• 0

Product importeren

Ik heb een geweldig product gevonden wat ik naar Nederland wil importeren, ik heb het idee dat dit een geweldige kans is.

Het betreft een product wat te koop is in China, het bevat ook elektrische onderdelen(op batterijen).

 

Ik heb het product aangetroffen op alibaba.com, niet echt betrouwbaar?

Waar moet ik rekening mee houden? Kan ik het gewoon importeren en hier gaan verkopen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Alibaba is een marktplaats voor bedrijven, zegt niets over de betrouwbaarheid van de leveranciers daar. Uit ervaring kan ik zeggen dat ik er nog geen onbetrouwbaar bedrijf ben tegen gekomen, het zijn er echter zoveel dat dat ook niet veel zegt. Om zaken te doen zul je ergens op moeten vertrouwen en het risico kun je beperken door eerst een sample en daarna wat kleinere hoeveelheden te bestellen. Verder moet het product minimaal een CE markering hebben, betreft het een draadloos product dan is ook ETSI van belang. Een productaansprakelijkheidsverzekering kan ook verstandig zijn.

Link naar reactie
  • 0

::) Lees eerst één van de miljard andere topics over producten uit China.

 

Hoe ga je bijvoorbeeld de brandveiligheid aantonen (gaat immers om een elektrisch product), is het product gemaakt voor het Nederlandse elektriciteitsnet... zo zijn er nog honderden andere zaken waar je rekening mee moet gaan houden.

 

Verder is het niet verstandig om het product inclusief batterijen in te kopen mocht je die er gratis bij krijgen ;D voor je het weet zit een of andere natuurfreakclub of de overheid achter je broek aan omdat je een lading gif het milieu in helpt!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 121 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.