• 0

ICT en Telefonie inhaalslag

Hallo Marco en Norbert,

 

Ik ben werkzaam bij een (klein) handelsbedrijf. De ICT waarop het bedrijf gerunt wordt zoals het internet, de printers, de server, de telefonie zijn nu dusdanig verouderd dat het binnen nu en een jaar tijd is voor vernieuwing.

 

Vooral het internet is een doorn in het oog. Hiervoor dient bekabeling (ondergronds) aangelegd te worden waavan de kosten tussen de € 12.000,-- en € 15.000,-- bedragen.

 

Weten jullie of op dergelijke vernieuwingen (de investeringen in ICT hardware of de aanleg van internetbekabeling) ooit subsidie wordt verstrekt?

 

Alvast bedankt voor het meedenken

 

Groeten van Alex

P.s Ik begrijp dat alle bedrijven dienen te investeren in technologische vooruitgang

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

22 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je zegt het precies goed Robbert; waarom.... Dat wil ik graag weten....

 

Ik las vorige week een stuk over subsidie voor sociale innovatie waarbij ik mijzelf nog de vraag stelde of het daar niet op van toepassing zou kunnen zijn, maar na 45 pagina's gelezen te hebben kreeg ik toch sterk het vermoeden dat dit niet het geval zou zijn.

 

Als er een subsidie verstrekt wordt ten behoeve van sociale innovatie waarom zou er dan geen subsidie zijn voor technologische vernieuwingen? Je wordt op vele fronten geconfronteerd met noodzakelijke vernieuwingen (E-factureren, inkopen standaard via de inkoopwebsite van de leverancier).

 

Niet geschoten is altijd mis leek mij zo.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zou even een van de subsidie intermediairs opbellen. Er is voor alles (bij wijze van) subsidie te krijgen. Zij weten het je zo te vertellen volgens mij. Pakken 15% van de subsidie-som. Jij blij, zij blij. En belastingbetaler maar betalen ;) (Wij dus niet blij!! :P)

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Tenzij je een compleet nieuwe manier van dataverzending of iets van dien aard gaat uitvinden, zie ik weinig innovatiefs in je plannen. Er zijn inderdaad subsidies voor technologische vernieuwingen, maar het trekken van een paar kabels valt daar niet onder. Je bent dan immers niet aan het uitvinden, maar aan het verbouwen. Maar je weet het nooit...

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Misschien in de war met investeringsaftrek?

 

Zoals gezegd, niet geschoten is altijd mis, maar het lijkt mij niet dat de overheid subsidie geeft aan bedrijven die werken met verouderde apparatuur om die te laten vernieuwen. Dat is gewoon een kwestie van commercieel belang van jou, zonder moderne apparatuur delf je het onderspit tov. concurrentie die wel goede apparatuur heeft.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb al gekkere dingen gezien waarvoor subsidie gegeven werd :)

 

Ga er maar vanuit dat er volgend jaar nog minder subsidie wordt gegeven, en prinsjesdag komt er al snel aan... Dus bellen, bellen, bellen ;)

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

@Wouter: Omdat het een klein bedrijf is verlies je je concurrentiepositie niet; je bent door slome communicatielijnen veel langer bezig (en dus kun je het stellen als een efficiëntieslag).

 

@Yannick en Ronaldinho:

Het is inderdaad geen technologische innovatie. Ik zal zometeen een subsidieadviesbureau bellen. Wellicht dat zij meer weten te vermelden. Ik zal de uitkomst dan ook wel posten....

 

Ik zat eigenlijk te hopen dat Marco of Norbert het uit hun ervaringshoed wel wisten te beantwoorden ;D

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Alexmanders,

 

Heb voor de zekerheid nog even onze subsidiedatabase voor je doorgezocht, maar ik heb niets kunnen vinden. Dus maar even de mogelijkheden van de Kleinschaligheidsinvesteringsaftrek nagaan. Zoals eerder al gezegd komt dit niet in aanmerking voor een innovatieve regeling.

 

Misschien dat je in war bent met de subsidie breedbandinternet voor agrarische bedrijven van vorig jaar ;).

 

Groet, Nynke

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben geen techneut en heb ook geen verstand van kabels.... maar waarom kost een kabeltje trekken zoveel? doe het lekker bovengronds? of Draadloos internet? Vodafone heeft hier oplossingen voor.... (andere misschien ook...)

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Met die vraag gaan we enigszins off topic, maar ikzelf vind het ook vreselijk veel geld. Ik heb 2 weken geleden een offerte opgevraagd bij KPN (adviseur is hier geweest).

 

Ik weet zijn exacte bewoordingen niet meer dus als ik zijn input vertaal in mijn woordenboekversie dan heeft glaskabelvezel een constant internetverbruik, maar dient dit vanaf de laatste plek doorgelegd te worden. Dat houdt in dat ze ruim 1,5 kilometer een sleuf gaan maken en de bekabel gaan trekken. De kosten zitten dus veelal in manuren.

 

Draadloos internet was ook mijn eerste gedachte, maar er zijn geen "torens"? in de nabijheid waardoor je weer "zwaarder apparaatuur" nodig hebt en daar waren de kosten vergelijkbaar mee.

 

Omdat ik in eerste instantie verschoot van de kosten die eraan gekoppeld zijn wilde ik eerste weten of er opties zijn om de kosten te verlichten en ongeacht het antwoord om hierna meer offertes op te gaan vragen.

 

Wel bedankt voor de tip Iwan; ik was niet op de hoogte dat Vodafone dergelijke constructies ook aanbied. Ik probeer nu zoveel als mogelijk telefonie en internet aan elkaar te koppelen in de hoop dat er schaalvoordeel in de kosten te behalen is (maar dat is nu nog alleen maar een hoop).

Link naar reactie
  • 0

Met die vraag gaan we enigszins off topic, maar ikzelf vind het ook vreselijk veel geld. Ik heb 2 weken geleden een offerte opgevraagd bij KPN (adviseur is hier geweest).

 

Ik weet zijn exacte bewoordingen niet meer dus als ik zijn input vertaal in mijn woordenboekversie dan heeft glaskabelvezel een constant internetverbruik, maar dient dit vanaf de laatste plek doorgelegd te worden. Dat houdt in dat ze ruim 1,5 kilometer een sleuf gaan maken en de bekabel gaan trekken. De kosten zitten dus veelal in manuren.

 

Draadloos internet was ook mijn eerste gedachte, maar er zijn geen "torens"? in de nabijheid waardoor je weer "zwaarder apparaatuur" nodig hebt en daar waren de kosten vergelijkbaar mee.

 

Omdat ik in eerste instantie verschoot van de kosten die eraan gekoppeld zijn wilde ik eerste weten of er opties zijn om de kosten te verlichten en ongeacht het antwoord om hierna meer offertes op te gaan vragen.

 

Wel bedankt voor de tip Iwan; ik was niet op de hoogte dat Vodafone dergelijke constructies ook aanbied. Ik probeer nu zoveel als mogelijk telefonie en internet aan elkaar te koppelen in de hoop dat er schaalvoordeel in de kosten te behalen is (maar dat is nu nog alleen maar een hoop).

 

Ach het is vrijdag 1700 uur geweest dus blijf ik ff off topic ;-)**

 

Kan je dan niet een of ander klussenbedrijf / grondwerker inhuren voor de gleuf of zo?

 

**] ik weet dan ondernemers ook na vrijdag 1700 doorwerken

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 1

Er wordt inderdaad na 17.00 uur gewoon doorgewerkt :P

 

Ik zou het echt niet weten Iwan. Ik snap wel waar je heen wilt gaan. Kostenbesparing realiseren door de gleuf te realiseren. Dat zou volgens mij nog niet eens zo'n slecht idee zijn.

 

Ik heb woensdagochten ingeruimd om eens een en ander aan offertes op te gaan vragen. Mocht je nog iets in die trant binnen schieten dan zijn de tips van harte welkom :)

 

P.s ik zie nu dat ik apparaatuur schreef i.p.v. apparatuur ???

Link naar reactie
  • 0

even van off-topic naar on-forum modus:

 

He he! eindelijk eindelijk weer eens iemand 'TS" die antwoorden geeft, antwoorden die netjes zijn, antwoorden met een beetje humor. Zijn 'probleem' deelt en openstaat voor input daarop reageert hiermee ook andere helpt!

 

Dit is dus niet alleen goed en fijn voor TS maar ook voor andere bezoekers en geeft reageerders weer moet!

 

Het gebrek aan bovenstaande is overigens een reden geweest waarom ik een tijdje hier niet ben geweest

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

@Jean en @ Jasper:

 

We liggen relatief afgelegen. We hebben nu Planet internet die wel via een kabel levert (ja technisch zullen mijn antwoorden geen hoogstaandertjes zijn), maar omdat alle voorgaande bedrijven en een deel van een woonwijk eerst van dezelfde "pijplijn" afnemen is onze maximale snelheid nu 1,6mb. Misschien waardig dan nog om te vermelden. Dit probleem is buiten onze schuld ontstaan. 5 Jaar geleden was de snelheidslijn ongeveer 16mb.

 

Bekabeling via bijvoorbeeld UPC is niet mogelijk omdat we dan tegen de problematiek aanlopen dat we te afgelegen zijn (valt buiten het gebied)/

 

KPN erkent het probleem van terugval in snelheid, heeft de kosten voor het gebruik van het huidig internet verlaagt en heeft zelf aangedragen om dan glasvezelbekabeling te leggen. Die bekabeling (is mij verteld) heeft dat probleem niet.

 

@Iwan: bedankt voor het compliment, maar jij eerder bedankt voor de input. Ik ga er echt iets mee doen.

Link naar reactie
  • 0

Dat houdt in dat ze ruim 1,5 kilometer een sleuf gaan maken en de bekabel gaan trekken. De kosten zitten dus veelal in manuren.

 

 

Kan je dan niet een of ander klussenbedrijf / grondwerker inhuren voor de gleuf of zo?

 

 

Mocht je dit willen laten doen, zorg er voor dat je aansprakelijkheid en alles erg goed vastlegt in een contract.

 

Een gleufje van 1,5km. wordt niet met de hand gegraven, en als er een kabel onderweg wordt beschadigd, dan wordt de schade op iemand verhaalt, en die schade kan vele malen groter zijn dan de reparatiekosten van een kabel.

 

En vergeet ook deze niet.

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Rick,

 

Even voor mijzelf samenvatten:

 

Trajectopties

 

Provider (KPN, T-Mobile etc.) Aansprakelijkheid uitbesteed; offrering KPN was duur, Vodafone en T-Mobile proberen. Wellicht nog een tussenpersoon proberen (zoals een belvisie?)

 

Installateur bekabeling laten leggen; contractuele afspraken maken over "verkeerde aanleg"

 

Grondwerk: Zakelijk alle verantwoordelijkheid uitbesteden en contractueel vastleggen. Anders particulier graven, goed verzekeren, bij Klik aanmelden.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Rick,

 

Even voor mijzelf samenvatten:

 

Trajectopties

 

Provider (KPN, T-Mobile etc.) Aansprakelijkheid uitbesteed; offrering KPN was duur, Vodafone en T-Mobile proberen. Wellicht nog een tussenpersoon proberen (zoals een belvisie?)

 

Installateur bekabeling laten leggen; contractuele afspraken maken over "verkeerde aanleg"

 

Grondwerk: Zakelijk alle verantwoordelijkheid uitbesteden en contractueel vastleggen. Anders particulier graven, goed verzekeren, bij Klik aanmelden.

 

Alex,

 

Je hebt nog niet gezegd hoe je bedrijf of kantoor gelegen is, gemeenten willen ook investeren in een glasvezelnetwerk.

Daar zou je kunnen proberen of zij een investering willen doen, want het is natuurlijk wel een aanzienlijke verbetering, ook als er in toekomst nog bij gebouwd gaat worden.

 

Daarbij heb je het over ruim 1,5km. graafwerk, dan volgt er nog ruim 1,5km. buis in de gleuf, en dan wordt er nog glasvezelkabel ingeblazen.

 

En de glasvezelkabel wordt dan in het kantoor ingebracht en dient nog tot in de serverruimte worden aangesloten.

 

En als laatste stap kun je dan nog een keuze maken uit de provider.

 

Her en der zal je nog wel iets kunnen besparen door iets zelf te gaan doen, of het zelf uit te besteden, ik verwacht niet dat je hier duizenden euro's op gaat besparen.

 

Mijn advies is de genoemde subsidiemogelijkheden uit te pluizen, of bij de gemeente aan kloppen omdat je een stukje bedrijfsgrond? aantrekkelijker maakt door de infrastructuur voor glasvezel al aan te laten leggen.

 

Link naar reactie
  • 0

Even uit tijdgebrek een korte reactie:

 

Het is bedrijfsgrond, maar veelal omringd door (boeren) bedrijven waar de noodzaak tot snel functionerend internet een stuk lager is. Er is bijvoorbeeld ook een houtzagerij, een tegelzetter of maker etc.

 

Al het andere wat je opgenoemd hebt ga ik meenemen voor woensdagochtend (dan wil ik echt concreet gaan worden).

 

Voor nu; fijn weekend!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 215 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.