• 0

Betalingen verzorgen voor een ander bedrijf

Beste Mensen,

 

Ik zou graag jullie hulp gebruiken bij een klein vraagje welke ik heb. Ik weet niet of ik deze goed gepost heb maar ik hoop het wel.

 

Wij hebben bij EMS Card een account waar wij telefonisch creditcard betalingen kunnen aannemen en verwerken, gaat prima geen klachten. Echter nu is een ander bedrijf van ons bezig wat zaken te doen in Amerika en ze krijgen de vraag of ze creditcards kunnen aannemen als betaalwijze. Dit bedrijf heeft geen merchant account (soort account om creditcards te kunnen bereken) en eigenlijk ook geen behoefte hieraan.

 

Wat ik nu wil doen is,

 

Bedrijf A neemt de order aan, maakt een factuur, vraagt de creditcard gegevens aan de klant en via Bedrijf B wordt de creditcard middels een Virtual Terminal berekend voor het bedrag op de factuur van bedrijf A.

 

Mijn vraag is, kan dit? Zo ja hoe doe ik dat dan boekhoudkundig? Ik zou het liefste willen dat bedrijf B zo'n 10% van de transactie krijgt voor de moeite.

 

Alvast bedankt voor jullie inzicht,

 

Esstilo

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Best vraag je eerst aan EMS Card wat zij er van vinden. Nu zit ik bij een andere provider, maar als ik alleen al een nieuwe domeinnaam wil gaan gebruiken dan moet ik dat door hen laten keuren en allerlei formulieren invullen, laat staan als daar ook nog andere producten op verkocht worden. Als je een constructie van bedrijf A int voor bedrijf B wilt gaan doen, dan denk ik dat EMS daar al helemaal niet warm voor loopt. Dit komt omdat alles wat met een credit card afgerekend wordt ook verzekerd wordt door de credit card maatschappij en zij de kosten en risico's moeten dekken cq. incalculeren.

 

Mag ik vragen waarom bedrijf B geen 'behoefte heeft' om credit card acceptant te worden? Zo moeilijk is het ook weer niet om wat formulieren in te vullen, en het maakt de constructie er een stuk simpeler op. :)

 

Mocht je het toch handiger vinden om de door jou voorgestelde constructie op te zetten met goedkeuring van EMS, dan kan je de kosten gewoon aan elkaar factureren. Bedrijf A stuurt de klant van B een factuur die betaald wordt met credit card, en B stuurt A een factuur (die via de bank betaald wordt :) ).

Link naar reactie
  • 0

Hi Wouter,

 

Bedankt voor je reactie, volgens mijn accountmanager aldaar maakte het niet zoveel uit daar het hoogstens om 1 a 2 transacties per maand zal gaan. Omdat het om zo weinig gaat heb ik geen zin in de hele papierwinkel van een merchant account.

 

Om het even duidelijk te krijgen, bedrijf A heeft de klant, B heeft geen klanten en doet alleen betalingen.

 

Het plan was eigenlijk om maandelijks een afrekening te doen van bedrijf B naar bedrijf A. Zoiets als

 

100 bedrag aan betalingen ontvangen

10 aan provisie voor bedrijf B

90 uit te betalen aan bedrijf A

 

Mag dit, kan dit en hoe zit het met BTW?

Link naar reactie
  • 0

Zie de site van de belastingdienst voor leveringen naar niet-EU landen.

 

Waar ik nog wel even aan zat te denken is de aansprakelijkheid. De klant van B die betaalt aan A en doet dus, als je een en ander niet duidelijk vermeld en vast legt, in feite zaken met A. Als B dus zijn verplichtingen niet na komt dan kan het zijn dat de klant bij A komt zeuren. Daar zou ik eens een expert naar laten kijken. Misschien iemand op dit forum?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 177 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.