• 0

Klantenclub voor Online Store

Ik zit dus met een klein ideetje, en dat is het volgende.

 

Over een paar maanden lanceer ik mijn online store en bedacht me daar het volgende bij.

Aangezien veel mensen in mijn omgeving enthousiast zijn over m'n onderneming en graag op de hoogte willen blijven, lijkt het me leuk om een soort speciale club (Maximaal 10 leden) rondom de store te houden.

Ze betalen dan 20 euro per jaar en worden als eerste op de hoogte gehouden van t laatste nieuws, sales etc.. en eens in de 3 maanden verloot ik een product onder de leden. Ook kortingsbonnen verloten etc.. kan erbij horen. moet alles nog goed uitwerken.

Dit alles zorgt dan voor een kleine extra bijdrage per jaar het is niet veel maar alle kleine beetjes helpen. het moet wel zo uitgerekend zijn dat ik er geen verlies op maak.

 

wat denken jullie ervan?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

20 euro per jaar, maximaal 10 leden kom je uit op 200,- euro per jaar.

Je zegt: Dit alles zorgt dan voor een kleine extra bijdrage per jaar het is niet veel maar alle kleine beetjes helpen. het moet wel zo uitgerekend zijn dat ik er geen verlies op maak.

 

Ik denk dat het een prima plan is, maar je moet hier geen geld aan willen verdienen, dus ook geen kleine bijdrage. Wat TwaBla al zegt, als klanten je willen volgen moet je daar al heel blij mee zijn. Als klanten je volgen dan bestaat de kans dat zij daadwerkelijk ook iets afnemen bij je.

 

Het product dat je verloot eens in de 3 maanden zou ik lekker onder de promotiekosten laten vallen, i.p.v. dit terug te verdienen door de bijdrages van de klantenclub.

Link naar reactie
  • 0

er zijn wel bedrijven die dit soort dingen doen.

je betaald dan 5 tot 15 euro per jaar voor lidmaadschap en in ruil daarvoor krijg je standaard xx% korting op je bestelling of het hele jaar door gratis verzending van je bestelling enz.

 

Maar om voor 20 klanten zoiets te doen en dan 200 euro te "verdienen" lijkt nergens op.

Dat zijn zaken die de moeite niet zijn.

Link naar reactie
  • 0

Het kan een goede overweging zijn om klanten te laten betalen voor een klantenkaart. Uit onderzoek is gebleken (natuurlijk kan ik dat nu niet zo snel terugvinden) dat vooral zeer betrokken klanten wel willen betalen voor een klantenkaart. Dan heb je dus de belangrijkste groep te pakken met de daarbij horende voordelen.

 

Ik vraag me af waarom je de groep wil beperken tot 20 personen? Wellicht dat je dan een onderscheid kan maken: geef die personen een mogelijkheid voor een Gold Membership (uiteraard me een gouden pas, zodat ze ook kunnen laten zien dat ze bij de exclusieve club horen) en een andere klantenkaart voor de overige personen? Je gaat immers al investeren in een klantensysteem.

 

[edit] zie nu dat het om een online store gaat, dan is een klantenkaart niet echt van toepassing ;)

 

[edit 2] ik ben er nog eens over na aan het denken en eerlijk gezegd denk ik dat mensen die gebruik willen maken van deze club en er dus voor betalen er ook iets voor terug willen zien (zoals bij de meeste klantenprogramma's) en niet alleen kans op.....

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 0

 

Die winkel moet nog geopend worden. De eerste klanten moeten zich nog aanmelden. In dit stadium is het veel te vroeg om al geld te gaan vragen van belangstellenden. De meeste beginnende shops doen hun best om belangstellenden te krijgen. Je probeert de drempel te verlagen, niet te verhogen. Kan best zijn die die shop zo interessant is dat mensen willen betalen om een nieuwsbrief te krijgen en kans te maken een gratis product, maar het lijkt me sterk dat je met zo'n signaal wil beginnen.

 

Fans moet je koesteren, niet uitmelken.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Geef ze een 'speciale' kortingscode als de store online is. Zitten er misschien ook ambassadeurs of investeerders/financiers tussen deze personen?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hoi Sicil,

 

Leuk idee. Zou alleen geen maximum instellen, hoe meer mensen enthousiast zijn over jouw onderneming hoe beter lijkt me. En de buitenwereld mag dit uiteraard zien.

 

Misschien dat je de mensen die online kunnen aangeven waarom ze zo enthousiast zijn een presentje kunt aanbieden in de vorm van een kortingscoupon of iets dergelijks?

Meubilex Meubelen

 

Mooie hoekbanken, bankstellen, fauteuils en andere meubelen in leer en stof en altijd laag geprijsd

 

www.meubilex.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 136 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.