• 0

Turkse receptenwebsite met uitgebreide foto's

Omschrijving van je concept:

Het concept is een (handige en overzichtelijke) website voor liefhebbers van Turkse recepten: www.turksekok.nl

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Bijna 50 recepten gemaakt, gefotografeerd en op de website geplaatst met uitgebreide foto's inzake hoe een gerecht tot stand komt. Binnen 4 weken moeten er op zijn minst 100 recepten op de website staan. Tegen het einde van het jaar: 200 recepten. Diverse Turkse nieuwswebsites benaderd en gevraagd of ze de lancering van de website als nieuwsbericht willen uitgeven (waarvan slechts één gehoor heeft gegeven).

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

- de bekendste Turkse receptenwebsite worden in Nederland

- de Turkse keuken toegankelijker maken voor de (Turks-)Nederlandse bevolking.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Uniek aan deze website is dat de bereiding van een recept stap voor stap met foto's wordt uitgelegd. Andere websites tonen slechts een foto van het eindresultaat (en voor de rest is het alleen maar copy-paste tekst).

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

- tips hoe ik de website functioneel kan verbeteren (layout, script, etc...)

- tips hoe ik de website inhoudelijk c.q. de recepten kan verbeteren (fotografie, decor...)

- tips hoe ik de website bekender kan maken (social media, de pers...)

 

 

Bezoek www.TurkseKok.nl voor Turkse Recepten. Alle recepten worden stap voor stap (met foto's) uitgelegd.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Een hoop werk, respect daarvoor!

 

Ik vind de naam van je website een beetje vreemd klinken. Misschien is dat smaak, maar ik ben benieuwd wat anderen daar over te zeggen hebben.

 

Ik vind het idee van stap-voor-stap erg leuk. Maar ik heb bij sommige recepten het idee dat er foto's worden gegeven van handelingen die mijn 2-jarige zoon nog snapt ("voeg het water toe") en foto's ontbreken van handelingen die misschien wat minder logisch zijn ("voeg de gekookte bonen toe die je van te voren hebt schoongemaakt").

Link naar reactie
  • 0

Een hoop werk, respect daarvoor!

 

Dank je! :)

 

Ik vind de naam van je website een beetje vreemd klinken. Misschien is dat smaak, maar ik ben benieuwd wat anderen daar over te zeggen hebben.

 

Er zat weinig anders op... domeinen als turkserecepten, turkskookboek, noem maar op, waren allemaal geregistreerd.... al dan niet door domeinkapers. Maar ook: vreemde namen onthoud je beter!

 

Ik vind het idee van stap-voor-stap erg leuk. Maar ik heb bij sommige recepten het idee dat er foto's worden gegeven van handelingen die mijn 2-jarige zoon nog snapt ("voeg het water toe") en foto's ontbreken van handelingen die misschien wat minder logisch zijn ("voeg de gekookte bonen toe die je van te voren hebt schoongemaakt").

Gelijk heb je, alleen op de foto kun je zo ook gelijk de hoeveelheid water zien (zonder weer bij de ingrediënten te spieken), maar ik heb het opgeschreven en we zullen er rekening mee houden!

Bezoek www.TurkseKok.nl voor Turkse Recepten. Alle recepten worden stap voor stap (met foto's) uitgelegd.

Link naar reactie
  • 0

Leuke website met fraaie foto's en heldere recepten. Afbreuk doen de ads. Daarnaast had ik gehoopt op informatie over streekgerechten of verschillende oosterse en westerse invloeden, vlees en vis etc. 10 slechte eerste berichten, maar al 100 keer beter dan de turkse recepten en turkse keuken domeinen van domeinboeren.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

In overleg met de mods is dit topic weer geopend. De (off topic) reacties over de andere posts van topicstarter zijn verwijderd. Gaarne vanaf nu a.u.b ontopic reageren.

 

Speaking of which: mooie site!, maar ik wil midye recepten, het is het seizoen ervoor ! ;) (voor de niet-kenners: midye zijn mosselen op z'n turks, bijvoorbeeld koud met aardappel, heel veel kruiden en tomatenpuree..hmmmm :-K)

 

Groet,

 

Norbert

 

HL administrator

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

- tips hoe ik de website functioneel kan verbeteren (layout, script, etc...)

 

Zie bijlage, daar gaat het nog een beetje fout op je website wat betreft de layout (IE 8 gebruiker).

 

Je website ziet er netjes uit. Helemaal bovenaan heb je nog een aantal links geplaatst naar eventueel nuttige pagina's, mijn tip is echter om de links aan te passen zodat er een nieuwe pagina opent. Op dit moment stuur je mensen dus van je website af wanneer ze daar op klikken.

fout_op_de_pagina.thumb.jpg.0c61605b89829a29b6539acf796ef8a1.jpg

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 0

het ziet er allemaal heel smakelijk uit. Jammer dat ik niet kan koken ;D dus de website zelf zal ik niet zo vaak bezoeken.

 

Kan TS er niet voor zorgen dat deze gerechten bij de donertent op de kaart komen? (misschien via franchise om maar een zijspoor te noemen) :P kan ik daar teminste ook eens wat vaker binnenlopen :)

Link naar reactie
  • 0

Laat ik nog even inhaken op je laatste wens om de website bekender te maken:

 

Diverse Turkse nieuwswebsites benaderd en gevraagd of ze de lancering van de website als nieuwsbericht willen uitgeven (waarvan slechts één gehoor heeft gegeven).

 

Higherlevel is een ondernemersforum, misschien kun je je ook aanmelden op fora of prikborden voor Turkije-liefhebbers?

 

In je handtekening welke onder alle HL-berichten getoond wordt, kun je een verwijzing naar jouw kooksite plaatsen.

 

Zoek meerdere schrijvers van recepten, mogelijk onder chefs van turkse restaurants, dan heb je ook gelijk een werking en aanbod richting potentiële adverteerders.

 

Groet,

 

Highio

 

P.S. 1 geen idee of zoekmachineoptimalisatie o.b.v. turkse namen werkt voor een Nederlandse doelgroep, misschien zou je het juist om moeten draaien of beide kunnen aanbieden!?

PS. 2 waarom heet je geen Turkse Kok als gebruiker op jouw eigen website (en hier)? Geef je demonstratie workshops of kooklessen?

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

- tips hoe ik de website functioneel kan verbeteren (layout, script, etc...)

 

Zie bijlage, daar gaat het nog een beetje fout op je website wat betreft de layout (IE 8 gebruiker).

 

Je website ziet er netjes uit. Helemaal bovenaan heb je nog een aantal links geplaatst naar eventueel nuttige pagina's, mijn tip is echter om de links aan te passen zodat er een nieuwe pagina opent. Op dit moment stuur je mensen dus van je website af wanneer ze daar op klikken.

 

Aii browserverschillen, als er iets is waar ik een pesthekel aan heb.... bedankt voor dit aandachtspunt!

Bezoek www.TurkseKok.nl voor Turkse Recepten. Alle recepten worden stap voor stap (met foto's) uitgelegd.

Link naar reactie
  • 0

Laat ik nog even inhaken op je laatste wens om de website bekender te maken:

 

Diverse Turkse nieuwswebsites benaderd en gevraagd of ze de lancering van de website als nieuwsbericht willen uitgeven (waarvan slechts één gehoor heeft gegeven).

 

Higherlevel is een ondernemersforum, misschien kun je je ook aanmelden op fora of prikborden voor Turkije-liefhebbers?

 

In je handtekening welke onder alle HL-berichten getoond wordt, kun je een verwijzing naar jouw kooksite plaatsen.

 

Zoek meerdere schrijvers van recepten, mogelijk onder chefs van turkse restaurants, dan heb je ook gelijk een werking en aanbod richting potentiële adverteerders.

 

Groet,

 

Highio

 

P.S. 1 geen idee of zoekmachineoptimalisatie o.b.v. turkse namen werkt voor een Nederlandse doelgroep, misschien zou je het juist om moeten draaien of beide kunnen aanbieden!?

PS. 2 waarom heet je geen Turkse Kok als gebruiker op jouw eigen website (en hier)? Geef je demonstratie workshops of kooklessen?

 

Aanmelden op fora heb ik samen met vrienden kennissen gedaan, maar je wordt er al gauw uitgegooid onder de noemer "spam". Begrijpelijk, maar wel vervelend als je je website een beetje publiciteit wil geven... je moet toch ergens beginnen? Enig idee hoe ik dit tegen kan gaan?

 

Meerdere schrijvers ben ik zeker van plan, maar ik wil voorlopig de regie in eigen hand houden om daarmee de kwaliteit te waarborgen (de foto's en recepten zijn bijv. zeer uitgebreid en de foto's zijn van top kwaliteit, het is maar zeer de vraag of andere 'koks' pro deo hetzelfde zouden kunnen bereiken). Als de website uitgegroeid is, dan zou ik eventueel restaurants kunnen benaderen en mijn verdienmodel daarop kunnen aanpassen. Voorlopig wil ik mijn verdienmodel beperken tot advertentie-inkomsten middels een top kwaliteit website. Eventueel langs een uitgeverij gaan die de recepten met het aanwezige beeldmateriaal wil drukken, ben van plan om op korte termijn zeker op zijn minst nog 100 recepten met beeldmateriaal toe te voegen zodat tegen het einde van dit jaar minimaal 150 recepten (met uitgebreid beeldmateriaal!) op de website staan (de Turkse keuken is de 3e op de wereld!).

 

Ps. 1: De Nederlandse namen staan onder de Turkse namen. Beide worden dus aangeboden. En PS. 2: geen idee, totaal niet bij stilgestaan eerlijk gezegd, en helaas ik geef geen workshop en/of kooklessen.

Bezoek www.TurkseKok.nl voor Turkse Recepten. Alle recepten worden stap voor stap (met foto's) uitgelegd.

Link naar reactie
  • 0

Mooie site! Ik zou meer gebruik maken van social media om de site wat interactiever te maken, dat kan veel extra traffic opleveren. Een paar suggesties:

- sharen: maak het makkelijker voor gebruikers de recepten te ‘sharen’ via facebook, hyves, twitter en email. Kijk

bijvoorbeeld hoe ‘gigs’ kunnen worde gedeeld op fyverr.com, een site die qua design overeenkomten heeft met jouw site.

- Poll/receptsuggesties. Geef gebruikers de mogelijkheid te geven receptsuggesties te doen, bijvoorbeeld door een poll te

plaatsen met een vijftal mogelijke recepten waarop gebruikers kunnen stemmen.

- Boodschappenlijstje. Wellicht handig als gebruikers een boodschappenlijstje kunnen printen. Printen van webpagina’s is

vaak een drama.

- Facebook login. Geef je gebruikers de mogelijkheid in te logen met hun Facebook account.

- Nieuwsbrief. Stuur een nieuwsbrief met je nieuwste recepten en andere wetenswaardigheden.

 

Succes!

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf een receptensite / -blog. Ben ook aktief geweest op een paar fora. Niet zo zeer vanwege de promotie maar vanwege de kookhobby. Tenzij je heel geduldig bent lijkt me dat ook de enige manier om zo je site te promoten.

 

Reclame inkomsten voor een receptensite zijn vrij laag. Adsense RPM ligt zo tussen de één en twee euro. Affiliates hetzelfde. Heb van andere site eigenaren gehoord dat zij ook ongeveer zoiets verdienen.

 

Met alle respect voor je harde werk maar die fotos zijn absoluut niet voldoende voor drukwerk. De site http://www.tastespotting.com/ is een goede inspiratiebron en je kunt je eigen fotos plaatsen. Levert wat bezoekers en links op. Als je serieus nadenkt over publicatie zou ik een fotografie cursus doen.

Link naar reactie
  • 0
Meerdere schrijvers ben ik zeker van plan, maar ik wil voorlopig de regie in eigen hand houden om daarmee de kwaliteit te waarborgen (de foto's en recepten zijn bijv. zeer uitgebreid en de foto's zijn van top kwaliteit, het is maar zeer de vraag of andere 'koks' pro deo hetzelfde zouden kunnen bereiken). Als de website uitgegroeid is, dan zou ik eventueel restaurants kunnen benaderen en mijn verdienmodel daarop kunnen aanpassen.

 

Je zou andere professionals zo gek moeten krijgen om op jouw website te bloggen of recepten te delen. Turkse restaurants, Turkse supermarkteigenaren, Turkse bakkers, Turkse slagers, Turkse voedingsmiddelenfabrikanten en Turkse cateraars bijvoorbeeld...

 

Als een willekeurige eigenaar kan laten zien wat hij verkoopt dan wil hij daar best aandacht aan besteden of kun jij daarin ondersteuning bieden, dan wordt het een onderneming. Waar koop ik nu de ingrediënten voor de recepten als onwetende Nederlander die lekker gegeten heeft op vakantie?

 

Bestaan er al arabische kookoverzichten? Zoals la-cocina.be van HL-er seotube doet voor Spaanse en Zuidamerikaanse recepten?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

 

 

Bestaan er al arabische kookoverzichten? Zoals la-cocina.be van HL-er seotube doet voor Spaanse en Zuidamerikaanse recepten?

 

Groet,

 

Highio

 

Niet om te mierenneuken (en misschien bedoel je het ook wel anders) maar Turkije is geen Arabisch land naar mijn weten.

 

Verder ben ik het met bovenstaande reacties eens dat de fotografie zeker verbeterd kan worden, maar daar heb je wel hulp bij nodig denk ik. Productfotografie is niet makkelijk. Misschien is het ook nog een optie om eerst een ebook oid uit te brengen, of een boek via Blurb?

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

 

Bestaan er al arabische kookoverzichten? Zoals la-cocina.be van HL-er seotube doet voor Spaanse en Zuidamerikaanse recepten?

 

Groet,

 

Highio

 

Niet om te mierenneuken (en misschien bedoel je het ook wel anders) maar Turkije is geen Arabisch land naar mijn weten.

 

Verder ben ik het met bovenstaande reacties eens dat de fotografie zeker verbeterd kan worden, maar daar heb je wel hulp bij nodig denk ik. Productfotografie is niet makkelijk. Misschien is het ook nog een optie om eerst een ebook oid uit te brengen, of een boek via Blurb?

 

 

 

Da's een heel goed idee! Of sterker nog: misschien kan ik zelf een boekje laten drukken van een x aantal recepten en dat voor een x bedrag online verkopen? Ik heb trouwens even gezocht op productfotografie, daar komt wel een hoop bij kijken zeg... cursussen zijn de goedkoopste niet, ik denk dat ik maar een paar gratis workshops op internet ga volgen.

Bezoek www.TurkseKok.nl voor Turkse Recepten. Alle recepten worden stap voor stap (met foto's) uitgelegd.

Link naar reactie
  • 0

Daarbij heb ik gisteren begrepen uit het programma Masterchef dat eten zich lastig mooi laat fotograveren.

Zo blijken bruintinten van vlees en gebakken champignons heel lastig om mooi over te brengen op foto.

 

Let er dus op met het maken van je gerechten dat je een goede kleurstelling hebt om uiteindelijk mooie foto's te maken.

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 1

Ziet er lekker uit allemaal, maar misschien komt het omdat ik nog moet eten ;)

Kwaliteit foto's vind ik op zich nog geen probleem.

 

Misschien is daarnaast ook Youtube filmpjes maken een idee. Kan je via deze videosite extra bezoekers verlokken om naar je site te komen. Allemaal heel eenvoudig te doen met een gewone camera. En onder het filmpje zet je een link naar je site.

Zelf hypotheek afsluiten scheelt een paar duizend euro. Zie http://www.executiononlyhypotheek.net/

Link naar reactie
  • 0

Ziet er lekker uit allemaal, maar misschien komt het omdat ik nog moet eten ;)

Kwaliteit foto's vind ik op zich nog geen probleem.

 

Misschien is daarnaast ook Youtube filmpjes maken een idee. Kan je via deze videosite extra bezoekers verlokken om naar je site te komen. Allemaal heel eenvoudig te doen met een gewone camera. En onder het filmpje zet je een link naar je site.

 

Hmm dat laatste is wel een geweldig goed idee zeg nu ik erbij stil sta. Met name de wat meer bekendere Turkse gerechten zullen zeker (letterlijk) in trek zijn, Turkse Pizza, turks fruit, kebap...

 

Wat ik ook kan doen: al het beeldmateriaal van een bepaald recept omzetten tot een video (soort van slideshow) en dat plaatsen op youtube, geen slecht idee, toch? :)

Bezoek www.TurkseKok.nl voor Turkse Recepten. Alle recepten worden stap voor stap (met foto's) uitgelegd.

Link naar reactie
  • 0

Wat is je doelgroep? De echte no-no's op turks eten vlak neem ik aan?

 

Als ik je site tegen zou komen is de eerste indruk goed. Echter ga ik je gerechten waarschijnlijk niet maken. En daar ligt ook meteen de kans voor je: Waar ga ik in hemelsnaam al die ingrediënten vandaan halen? Heb geen verstand van allerlei toko's en geen idee waar ik die moet vinden. Nog afgezien van de tijd die dat kost om te zoeken. Dan toch maar naar de Appie.

 

En dat is een kans:

http://www.turksekok.nl/82/gullac

 

Hier had een concrete verwijzing naar een aantal winkels kunnen staan, een formulier waar een winkel kan melden dat ze dit verkopen enzovoorts. Die winkels worden vermeld, kunnen eventueel de producten opsturen etc. Stel dat je bijvoorbeeld een compleet boodschappenlijstje + je recept kan bestellen. Top!

 

Kortom: Er zijn genoeg opties om je site een stuk meer diepgang te geven dan alleen het tonen van het recept.

 

Daarnaast zou een intro leuk zijn, wat is het voor gerecht, welke streek, wat voor verhaal zit er achter etc.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Tokowijzer kan je misschien inspireren voor wat djluc schrijft. Je alias aanpassen naar bijvoorbeeld je domeinnaam maakt communiceren een stuk makkelijker en persoonlijker.

 

Heb je gezien hoe kookboeken verkocht worden op bovenstaand domein? En ken je turkskookboek.nl?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik heb de website ook even bekeken. Daar ikzelf ook een receptenwebsite beheer zoals Highio hierboven al vernoemde.

 

Je kan zeer veel leuke dingen doen met de website. Namelijk filmpjes maken en deze op Youtube zetten.

 

Minpuntjes:

- share knoppen staan helemaal onderaan

- geen share knoppen bij de recepten zelf

- ik voel niet direkt dat ik op een Turkse receptensite zit

- beetje teveel adsense reclame

- facebook en categorien vakken overlappen een deel van de achtergrond

- ingredienten die echt wereldvreemd zijn voor de gewone man in de straat kan je misschien even een adres bijzetten van een winkel (= overleg met winkels voor reclame te maken)

 

Het logo vind ik wel leuk :) De foto's zijn ook goed geslaagd.

 

Even een opmerking over die boekjes online verkopen. Ik heb dit ook een keer gedaan waar de mensen een tweet moesten betalen (= dus gratis) voor het boekje te kunnen downloaden. Wegens geen interesse van de mensen heb ik het eraf gehaald.

Link naar reactie
  • 0

Prima site! Zal er zeker gebruik van maken.

 

Slechts 2 opmerkingen

 

1. De populairlijst lijkt mij willekeurig. Hoog in de lijst komen recepten voor met nul hits.

2. Geef aan bij de Lahmacun aan dat het gaat om LAMSgehakt, ter voorkoming dat er vette kiloknaller varkensgehakt op gesmeerd wordt! Ook bij andere recepten die ik nog niet ken staat er enkel 'gehakt', ik zou dan graag willen weten of het om lams- of rundgehakt gaat.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Mooie site. Ik heb wel een tip voor je om het aantal bezoekers te verhogen.

Ik zie dat je recepten al goed geïndexeerd zijn door Google. Je kunt het aantal bezoekers via Google echter sterk verhogen door gebruik te maken van rich snippets. Google biedt receptensites de kans bij de zoekresultaten een afbeelding van het recept te tonen. Hier moet je wel iets voor doen: de broncode van je site moet zo zijn opgebouwd dat Google het kan herkennen.

 

De website die als eerste met een afbeelding tussen de Google zoekresultaten komt, trekt de meeste aandacht. En daarmee (waarschijnlijk) ook de meeste bezoekers. Op Frankwatching is hier een fraai artikel over geschreven.

 

 

Succes met je site!

William Burghout

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 96 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.