Bij de oprichting van een Coöperatie heeft de administratie voor de eerste periode via mijn eigen bedrijf en eigen bankrekeningnummer verlopen: Leden hebben de contributie - inclusief BTW - op mijn eigen rekening gestort en ik heb (BTW) betalingen gedaan voor inkopen van eveneens mijn eigen rekening. Het restant,de contributie minus betaalde rekeningen heb ik op de (nieuwe) rekening van de contributie gestort. Dit zonder BTW: De contributies die de leden gestort hadden waren met BTW en deze BTW heb ik, eveneens, afgedragen via mijn eigen bedrijf. Dit net als de BTW voor de voorheffing van de inkoopfactureen / betalingen.
Hoe kan ik dit - overboeking cooperatie <=> eigen bedrijf - financieel verantwoorden, als het kan zonder BTW.
* moet de coöperatie een BTW factuur versturen voor de contributies van de leden?
* of kan ik dit ook anders als met een declaratie of ?
* moet dit verantwoord worden? Of mag dit ook zonder een verantwoording (en alleen maar een overboeking.)
Achterliggende vraag is puur praktisch, in geval BTW moeten we de BTW voor 2010 aanpassen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
E.J. Best
E.J. Best
Vraag.
Bij de oprichting van een Coöperatie heeft de administratie voor de eerste periode via mijn eigen bedrijf en eigen bankrekeningnummer verlopen: Leden hebben de contributie - inclusief BTW - op mijn eigen rekening gestort en ik heb (BTW) betalingen gedaan voor inkopen van eveneens mijn eigen rekening. Het restant,de contributie minus betaalde rekeningen heb ik op de (nieuwe) rekening van de contributie gestort. Dit zonder BTW: De contributies die de leden gestort hadden waren met BTW en deze BTW heb ik, eveneens, afgedragen via mijn eigen bedrijf. Dit net als de BTW voor de voorheffing van de inkoopfactureen / betalingen.
Hoe kan ik dit - overboeking cooperatie <=> eigen bedrijf - financieel verantwoorden, als het kan zonder BTW.
* moet de coöperatie een BTW factuur versturen voor de contributies van de leden?
* of kan ik dit ook anders als met een declaratie of ?
* moet dit verantwoord worden? Of mag dit ook zonder een verantwoording (en alleen maar een overboeking.)
Achterliggende vraag is puur praktisch, in geval BTW moeten we de BTW voor 2010 aanpassen.
Dank en groet, Edwin
Met enthousiaste groet,
Edwin J. Best RB
m: +31 (0)6 39892442
e: edwin@thebestcrm.nl
The Best CRM
www.thebestcrm.nl | +31 (0)30 8771370 | twitter.com/EdwinBest
The Best CRM, passionate about delighted customers.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/33072-declaratie-cooperatie-bij-mijn-eigen-bedrijf/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag