• 0

Even voorstellen.. en wat er verder al typend te binnen schiet op dit tijdstip.

Hallo beste HL-ers,

 

Ik wil mij in elk geval even voorstellen op dit forum. Mijn naam is Mea de Zee, en ik ben een 40-jarige alleenstaande mams van 3 heerlijke draakjes. Verder ben ik niet zo handig in dit soort dingen, dus mijn excuses hiervoor.

 

Sinds mijn pubertijd heb ik altijd met het idee gelopen dat ik een bar/club/dancing wilde. Destijds heeft mijn vader dit uit mijn hoofd weten te praten. De redenen weet ik niet precies meer, en doen er ook niet echt toe.

Het idee heb ik een aanal jaren van me af weten te houden, door verschillende gebeurtenissen in mijn leven. Tot ik ruim een jaar geleden weer "getriggerd" werd hierin. In eerste instantie heb ik het idee even tot me door laten dringen. Uiteindelijk ben ik er meer ingedoken, en heb er met verschillende mensen over gesproken. Mijn ideeën heb ik op papier staan. Ik moet alleen het businessplan nog uitwerken.

 

Maar ik heb totaal geen kaas gegeten van een exploitatiebedrijf runnen. Ik heb redelijke ervaringen in de horeca (niet als klant alleen), maar ik heb geen idee waar ik allemaal op moet letten en wat er allemaal bij komt kijken.

Ik ben me er van bewust dat er veel tijd en energie in gestoken moet worden, en ik wil ook niets liever.

Alleen al bij de gedachte, word ik helemaal enthousiast (hoe vreemd dit misschien ook mag lijken).

 

Ondanks het feit dat ik al een bedrijf heb, ben ik erg onzeker. Niet dat ik het niet aankan. Daar heb ik het vertrouwen wel in. Het is voor mij al heel wat dat ik dit op het forum zet. Zou iemand mij kunnen vertellen welke mogelijke stappen er gedaan moeten worden? Ik heb al een hoop van het internet weten te halen aan informatie, maar ieder klein beetje hulp is voor mij welkom.

 

In principe wil ik het liefst met een partner werken, maar als ik geen geschikte partner kan vinden, dan doe ik het alleen. Ik heb dit eigenlijk naar mijn gevoel, te lang uitgesteld. Nu is het de tijd om eens actie te ondernemen en er iets mee te doen.

 

Grtjs en bedankt voor het lezen in elk geval

Mea

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Joost,

 

Bedankt voor je reactie.

 

Mijn kids zijn 12, 6 en 5. Dus ja, klein en niet zelfstandig. Dat stuk heb ik een vangnet voor, omdat ik er al 7 jaar alleen voor sta, en al een bedrijf heb.

 

Ik heb jouw visie gelezen. Personeel is tot de schoonaak aan toe al op papier uitgewerkt. Wie heb ik waarvoor nodig, hoeveel mensen heb ik nodig, de uren, de tijd. In geval van onderbezetting, de back-up. Zelfs de mensen heb ik er al voor (niet allemaal nog, maar dat is een kwestie van tijd en lobbyen).

 

Ik weet dat ik de opstart van een horeca gelegenheid anders moet aanpakken als een bij een schoonmaakbedrijf. Er komt veel meer bij kijken.

 

Vwb de concurrentie. Het hangt er sowieso vanaf waar ik ga vestigen. Dat is nog niet helemaal duidelijk. Ik wil eerst alles uitgewerkt hebben. Tot in het kleinste detail, maar ik weet dat ik het niet alleen kan, zonder eerst goed om mij heen te kijken. Dus hierover kan ik nog weinig inzien. Eerst het 1, daarna het ander.

 

Wat ik al zei, ik heb er het volste vertrouwen in dat ik het kan, ik weet alleen niet goed welke weg ik erheen moet bewandelen voor ik daadwerkelijk zelf achter de bar sta. Ik heb er altijd enorm van genoten om dit werk te doen.

 

Een doorsnee werkdag in de horeca is een erg drukke, volle, lange dag. Maar het hangt er ook weer vanaf wat voor soort horecagelegenheid je hebt. Het zal een gekkenhuis zijn in het begin, tot de draai is gevonden, en je langer meedraait. En om eerlijk te zijn vind ik dat een heerlijk vooruitblik.

 

Grtjs Mea

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dag Mea,

 

Je komt zeer gedreven en geïnspireerd over. Je geeft ook aan al een bedrijf te hebben. Wat voor soort bedrijf is dat? En blijf je dat doen naast je nieuwe horeca-activiteiten?

 

In ieder geval heel veel succes!

 

Marjan

 

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0
Ik heb een schoonmaakbedrijfje, en in principe blijft dat gewoon doorgaan.

 

waarom bouw je dit niet verder uit? Zeker als je je richt op dag-schoonmaak "iets wat steeds meer in komt" is dat meer te combineren met jouw kids dan horeca. Je hebt in die branche toch een heel ander levensritme. En met alle berichten over hoe moeilijk de "Horeca" het heeft denk ik dat je grotere risico's loopt dan in de branche waar je nu in zit.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Henk,

 

Bedankt voor je reactie.

 

Met het schoonmaakbedrijf heb ik even een tijdje niet veel gedaan behalve de lopende contracten. De behoefte aan uitbreiding was er niet, wegens privé omstandigheden. Hier zijn we inmiddels wel mee aan de slag gegaan.

 

Mijn probleem is alleen dat ik nog maar erg weinig heb met het bedrijf. Eigenlijk nooit heb gehad. Ik ben er werkzaam in, maar daar is ook alles mee gezegd. Mijn hart ligt er niet, mijn passie ligt er niet en heeft het ook nooit gelegen.

 

De combinatie met 3 kinderen opvoeden, zie ik op zich niet zo'n groot probleem in. Ik weet wat er van mij op dat vlak verwacht wordt, en hoeveel tijd daarin zit (de rest van mijn leven haha). Ik ben een lange periode vrij veel buitenshuis geweest (overdag en `s avonds), vanwege werk en andere dingen. Het vangnet voor mn kids is goed en solide. Ik heb gelukkig een hele grote familie, die mij altijd bij staat. Ik heb het geluk dat mn guppies erg makkelijk zijn, en niet honkvast. Hoe vreemd het voor veel mensen ook mag lijken, of onverantwoord, of wat dan ook. Ik ken mijn kinderen als geen ander, en ik weet wat ze kunnen en niet kunnen. Dat weet ik ook van mezelf.

 

De overwegingen, struikelblokken, minder positieve kanten. Veel is de revue al gepasseerd, en heb ik al meer dan eens moeten doorstaan.

 

Ik weet dat de horeca veel risico's met zich mee brengt. Ik ben niet van plan om ergens in te stappen zonder alle pro's en cons op een rijtje te zetten. Dit houdt inderdaad ook mijn kids in. Tijd, energie, geld.

Het enige dat ik wel zeker weet, is dat ik dit echt wil proberen. Ik wil het idee niet nu gelijk torpederen, alleen omdat iets anders makkelijker is. Ik heb nog nooit in mijn leven de makkelijke weg gekozen, en zal dat ook niet snel doen. Als ik daarvoor zou hebben gekozen, dan had ik geen schoonmaakbedrijf, en was ik niet alleenstaand met 3 kinderen. Dan was ik voor de zekerheid gegaan.

 

Groet

Mea

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 85 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.