• 0

Verkopen via Ebay

Beste HL forum leden,

 

Sinds een maand nu verkoop ik dingen via Ebay, een gewoon ebay account geen winkel.

De dingen die ik verkoop gaan allemaal via veilingen en leveren gemiddeld tussen de 5-30 euro per verkoop op.

Heel af en toe zit er een uitschieter bij van rond de 100 euro.

Ze wegen nooit meer dan 100 gram, en gaan altijd in een bubble enveloppe met nog wat bubble wrap erbij.

Alles wat ik verkoop is tweedehands, stuk of met gebreken en wordt verkocht als reparatie object of voor de onderdelen.

 

Hetgeen dat voor mij altijd de meeste spanning opleverd is... komt het wel aan?

Want als de koper zegt dat dat niet zo is dan moet je altijd alles terug betalen, is wat ik van Ebay begrijp.

Ik heb vele brieven verzonden naar O.a Amerika, Rusland, Brazilie en Engeland.

Dingen die ik heb geprobeerd is, alleen het verzend adres en een postzegel (kwam aan), Verzend adres en mijn eigen adres ( die lag de volgende dag weer op mijn eigen deurmat, omdat ze waarsch niet hadden gezien dat er FROM en TO bij stonden in dikgedrukte letters.

En wat ik laatst heb gedaan is dit: http://www.postnl.nl/voorthuis/naar-het-buitenland/douanedocument/ ( C22 douane verklaring) uit geprint ingevuld en er op geplakt.

Bij een heb ik Gift ingevuld omdat ik zag dat Chinezen dat ook altijd doen en er nooit problemen mee hebben gehad maar aangezien dat niet mag ook ''overig'' aangevinkt bij weer een ander. Aangezien er geen douaneverklaring is van ''verkocht via internet'' of iets in die trant, want een commercial sample is weer iets heel anders geloof ik.

 

Lang verhaal kort, hoe kun je nou het beste er voor zorgen dat jou briefpost gewoon aankomt en dat de corrupte douane van dat land er niet mee aan de haal gaat?

Ik weeg alles namelijk zelf en dat vul ik in op die verklaring maar mijn weegschaal is niet geijkt dus wat als het afwijkt?

En moet ik er een brief bij doen, een soort factuur, zodat ze weten dat het om iets gaat dat gekocht is aangezien er alleen op de verklaring staat ''overig'' .

Moet ik er uberhaupt wel een douane verklaring bij doen omdat het zo misschien lijkt alsof het waardevol is?

Over schadeclaims tijdens verzending maak ik me geen zorgen daar het tweedehands is en 9 v.d 10 keer al kapot voor verzending, de klant koopt het daar juist voor, maar mocht het niet arriveren wat kun je dan nog uitrichten? Ben je altijd als verkoper zelf de sjaak?

 

En het gaat nu om rond de 20 verzendingen per maand, hoe lang kan ik dit blijven doen zonder dat ik de Nederlandse belastingdienst boos maak aangezien ik geen bedrijf ben. Al verdien ik er tevens lang niet genoeg mee om er van te leven.

 

Veel vragen, waar ik geen antwoord op vond in de zoekmachine, wat aan mij kan liggen ;)

Ik heb er nog wel meer maar dit is hetgene waar ik mij nu zorgen om maak.

 

 

Alles in vraag: Hoe ziet jouw pakket / brief er uit voor verzending naar het buitenland?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

De vraag hoe lang je dit kan blijven doen, kun je beter aan de Belastingdienst zelf vragen. Geef je je inkomsten wel op als bijverdienste?

 

Ik geloof niet dat de verkoper verantwoordelijk wordt gehouden voor het goed aan komen van een pakket. Verstuur je verzekerd of onverzekerd? Je loopt bij het niet aankomen van een pakket natuurlijk wel de kans dat iemand je negatieve feedback geeft.

Link naar reactie
  • 0

De vraag hoe lang je dit kan blijven doen, kun je beter aan de Belastingdienst zelf vragen. Geef je je inkomsten wel op als bijverdienste?

 

Ik geloof niet dat de verkoper verantwoordelijk wordt gehouden voor het goed aan komen van een pakket. Verstuur je verzekerd of onverzekerd? Je loopt bij het niet aankomen van een pakket natuurlijk wel de kans dat iemand je negatieve feedback geeft.

 

Altijd onverzekerd, anders zijn de verzendkosten soms meer dan de prijs van het verkochte item zelf.

Link naar reactie
  • 0

Dan ben je dus niet verantwoordelijk voor de aankomst, in ieder geval niet voor eBay voor zover ik weet.

 

Dus wel.

 

If an item was shipped without tracking information, please let us know. We'll review the situation, but may still find you responsible for refunding the buyer if the item hasn't arrived yet.
Link naar reactie
  • 0

Excuses, daar heb ik over heen gelezen. Ik heb het helaas nog nooit meegemaakt, dat een niet aangekomen item werd vergoed, ook niet na het openen van een geschil bij eBay. Het lijkt me ook sterk dat ze de mankracht hebben, om elk zo'n geschil correct te behandelen.

 

Ik heb nu een Braziliaan die ruim een maand na verzending zegt dat hij niets ontvangen heeft.

Een tracking number heb ik niet daar het onverzekerd verzonden werd.

Probleempje is toch dat ik nog in mijn proeftijd zit zegmaar, (mag maar 10 dingen per maand verkopen).

Dus negatieve feedback kan ik eigenlijk niet gebruiken.

Link naar reactie
  • 0

Hm, dat is wel balen ja. Misschien is het het dan toch waard om te vergoeden, als is het maar voor je reputatie. Gaat het om een groot bedrag?

 

Niet echt, 40$ , maar het gaat om het principe, volgens mij heb je als verkoper nooit iets in te brengen.

Link naar reactie
  • 0

Is ook niet helemaal waar, maar het is wel zo dat je als verkoper wat meer gehecht bent aan je reputatie natuurlijk. Een bedrijf waar ik altijd dingen kocht, ging vorige maand ineens hun klanten verplichten verzekerd te laten verzenden, omdat er veel pakjes kwijt waren. Maar dat liep ook onwijs in de kosten, en kost ze klanten. Het blijft een dillemma, maar om je proeftijd door te komen, zou ik toch op safe spelen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 238 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.