• 0

Fabriek die kleding maakt

Ik wil graag een internetbedrijf opstarten en kleding verkopen via mijn website. Ik wil voornamelijk kleding inkopen en verkopen, maar deels wil ik ook mijn eigen ontwerpen verkopen. Ik weet echter niet waar ik moet beginnen. Ik moet natuurlijk een fabriek vinden die mijn ontwerpen maakt? Weet iemand of er Nederlandse (of andere Europese) bedrijven zijn die dit doen? Of moet ik dit in Azië laten doen?

 

 

mvg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bij voldoende afname kun je ook wel je eigen merkjes er in laten zetten, in ieder geval bij sommige leveranciers. Gaat wel om aardige oplages dan. Sommige leveren ook kleding blanco, dan heb je zelf nog werk om de merkjes erin te naaien. Welke handelaren dit precies doen tegen welke voorwaarden moet ik je verschuldigd blijven, ik heb het een paar jaar geleden allemaal uitgezocht, maar ben er uiteindelijk niet mee verder gegaan (meer om de vennoten dan om het idee, ik kwam tot de conclusie dat e.e.a. prima rendabel kan zijn).

Party & Reisverhalen http://www.donlorenzo.eu

Link naar reactie
  • 0

Harstikke bedankt voor je hulp. Heb je misschien nog informatie over leveranciers of waar ik deze eventueel zou kunnen vinden? Ik heb namelijk geen flauw idee waar ik dit moet vinden. Heb gegoogled, maar ik kom alleen uit op Aziatische bedrijfjes, en ik zou deze liever vermijden als het kan.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben destijds gewoon naar een drukker toe gegaan waar een vriend van mij toendertijd werkte, daar heb ik mijn vragen voorgelegd (zo vaag als: 'ik wil kleding bedrukken & verkopen en ik zoek nog kleding'). Die bleek een importeur/warenhuis als buurman te hebben waarmee ze altijd samenwerkten. Daar kon ik dan via hen ook wel bestellen.

 

Die hadden drie catalogi met enorm veel variatie aan kleding. Een van de catalogi was met de basisprijs, de andere voor klanten (+50% op alle prijzen) en de andere voor rijke klanten (+100% op alle prijzen). Misschien waren er nog wel meer dan drie natuurlijk...

 

Ik kan je sowieso aanraden om -als je ook wil bedrukken- met een drukker samen te werken. Die hebben (als het goed is) veel kennis van hun vak en de keuze van opdruk & bijbehorende techniek met de onderliggende kleding soort en kleur hebben verassend veel met elkaar te maken. Zonder professionele hulp ga je daar gegarandeerd een potje van maken de eerste (paar) keer. Of op zijn minst niet het mooiste resultaat krijgen.

 

Ik heb geprobeerd om de drukker waar ik mee bezig ben geweest te vinden, maar volgens mij is die in de afgelopen paar jaar op de fles gegaan of overgenomen (misschien werkten ze wel iets te goed samen met hun klanten...)

Misschien zit http://www.zeefdrukkerijpesman.nl/ nu op hun plek, of dat dezelfde mensen zijn of uberhaupt dezelfde locatie kan ik je niet beloven, zoals ik al zei, het is een tijdje geleden. Ik heb mijn vriend die daar werkzaam was het nog even gevraagd, als die het nog weet zal ik het even doorgeven.

 

Succes!

 

edit: het was niet Pesman, maar 2work printing. Is volgens mij nog dezelfde. site: http://www.2work-printing.nl/ Er vlakbij zat dus die leverancier, die kun je met google maps misschien vinden. Succes :)

Party & Reisverhalen http://www.donlorenzo.eu

Link naar reactie
  • 0

@DonLorenzo

Harstikke bedankt voor de informatie! Ik zal dus eerst op zoek moeten gaan naar een drukker (een beetje vergelijken etc), en (merkloze) kleding kan ik zelf aanleveren. En deze dan later nog laten labelen.

 

Als er nog tips zijn hoor ik die graag ;)

Link naar reactie
  • 1

Geen specifieke tip, behalve gewoon partijen benaderen en vragen stellen. Zijn ze nors en niet behulpzaam, so be it. Voor hetzelfde geld vind je een goede die je een heel eind op weg kan helpen.

 

Wat ik zeg is natuurlijk ook niet heilig, dat is ook alleen maar wat ik toevallig tegen gekomen ben.

 

Hier nog een excel bestand wat ik destijds gebruikt heb om een ruwe schatting van (kost)prijzen te maken. Nogal kort door de bocht en foeilelijk, maar misschien heb je er nog iets aan.

Druk__Prijzen.xls

Party & Reisverhalen http://www.donlorenzo.eu

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 274 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.