• 0

inkopen bij chinese manufacturer

Ik heb een vraag, ik wil een product inkopen bij een Chinese producent. Nu zie ik dat hetzelfde product op een amerikaanse website wordt aangeboden, daar claimen ze onder andere dat zij het product gemaakt, ontworpen hebben.

 

Kan ik hetzelfde product evengoed inkopen bij de chinese product of is dit iligaal? Hoe kan ik er überhaupt achterkomen of het legaal is om het in te kopen zonder dat ik een "nep" artikel inkoop?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat kan ik hun precies vragen? Of ze er patent op hebben?

Bij Iphones lijkt het me duidelijk als die aangeboden worden op een chinese site. Deze worden aangeboden met een merknaam die gevestigd is in China. Terwijl ik een amerikaanse site heb gevonden die beweerd een ontwerper te zijn van dit soort producten.

 

Als voorbeeld neem ik even een elektrische vliegen mepper. De amerikaan beweert dus deze ontworpen te hebben op zijn site, maar op de chinese website, bieden ze exact hetzelfde product aan, ook zij verwijzen naar een merk wat soortgelijke producten bezit en deze vliegenmepper ook.

 

Waar kan ik tegen aan lopen, al koop ik gewoon in? Kan ik mogelijk rechten of patenten schenden? (elektrische vliegenmeppers zijn er ook in allerlei soorten en merken, dat lijkt ook geen probleem? )

 

Link naar reactie
  • 0

Als het een gerespecteerd merk is waar rechten op vastliggen kan de douane de goederen tegenhouden en je ook een boete opleggen. Ik kan me niet voorstellen dat je dit nog niet zelf wist.....

 

ja maar elk product heeft wel een merk. In china lijken ze overal hun eigen merkje op te plakken waardoor ik niet weet of dit een namaak product is of een OEM product, waarbij kopers hun eigen merk erop mogen zetten.

Link naar reactie
  • 0

Als het een gerespecteerd merk is waar rechten op vastliggen kan de douane de goederen tegenhouden en je ook een boete opleggen. Ik kan me niet voorstellen dat je dit nog niet zelf wist.....

 

ja maar elk product heeft wel een merk. In china lijken ze overal hun eigen merkje op te plakken waardoor ik niet weet of dit een namaak product is of een OEM product, waarbij kopers hun eigen merk erop mogen zetten.

 

Bij nader onderzoek in Nederland is het mij opgevallen dat één van de grote winkels "namaak" verkoopt van een wel heel bekend merk. (Hint: de eerste winkel van de nu 130 filialen begon in 1929) Ze plakken/borduren de logo's van het merk aan de buitenzijde van een tas erop, maar niet de naam. Echter bij sommigen wel op de label aan de binnenzijde. Aan de kwaliteit te zien komen de tassen gegarandeerd uit China. (niet gezegd dat alles slecht is uit China) Het zal vast een maas in de wet zijn. Hoe men dan aan de licentie komt is mij een raadsel.

 

Als ik wil kan ik dit ook doen. Heb contact in Indonesië die een fabriek heeft waar ze tassen maken. Verstandig? Eerst de raadsel oplossen denk ik.

 

http://www.uitvinders.nl/voorlichting/FAQmerken.htm#300

 

BTW: In dezelfde winkel viel me ook op dat men "echt Leder" verkocht. Aan vele kenmerken was te zien dat het nep is.

Waar U zoekt, gaan wij verder.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 257 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.