• 0

Webwinkel beginnen - waar op letten?

Hoi,

Ik wil erg graag een eigen webshop beginnen, Onderandere kleding voor dames tussen 15-25 jaar. Sieraden en andere accessoires komen uiteraard ook om de hoek kijken. Nu zou ik graag jullie mening willen horen zowel positief als negatief natuurlijk, overal kun je wel wat van leren. Ik plaats dit bericht omdat ik niet echt wijzer word van waar ik al heb gezocht. Om mijn producten te gaan verkopen heb ik dus een shop nodig op het internet, maar je hebt zoveel verschillende mogelijkheden!

Ik ben erg creatief ingesteld en zou dus graag zelf mijn site in elkaar zetten, of het nu ingewikkeld of makkelijk is dat maakt niet uit. Stel dat het een erg moeilijk programma is dan ga ik mijn uiterste best doen en er tijd insteken om zo toch tot een goed resultaat te komen, of dat nou binnen een week gebeurd is of het duurd bewijze van een paar maanden. Nu dus de vraag... Wat zouden jullie doen? Hebben jullie er ervaring mee, zowel goed als slecht? Ik wil dus niet zoon standaard site, het moet overzichtelijk maar toch stijlvol zijn!

Zoveel eisen heb ik niet dus ik zo zeggen brand los!

 

En heeft iemand toevallig tips voor leveranciers?

 

Alvast bedankt!

 

Groetjes, SS

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

24 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een webshop kun je niet zelf maken. Met de opmaak valt na enige oefening vaak wel wat te doen. Dat is eenvoudige html en css leren. Zoek maar op het internet voor inleidingen. Ik heb persoonlijk goede ervaringen met strato: http://www.strato.nl/webshop/. Goede, duidelijk webshops met alles er op en er aan.

 

Bedenk je wel dat het maken van de site nog maar de eerste stap is. Het lokken van bezoekers is waar het echt moeilijk wordt.

www.ivpp.nl

Link naar reactie
  • 0

Even zo een paar dingen die in me opkomen:

 

- Ga je uit voorraad leveren? En zo ja, waar ga je die voorraad bewaren?

- Open je een zakelijke rekening om bijvoorbeeld iDeal aan te kunnen bieden?

- Voor open-source pakketten die hierboven genoemd zijn, zijn ook vaak goede templates voor te koop. Dat kost helemaal niet veel, maar scheelt je onwijs veel werk en je kunt toch aanpassing doen. De basis is dan goed. Het wiel uitvinden is ook niet altijd leuk. :)

 

Succes!

 

Link naar reactie
  • 0

Allereerst bedankt voor de reactie wat fijn om te zien dat er mensen Zijn die mee denken en reacties plaatsen!

 

Ik ga uiteraard een rekening openen om de klant beter van dienst te kunnen zijn. Ook zal ik zorgen dat de producten op voorraad zijn om zo te kunnen zorgen voor een snelle levering. Opslag zal als eerst thuis zijn daarna zal ik een box gaan huren. Of iets in die richting!

 

Groetjes, SS

Link naar reactie
  • 0

Onderschat het vooral niet. Mijn webshop is nu 2,5 jaar geopend en iedere dag ben ik nog een hele tijd in de weer om weer dingen te veranderen. Mijn assortiment verandert niet zo snel als dat van een kledingswinkel dus ik denk dat je je heel fel miskijkt op die paar maanden om goed te draaien, zeker zonder ervaring of groot budget.

 

Bedenk eerst wat je anders wilt doen dan de anderen. Er zijn zoveel webshops met kledij, waarom zou iemand bij jou kopen? Volgens mij is dat de belangrijkste vraag waar je antwoord moet hebben voor je begint.

Link naar reactie
  • 0

Hoiii, ik bedoel niet dat ik het na een paar maanden al helemaal draaiende heb maar dat er dan al wel een begin van de site is. Ik geloof absoluut dat het heel erg veel tijd vergt en dat je dag in dag uit bezig bent. Maar dat lijkt me juist een uitdaging ik ben vastberaden het door te zetten dat is 1 ding wat zeker is. Die vraag heb ik me inderdaad al erg vaak gesteld ook daar heb ik antwoord op maar ik ga natuurlijk niet alles blootgeven, bedankt voor je reactie ben wel na 1 ding benieuwd. Je zei in je reactie dat je zelf een site hebt. Heb je die laten maken of heb je hetzelf gedaan? Zoja wat raad je aan?

 

Groetjes, SS

Link naar reactie
  • 0

Hoiii, ik bedoel niet dat ik het na een paar maanden al helemaal draaiende heb maar dat er dan al wel een begin van de site is.

 

Ik denk dat je er op verkijkt hoe complex het is om een goede webwinkel te bouwen. Zeker zonder enige kennis van de open source systemen. Dat is bijna niet te doen. Ik weet niet of je kennis van html hebt? Anders zou ik er niet aan beginnen en een webwinkel bijv. huren of laten maken.

Link naar reactie
  • 0

 

Als je nog niet weet wat je waar gaat inkopen, is de website een tamelijk klein probleem. Het is verleidelijk om daar mee te beginnen, maar volgens mij moet je eerst eens vaststellen wat je wil verkopen aan wie. Dan moet je je veronderstellingen toetsen.

 

Wat kost het om x kledingstukken in y maten in te kopen? Op te slaan? Te verzenden naar de klant? Met retourtermijnen tot hoeveel weken? Dertig procent returns?

 

Zo te zien ben je daar nog helemaal niet mee bezig geweest.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hoiii, ik bedoel niet dat ik het na een paar maanden al helemaal draaiende heb maar dat er dan al wel een begin van de site is. Ik geloof absoluut dat het heel erg veel tijd vergt en dat je dag in dag uit bezig bent. Maar dat lijkt me juist een uitdaging ik ben vastberaden het door te zetten dat is 1 ding wat zeker is. Die vraag heb ik me inderdaad al erg vaak gesteld ook daar heb ik antwoord op maar ik ga natuurlijk niet alles blootgeven, bedankt voor je reactie ben wel na 1 ding benieuwd. Je zei in je reactie dat je zelf een site hebt. Heb je die laten maken of heb je hetzelf gedaan? Zoja wat raad je aan?

 

Groetjes, SS

 

Omdat ik begonnen ben met een klein budget ben ik gestart met mijn webwinkel 5 van Logivert. Die heb ik later uitgebreid met commercieel beheer en de pro+ versie. Voorlopig is dat genoeg voor mij maar met meer budget had ik wel iets heel anders kunnen doen. Op den duur voldoet de back-end van de gewone versie niet meer en ben je uren bezig met handmatig te doen wat een goed programma voor jou doet.

Link naar reactie
  • 0

In principe moet het te doen zijn met de programma's die door Wouter eerder genoemd werden. Joomla in combinatie is ook op zich wel te doen. Het kost je misschien wel wat bloed, zweet en tranen, maar dit werkt m.i. redelijk eenvoudig.

Templates kun je kopen, helemaal zelf maken (als je daar enigszins handig in bent) of zelfs met een programma als Artisteer zelf maken. Bij Artisteer zou ik alleen wel even het stukje van Artisteer wat onderaan de pagina staat er uithalen.

Ik denk dat je er alleen wel vrij veel tijd aan kwijt bent en dat je alles waarschijnlijk sneller en professioneler geregeld hebt wanneer je het uitbesteedt.

 

Verder:

- Heb je de inschrijving bij de Kvk al geregeld? Inkopen kan anders nog redelijk moeilijk worden.

- Hoe ga je de betaalmethodes regelen? Besteed je dat uit of niet?

 

Leveranciers:

Dat hangt er vanaf wat voor kleding en accessoires je gaat verkopen.

Je zou kunnen beginnen met eens een dagje naar het World Fashion Center gaan. Of de merken die je interessant vindt eens een mail sturen. Veel merken hanteren alleen wel minimumbedragen voor de orders of vragen je bepaalde pakketten af te nemen.

Link naar reactie
  • 0

 

Als je nog niet weet wat je waar gaat inkopen, is de website een tamelijk klein probleem. Het is verleidelijk om daar mee te beginnen, maar volgens mij moet je eerst eens vaststellen wat je wil verkopen aan wie. Dan moet je je veronderstellingen toetsen.

 

Wat kost het om x kledingstukken in y maten in te kopen? Op te slaan? Te verzenden naar de klant? Met retourtermijnen tot hoeveel weken? Dertig procent returns?

 

Zo te zien ben je daar nog helemaal niet mee bezig geweest.

 

Hoi,

Ik weet wel wat ik wil en ga inkopen, alleen nog niet bij welke leverancier..

Ben me ook bewust van de kosten, heb daar over geinformeerd bij een x aantal personen.

Dus wat de kosten betreft ben ik ook op de hoogte..

Groetjes, SS

Link naar reactie
  • 0

Beste SS,

 

Vanuit Antwoord voor bedrijven kan ik je geen praktische informatie geven, maar we hebben wel een stappenplan webwinkel starten. Hierin vind je de 'regels' waar je mee te maken krijgt bij het starten:

http://www.antwoordvoorbedrijven.nl/stappenplan/webwinkel-starten

 

Veel succes, Elke

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Zoals Christel al eerder aangaf : World Fashion Centre en in Duitsland is ook een dergelijk inkoopscentrum : http://www.imotex.de te Neuss..... Dit is een centrum, waarbij je kunt kopen wat je wilt, en waarbij de minimum afnames niet zo heel strak zijn !

 

Vlakdaarbij in de buurt (ca. 500 mtr.) zit nog een dergelijk centrum, maar ben deze even vergeten hoe deze heet... Maar bij navraag in imotex zullen ze het u wel weten te zeggen...

 

Succes !!

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij zijn al veel mensen mij voorgeweest met het beantwoorden van een x aantal vragen.

Wat ik zelf persoonlijk altijd belangrijk vind is het uiterlijk van de website, en hoe deze werkt.

 

Een bezoeker beslist (vaak onbewust) in +-3 seconden of hij/zij gaat kopen op de website of niet. Je hebt veel webwinkels die overkomen als "Als ik daar wat koop krijg ik niets toegestuurd".

 

Ik zou even een budget op zetten en hier toch voor gaan zitten, want je wilt tenslotte wel een webwinkel. Als je een slagerij opent leg je ook geen rot vlees in de vitrine ;).

 

Zelf ben ik webdesigner en heb al een aantal leuke webshops mogen vormgeven met plezier, dus mocht je vragen hebben kan je altijd een PM sturen!

 

Succes ermee.

Link naar reactie
  • 0

Er zijn complete templates met webshop binnen de Joomla gemeenschap. Ik kan je zo'n template die ik zelf in elkaar gezet heb wel leveren. Kijk ook eens op www.wix.com. Daar kun je in ieder geval heel snel een website maken in Flash. Is gemakkelijk te doen en het kost voorlopig niets. Meer weten? Ik wil je wel een beetje op weg helpen als je heel serieus bent met je idee. Kijk ook even op www.aida-nl.nl. Die site is een voorbeeld. En www.dclskincare.nl, die heb ik gebouwd. Dus aanpakken!

 

Link naar reactie
  • 0

Beste ceesdevrieze,

 

zelfpromotie en reclame wordt op Higherlevel niet gewaardeerd. Voor en door ondernemers, of kennis delen m.b.t. innovatie en ondernemerschap is het motto. Zie onze gebruiksvoorwaarden en dagelijkse gang van zaken. Verwijzingen naar eigen initiatieven kun je kwijt in de handtekening (signature) van je profiel.

 

Modgroet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik heb geenszins de bedoeling om mijzelf of mijn bedrijf te promoten. Ik biedt dienste aan a gratuit om mensen mee op weg te helpen. Ik ben hier nieuw en moet de regels nog even heel goed lezen.

Ik heb inmiddels voor velen een website geleverd gratis en voor niets omdat ik het heel leuk vindt om dat erbij te doen. Ik heb een aantal grote klanten en daar verdien ik aan.

Ik heb inmiddels ook al een email naar HL gestuurd om mee te doen met het geven van advies. Het geven van gratis advies maakt me toch ook iedere keer weer wijzer en zo blijf je altijd scherp.

Mag je ueberhoupt geen weblinks vermelden????

Groet en bedankt voor die snelle reactie. Daar houd ik erg van.

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Cees,

 

Alles wat je kwijt kan in je profiel mag je vermelden.

Het is een stukje zelfpromotie wat je hier kwijt kan.

 

Namen of verwijzingen naar anderen in je berichten kan wijzen op oneerlijke promotie, je noemt anderen niet, of op beschadiging omdat beschuldigingen geuit worden waartegen iemand zich niet kan verdedigen.

 

Maar dat heb je niet gedaan.

 

Voel je welkom hier, en merk wat voor geweldig forum dit is.

 

Edit. Overigens off topic

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 77 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.