied-site, nu is het een reis-site ???

Ik zit wel in de reisbranche maar ga verder ook niet op reageren. En met een beetje googelen kom je trouwens achter verdienmodellen ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 239 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.